parannuksen?
Jos on vaikka vakavasti sairas ja tuskissaan lähenee lähtö.
Paiklle tulee vaikka hellutailainen joka käyttää lähes samoja sanoja kuin esim lestaatiolainen ja siinä sairas ihminen sitten katuu syntejään anteeksi ennen kuolemaansa ja ei siinä aleta pohtimaan onko sana just oikeat jne. kun on tukala tilanne päällä.
Eli lestaatiolainen on varmaan sitä mieltä että väärä ihminen oli pelastusta antamassa?
tämän voisi tietysti kysyä päinvastoin hellareilta että oliko lesta siunaus pätevä.
No näitä asioita kun pyöritelee niin aina tuppaa tuleen mieleen se miten vähäinen ja mitätön ihminen, pelastusta tuskin ihminen pystyy antaa. Luulen että se on oikeesti ihan jossain muualla kuin jonkin nimisen uskon liikkeen tai yhdistyksen jäsenillä
mistä tietää
16
220
Vastaukset
**No näitä asioita kun pyöritelee niin aina tuppaa tuleen mieleen se miten vähäinen ja mitätön ihminen, pelastusta tuskin ihminen pystyy antaa. Luulen että se on oikeesti ihan jossain muualla kuin jonkin nimisen uskon liikkeen tai yhdistyksen jäsenillä**
Totta, vain Jeesukseen turvaamalla voi pelastua
***Paiklle tulee vaikka hellutailainen joka käyttää lähes samoja sanoja kuin esim lestaatiolainen ja siinä sairas ihminen sitten katuu syntejään anteeksi ennen kuolemaansa ja ei siinä aleta pohtimaan onko sana just oikeat jne. kun on tukala tilanne päällä.****
Ihan yks ja sama, vaikka paikalla olisi oikea vanhoillislestadiolainen taikka hottentotti. Se vl-mantra on siitä huolimatta VALHE, JOKA EI KETÄÄN PELASTA.- sunnyriver
No, Jumalaltahan se siunaus on, niin kuin sanoit.
Me ihmiset olemme vain välikappaleita.
Kyllä minulle ainakin kelpaisi kuolinvuoteella
kenen uudestisyntyneen
julistama synninpäästö tahansa.
Ja jos ei muita olisi, niin vaikka uskosta osaton,
joka kuitenkin Jumalaa
kunnioittaa, kävisi hyvin.
Tärkeintähän siinä on, että ihminen
Jumalan edessä tekee tiliä elämästään.
*
Ja toivottavasti lestadiolaisuudessa
ovat kaukana ne ajat, joihin törmäsin
joskus parikymmentä vuotta sitten
Pohjoisessa.
Eli olin uskossa toisessa ryhmittymässä,
mutta toisaaalta lestadiolaisten ajattelutapa
tuntui hyvin läheiseltä.
Lapsiakin oli silloin viisi, puolet lopullisesta.
Menin siis kokoukseen. Minua tervehdittiin
jututettiin, tarjottiin kahvit ja muutenkin pidettiin
hyvänä.
Sitten tuli kysymys seurakunnastani
ja tie nousi pystyyn.
Olisin saanut olla lestadiolaisten kanssa,
jos olisin tuominnut seurakuntani
vanhimmistoveljen
ja lähetystyöntekijän suoraan helvettiin.
Sanoin, että sitä en voi tehdä
ja silloin ovella annattu tervehdyskin
kerättiin pois.
Ei muuten ollut edes Vl-kokous
muu lesta vain.
Eli löytyy sielläkin ytyä.
Ja sitten kun VL ja nämä muut lestat
sanovat toisistaan, että hekin menevät helvettiin,
niiin jo alkaa olla tungosta!
Olisi varmaan parempi rukoilla taivasta täyteen.
Helvetti kyllä täyttyy itsestäänkin.- kuule ilmankin
katuvaa ihmistä? Onko Jumala muka kyvytön että tarvii jonkun ihmisen välitäjäkseen?
Ei ole. - sunnyriver
kuule ilmankin kirjoitti:
katuvaa ihmistä? Onko Jumala muka kyvytön että tarvii jonkun ihmisen välitäjäkseen?
Ei ole.No, totta kai Jumala kuulee huokauksemmekin,
missä sitten olemmekin.
Mutta toisaalta ainakin itse olen sen verran seuranhaluinen,
että mielelläni edes hetken toisen ihmisen kanssa juttelen
ja yhdessä rukoilen ennen lähtöäni,
*
Sen verran monen mummon olen todennut yksikseen lähteneeksi
jonkin vaipanvaihtokierroksen aikana, että ei ole yhtään
sellaisia harhakuvitelmia, että osaston hoitsuilla olisi aikaa
kättä pidellä tai paljon huulia kostuttaa.
Ja jos sukukin on kaukana,
niin edes hetki toinen elävä ihminen rinnalla,
että se teksisi hyvää!
*
Muistan vielä sellaisen inhimillisen ajan naapurimaamme
Ruåtsin historiassa, että kuolevalle järjestettiin extravartio,
jos ei kukaan omaisista ehtinyt tulla.
Joskus itsekin istuin kuolemaa odottavan mummon seurana.
Me molemmat tiesimme, että se olisi häneen viimeinen iltansa,
mutta levollisena mummo lähtöään odotti.
Ja mukavaa se meille molemmille oli,
hiljaista, hämärtyvää iltaa,
ei ollut enää kiirettä minnekään.
Paljon mukavampi se oli kuin yksin olo.
- pätevä.
Ja sekin täytyy tehdä oikeahenkisen vl-uskovaisen kanssa. Meilläpäin hoitokokouksissa julistettiin vanhoja syntejä anteeksi antamattomiksi, koska ne oli saatu anteeksi väärässä hengessä olevalta!
- kun henki korisee
aikaa ei ole! eikö ole mahdoton vaatimus ja oma tietämys asioista on vähäinen eli täysin mahdotonta.
Hirvittävää ylemmyyden asettelua vl.uskovaiselta väittää että vain he pystyvät peastamaan sieluja. - lahja!
kun henki korisee kirjoitti:
aikaa ei ole! eikö ole mahdoton vaatimus ja oma tietämys asioista on vähäinen eli täysin mahdotonta.
Hirvittävää ylemmyyden asettelua vl.uskovaiselta väittää että vain he pystyvät peastamaan sieluja.Hengenerottelijoita on nykyään harvassa, mutta sellainen pitää saada paikalle, sillä ei koskaan voi tietää jos synninpäästön antajan sydämessä asuukin vaikkapa hempeilyn henki! Jos hempeähenkinen saarnaa sinulle synnit anteeksi, joudut hänen kanssaan ikuiseen helvetin tuleen ja saatanan haltuun. Aamen.
- On tainnut Pakkula
lahja! kirjoitti:
Hengenerottelijoita on nykyään harvassa, mutta sellainen pitää saada paikalle, sillä ei koskaan voi tietää jos synninpäästön antajan sydämessä asuukin vaikkapa hempeilyn henki! Jos hempeähenkinen saarnaa sinulle synnit anteeksi, joudut hänen kanssaan ikuiseen helvetin tuleen ja saatanan haltuun. Aamen.
ja muut itsensäkoroittavat saarnamiehet erottaa Pyhän-Gengen koko liikkeestä.
Kukaan ihminen ei voi pelastaa toista eikä evätä keneltäkään taivasosuutta.
Jeesus on se, joka vain voi pelastaa ihmisen ja uskomalla Hänneen, saamme synnit anteeksi.
Raamattu ei tunne sellaista oppia, että meidän pitäisi uskoa syntimme anteeksi, vaan
jokainen, joka USKOO HÄNEEN, SAA SYNNIT ANTEEKSI;
Ap 10:43
"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois." Sanoi Jeesus.
Tässä ei tarvita toista ihmistä, mutta kyllähän kokenut uskova voi olla avuksi
jollekin heikolle matkamiehelle, joka epäröi omaa uskoaan. - vl.miehet puhujat
On tainnut Pakkula kirjoitti:
ja muut itsensäkoroittavat saarnamiehet erottaa Pyhän-Gengen koko liikkeestä.
