Kissa omilla retkillä!?

ikävä jo kissaa!

Kysymys kuuluu, kuinka kauan kissanne on olleet omilla retkillä, ennenkuin on palannut kotiin!?

Itselläni on leikattu uroskissa, joka oli alkuun sisäkissana. Mutta tuli ongelmia sen merkkamisen kanssa ja sain hyvän vinkin, että pitää kissa yöt ulkona vapaana! Otin neuvoista vaarin ja ei enää pissan hajua ole ollut sisällä! Kissa on uskollisesti tullut joka aamu sisään, paitsi kerran on ollut parin päivän retkellä.

Nyt on kulunut 5 päivää, eikä kissaa näy! Onko miten normaalia kissoilla tällaiset monen päivän retket, vai tuleeko jo epäillä pahinta mahdollista tapausta!

34

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa mitä

      tilaa, eli onnittelut vapaana ulkoilevan kissan omistajalle! Kiva kun älysit että kissallesi on parasta että se saa noudattaa vaistojaan ja nauttia vapaudesta ilman taluttimen kahleita!!!

      Oikeesti, eikö sulla ole jo koulu alkanut? Jaksa enää näitä aloituksia..

      Mutta jos jostain kumman syystä ootkin aito ja huolissas, niin sitten on pakko taas todeta että sitä saa mitä tilaa!

    • Otan osaa

      Harvinaisia ovat noin pitkät poissaolot, mutta eivät toki mahdottomia.
      Aikasta suurella todennäköisyydellä jäänyt auton alle tai joku mulkku tappanut.

    • neuvon

      olet saanut. Noudata sitä. Jos koirasi ruikkaa sisälle vahingossa, niin yöksi pihalle. Jos itse kännipäissäs et osu pyttyyn, niin yöksi pihalle. Jos pentusi ei osaa potalle, niin yöksi pihalle..
      Olisikohan merkkailun syy pitänyt selvittää ja hoitaa?

    • leikkauttavasi kissaasi,

      pallit pois niin loppuu merkkailu. Mistä ihmeestä näitä ihmisiä sikiää jotka´vailla omaatuntoa nakkaavat kissan ulos!

      • kissaa tarvitse

        nakata ulos. Ne menevät ulos ihan itse ja varsin riemuissaan menevätkin. Saavathan ne ulkona elää oikeaa nautinnollista kissanelämää saalistaen ja kiipeillen oikeassa puissa.


    • ,f,fv

      Nyt on kissoilla unelma-aikaa nauttia Suomen kesästä. Ei ole ollenkaan poikkeuksellista, jos kissa ottaa elämästä kaiken riemun irti ja pysyy vähän kauemmankin poissa näkyviltä. Ruokaa riittää ja lämminkin on. Kyllä siinä kissan kelpaa seikkailla.

    • viestiketjun aloittaja!

      Turhaan huolestuin, kissa tuli tänä aamuna 4:n aikaan aamusta kotia! Olipa nälkäinen! On suloinen tapaus, tuli sitten viereeni tyynylle nukkumaan... Edelleenkin uni maistuu!

      Annan kissani edelleenkin juoksennella vapaana, nauttikoon kesästä riemuin rinnoin! Jos kuolee tai jää auton alle, niin onnellisena on kuollut! Tiedän, olen vähän edesvastuuton kissan omistaja, mutta olen ONNELLISEN kissan omistaja kuitenkin!

      Yhdelle vastaajalle sanoiin, että lukee aloitukseni tarkempaan! Olen leikkuuttanut kissani ja siksi huolestuinkin pitkästä poissaolosta, kun luulisi ettei kiinosta tyttökissat, mutta voin olla väärässäkin!

      Naapuritkaan ei ole vihaisia, vaikka pidän yöt vapaana kun on runsas myyrävuosi, niin on saanut saalistaa ihan omassa pikku taloyhtiön pihassa!

      Kiitoksia vastauksista ja kommenteista.

      • kesän-

        huonoin provo, joka teki vielä kaikeksi lisäksi mahalaskun!

        Koettakaa nyt jotain muuta kuin ulkoilu- ja ikäjuttuja!!! Jos aivot toimii..


      • jee.

        Tottahan sitä pieni huoli käy mielessä, jos kissa normaalia kauemmin viipyy retkillään. Se on kuitenkin hinta, jonka vastuullisen kissanomistajan on maksettava mahdollistaakseen lemmikilleen nautinnollisen elämän. Hienoa, että Sinäkin kuulut valistuneisiin omistajiin.


      • valistunut omistaja
        jee. kirjoitti:

        Tottahan sitä pieni huoli käy mielessä, jos kissa normaalia kauemmin viipyy retkillään. Se on kuitenkin hinta, jonka vastuullisen kissanomistajan on maksettava mahdollistaakseen lemmikilleen nautinnollisen elämän. Hienoa, että Sinäkin kuulut valistuneisiin omistajiin.

        on siis sellainen joka päästää kissansa yksin ulos. Jos vain saisin päättää lakia korjattaisiin niin ettei kissaa saa missään olosuhteissa pitää ulkona vapaana ja jos lakia rikkoo 1000€ sakot. Ehkäisisi sitä että kissoja ottaisivat vastuulliset, kissastaan todella välittävät ihmiset eivät vastuuttomat idiootit jotka eivät välitä kissastaan sen enempää kuin perunasäkistä.


