joku muukin löytänyt, kuin minä? (tampereen seutu)
jokos ensimmäisiä
10
596
Vastaukset
- kymmenkunta
pientä löytyi eilen reissulla. Tarvitsisi sataa lisää vettä, että nuo sienirihmastot heräisivät kunnolla. Vielä ei tosin ole suppiloiden aikakaan.
- aikasessa ovat
onhan niitä jo löytyny, mutta kyllä on melko aikasessa. se ei kyllä ole vielä niden aika.. yleensä sillon kun puolukat on kypsiä niin sillon ne rupee olemaan.
- löytyi
runsas viikko sitten löytyi ensimmäiset, jotka kehtasin noukkia. nousussa jo melko paljon vaikka varsinaista satoa saadaan odottaa vielä vähän. vettä saisi tulla.
- löytyi
syyskuun alkupäivinä jo helposti 5l tunnin kierroksella
- JeiLo
Terve!
Viime lauantaina löysimme jo n. 6 l suppiksia ja ihan hyvän kokoisiakin täältä.
Taitaa lämmin sää ja sateet aikaistaa sienikautta, joten kannattaa mennä etsimään nyt jo!
(paitsi ei sielä minun paikastani...;)- Sniiffus
Utelias ja sienistä kiinnostuneena, niin kysyisin et mistäpäin pohjanmaata olet? (ite täältä pohjois-pohjanmaalta)Mullakin ois hirvee himo löytää suppiksia vaan en tiedä löytyykö niitä täältä meiltäpäin (160km oulusta etelämmäksi)? Kanttarelleja olen saanut pieneltä pläntiltä noin pari litraa ja nekin kyl on muuten kiventakana...
- 18 + 13 ööh tota, hetkinen...
Sniiffus kirjoitti:
Utelias ja sienistä kiinnostuneena, niin kysyisin et mistäpäin pohjanmaata olet? (ite täältä pohjois-pohjanmaalta)Mullakin ois hirvee himo löytää suppiksia vaan en tiedä löytyykö niitä täältä meiltäpäin (160km oulusta etelämmäksi)? Kanttarelleja olen saanut pieneltä pläntiltä noin pari litraa ja nekin kyl on muuten kiventakana...
Kainuusta löytyy, vaarojen päältä ainakin minä olen suppilot löytänyt, 3.9 ensimmäiset ja aivan tavallisen kokoisia.
- Sniiffus
18 + 13 ööh tota, hetkinen... kirjoitti:
Kainuusta löytyy, vaarojen päältä ainakin minä olen suppilot löytänyt, 3.9 ensimmäiset ja aivan tavallisen kokoisia.
nyt itelleni. Elikkä kylläpä niitä täältäkin löytyy. 1L löysin pikareissulla ja samaan syssyyn ½l kanttarelleja,joita on ihmeellisesti alkanut löytymään ja viel ihmeellisimmistä paikoista, eilenkin sain n.1½l!
Vaan eipä kyl valittamista, huomenna takasin ettimään... - JeiLo
Sniiffus kirjoitti:
Itse asun Vaasassa mutta sienipaikka on n. 60 km Vaasasta Poriin päin.. Tosin täältä Vaasan metsistäkin olen suppiksia löytänyt vähän. Raippaluodossa niitä kuulemma löytyy hyvin mutta siellä en ole käynyt etsimässä.
- uk-ko
tuntuu siltä, että metsät alkaa olla tulvillaan suppiksia. Metsästä on suorastaan vaikea päästä pois, kun niitä tulee vastaan koko ajan isoina ryppäinä, täysikasvuisia. Myös uutta kasvustoa näyttää tulevan rutkasti. Laatu vaihtelee ja joukossa on runsaasti pehmenneitä ja etanoiden syömiä, mutta myös pystyyn kuivuneita :-O. Mutta sato on niin runsas, että on varaa valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822