Kukaan ihminen ei voi pelastaa toista eikä evätä keneltäkään taivasosuutta.
Jeesus on se, joka vain voi pelastaa ihmisen ja uskomalla Hänneen, saamme synnit anteeksi.
Raamattu ei tunne sellaista oppia, että meidän pitäisi uskoa syntimme anteeksi, vaan
jokainen, joka USKOO HÄNEEN, SAA SYNNIT ANTEEKSI;
Ap 10:43
"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois." Sanoi Jeesus.
Tässä ei tarvita toista ihmistä, mutta kyllähän kokenut uskova voi olla avuksi
jollekin heikolle matkamiehelle, joka epäröi omaa uskoaan.sitten tekee koska näitä vierailuja on ollut?
Leikiikö ne Jumalaa - olevansa jonkunlaisia
vl.miehet puhujat kirjoitti:
sitten tekee koska näitä vierailuja on ollut?
Leikiikö ne Jumalaaveräjänvartijoita jotka päättävät, kuka pääsee taivaaseen!
- valta!
olevansa jonkunlaisia kirjoitti:
veräjänvartijoita jotka päättävät, kuka pääsee taivaaseen!
Se tarkoittaa, että SRK voi ottaa tai antaa ihmiselle taivaspaikan oman harkintansa mukaisesti. Ilman perusteluja.
- vakass
Kyllä jos on todellinen hätä sielun autruudesta niin silloin tuntee mikä on Pyhästä hengestä tai hellarein liritystä...
Sillä se ei olekkaan sanomisissa vaan hengessä se Syntienanteeksiantamus !!!!- Luleå
vl-paskaa väänsit palstalle. :((
- kaikki käyttää
lähes samoja sanoja! siis missä ero? älä vakass heittäydy tyhmäksi koska et selvästikkään ole tyhmä.
Miten heikko ihminen voi oikeesti tietää kuka ja mitä kuilin vuoteella sulle tarjoaa jos raamaatu ja nämä uskomisen asiat on koko elämän olleet sivussa olet silloin täysi noviisi.
kaikki ei uskontokunnat osaa liehitellä.
vakass kirjooti:Kyllä jos on todellinen hätä sielun autruudesta niin silloin tuntee mikä on Pyhästä hengestä tai hellarein liritystä..>>
Hurjaa tekstiä! mutta totuus kai on se että uskonto firmojen välillä ei rakkautta löydy
siinä Taivaan isä pyöritteee päätään ja mietii; voi noita ihmis reppanoita..... - vakass
kaikki käyttää kirjoitti:
lähes samoja sanoja! siis missä ero? älä vakass heittäydy tyhmäksi koska et selvästikkään ole tyhmä.
Miten heikko ihminen voi oikeesti tietää kuka ja mitä kuilin vuoteella sulle tarjoaa jos raamaatu ja nämä uskomisen asiat on koko elämän olleet sivussa olet silloin täysi noviisi.
kaikki ei uskontokunnat osaa liehitellä.
vakass kirjooti:Kyllä jos on todellinen hätä sielun autruudesta niin silloin tuntee mikä on Pyhästä hengestä tai hellarein liritystä..>>
Hurjaa tekstiä! mutta totuus kai on se että uskonto firmojen välillä ei rakkautta löydy
siinä Taivaan isä pyöritteee päätään ja mietii; voi noita ihmis reppanoita.....Etsii totuutta ja armoa, ja sellaisella on atstit hyvin hyvin valoaat ja avoinet totuudelle...
Hän kyllä osaa eroittaa valheen saarnaajat todellisista Jumalan lähettiläistä !!!
- Serge.
parannuksen?
Jos on vaikka vakavasti sairas ja tuskissaan lähenee lähtö.
VL ei tiedä mitä parannus on, Hän luulee tietävänsä vain PARRANNUKSEN ARMON
Parannus on yksilön ja Jumalan toimintaa, missä ihminen TEKEE ELÄMÄNMUUTOKSEN JOKO LAPSENUSKOON, JOSSA HÄN ON JUMALAN HUOMASSA, TAI USKOMATTOMASSA TILASSA, SILLOIN JEESUKSEEN. Ei koskaan seurakuntaan, kuten VL painottaa.
