Onko kellään kokemusta, että onko mahdollista tehdä opettajan pedagogiset opinnot sekä osallistua graduseminaareihin samana vuonna? Mietin asiaa siltä kantilta, että tuleeko vuodesta siten liian raskas tai tiukka. Tietenkään gradua ei tarvitse vuoden aikana valmiiksi saada, kunhan nyt saisi edes alulle. Minulla alkaa jo opiskelujen 5. vuosi.
Gradu ja opettajan pedagogiset samana vuonna?
4
686
Vastaukset
- opettaja silti
Mutta meillä ainakin gradusemma oli melkoisen helppo juttu eikä olisi ollut ongelma olla siellä opetusharjoitteluvuonnakaan. Gradun tekeminen oli sitten eri asia: hyvin aikaavievää jne.
Olisin itse mennyt aiemmin seminaariin, jos olisi ollut gradun aihe mietittynä. Nyt kävi niin, että viimeinen asia, minkä suoritin yliopistolla oli seminaariesitelmä. Jouduinkin sanomaan, että ei kannata esittää parannusehdotuksia, kun gradu on valmis ja arvosteltukin...
Sinuna menisin semmaan, jos on tutkimusaihe mietittynä. - kokoontuu
yleensä kerran viikossa pari tuntia kerrallaan. Siihen kuuluu työn pienimuotoinen esittely ja pari opponointikertaa. Mene ihmeessä seminaariin, jos vielä pääset. Onhan se sitten alta pois, ja voit keskittyä gradun tekoon kunhan saat ped. opinnot suoritetuksi.
Ei tuo kokopäiväiselle opiskelijalle liian rankkaa ole.- ???
Pedagogiset on kuulemma tosi työläät, samoin ainakin meillä humanistisessa myös seminaarissa saa raataa niska limassa. Yhteen opintopisteeseen menee käytännössä vähintään 27h työtä, joten en kyllä tekisi samaan aikaan.
- T
??? kirjoitti:
Pedagogiset on kuulemma tosi työläät, samoin ainakin meillä humanistisessa myös seminaarissa saa raataa niska limassa. Yhteen opintopisteeseen menee käytännössä vähintään 27h työtä, joten en kyllä tekisi samaan aikaan.
Minuakin kiinnostaisi kuulla, josko joku oli gradun ja pedagogiset samana vuonna suorittanut. Minulla on sellainen tilanne, että ensi vuodelle on opintoja jäämässä vain pedagogiset (35 op) ja gradu (40 op) Onkohan liian rankka vuosi edessä, jos molemmat aion tehdä? Toisaalta jos gradua alkaisi jo suunnitella ja työstää tuossa kesällä. Mitä olette mieltä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863317Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921889Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871723- 1441581
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621443
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941365Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671351Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001304- 861257