Vaaralliset risteykset

Nopeusvalvontaa on investoitu varoja, mutta vaarallisia risteyksiä ei saada korjattua. Edelleen jopa pääteillä joudutaan pysähtymään keskelle ajotietä odottamaan vasemmalle käännyttäessä.
51:ellä tapahtui taas vakava kuolon kolari tilanteessa jossa rekka jyräsi kääntyvän henkilöauton vastaantulevien kaistalle.
Milloin nämä itsemurharisteykset saadaan poistettua?

9

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niko raaminen

      se on vaa ajotaito ja sähläys mikä aiheuttaa tollasii kolareita, kyllä ne risteykset ja ym. on turvallisia kuhan osaa ajaa.

      • turvallisuutta Suomeenki

        Suomi on pudonnut liikenneturvallisuudessa useimpien kehitysmaiden alapuolelle.
        Turvallisuuden kehittäminen on jätetty nopeusvalvonnan ja autoilijoiden syyllistämisen varaan. Olisiko lopultakin aika tehdä liikenteen turvallisuuden parantamiseksi jotain? Nykyinen nopeusvalvontamania on aiheuttanut sen, että kriittisissä tilanteissa autoilijoiden huomio kohdistuu nopeusmittariin eikä liikenteeseen.
        Liikenneturvallisuuteen on saatava järkeä ja nopeasti!


      • järkeä....
        turvallisuutta Suomeenki kirjoitti:

        Suomi on pudonnut liikenneturvallisuudessa useimpien kehitysmaiden alapuolelle.
        Turvallisuuden kehittäminen on jätetty nopeusvalvonnan ja autoilijoiden syyllistämisen varaan. Olisiko lopultakin aika tehdä liikenteen turvallisuuden parantamiseksi jotain? Nykyinen nopeusvalvontamania on aiheuttanut sen, että kriittisissä tilanteissa autoilijoiden huomio kohdistuu nopeusmittariin eikä liikenteeseen.
        Liikenneturvallisuuteen on saatava järkeä ja nopeasti!

        suomalaiseen umpiluuhun, joka muuttuu velka-autoonsa istuessaan maailman
        parhaaksi kuskiksi, jolle ei saa asettaa pakkoja, rajoituksia eikä määräyksiä.
        Autossa kun vietetään omaa aikaa, jota säästetään viimeistä päivää varten ajamalla jatkuvaa ylinopeutta, ja säästynyt aika otetaan käyttöön sitten lähdön
        hetkellä.


      • hella duuleli

        Läkkeenä tietysti sosialidemokraatinen ratkaisu: kaikkiin autoihin asennetaan sähläyksen estojärjestelmä ja ajovirheen automaattinen sakotusjärsestelmä?


      • toope...
        turvallisuutta Suomeenki kirjoitti:

        Suomi on pudonnut liikenneturvallisuudessa useimpien kehitysmaiden alapuolelle.
        Turvallisuuden kehittäminen on jätetty nopeusvalvonnan ja autoilijoiden syyllistämisen varaan. Olisiko lopultakin aika tehdä liikenteen turvallisuuden parantamiseksi jotain? Nykyinen nopeusvalvontamania on aiheuttanut sen, että kriittisissä tilanteissa autoilijoiden huomio kohdistuu nopeusmittariin eikä liikenteeseen.
        Liikenneturvallisuuteen on saatava järkeä ja nopeasti!

        Yritä nyt saada sinne rusinaan sopimaan, että liikenneturvallisuuteen saavat parannusta ainoastaan
        kuljettajat muuttamalla omaa asennettaan, ei siihen pystytä hallinnollisin toimin vaikuttamaan.


    • oikeasti vaarallinen

      jos autoilijat huolehtisivat riittävästä turvavälistä - koskee myös rekkoja, linja-autoja ja muuta raskasta liikennettä.

      Mutta ei, se nyt ei vaan meille apinoille aukea, mikä merkitys riittävällä turvavälillä on onnettomuuksien ehkäisyssä. Sama juttu koskee oikeaa ja riittävän aikaista vilkunkäytöä.

    • abdullah al-hamir

      neljäntien risteykset,vilkas liikenne,kokele kääntyy sivutieltä vasemmalle.Voi h*lvetti!

    • Yksinkertaista

      Tiedätkö miten todennäköisesti tuossakin tilanteessa olisi voitu säästää henki? Käyttää järkeä eikä käännä niitä pyöriä ennen kuin pääsee kääntymään. Pyöriä ei saa missään nimessä kääntää tuollaisessa tilanteessa, ettei käy juuri noin, että pyörähdetään sitten vastaantulevien puolelle.

      • Vastuun pakoiluako?

        Kas kun syy ei ollutkaan tässäkin ylinopeus? Tuommoisia risteyksiä ei saa olla pääteillä eikä niitä suvaitakkaan missään muissa maissa. Kenen vatuulla on vaaralliset liikennejärjestelyt? Autoilijoiden vastuut kyllä tiedetään ja sakotuskin toimii. Kyse ei ole vain autoilijoista vaan kaikista kansalaisista jotka yleensä liikkuvat tien päällä.
        Todellisuudessa onnettomuuden olisi voinut vältää ainoastaan olemalla muualla juuri sillä hetkellä.
        Kuormauto jyrää henkilöauton ihan miten vaan oli etupyörät miten tahasa vastaavassa tilanteessa.
        Oliskohan kannattanut investoida muutaman "kelikameran" hinta risteyksen muuttamiseksi turvallisemmaksi?
        Onnettomuushan ei ole viimeinen 51:llä liukkaat on vasta tulossa. Kuka valvoo Tiehallinon toimia??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe