Mitä kuuluu asfalttikartteliin?

Olen tiedustellut asiaa kaupunginhallitukselta 17.01.2005 silloin sain vastauksen,että kaupunginkanslia ja tekninen palvelukeskus selvittävat asiaa ,että kaupungin etu turvataan.Myöskin selvitetään sisäiset hankinta asiat.
Sanomalehti Karjalaisessa oli juttu 20.6.08 että Joensuu hakee puolta miljoonaa korvauksia.
Eli sain asiasta kirjeen ,että Lieksan kaupunki on maksanut myös ylihintaa asfalttiurakoista kartellin vuoksi.
Miten Te arvoisat valtuuston ja kaupunginhallituksen jäsenet toimitte asiassa?
Markku Korpinen

65

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lieksan kaupunki on myöskin maksanut ylihintaa ja näin ollen olisi saannin puolella.
      Mutta miksi sitten vaikeneminen ja unohtaminen kaupungin hallinnossa?
      Selväähän oli että aikanaan tuo urakoitsija oli jotenkin puhaltamassa pilliin ja täyttämässä penkkiriviä jopa kirkossa ja oliko sitten vielä muuallakin lieneekö vielä.

• ei kiinnosta

Mee sinne Urheilukadulle ja yksilöi tehty rikos. Tahi kilpailuvirasto yms.. Mitä täällä ihmettelet. Ja jos kirkko pitää sotkea tuohon asiaan asiaan informoi siellä hallintoelimissä. Etkös oo joku varavaltuutetu siellä. Mitä tänne kirjottelelet.

• ei kiinnosta kirjoitti:

Mee sinne Urheilukadulle ja yksilöi tehty rikos. Tahi kilpailuvirasto yms.. Mitä täällä ihmettelet. Ja jos kirkko pitää sotkea tuohon asiaan asiaan informoi siellä hallintoelimissä. Etkös oo joku varavaltuutetu siellä. Mitä tänne kirjottelelet.

Asiasta on tutkimukset meneillään, ja Lieksan tulisi valvoa niinkuin minulle ovat kirjallisesti ilmoittaneet mistä olen kirjoittanut.
        Siis kysymys on siitä miten Valtuutetut hoitavat tehtävänsä kyselyin ja aloittein.Valtuutetulla on rajoittamaton tiedonsaantioikeus.
        Miten tämä asia sinuun kolahti? Oletko jotenkin istunut kirkossa penkissä saarnastuolin vieressä virsikirja kainalossa ja tämän kylän tytöt/pojat mielessä. Ennen kylläkin voitiin laittaa jalkapuuhun.käytin symboliikkaa
        Kysymys on eikö uskalleta kun tarvitaan ponsoreita?
        MK

• ite kolahit
        markkukorpinen kirjoitti:

Asiasta on tutkimukset meneillään, ja Lieksan tulisi valvoa niinkuin minulle ovat kirjallisesti ilmoittaneet mistä olen kirjoittanut.
        Siis kysymys on siitä miten Valtuutetut hoitavat tehtävänsä kyselyin ja aloittein.Valtuutetulla on rajoittamaton tiedonsaantioikeus.
        Miten tämä asia sinuun kolahti? Oletko jotenkin istunut kirkossa penkissä saarnastuolin vieressä virsikirja kainalossa ja tämän kylän tytöt/pojat mielessä. Ennen kylläkin voitiin laittaa jalkapuuhun.käytin symboliikkaa
        Kysymys on eikö uskalleta kun tarvitaan ponsoreita?
        MK

Kertaus on opintojen äiti.

Mee sinne Urheilukadulle ja yksilöi tehty rikos. Tahi kilpailuvirasto yms.. Mitä täällä ihmettelet. Ja jos kirkko pitää sotkea tuohon asiaan asiaan informoi siellä hallintoelimissä. Etkös oo joku varavaltuutetu siellä. Mitä tänne kirjottelelet.(Kysymys on eikö uskalleta kun tarvitaan ponsoreita?) sitaattisi.

• koha kolaht
        ite kolahit kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti.

Mee sinne Urheilukadulle ja yksilöi tehty rikos. Tahi kilpailuvirasto yms.. Mitä täällä ihmettelet. Ja jos kirkko pitää sotkea tuohon asiaan asiaan informoi siellä hallintoelimissä. Etkös oo joku varavaltuutetu siellä. Mitä tänne kirjottelelet.(Kysymys on eikö uskalleta kun tarvitaan ponsoreita?) sitaattisi.

vajaa viis vuotta ja vielä kirjailet. Kun kerran oot puoluejärjestön edustaja, mikset oo tehny tutkintapyyntöö. Ei tääll tarvii kirjailla.

• koha kolaht kirjoitti:

vajaa viis vuotta ja vielä kirjailet. Kun kerran oot puoluejärjestön edustaja, mikset oo tehny tutkintapyyntöö. Ei tääll tarvii kirjailla.