Jos ajattelemme Paavalin toimintaa, mihin Hän pyysi tehdä parannusta, se oli aina Jeesus, parannuksessa Jeesus tuli Herrakasi, ja mistä parannus tehtiin, se tehtiin uskosta siihen, että Jumala, eli Jahwe on Herra, tai sitten joku muu jumala hallitsi ihmistä.
Parannukseen kuuluu myös etsiä vanhurskautta, eli olotilaa Jumalalle soveliaaksi. Parannuksen ja uskon suhde kuuluu olennaisena osana vanhurskauttamisoppiin.
Parannusta edeltää usein Jumalan lain tuntemuksen aiheuttama kauhu, josta usko Jeesuksen sovitustyöhön vapauttaa ja usko on riittävä ehto pelastumiselle, mutta se aiheuttaa pelastuneessa MIELEN MUUTOKSEN, joka näkyy hyvänä elämänä. Koska yksilö on kuitenkin altis pahaan läpi elämänsä, parannus jää väistämättä epätäydelliseksi. Tämä ei kuitenkaan haittaa, sillä Jeesuksen sovitustyö tekee yksilöstä Jumalan edessä täydellisen. Jeesus itse sanoo, saat tekosi anteeksi 7x 70 kertaa, Hän ei petä liittoa, vain ihminen.
Parannuksen teko on kääntymystä sovittajamme Jeesuksen Kristuksen puoleen synnissä, jossa olemme itse voimattomia peseytymään puhtaaksi, muutoin kuin Herramme Jeesuksen Kristuksen Sovintoveren kautta. Siis myöntäminen siihen, että me emme voi itse pelastua Puhtauteen Kristuksen kaltaisuudessa omien toiveidemme kautta, vaan tarvitsemme syntiuhriksemme täysin puhtaan, eli Jumalan itsensä Pojan Sovituksen omaksi sovitukseksemme Luojamme kasvojen edessä. "Sillä mikään epäpyhä ei kestä Herramme Kirkkauden edessä". Kysmys on Herrasta ei ihmisestä, joka sovittaa tai lupailee, - saat uskoa synnit anteeksi, kysymys on suuremmasta, itse Jeesuksen vastaanottamisesta.
Helluntailainen on Kristitty ja Hän kertoo Jeesuksesta, kuten Raamattu sanoo ja kun ihminen ottaa vastaan Hänet, helluntailainen kastaa muuttuneen ihmisen, kun Hän ensin tunnustaa Jeesuksen Herraksi, kuten sadanpäämies ja Hoviherra. Tätä ei Vl tajua. Sitten ihminen uudestisyntyy ylhäältä Pyhän Hengen voimasta ja on otollinen Jumalalle.
VL sitä vastoin vain toitottaa, - haluatko uskoa synnit anteeksi.
Kysmys kuuluukin, jos Hän vaikka saisikin synnit anteeksi, Hän ei ole ottanut Jeesusta Herrakseen vaan sen VL;N. Naurettavaa pakanallisuutta. Toisaalta vartin päästä Hän on yhtä syntinen kun se saarnaajakin. Jos kuolema tulee, helvetissä on koko ryhmä.
Siinä on ero, helluntaisella iankaikkinen yhteys Jeesukseen, VL;llä tilapäinen syntien nollaus.
Eli lestaatiolainen on varmaan sitä mieltä että väärä ihminen oli pelastusta antamassa? ** Heille on lähes kaikki väärää.
tämän voisi tietysti kysyä päinvastoin hellareilta että oliko lesta siunaus pätevä.** Sait vastuksen.
No näitä asioita kun pyöritelee niin aina tuppaa tuleen mieleen se miten vähäinen ja mitätön ihminen, pelastusta tuskin ihminen pystyy antaa. Luulen että se on oikeesti ihan jossain muualla kuin jonkin nimisen uskon liikkeen tai yhdistyksen jäsenillä** Juuri näin, vain Jeesuksessa, ei muissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631241Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11900Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.87682- 53644
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt36574Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot118530Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513