Olen lukenut jonkun verran näitä vl-palstoja. Vaikka olen 15 vuotias.
Silmiini on osunut useita keskusteluja, että vaikka toiselle tekee pahaa, esim. varasteluista, ns. ulkopuoliselta saa synnit anteeksi. Syntejä ei siis tarvitse pyytää anteeksi asianomaisilta vaan joltakin uskovaiselta.
Varastin Marketista virvelin ja uistimia.
Ostin ja "mukamas potkaisin " jotain kassan läpi ja niin pääsin pois kassalta.
Pyysin siskoltani 9 v. syntejä anteeksi ja hän antoi anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.
Sovittiin, että asioista ei kerrota kellekkään.
Tulee mieleen, että vl on helppoa antaa syntejä anteeksi.
Olen 15 v. vl ja varastin
17
383
Vastaukset
Ja me uskotaan tarinasi..
- puupappi
Ihminen on joko uudestisyntynyt Jumalan lapsi tai sitten vielä Saatanan lapsi. (Ap.t.26:18, Ef.2:1-10)
Jumalaton voi varastella ja kehittää omia synnin anteeksi saamisiaan... mutta todellisuudessa ollaan matkalla kohti helvettiä vaikka vähän yritetään itse putsata tuulilasia.
Jumalan sana ei tunne synnissä eläviä Jumalan lapsia tai ehkä yhden joka yritti, mutta hänkin epäonnistui ikävästi. Juudas Iskariot:
Joh. 12:6
"Mutta tätä hän ei sanonut sentähden, että olisi pitänyt huolta köyhistä, vaan sentähden, että hän oli varas ja että hän rahakukkaron hoitajana otti itselleen, mitä siihen oli pantu"
Jumalan sanan mukaan uskoon tullut henkilö ei jätä asioita sikseen, jos on tehnyt parannuksen oikeasti Raamatun opin mukaan:
Ap. t. 19:18
"Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa."
Jopa polettiin vääriä taikakirjoja yms. asioita:
"19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.
20 Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistu"
Eipä ole leikin asia parannuksen teko ja eteenkin se, että annetaan väärä opetus syntien anteeksi saamisesta. Ajatuksen tasolla olleet synnit ovat sellaisia, mitä ei tule mennä anteeksi pyytelemään, eikä ehkä aviorikoksia, ettei mene muiden avioliitot rikki, mitä kunniaa sitä Jumalalle tulisi?
Uskovana on hyvä pyydellä anteeksi, jos on rikkonut jotakuta vastaan aivan henkilökohtaisesti ja korvata/palauttaa asiat kohdalleen.
Niinhän Sakkeuskin lupasi tehdä, jos olisi ollut jotakin vääryyttä hänen elämässään.
Luuk. 19:8
"Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin". "
Mutta luulen, että yksinkertainenkin palautus on riittävä ja mahdollinen korko.
Tosin näillä ei mitään sinänsä tekemistä Jumalan anteeksi annon kanssa tai suhteen, mutta ne ovat varmasti hedelmää oikeasta anteeksi saamisesta ja Jumalan suhteesta.
Jumalaton ei tunnusta Jeesusta Herrakseen vaan pikemminkin suunnittelee uusia kepposia ja porsaan reikiä. - pakkula
En tiedä onko kertomuksesi totta vai ei, kaikesta huolimatta siihen täytyy vastata, etteivät väärät käsitykset ja opit leviä.
Teit sinänsä oikein, että edes siskoltasi pyysit anteeksi ja hän teki oikein, kun antoi anteeksi. Siskosi ei kuitenkaan tiennyt neuvoa, miten Jumalan armo opettaa asiaa korjaamaan. Siksi kirjoitankin tämän vastauksen.
Tottakai sinun tulee pyytää anteeksi myös kauppiaalta tai hänen edustajaltaan, aivan siitä riippumatta, onko hän uskovainen vai eikö ole. Sen lisäksi on evankeliumin hengen mukaista korjata vahingon kärsineelle koitunut vahinko. Sen voit tehdä joko palauttamalla varastamasi esineen, tai maksamalla sen hinnan. Varsinkin jos olet jo käyttänyt sitä, on tuo toinen vaihtoehto parempi. Toki voit sopia kauppiaan kanssa järjestelyistä, hän voi antaa maksuaikaa tai muuten. Asian kannalta saattaisi olla hyvä keskustella myös vanhempiesi kanssa, he voisivat esimerkiksi auttaa taloudellisesti, jos se on tarpeen.- nöyrtyä?
Kuten sinun ja kaltaistesi hoitomiesten kohdalla.
- nöyrtynyt
nöyrtyä? kirjoitti:
Kuten sinun ja kaltaistesi hoitomiesten kohdalla.
pyytämään anteeksi saatanalle heittämiltään 13- ja 14-vuotiailta pojilta. Mutta siitä huolimatta mies on arvostetuimpia kellokkaita omassa "siionissaan".
Hoitomies on eri mies! Ja rahvasta saa nöyryyttää mielin määrin. - ajatelemista
"Tottakai sinun tulee pyytää anteeksi myös kauppiaalta tai hänen edustajaltaan, aivan siitä riippumatta, onko hän uskovainen vai eikö ole.
Pyysitkö sinä tai hoitomiehet saatanalleheitt........................... vanhuksia?
Oppia ja ikä kaikki.................................... - vanhus....
Olitko se sinä, joka olet hoitomies, laittaen vanhuksia saatanalle?
- opettajaksi.
vanhus.... kirjoitti:
Olitko se sinä, joka olet hoitomies, laittaen vanhuksia saatanalle?