Olemme vaaleissa valinneet edustajat valtuustoon ja eri hallintokuntiin on myöskin valittu tarkastuslautakunta ja tilintarkastajat.
        Mikä on sitten tehtävä jos olen saanut kaupunginhallituksen vastauksen 28§ 17.01.2005
        Pöytäkirjassa todetaan että kilpailuvirasto on tehnyt 31.3.2004 esityksen markkinaoikeudelle rikkomismaksun määmisestä eräille asfalttialalla toimiville yrityksille.
        Silloin pöytäkirjassa vastauksessa kysymykseeni todetaan.
        "Kaupunginkaslia ja tekninen palvelukeskus ovat nyt valmistelleet tämän asian ja ryhtyneet niihin toimenpiteisiin,joilla kaupungin etu voidaan turvata"
        Kysymys on siis tästä asiasta ja lupauksesta.
        Sanomalehti karjalainen kirjoitti 20.6.2008 että Joensuun kaupunki odottaa korkeimman Hallinto-oikeuden päätöstä Lemminkäisen asfalttikartellijutussa ennenkuin ennenkuin kaupunki vie korvausvaateensa eteenpäin.
        Lemminkäinen kirjoituksen mukaan valitti markkinaoikeuden määräämästä 14 miljoonan euron seuraamusmaksusta korkeinpaan hallinto-oikeuteen.
        Kuntaliitto on arvioinut,että hallinto-oikeuden ratkaisu tulisi tämän vuoden aikana.
        Siispä näin asiat menee.siksi valtuutettujen tulisi tähän asiaan perehtyä.MK

• luuletkos

Olemme vaaleissa valinneet edustajat valtuustoon ja eri hallintokuntiin on myöskin valittu tarkastuslautakunta ja tilintarkastajat.
        Mikä on sitten tehtävä jos olen saanut kaupunginhallituksen vastauksen 28§ 17.01.2005
        Pöytäkirjassa todetaan että kilpailuvirasto on tehnyt 31.3.2004 esityksen markkinaoikeudelle rikkomismaksun määmisestä eräille asfalttialalla toimiville yrityksille.
        "Kaupunginkaslia ja tekninen palvelukeskus ovat nyt valmistelleet tämän asian ja ryhtyneet niihin toimenpiteisiin,joilla kaupungin etu voidaan turvata"
        Sanomalehti karjalainen kirjoitti 20.6.2008 että Joensuun kaupunki odottaa korkeimman Hallinto-oikeuden päätöstä Lemminkäisen asfalttikartellijutussa ennenkuin ennenkuin kaupunki vie korvausvaateensa eteenpäin.
        Lemminkäinen kirjoituksen mukaan valitti markkinaoikeuden määräämästä 14 miljoonan euron seuraamusmaksusta korkeinpaan hallinto-oikeuteen.
        Kuntaliitto on arvioinut,että hallinto-oikeuden ratkaisu tulisi tämän vuoden aikana.

että asiat täällä urputtamalla paranee

• luuletkos kirjoitti:

että asiat täällä urputtamalla paranee

Olen kuin punainen vaate tuolle henkilölle jolla ei ole mitään asiallista sanottavaa.
        Olen kuitenkin sitä mieltä vieläkin,että asioita voidaan muutenkin hoitaa kuin oikeuslaitoksen kautta, siinä ei voita kukaan,toiseksi sellainen tyyli on huonoa hallintotapaa jos kansalaiset kokiessaan että heidän asit eivät ole oikudenmukaisia joutuvat sitä hakemaan oikeusteitse .MK

• mieltä
        ei kiinnosta kirjoitti:

Mitä tänne kirjoittelet. Tee jotain...

• ei asiat koneella
        mieltä kirjoitti:

istumalla parane.

• mieltä kirjoitti:

Kuten olen todennut olen jo asiasta kirjelmöinyt ja nyt vetoan valtuutettujen moraalin perään.MK

• kakkapuhe

Kuten olen todennut olen jo asiasta kirjelmöinyt ja nyt vetoan valtuutettujen moraalin perään.MK

Siehän oot kepun jäsen Mikset mee sanoon sinne suoraan paikallisjärjestöön.

• kötiköti

Olen kuin punainen vaate tuolle henkilölle jolla ei ole mitään asiallista sanottavaa.
        Olen kuitenkin sitä mieltä vieläkin,että asioita voidaan muutenkin hoitaa kuin oikeuslaitoksen kautta, siinä ei voita kukaan,toiseksi sellainen tyyli on huonoa hallintotapaa jos kansalaiset kokiessaan että heidän asit eivät ole oikudenmukaisia joutuvat sitä hakemaan oikeusteitse .MK

Noita pannuun ottavia kötisijöitä mahtaa olla aika vallan paljon. Jos et oo vielä huomannut.

• kakkapuhe kirjoitti:

Kyllä koneella voi tehdä myöskin aloitteita ja päättäjille avoimia kysymyksiä.

Juuri sain kaupungilta kirjeen jossa sivistysjohtaja esitti lautakunnalle että lautakunta onnittelee minua Humppalaulun karaoken Suomen mestaruudesta.
        Joten näin asia on oikein virallisesti todettu paperilla. siinä se sitten oli MK

• kakkapuhe kirjoitti:

Paikallisjärjestö ei ole asianosainen kaupungin saatavissa ja olen kuntalaisena asiaa selvittänyt ja siihen toimintaan sain kirjeen kuntalaiselta.
        Kuten aikaisemmasta kirjeestä ja vastauksesta selviää asia on nyt päättävissä elimissä vireillä.mutta kuitenkin on kuntalaisten osalta toivottu avointa keskustelua ja mielestäni tämäkin on sitä.MK

• ja sid

Paikallisjärjestö ei ole asianosainen kaupungin saatavissa ja olen kuntalaisena asiaa selvittänyt ja siihen toimintaan sain kirjeen kuntalaiselta.
        Kuten aikaisemmasta kirjeestä ja vastauksesta selviää asia on nyt päättävissä elimissä vireillä.mutta kuitenkin on kuntalaisten osalta toivottu avointa keskustelua ja mielestäni tämäkin on sitä.MK

Kukapa uskonee. Jos sulla on toimivat suhteet siiheen yritystoiminnan ostamaan puoluejärjestöön niin hopi hopi. Luulet sie, että nää köyhiltä rahat varastaneet politikot joutaa noita siun tänne luomiasi kirjoitelmia lukemaan. Ei, nehän nuolee näijen krouppilaisten palleja. Ja siellä pallien nuolellan keskeltä on tullu ohje ( määräys ) tänne paikallisjärjestöille että tehkää samoin. Ainoa avoin keskustelu on ollut näissä oikeesti oikeissa tiedotusvälineissä. Joku (? Yksi ) voi kuvitella, että näillä palstoilla voidaan muuttaa jotakin. Omaa hyvää tavoitellen itselleen.

• vastaa suoraan

Kyllä koneella voi tehdä myöskin aloitteita ja päättäjille avoimia kysymyksiä.

Juuri sain kaupungilta kirjeen jossa sivistysjohtaja esitti lautakunnalle että lautakunta onnittelee minua Humppalaulun karaoken Suomen mestaruudesta.
        Joten näin asia on oikein virallisesti todettu paperilla. siinä se sitten oli MK

Kirjoitit yllä:"Kyllä koneella voi tehdä myöskin aloitteita ja päättäjille avoimia kysymyksiä.

Joten näin asia on oikein virallisesti todettu paperilla. siinä se sitten oli MK"

Vastaapa rehellisesti, itsekö kirjeen kirjoitit lautakunnalle ja tei aloitteen onnitteluista. Sellaisien käsityksen tuosta sai!
        Jos näin teit,onnittelen..kukas se kissan hännän..

• ei kiinnosta kirjoitti:

mitä sä ite tänne kirjoitat?kyllä markulla on paljon asia pitoisempaa tekstiä kun näillä "mitä tänne kirjoittelet" tyypeillä.kunnon ylläpito tällekkin osastolle ja kaikki muut kirjoitukset pois paitsi "tullooko kalloo?????" ja "mitäs tänne kirjoittelet" ja muut huonosti murteella ja muuten päättömät viestit voisi jäädä.tai mtt:ltä M1 lähete jolla voisi kirjautua tänne kirjoittelemaan(osalla taitaa jo lähete olla,ainakin viesteistä päätellen)

• yksiyy
        vastaa suoraan kirjoitti:

Kirjoitit yllä:"Kyllä koneella voi tehdä myöskin aloitteita ja päättäjille avoimia kysymyksiä.

Joten näin asia on oikein virallisesti todettu paperilla. siinä se sitten oli MK"

Vastaapa rehellisesti, itsekö kirjeen kirjoitit lautakunnalle ja tei aloitteen onnitteluista. Sellaisien käsityksen tuosta sai!
        Jos näin teit,onnittelen..kukas se kissan hännän..

Siellähän ne ovat liittenä Korpisen kirjeet,etkö osaa avata liitteitä.

• vastaa suoraan

• kirjoitti:

mitä sä ite tänne kirjoitat?kyllä markulla on paljon asia pitoisempaa tekstiä kun näillä "mitä tänne kirjoittelet" tyypeillä.kunnon ylläpito tällekkin osastolle ja kaikki muut kirjoitukset pois paitsi "tullooko kalloo?????" ja "mitäs tänne kirjoittelet" ja muut huonosti murteella ja muuten päättömät viestit voisi jäädä.tai mtt:ltä M1 lähete jolla voisi kirjautua tänne kirjoittelemaan(osalla taitaa jo lähete olla,ainakin viesteistä päätellen)

Juuri niin miten nämä ovatkaan poikenneet aiheesta.Asfalttikarttelli.
        Miten nämä "tyypit" voisivat työskennellä jossakin kokouksessa ja hoitamassa yhteisiä asioita. kun noin mennään hakotielle.MK

• vastaa suoraan kirjoitti:

Sieltähän ne löytyi!
        http://mv-dynasty.pohjoiskarjala.net/Dynasty/Lieksa/cgi/DFRAME.PHP
        ja liite:
        http://mv-dynasty.pohjoiskarjala.net/Dynasty/Lieksa/kokous/KOKOUS-796-3-Liite-1.PDF

Mitä me tästä opimme!

Opin ainakin sen,että asia on tiedossa ja jotkut istuivat kokouksessa jonka lapsi oli saanut juuri kyseistä tukea.

Juuri tuon pöytäkirjaotteen sain ja siinä se .Eikö kaupungilla ole parempaa tapaa lähettää onnittelua kortilla?
        Kuinka usein kulttuurin saralla on saavutettu Kahta Suomen mestaruutta?

Olen ollut huomaavinani että jos urheilussa noin pärjää on jopa mitallikahveet ja ruskea kirjekuori 200e

Mutta olen tyytyväinen mutta olen tuonut julki sen asian,että kannattaisi myös huomioida eläkeläisten harrastustoiminta kaikki toiminta pitää ihmisen vireänä ja näin terveyspalveluissa voidaan säästää.MK

• jottatuota

Miten nämä "tyypit" voisivat työskennellä jossakin kokouksessa ja hoitamassa yhteisiä asioita. kun noin mennään hakotielle.MK

vettä tuas sattaa ja sillee....

• mikä ????

Mikähän se on tuo asfalttikartteli ? Onkohan se semmonen asfaltti joka jalan tai autonpyörän alla karttelee. Vai onko se semmonen luihu asfaltti joka karttaa kulkuvälineitä ja luikaktaa metikköön aina kun ajokki tullee. Vai onko se asfalttifirmalta livohkaan lähtenyt vähä niinku kulkujätkä aikoinaan. Vai osaisko joku viisas tuon selittää. Kartteli ja kartteli.

• kuhan kysyn

Opin ainakin sen,että asia on tiedossa ja jotkut istuivat kokouksessa jonka lapsi oli saanut juuri kyseistä tukea.

Juuri tuon pöytäkirjaotteen sain ja siinä se .Eikö kaupungilla ole parempaa tapaa lähettää onnittelua kortilla?
        Kuinka usein kulttuurin saralla on saavutettu Kahta Suomen mestaruutta?

Olen ollut huomaavinani että jos urheilussa noin pärjää on jopa mitallikahveet ja ruskea kirjekuori 200e

Mutta olen tyytyväinen mutta olen tuonut julki sen asian,että kannattaisi myös huomioida eläkeläisten harrastustoiminta kaikki toiminta pitää ihmisen vireänä ja näin terveyspalveluissa voidaan säästää.MK

Sen kummemmin aliarvioimatta karaokea kysyisin, että mistähän löytysi tietoo tuosta karaokekisasta. Humppatanssista on infoa ja kuvamateriaalia, mutta humppalaulun karaoke sm-kisoista ei löydy. Voi olla kyllä että en osane etsiä.

• sottaillu minäkin
        mikä ???? kirjoitti:

Mikähän se on tuo asfalttikartteli ? Onkohan se semmonen asfaltti joka jalan tai autonpyörän alla karttelee. Vai onko se semmonen luihu asfaltti joka karttaa kulkuvälineitä ja luikaktaa metikköön aina kun ajokki tullee. Vai onko se asfalttifirmalta livohkaan lähtenyt vähä niinku kulkujätkä aikoinaan. Vai osaisko joku viisas tuon selittää. Kartteli ja kartteli.

muttei ota tuosta oikein tolkkua,se on varmaan joku uusi urheiluseura.

• ottia tuota
        sottaillu minäkin kirjoitti:

muttei ota tuosta oikein tolkkua,se on varmaan joku uusi urheiluseura.

se rännipuron asvaltti, ku pit kuarrella ja kolommeekymppii ajjoo, oesko suana sakot..tiijjäppä häntä, asvaltilla kuarltel vae kuasuttel..

• kuhan kysyn kirjoitti:

Sen kummemmin aliarvioimatta karaokea kysyisin, että mistähän löytysi tietoo tuosta karaokekisasta. Humppatanssista on infoa ja kuvamateriaalia, mutta humppalaulun karaoke sm-kisoista ei löydy. Voi olla kyllä että en osane etsiä.

Sain käsiini Kagi lehden ja siinä oli asiasta mainittu. milloin ne ovat ja yhteystiedot myöskin radio rex sivustolla.
        Myöhemmin kisojen jälkeen Viiskunta kirjoitti ja Karjalainen kuvan kera Otsikolla Liperin humppalaulun mestaruus Lieksaan. Pieni maininta oli Lieksan lehdessä
        Myös Karjalanmaasta oltiin yhteydessä ja toimittajan piti tulla tapaamaan mutta taisi eksyä tinatähteen ainakin jutun perusteella.siitä olen kirjoittanut koska henkilö sitemmin uhitteli otin yhteyttä päätoimittajaan.MK
        Olimme muuten tanssikisassa jaetulla 4 sijalla Kiteellä valssi tango humppa ja hidas valssi aikaisemmin olen voittanut toisen kumppanin kanssa aikanaan asfaltilla kulttiksen edessä suoritetun Lieksan mestaruuden, joten kisan häntä MK

• ottia tuota kirjoitti:

se rännipuron asvaltti, ku pit kuarrella ja kolommeekymppii ajjoo, oesko suana sakot..tiijjäppä häntä, asvaltilla kuarltel vae kuasuttel..

Karttelli on yhteenliittymä jossa sovitaan hinnat tästä on kysymys ja toimintaa seuraa kilpailuvirasto.tällaisia sopimuksia kilpailulainsäädännön mukaan ei voine tehdä( joskus tällaista toimintaa on nähty myös polttoaineen hinnoissa.)
        Lemminkäinen on valittanut 14milj seuraamuusmaksusta josta olen maininnut.MK

• ei karttelli

Karttelli on yhteenliittymä jossa sovitaan hinnat tästä on kysymys ja toimintaa seuraa kilpailuvirasto.tällaisia sopimuksia kilpailulainsäädännön mukaan ei voine tehdä( joskus tällaista toimintaa on nähty myös polttoaineen hinnoissa.)
        Lemminkäinen on valittanut 14milj seuraamuusmaksusta josta olen maininnut.MK

Mutta mikä on tuon aloituksen asfalttikartteli. Siis KARTTELI. Tuli tuossa mieleen semmonen, että se on tuo Kuhmon osuus jossa asvaltti on pahemman kerran kartellut. Oiskohan tai sitten se on se asfalttiruusun ja lentojätkän lehtolapsi nykymuodossa.

• kyselepä vaan
        kuhan kysyn kirjoitti:

Luulen kysyjän tarkoittavan osanottomääriä ja muuta itse kilpailuun liittyvää tietoa. Sitä ei löydy tuolta netistä kun puoltois riviä.

• MK
        kyselepä vaan kirjoitti:

Luulen kysyjän tarkoittavan osanottomääriä ja muuta itse kilpailuun liittyvää tietoa. Sitä ei löydy tuolta netistä kun puoltois riviä.

Liperiläinen tanssiseura Lilat.com sieltä järjestäjiltä tietoa minulla on jopa tilinumero johon maksoin osallistumismaksun.

Sarjan jonka voitin oli 7 miestä toisessa kolme oli myöskin naistensarjoja

Olen todennut että olisi voinut olla enenmänkin mutta kisat ensivuonna.

Mutta odotan kannanottoa varsinaiseen asiaan eli asfalttikartelliin MK

• korjaan hiven
        ei karttelli kirjoitti:

Mutta mikä on tuon aloituksen asfalttikartteli. Siis KARTTELI. Tuli tuossa mieleen semmonen, että se on tuo Kuhmon osuus jossa asvaltti on pahemman kerran kartellut. Oiskohan tai sitten se on se asfalttiruusun ja lentojätkän lehtolapsi nykymuodossa.

Mainihit tuossa että asfalttiruusun ja lentojätkän lehtolapsi olisi kartteli. Ilman pahastumista joudun oikasemaan. Se on kyllä korppi. Tästä löytyy Lapin kullankaivajien historiasta jopa tutkimustietoa. Kullankaivajat on aiheeseen perehtyneet ja varmentamattomien tietojen mukaan tehneet siitä väitöskirjan.

• korjaan hiven kirjoitti:

Mainihit tuossa että asfalttiruusun ja lentojätkän lehtolapsi olisi kartteli. Ilman pahastumista joudun oikasemaan. Se on kyllä korppi. Tästä löytyy Lapin kullankaivajien historiasta jopa tutkimustietoa. Kullankaivajat on aiheeseen perehtyneet ja varmentamattomien tietojen mukaan tehneet siitä väitöskirjan.

Kolmas nainen biisi Myöskin kirja ja nyt menee esitys varkauden teatterissa Päätalon romaanin mukaan muokattu esitys.

Ehä tuo kartelli todella voi olla jokin lehtolapsi?siitähän isännät huolehtii ken huolehtii kuka mitenkäkin,jopa jollekin maksaen ainakin ennenmuinoin kuka otaa omakseen sehän oli tuttua elokuvista .
        Lieksalla muuten aikanaan oli noita elatusmaksusaatavia myös melkoisesti.Edesmennyt äitee sano niitä maksuja "häntäveroksi"
        Ja työkaveri nainen sanoi joskus "ei se lapsen hoitaminen ja kasvattaminen niin hääppöistä ole,mutta kun se tekotapa niin miellyttää" mulla ei silloin niistä asioista ollut oikein käsitystä

• koikkelihan

Kolmas nainen biisi Myöskin kirja ja nyt menee esitys varkauden teatterissa Päätalon romaanin mukaan muokattu esitys.

Ehä tuo kartelli todella voi olla jokin lehtolapsi?siitähän isännät huolehtii ken huolehtii kuka mitenkäkin,jopa jollekin maksaen ainakin ennenmuinoin kuka otaa omakseen sehän oli tuttua elokuvista .
        Lieksalla muuten aikanaan oli noita elatusmaksusaatavia myös melkoisesti.Edesmennyt äitee sano niitä maksuja "häntäveroksi"
        Ja työkaveri nainen sanoi joskus "ei se lapsen hoitaminen ja kasvattaminen niin hääppöistä ole,mutta kun se tekotapa niin miellyttää" mulla ei silloin niistä asioista ollut oikein käsitystä

Peruskysymymys MIKÄ ON ASFALTTI KARTTELI ? Ei oo Päätalon romaani tai joku tuttu elokuva jne jne.......- päläpälä Siis asfalttikartteli.

• koikkelihan kirjoitti:

Peruskysymymys MIKÄ ON ASFALTTI KARTTELI ? Ei oo Päätalon romaani tai joku tuttu elokuva jne jne.......- päläpälä Siis asfalttikartteli.

Jos sinä maksat ylimääräisiä maksuja sen vuoksi,että joku saa hyödyn? eikö kiinnosta veronmaksajana?MK tai yleensä kuluttajana.

• koikkelihan

Jos sinä maksat ylimääräisiä maksuja sen vuoksi,että joku saa hyödyn? eikö kiinnosta veronmaksajana?MK tai yleensä kuluttajana.

Lueppa tarkkaan. SIIS kysymys kaupungin hallitukselle koskee asfalttikarttelia. SIIS ASFALTTIKARTTELIA ? Ei muuten sata varmasti ole mikään ylimääräränen maksu. Ei pijä sotkee sitä kartelliin.

• koikkelihan kirjoitti:

Lueppa tarkkaan. SIIS kysymys kaupungin hallitukselle koskee asfalttikarttelia. SIIS ASFALTTIKARTTELIA ? Ei muuten sata varmasti ole mikään ylimääräränen maksu. Ei pijä sotkee sitä kartelliin.

Kirjoittaja toteaa minulle että kaupunki on maksanut tämän vuoksi ylihintaa.mk

• koikkelihan

Peruskysymymys MIKÄ ON ASFALTTI KARTTELI ? Ei oo Päätalon romaani tai joku tuttu elokuva jne jne.......- päläpälä Siis asfalttikartteli. KARTTELI.KARTTELI.KARTTELI. MIkä se on KARTTELI: JA VIELÄ KERRAN KARTTELI: Ja kerran vielä kartteli mikä se on.

