Mulla on 2-vuotias viljakäärmepoika Vili, joka puree aina, jos kättä vähänkin vilauttaa terraarion ovesta sisään. Ruokinta on suoritettava pitkillä pihdeillä, eikä käärmeen koskemiseen ole mitään mahdollisuuksia.
Enkä nyt mielelläni sitä käteen ottaisikaan, kun tiedän, että siitä seuraa kiivaita puraisuja ja rivi hampaanreikiä.
Jo sormen vilautus lasinkin läpi saa Vilin hyökkäämään lasia vasten ja sihahtelemaan uhkaavasti.
Mitä voin tehdä, että Vili ei olisi niin äkäinen ja arka?
Viljakäärme
5
466
Vastaukset
..käytökseltä kuullostaa viljakäärmeeksi. Kuinka kauan tälläinen on jatkunut? Millainen ruokinta-tahti madollanne on? Ovatko terran olosuhteet (lämmöt, riittävästi piiloja ym.) kunnossa? Kuinka usein siivoatte tai muuten "käpälöitte" terraa/käärmettä?
- ´Vili-viljis
No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!! - ´Vili-viljis
´Vili-viljis kirjoitti:
No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!!Tätä on jatkunut siitä asti kun Vili tuli meille eli noin vuosi sitten. Pitkään on jo asia vaivannut mutta vasta nyt sain kirjoitetuksi tänne... =(
- kuonokas__
´Vili-viljis kirjoitti:
Tätä on jatkunut siitä asti kun Vili tuli meille eli noin vuosi sitten. Pitkään on jo asia vaivannut mutta vasta nyt sain kirjoitetuksi tänne... =(
Missä päin asut? Olisi varmaan hyvä jos joku käärmeihminen tulisi katsomaan ja neuvoisi käsittelyn alkuun.....
´Vili-viljis kirjoitti:
No eipäs sitä terraa ronkita kun noin viikon välein ruokittaessa, siivotaan vähän riippuen päivän tai parin välein ja terraarion "tarkastus" noin pari kertaa päivässä.
Siivouksen ajaksi Vili pistetään pieneen laatikkoon jonkun avustuksella ja sihinän ja puraisujen saattelemana.
Miksi Vilini käyttäytyy kuin vihainen pyton???!!!Eli tuo terran tarkastus ilmeisesti suoritetaan terraa avaamatta päivittäin? Minkä kokoista ruokaa Vili syö? Entä ne terran olosuhteet? Mitkä tarkalleen ovat terran lämmöt? Oliko käärme edellisessä kodissaan noin äksy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten277674- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483