      • järkevän ja
        valistunut omistaja kirjoitti:

        on siis sellainen joka päästää kissansa yksin ulos. Jos vain saisin päättää lakia korjattaisiin niin ettei kissaa saa missään olosuhteissa pitää ulkona vapaana ja jos lakia rikkoo 1000€ sakot. Ehkäisisi sitä että kissoja ottaisivat vastuulliset, kissastaan todella välittävät ihmiset eivät vastuuttomat idiootit jotka eivät välitä kissastaan sen enempää kuin perunasäkistä.

        vastuullisen mielestä asia on juuri noin. Kissa kaipaa vapautta ja täytyy olla todella itsekäs ja idioottimainen omistaja, jos ei sitä sille suo.


      • nyt lähetään
        järkevän ja kirjoitti:

        vastuullisen mielestä asia on juuri noin. Kissa kaipaa vapautta ja täytyy olla todella itsekäs ja idioottimainen omistaja, jos ei sitä sille suo.

        sinne bisselle? Aurinko paistaa ja terassit kutsuvat. Hittoako täällä mesoa sisätiloissa, lähdetään juttelemaan kissoista ulos.


      • mesota
        nyt lähetään kirjoitti:

        sinne bisselle? Aurinko paistaa ja terassit kutsuvat. Hittoako täällä mesoa sisätiloissa, lähdetään juttelemaan kissoista ulos.

        Tästä kun saa palkkaakin.


      • päästäisit koirankin
        järkevän ja kirjoitti:

        vastuullisen mielestä asia on juuri noin. Kissa kaipaa vapautta ja täytyy olla todella itsekäs ja idioottimainen omistaja, jos ei sitä sille suo.

        vapaana ulos? Miksi ihmiset ajattelee kissan tarvitsevan vapautta erilailla kuin esim. koiran, papukaijan, lehmän tai vaikkapa hevosen.


      • jo vain
        päästäisit koirankin kirjoitti:

        vapaana ulos? Miksi ihmiset ajattelee kissan tarvitsevan vapautta erilailla kuin esim. koiran, papukaijan, lehmän tai vaikkapa hevosen.

        Molemmilla on oikeus päättää itse menemisistään. Koira tosin ei ole kissan tavoin halukas seikkailemaan omin päin.


      • kainaloon.
        mesota kirjoitti:

        Tästä kun saa palkkaakin.

        ja mokkula persieen, siis läppärille! Tai jos sulla on iso pöytäkone, niin voin tulla auttamaan kun kannetaan se terassille. No, lähetään jo!!


      • kyllä´
        jo vain kirjoitti:

        Molemmilla on oikeus päättää itse menemisistään. Koira tosin ei ole kissan tavoin halukas seikkailemaan omin päin.

        koirat tykkää vaeltaa yksinkin, samoin fretit ja kanitkin, jos ne vaan vapaaksi ja valvomatta pihalle laitetaan. Mä voin kokeilla heti tolla mun papukaijalla josko sekin tykkäis vapaana liihottaa. Vähän vaan toi pihan päällä kiertelevä haukka arveluttaa, mutta saapahan papukaija edes pienen hetken nauttia vapaudestaan!! Se on vain elämää jos haukka sen heti nappaa :)))


      • ja mietityttää
        kainaloon. kirjoitti:

        ja mokkula persieen, siis läppärille! Tai jos sulla on iso pöytäkone, niin voin tulla auttamaan kun kannetaan se terassille. No, lähetään jo!!

        Kielenkäyttösi vaikuttaa epäilyttävän roisilta. Siveänä ihmisenä saattaisin tuntea oloni vaivautuneeksi seurassasi.


      • asia
        ja mietityttää kirjoitti:

        Kielenkäyttösi vaikuttaa epäilyttävän roisilta. Siveänä ihmisenä saattaisin tuntea oloni vaivautuneeksi seurassasi.

        on helppo ratkaista: laitetaan mun suu jeesusteipillä umpeen, ja jätetään ainoastaan pillin mentävä reikä jotta saan imeä bissee pillillä!
        Otetaanko kissat mukaan?


      • kisut bisselle
        asia kirjoitti:

        on helppo ratkaista: laitetaan mun suu jeesusteipillä umpeen, ja jätetään ainoastaan pillin mentävä reikä jotta saan imeä bissee pillillä!
        Otetaanko kissat mukaan?

        Voit mennä edeltä. Tulen heti kun ehdin.