• koikkelihan kirjoitti:

Peruskysymymys MIKÄ ON ASFALTTI KARTTELI ? Ei oo Päätalon romaani tai joku tuttu elokuva jne jne.......- päläpälä Siis asfalttikartteli. KARTTELI.KARTTELI.KARTTELI. MIkä se on KARTTELI: JA VIELÄ KERRAN KARTTELI: Ja kerran vielä kartteli mikä se on.

Kartelli on keskinäistä kilpailua rajoittava yhteenliittymä jolla saadaan monopoliasema.
        Silloin kun keskinäistä kilpailua ei ole Suomessa esiintynyt kilpailuvirasto valvoo siten toimintaa.

Aivan eri asia on sitten tuo kartteli.joku voinee minua hieman kartella ja kulkea sitte kuin häntäänsä pieryt koira,hieman siivuuttain.

Olen joskus tavannut näitä kättelyautomaattia ,jotka eivät voi kohdistaa katsetta tervehtiessä vaan ollaan kuin valtiomiehet kuvauksessa,tai puhutaan toiselle henkilölle toista kätellessä,joten mielestäni silloin ei liene ihmisen kunnioitus kohdallaan.MK

• Karjalan heili

Kartelli on keskinäistä kilpailua rajoittava yhteenliittymä jolla saadaan monopoliasema.
        Silloin kun keskinäistä kilpailua ei ole Suomessa esiintynyt kilpailuvirasto valvoo siten toimintaa.

Aivan eri asia on sitten tuo kartteli.joku voinee minua hieman kartella ja kulkea sitte kuin häntäänsä pieryt koira,hieman siivuuttain.

Olen joskus tavannut näitä kättelyautomaattia ,jotka eivät voi kohdistaa katsetta tervehtiessä vaan ollaan kuin valtiomiehet kuvauksessa,tai puhutaan toiselle henkilölle toista kätellessä,joten mielestäni silloin ei liene ihmisen kunnioitus kohdallaan.MK

Et sie nyt taas tajua, kun sie alotuksessas kirjotat:" Mitä kuuluu asfalttikarttelille?" Sentähen myö tässä ihmetellään, jot ketä asfaltin karttelijaa sie oikein tarkotat? Sie ite nääs kirjotit KARTTELI.

• Toiset vetävät tien pintaa ihan oikeasti ja hyvää oli nyt ei aina ja toiset ovat sitten pitaliippareita joilla ei ole sanottavaa ae aeae.

• luikkari

Toiset vetävät tien pintaa ihan oikeasti ja hyvää oli nyt ei aina ja toiset ovat sitten pitaliippareita joilla ei ole sanottavaa ae aeae.

Joo ei tullu vastausta tuohon kartteliin. Olkoon. Mutta mikäs se on tuo pitaliippari.

• luikkari kirjoitti:

Joo ei tullu vastausta tuohon kartteliin. Olkoon. Mutta mikäs se on tuo pitaliippari.

Talouselämässä asia tunnetaan yhteenliittymänä jolloin hinnoista sovitaan ja näin ei synny hintakilpailua vaan monopoliasema.
        Sen vuoksi asiasta muistutan koska näin ollen kaupunki on maksanut ylihintaa mainittuista urakoista.mistä on ollut puhe.

On tietysti eri käsitteitä pintaliippareista yksi uiskentelee mökillä guullettamalla löydät.
        Mutta tarkoitan pintapuolista hörinää mitä on esiintynyt lainauksia kuin pirun raamatusta,joilla ei ole merkitystä minulle,viittaan kintaalla päivän peiliin,sekä tuumaan kuin sotaveteraani isäni aikanaan totesi maailmanmenosta, osaanko ajaa polkupyörällä vai kävelenkö vaan liike on tärkeä

• leipäkonna guullettaa

Talouselämässä asia tunnetaan yhteenliittymänä jolloin hinnoista sovitaan ja näin ei synny hintakilpailua vaan monopoliasema.
        Sen vuoksi asiasta muistutan koska näin ollen kaupunki on maksanut ylihintaa mainittuista urakoista.mistä on ollut puhe.

On tietysti eri käsitteitä pintaliippareista yksi uiskentelee mökillä guullettamalla löydät.
        Mutta tarkoitan pintapuolista hörinää mitä on esiintynyt lainauksia kuin pirun raamatusta,joilla ei ole merkitystä minulle,viittaan kintaalla päivän peiliin,sekä tuumaan kuin sotaveteraani isäni aikanaan totesi maailmanmenosta, osaanko ajaa polkupyörällä vai kävelenkö vaan liike on tärkeä

Asfalttikartteli. Kovin vaihtoehto on Kuhmontie.
        Pitaliippari. Pita on leipä ja liippaari on konna. Eli leipäkonna.
        Sitten tuo guullettamalla löydät. Pitää olla varmaankin suunnistustermi. Oisko harhaan suunnistaminen kun lettosuo tulee vastaan. Tietäskö joku paremmin.

• leipäkonna guullettaa kirjoitti:

Sitten tuo guullettamalla löydät. Pitää olla varmaankin suunnistustermi. Oisko harhaan suunnistaminen kun lettosuo tulee vastaan. Tietäskö joku paremmin.

sekä vedättäjä.
        Pintaliippari on aivan eri asia kuin pitaleipä

Vaan eipä mennä joutavuuksiin.vann kysymys on onko kaupunki valvonut asian huolehtimalla ettei makseta kohtuuttomasti ylihintaa urakoista.