On siinä lapset olleet kovilla! Jumala heitä armahtakoot, kun SRK ei armahda.
- kauppias etsii
sinut käsiinsä ja tulee puhuttelemaan!"
Näin toimivat SRK:n hoitomiehetkin. pakkulakin.- pakkula
Ne vievät halun vastata lainkaan, kun asialliseen vastaukseen saa tuollaisia kommentteja.
Olen satavarma, ettei sinulla ole kipenen vertaa tietoa taustoistani, sen osoittaa jo viestisi sisältö. Jos tiedät kuka ja mistä olen, voisit ottaa yhteyden henkilökohtaisesti. Tai vaikka tässä julkisesti kertoa, kuinka monta ihmistä olen ollut mukana sitomassa syntiensä vuoksi. Koska et sitä tiedä, et voi sitä kertoakaan, tai et uskalla, koska tiedät joka tapauksessa erehtyväsi. Voisin sinulle tässä luvunkin kertoa, mutta eipä ole kiirettä sellaista levittämään.
Ettei jää vääriä käsityksiä, voin kertoa, että tuskin yhden tuollaisen varkauden vuoksi ketään sidotaan, varsinkaan kun vaikuttaa, että tunto on auennut teon vääräksi tuntemaan.
Toinen korjaus väärään levittämääsi tietoon tulkoon siitä, että aina on opetettu vääryyttä tehneen lähtemään itse parannuksen askelille. Aina hän ei sitä tiedä tai ymmärrä, silloin tarvitaan läheistä auttamaan ja neuvomaan. Voi vääryyden tehnyt olla niin heikkokin, ettei jaksa lähteä parannuksen askelille. Silloin tarvitaan uskon ystävää nostamaan Kristuksen evankeliumilla. - säännöt.
pakkula kirjoitti:
Ne vievät halun vastata lainkaan, kun asialliseen vastaukseen saa tuollaisia kommentteja.
Olen satavarma, ettei sinulla ole kipenen vertaa tietoa taustoistani, sen osoittaa jo viestisi sisältö. Jos tiedät kuka ja mistä olen, voisit ottaa yhteyden henkilökohtaisesti. Tai vaikka tässä julkisesti kertoa, kuinka monta ihmistä olen ollut mukana sitomassa syntiensä vuoksi. Koska et sitä tiedä, et voi sitä kertoakaan, tai et uskalla, koska tiedät joka tapauksessa erehtyväsi. Voisin sinulle tässä luvunkin kertoa, mutta eipä ole kiirettä sellaista levittämään.
Ettei jää vääriä käsityksiä, voin kertoa, että tuskin yhden tuollaisen varkauden vuoksi ketään sidotaan, varsinkaan kun vaikuttaa, että tunto on auennut teon vääräksi tuntemaan.
Toinen korjaus väärään levittämääsi tietoon tulkoon siitä, että aina on opetettu vääryyttä tehneen lähtemään itse parannuksen askelille. Aina hän ei sitä tiedä tai ymmärrä, silloin tarvitaan läheistä auttamaan ja neuvomaan. Voi vääryyden tehnyt olla niin heikkokin, ettei jaksa lähteä parannuksen askelille. Silloin tarvitaan uskon ystävää nostamaan Kristuksen evankeliumilla.Olet sisaresi lyylerin kanssa täällä toistuvasti todistanut, että uhrin pitää puhutella hoitomiestä eikä hoitomiehellä ole minkäänlaista velvollisuutta korjata itse asioitaan. Hoitomies on siis "syntivuoteen kantamisen" yläpuolella.
Mutta myymälävarkaalla onkin yhtäkkiä velvollisuus korjata asiansa kauppiaan kanssa!?
Ovatko synnit sittenkin eriarvoisia? Vai vain tekijät? - heittelehtijä
Asian laita on todellakin näin. Kun teet toiselle pahaa, SRK:n ohje
Heitetään vanhukset saatanan haltuun.
Jäädään odottelemaan, että hoitomies hakee sinut ja pyytelee anteeksi ja vielä mahdollisesti antaa rakallisen korvauksen kärsimyksistä.
SRK ohje: varasta ja pyydä toiselta vl-anteeksi.
Vilkuttele vielä viimmeiseksi seuroissa. Se on siinä.
Pakkula saa mennä pyyteleen haudassaolleilta anteeksi saatanalleheittämisiään.
- vakass
Tietysti pitää asianomaisenkin kanssa asia sopia !!!
Vaikka kuinka heiluttelisit kännyäsi seuroissa !!!- saatanalleheittäjä
ei asianomaiselta pyydä anteeksi.
Siis varastakaamme ja pyytäkäämme anteeksi vaikka pojanklopilta. - keskenään
saatanalleheittäjä kirjoitti:
ei asianomaiselta pyydä anteeksi.
Siis varastakaamme ja pyytäkäämme anteeksi vaikka pojanklopilta.yhdessä tekemänsä synnit, aivan kuin taannoisessa puhujainkokouksessa taas. Oli kuulemma "ihanat seurat" kun saarnasivat toisilleen anteeksi vanhoja syntejään. Hoitomiehet keskenään!
- tiesitkö
Poliisi on ehkä jo jäljillä, kun tulit tunnustaneeksi tällaisen rikoksen. Ja 15 vuotias on rikosoikeudellisesti vastuussa teoistaan. Tiedot tulee rikosrekisteriin, ja se näkyy kun olet joskus töitä kyselemässä
- rikosrekisteriin.
Ihan vaan tiedoksi. Myymälävarkaus ei siis näy rikosrekisterissä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11870Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75805Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83643- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501