Minkäkokoista faunaboksia suosittelette pari kk vanhalle viljis poikaselle ensiasumukseksi? Senteissä mitat? Haluaisin pikkuiselle kuitenkin sen kokoisen tilan, että mahtuu piilopaikkoja pari oksaa, kasvi kenties jne. Tiedän että sen pitää olla aika pieni, mutta mitä asiantuntijat suosittelee? Kaikkialla nähnyt viljispoikasten terrat jotenkin niin "pelkistettyinä," että onko terran sisustaminen poikaselle jotenkin huono idea? kiitos avusta etukäteen!Ainiin, ja jos viljiksellä on lämpökivi, tarvitseeko se maton vielä erikseen?
Poikasen terra
2
282
Vastaukset
- defdrt
Poikaselle hyvä boksi on esim. tämmönen: http://www.petcentreonline.co.uk/ecommerce/Scripts/prodView~idproduct~305.htm
Mutta siinäkin on päällä kaksi pientä reikää mitkä on ilmeisesti tarkoitettu johdoille. Itse olen ne reiät varmuudenvuoksi tukkinut talouspaperilla jos poikanen on tosi pieni.
Tuommonenkin asumus käy pieneksi vuoden sisällä, mutta isompia bokseja en ole löytänyt. Paitsi tietenkin smart bokseista itse modatut. Meillä yleensä pikkuvilikset muuttaa isompaan asumukseen (n. 2,5 kertaa isompaan kuin geoflat) viim. puolen vuoden iässä.
Tollasta boksia on vähän vaikea lähteä sisustamaan kun lämmittelypaikan ja juomakupin lisäksi ei paljoa jää tilaa. Itse laitan molempiin päihin piilopaikat ja lähemmäs viileää puolta vesikipon ja keskelle jonkun pienen juurakkopalan tms kiipeilyjutun. Lämmitys mulla on lämpömatolla toisessa päässä.
Nahanluonninaikaan täytyy yrittää saada vielä wetboksi sopimaan jolloin joudun ottaa kiipeilyhärvelin pois, toisaalta sillon se käärme vähemmän kiipeileekään :)
Jos sulla on lämpökivi niin et tarvitse lämpömattoa. ..on, että käärmeen terran pitää olla pitkältä sivultaan vähintään puolet käärmeen pituudesta. Eli ihan poikaset menee karkkilaatikoissa, ruokintatahdista riippuen 6-12 kuukautiset menee noissa geoissa. Itellä on sellanen korkeempi geo, niin oon saanut sinne ahdettua myös oksanpätkän kiipeilyä varten. :)
Viljikset on kuitenkin sen verran "rentoja" otuksia, ettei ne ihan heti rupea stressaamaan vähän isommassakaan terraariossa. Tärkeintä on tosiaan varmistaa, ettei missään ole käärmeenmentäviä aukkoja! Poikanen mahtuu hyvin jo muutaman millin rakosesta, jos on varaa leveyssuuntaan mennä littanaksi. Kannattaa myös varmistaa kannen kunnollinen lukitus! Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, palanen teippiä on varmempi lukko, kuin isompikin paino kannen päällä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912386Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5681808- 91533
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3968Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967