Elin aikanaan konnien kanssa ja nyt ne on hoidossa muualla kuin minulla käyn kyllä tervehtimässä tuntevat vielä joka on heitä ruokkinut.MK

• Karjalan heili kirjoitti:

Et sie nyt taas tajua, kun sie alotuksessas kirjotat:" Mitä kuuluu asfalttikarttelille?" Sentähen myö tässä ihmetellään, jot ketä asfaltin karttelijaa sie oikein tarkotat? Sie ite nääs kirjotit KARTTELI.

Oikea muoto tulee esille toisessa kirjoituksessa,sori

• pavunvarsi

Oikea muoto tulee esille toisessa kirjoituksessa,sori

että nuo pitää sinua pilkkanaan.

• pavunvarsi kirjoitti:

että nuo pitää sinua pilkkanaan.

Moni hyytyy elon tiellä ja popera senkun porskuttaa sanottiin ennen.
        Joten antaa tulla lunta tupahan ja jäitä posrstuahan niin saa mummotkin luistella..MK

• kuuletahan lissää

Moni hyytyy elon tiellä ja popera senkun porskuttaa sanottiin ennen.
        Joten antaa tulla lunta tupahan ja jäitä posrstuahan niin saa mummotkin luistella..MK

Ja jatko. mikäs se on tuo POPERA.Joka porskuttaa. Popera vois olla lettosuolta vastaantuleva suunnistaja jolta liipparikonna on guulettanut pitaleivän Kuhmontien karttelijalta. Ps kilpikonnattaret on kivoja oli ne kiven sisässä tai sisällä.

• tikkusilimässä
        kuuletahan lissää kirjoitti:

Ja jatko. mikäs se on tuo POPERA.Joka porskuttaa. Popera vois olla lettosuolta vastaantuleva suunnistaja jolta liipparikonna on guulettanut pitaleivän Kuhmontien karttelijalta. Ps kilpikonnattaret on kivoja oli ne kiven sisässä tai sisällä.

tiällä oppii uusija sanoja näköjjään,kuvvaen vielä ällyysi jotta mittee ne oekkeen tarkottaa,kaekkee sitä näkköö kuvvanahaksi ellää.

• tikkusilimässä kirjoitti:

tiällä oppii uusija sanoja näköjjään,kuvvaen vielä ällyysi jotta mittee ne oekkeen tarkottaa,kaekkee sitä näkköö kuvvanahaksi ellää.

Popera= popeda ensisaikojen auto myöskin orkesteri joka toimii.

Olen hoitanut oikeasti erilaisia konnia eli viisitoista vuotta vesikilpikonnat.
        Mutta on myöskin ollut joitakin, joita on pitänyt ohjata miten eletään ettei joudu kiven sisään,eli ehdollisesti tuomitun valvojan homma.

Joten eletään ja ymmärretään ja otetaan kantaa ikäpoliittiseen ohjelmaan.MK

• yo& j man
        tikkusilimässä kirjoitti:

Oikiastaan pitäs yliopisto miesten tehdä tutkimus tuosta aiheesta asfalttikarttelin kulku valituksen valtameressä.

• yo& j man kirjoitti:

Oikiastaan pitäs yliopisto miesten tehdä tutkimus tuosta aiheesta asfalttikarttelin kulku valituksen valtameressä.

Lemminkäinen on valittanut saamastaan sopimus sakosta 14 mij euroa
        Joten asia on ilmeisesti kesken vielä mutta tässä asiassa myös pitäisi kaupungin valvoa asiansa niinkuin olen alussa todennut.MK

• yo merk lomoi se oliko se
        yo& j man kirjoitti:

Tehdäänkin. Eli kirjoitusvirheiden vaikutus hallinnolliseen päätöksentekoon.
        Eli luetun ymmärtäminen ja tekstin luominen. Valituksen valtamereen ei voimavarat riitä painopiste koska on sill sektorilla painotettu upposiko kaapatun laivan lasti mereeen vai päätyikö se tilaajalle.

• yo merk lomoi se oliko se kirjoitti:

Tehdäänkin. Eli kirjoitusvirheiden vaikutus hallinnolliseen päätöksentekoon.
        Eli luetun ymmärtäminen ja tekstin luominen. Valituksen valtamereen ei voimavarat riitä painopiste koska on sill sektorilla painotettu upposiko kaapatun laivan lasti mereeen vai päätyikö se tilaajalle.

tämän otsikon alla voinee tuo viisasten kerho jatkaa,olen asiasta tarpeeksi kertonut Mikä oli otsikko
        Mutta mikä oli se ydinsukellusveneen osuus valtamerellä ja miten nämä isot koneet eivät voineet laskeutua kovalla tohinalla perustettuun viekin lentokentälle jotka hakivat nämä kaapparit.
        Onhan näitä palstan kaappareita myös joten välillä ne hienot tekstit häipyvät valtameren syvyyksiin.MK

• rytmani

tämän otsikon alla voinee tuo viisasten kerho jatkaa,olen asiasta tarpeeksi kertonut Mikä oli otsikko
        Mutta mikä oli se ydinsukellusveneen osuus valtamerellä ja miten nämä isot koneet eivät voineet laskeutua kovalla tohinalla perustettuun viekin lentokentälle jotka hakivat nämä kaapparit.
        Onhan näitä palstan kaappareita myös joten välillä ne hienot tekstit häipyvät valtameren syvyyksiin.MK

Asfalttikartteli. Ja uudelleen, ASFALTTIKARTTELI: Viisasten kerho toki jatkaa mutta mutta elä hyvä mies lämpöjä ota. Sattuupi niitä kirjotusvirheitä muillekin samalle riville se kymmenen. Ole huoleti. PS. Viekin kenttä oli varattu pevetti mopojen nopeusmittauksia varten. Ja lisäksi hienot tekstit häipyvät jonnekin bittitaivaaseen jonkun musikaalin myötä.( Oisko karaoke)

• konnavaari

Popera= popeda ensisaikojen auto myöskin orkesteri joka toimii.

