Viljakäärme

´Vili-viljis

Mulla on 2-vuotias viljakäärmepoika Vili, joka puree aina, jos kättä vähänkin vilauttaa terraarion ovesta sisään. Ruokinta on suoritettava pitkillä pihdeillä, eikä käärmeen koskemiseen ole mitään mahdollisuuksia.
Enkä nyt mielelläni sitä käteen ottaisikaan, kun tiedän, että siitä seuraa kiivaita puraisuja ja rivi hampaanreikiä.
Jo sormen vilautus lasinkin läpi saa Vilin hyökkäämään lasia vasten ja sihahtelemaan uhkaavasti.
Mitä voin tehdä, että Vili ei olisi niin äkäinen ja arka?

5

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..käytökseltä kuullostaa viljakäärmeeksi. Kuinka kauan tälläinen on jatkunut? Millainen ruokinta-tahti madollanne on? Ovatko terran olosuhteet (lämmöt, riittävästi piiloja ym.) kunnossa? Kuinka usein siivoatte tai muuten "käpälöitte" terraa/käärmettä?

      • ´Vili-viljis

        No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
        Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
        Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!!


      • ´Vili-viljis
        ´Vili-viljis kirjoitti:

        No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
        Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
        Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!!

        Tätä on jatkunut siitä asti kun Vili tuli meille eli noin vuosi sitten. Pitkään on jo asia vaivannut mutta vasta nyt sain kirjoitetuksi tänne... =(


      • kuonokas__
        ´Vili-viljis kirjoitti:

        Tätä on jatkunut siitä asti kun Vili tuli meille eli noin vuosi sitten. Pitkään on jo asia vaivannut mutta vasta nyt sain kirjoitetuksi tänne... =(

        Missä päin asut? Olisi varmaan hyvä jos joku käärmeihminen tulisi katsomaan ja neuvoisi käsittelyn alkuun.....


      • ´Vili-viljis kirjoitti:

        No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
        Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
        Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!!

        Eli tuo terran tarkastus ilmeisesti suoritetaan terraa avaamatta päivittäin? Minkä kokoista ruokaa Vili syö? Entä ne terran olosuhteet? Mitkä tarkalleen ovat terran lämmöt? Oliko käärme edellisessä kodissaan noin äksy?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe