joku muukin löytänyt, kuin minä? (tampereen seutu)
jokos ensimmäisiä
10
727
Vastaukset
- kymmenkunta
pientä löytyi eilen reissulla. Tarvitsisi sataa lisää vettä, että nuo sienirihmastot heräisivät kunnolla. Vielä ei tosin ole suppiloiden aikakaan.
- aikasessa ovat
onhan niitä jo löytyny, mutta kyllä on melko aikasessa. se ei kyllä ole vielä niden aika.. yleensä sillon kun puolukat on kypsiä niin sillon ne rupee olemaan.
- löytyi
runsas viikko sitten löytyi ensimmäiset, jotka kehtasin noukkia. nousussa jo melko paljon vaikka varsinaista satoa saadaan odottaa vielä vähän. vettä saisi tulla.
- löytyi
syyskuun alkupäivinä jo helposti 5l tunnin kierroksella
- JeiLo
Terve!
Viime lauantaina löysimme jo n. 6 l suppiksia ja ihan hyvän kokoisiakin täältä.
Taitaa lämmin sää ja sateet aikaistaa sienikautta, joten kannattaa mennä etsimään nyt jo!
(paitsi ei sielä minun paikastani...;)- Sniiffus
Utelias ja sienistä kiinnostuneena, niin kysyisin et mistäpäin pohjanmaata olet? (ite täältä pohjois-pohjanmaalta)Mullakin ois hirvee himo löytää suppiksia vaan en tiedä löytyykö niitä täältä meiltäpäin (160km oulusta etelämmäksi)? Kanttarelleja olen saanut pieneltä pläntiltä noin pari litraa ja nekin kyl on muuten kiventakana...
- 18 + 13 ööh tota, hetkinen...
Sniiffus kirjoitti:
Utelias ja sienistä kiinnostuneena, niin kysyisin et mistäpäin pohjanmaata olet? (ite täältä pohjois-pohjanmaalta)Mullakin ois hirvee himo löytää suppiksia vaan en tiedä löytyykö niitä täältä meiltäpäin (160km oulusta etelämmäksi)? Kanttarelleja olen saanut pieneltä pläntiltä noin pari litraa ja nekin kyl on muuten kiventakana...
Kainuusta löytyy, vaarojen päältä ainakin minä olen suppilot löytänyt, 3.9 ensimmäiset ja aivan tavallisen kokoisia.
- Sniiffus
18 + 13 ööh tota, hetkinen... kirjoitti:
Kainuusta löytyy, vaarojen päältä ainakin minä olen suppilot löytänyt, 3.9 ensimmäiset ja aivan tavallisen kokoisia.
nyt itelleni. Elikkä kylläpä niitä täältäkin löytyy. 1L löysin pikareissulla ja samaan syssyyn ½l kanttarelleja,joita on ihmeellisesti alkanut löytymään ja viel ihmeellisimmistä paikoista, eilenkin sain n.1½l!
Vaan eipä kyl valittamista, huomenna takasin ettimään... - JeiLo
Sniiffus kirjoitti:
Utelias ja sienistä kiinnostuneena, niin kysyisin et mistäpäin pohjanmaata olet? (ite täältä pohjois-pohjanmaalta)Mullakin ois hirvee himo löytää suppiksia vaan en tiedä löytyykö niitä täältä meiltäpäin (160km oulusta etelämmäksi)? Kanttarelleja olen saanut pieneltä pläntiltä noin pari litraa ja nekin kyl on muuten kiventakana...
Itse asun Vaasassa mutta sienipaikka on n. 60 km Vaasasta Poriin päin.. Tosin täältä Vaasan metsistäkin olen suppiksia löytänyt vähän. Raippaluodossa niitä kuulemma löytyy hyvin mutta siellä en ole käynyt etsimässä.
- uk-ko
tuntuu siltä, että metsät alkaa olla tulvillaan suppiksia. Metsästä on suorastaan vaikea päästä pois, kun niitä tulee vastaan koko ajan isoina ryppäinä, täysikasvuisia. Myös uutta kasvustoa näyttää tulevan rutkasti. Laatu vaihtelee ja joukossa on runsaasti pehmenneitä ja etanoiden syömiä, mutta myös pystyyn kuivuneita :-O. Mutta sato on niin runsas, että on varaa valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634