Olen hoitanut oikeasti erilaisia konnia eli viisitoista vuotta vesikilpikonnat.
        Mutta on myöskin ollut joitakin, joita on pitänyt ohjata miten eletään ettei joudu kiven sisään,eli ehdollisesti tuomitun valvojan homma.

Joten eletään ja ymmärretään ja otetaan kantaa ikäpoliittiseen ohjelmaan.MK

murresana
        markkukorpinen Käyttäjän viestit10.9.2009 13:05

Ookkos hoitanut tyttökonnia jotka ei oo joutunut ikäpoliittiseen ohjelmaan. Ne ne vasta veikeitä on vai kos mitäs tuumaat,,,,,

• rytmani kirjoitti:

Asfalttikartteli. Ja uudelleen, ASFALTTIKARTTELI: Viisasten kerho toki jatkaa mutta mutta elä hyvä mies lämpöjä ota. Sattuupi niitä kirjotusvirheitä muillekin samalle riville se kymmenen. Ole huoleti. PS. Viekin kenttä oli varattu pevetti mopojen nopeusmittauksia varten. Ja lisäksi hienot tekstit häipyvät jonnekin bittitaivaaseen jonkun musikaalin myötä.( Oisko karaoke)

Laulan mustalaisruhtinattaresta niitä lauluja ja niitä ihmisiä kun ei täällä näy,mutta ei myöskään karaokelaulajia jotka sen laulun vielä laulaisi mutta olen matkahuollon seiniä yrittänyt särkeä sillä laululla.

Mutta maantie on myöskin tuttu ja tuo nykyttävä asfaltti ei tarvitse olla rapulaa kun tärisyttää kylälle tullessa ja mennessä mutta kuitenkin tie eikä perunapelto.
        Maantiellä maantiellä tanssin kun metsien humina se soi, muttei pielisen tiellä vielä puiden huminaa vaan toisinaan örinää.katsos kun ressuilla kaatoivat puita pankin edustalta aikanaan kun kaljateltta tuli siihen. Minäkin olen siellä pielisentiellä jopa kukkunut käkikellossa, joka piti poistaa sen jälkeen.kun ei ollut jollekkin virkamiehelle mieleen ja taisi punainen väri pelottaa.Muutenhan Lieksan rakennukset ovat lapsen kakan värisiä sanoi Erkki aikoinaan joka kirjoitti lehteen mielipiteitä.MK

• kartteli'

Laulan mustalaisruhtinattaresta niitä lauluja ja niitä ihmisiä kun ei täällä näy,mutta ei myöskään karaokelaulajia jotka sen laulun vielä laulaisi mutta olen matkahuollon seiniä yrittänyt särkeä sillä laululla.

Mutta maantie on myöskin tuttu ja tuo nykyttävä asfaltti ei tarvitse olla rapulaa kun tärisyttää kylälle tullessa ja mennessä mutta kuitenkin tie eikä perunapelto.
        Maantiellä maantiellä tanssin kun metsien humina se soi, muttei pielisen tiellä vielä puiden huminaa vaan toisinaan örinää.katsos kun ressuilla kaatoivat puita pankin edustalta aikanaan kun kaljateltta tuli siihen. Minäkin olen siellä pielisentiellä jopa kukkunut käkikellossa, joka piti poistaa sen jälkeen.kun ei ollut jollekkin virkamiehelle mieleen ja taisi punainen väri pelottaa.Muutenhan Lieksan rakennukset ovat lapsen kakan värisiä sanoi Erkki aikoinaan joka kirjoitti lehteen mielipiteitä.MK

mittee se kartteli

• kartteli
        kartteli' kirjoitti:

mittee se kartteli

Lemminkäistä.

• höpönpöppöö

No varmaan ne päättäjät täällä suoli24 palstalla pyörii. Mene messuamaan sinne kaupungintalolle ja valtuuston kokouksiin.

• Anneli Hempukka

niinhä ne on nykyäänki koska tekninen virasto määrää,, mitä maalia saa laittaa rakennukseen.. jotenni erkki oli ihan oikeessa!
        Maantiellä maantiellä tanssin kun mulkurin valssi se soi , tule tule tyttöni valssiin niin pistetään moloa ''''''''''''' siin

• Nirkku Karppanen

Kartelli ja kartelli! Eikös nyky-yhteiskunnassa saa jokainen päättää hinnoista ja jos sattuu olemaan sama hinta kuin muilla firmoilla niin minkä sille voi ( Oho, tuli Valion piilomainos tähän lauseeseeni!

NK

• Nirkku kuitenkin meillä on olemassa kilpailulainsäädäntö ja jopa kilpailuvirasto joka seuraa onko noita sopimuksia tehty joskus sitä oli Bensan hinnoissa Jossakin pienellä alueella

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      63
      12405
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5321
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      4938
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      475
      2407
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2260
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1843
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1491
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      95
      1345
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1256
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1225
    Aihe