      • kuva siitä
        kyllä´ kirjoitti:

        koirat tykkää vaeltaa yksinkin, samoin fretit ja kanitkin, jos ne vaan vapaaksi ja valvomatta pihalle laitetaan. Mä voin kokeilla heti tolla mun papukaijalla josko sekin tykkäis vapaana liihottaa. Vähän vaan toi pihan päällä kiertelevä haukka arveluttaa, mutta saapahan papukaija edes pienen hetken nauttia vapaudestaan!! Se on vain elämää jos haukka sen heti nappaa :)))

        haukasta ja laita se nettiin meidänkin ihailtavaksi.


      • on pihvi!
        kisut bisselle kirjoitti:

        Voit mennä edeltä. Tulen heti kun ehdin.

        Mä alan tästä jo kalppimaan, ja voin tilata jo sullekin joten älä viivyttele pitkään! Kissoille sit varmaan vaan vettä? Se ya..


      • -miksihän-
        päästäisit koirankin kirjoitti:

        vapaana ulos? Miksi ihmiset ajattelee kissan tarvitsevan vapautta erilailla kuin esim. koiran, papukaijan, lehmän tai vaikkapa hevosen.

        Ihmiset ajatttelee että kissan voi päästää vapaana ulkoilemaan.

        Mitähän mahtas naapurit ja poliisit sanoa jos päästän kaksi bullmastiffiani kahdestaan ulo ulos? Lähellähän on kukavasti leikkipuisto ja päiväkoti niin voisivat käydä lapsia ihan omin nokkineen tervehtimässä.

        Ja ihan niinkuin hirvistä ja poroista ei olisi jo haittaa liikenteessä niin päästetäänpäs kaikki hevoset,lehmät,lampaat,vuohet,aasit sekä siatkin vapaasti ulkoilemaan koska luonnossahan ne ovat alunperin itsekseen eläneet.


      • kun vähän

      • Anonyymi
        kesän- kirjoitti:

        huonoin provo, joka teki vielä kaikeksi lisäksi mahalaskun!

        Koettakaa nyt jotain muuta kuin ulkoilu- ja ikäjuttuja!!! Jos aivot toimii..

        Elä viitti!


      • Anonyymi
        valistunut omistaja kirjoitti:

        on siis sellainen joka päästää kissansa yksin ulos. Jos vain saisin päättää lakia korjattaisiin niin ettei kissaa saa missään olosuhteissa pitää ulkona vapaana ja jos lakia rikkoo 1000€ sakot. Ehkäisisi sitä että kissoja ottaisivat vastuulliset, kissastaan todella välittävät ihmiset eivät vastuuttomat idiootit jotka eivät välitä kissastaan sen enempää kuin perunasäkistä.

        Elä valita! Kissoje kuuluu olla vapaita. Eihä ne muute oes kissoja.


      • Anonyymi
        päästäisit koirankin kirjoitti:

        vapaana ulos? Miksi ihmiset ajattelee kissan tarvitsevan vapautta erilailla kuin esim. koiran, papukaijan, lehmän tai vaikkapa hevosen.

        Trpa kiinni idootti!!!


      • Anonyymi
        -miksihän- kirjoitti:

        Ihmiset ajatttelee että kissan voi päästää vapaana ulkoilemaan.

        Mitähän mahtas naapurit ja poliisit sanoa jos päästän kaksi bullmastiffiani kahdestaan ulo ulos? Lähellähän on kukavasti leikkipuisto ja päiväkoti niin voisivat käydä lapsia ihan omin nokkineen tervehtimässä.

        Ja ihan niinkuin hirvistä ja poroista ei olisi jo haittaa liikenteessä niin päästetäänpäs kaikki hevoset,lehmät,lampaat,vuohet,aasit sekä siatkin vapaasti ulkoilemaan koska luonnossahan ne ovat alunperin itsekseen eläneet.

        No niipä


    • foreal2

      kissan on tottakai saatava olla ulkona niin paljon kuin haluaa, kaupunki on tietysti eriasia ja jos asuu jossain keskustassa turhaa ottaa kissaa vangiksi.

    • Anonyymi

      Kissani kateissa ollut 4vk. Olen huolissani että palaako hän enää. Kerran peräti 11 vk ja hengissä palasi silloin. Killi on leikattu tyttökissa joten juoksuihin en usko ,olisko eksynyt, tosin kettuja ja ahmoja on näillä seuduilla nähty

    • Anonyymi

      Kissaa ei tule pitää vapaana se on yksi pahimpia ekokatastrofin aiheuttajia mitä voi pieni ihminen tehdä.

      Toivottavasti kattisi on saanut haulikosta tai jäänyt auton alle suolineen päivineen. Anteeksi ruma kielenkäyttöni mutta pistää vihaksi nämä kissat ja kissapopulaatiot.

      • Anonyymi

        Vastasit sitten itsellesi 😆


    • Anonyymi

      Toivottavasti on kunnossa! Ite on kokemusta. Kerran meiän kisumirri oli kateissa KUUKAUDEN!!!
      Tuli kuitenki kotia iha kunnos ja häntä pystyssä(Kattokaa Netflixin KISSAN KIEHTOVA MIELI).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe