Tuntuu siltä, että suomalaisilla on kova kateus Rennyä kohtaan. Harlinin elokuvat ovat viihdyttäviä ja jännittäviä. Niissä on aina jotakin omaperäistä. Joten kunnioitetaanpa hieman omaa poikaamme Hollywoodissa!
Renny Harlin
14
1413
Vastaukset
- Caius
Vaikka en Rennyn elokuvista hirveästi pidä niin kunnioitan kuitenkin Rennyä kun on menestynyt niinkin hyvin.
- Biscuit
Mina kunnioitan myos, ei oo helppoo suomen kokoisesta maasta paasta menestymaan noinkin hyvin hollywoodissa. Harmi vaan etta niin paskat kasikirjoitukset osuu Rennylla kohdalle etta eihan sellaisista kukaan paraskaan ohjaaja sais mitaan menestyselokuvaa tehtya.
- Kirka
Rennyn ohjaustyyli on kammottava eikä se ole tehnyt yhtään hyvää elokuvaa. Verratkaapa Rennyn tuotoksia Scorcesen ja Leonen mestariteoksiin.
- Make
Eivät kaikki voi olla Scorseseja, Stoneja jne. Renny on tehnyt muutaman ihan kelvollisen action-pätkän. Esim. Cliffhanger, Die Hard 2 jne.
Renny tulee tuskin koskaan tekemään mitään megahittiä, mutta kelvollisia viihdeleffoja kyllä. Mielestäni on hyvä, että Suomella on edes yksi äijä Hollywoodissa.
- löyly
Viekää Harjola saunan taa ja ampukaa luoti päähän.
Muuta ei tästä paskanokasta voi sanoa.- voivoi
Voi löyly parka kuinka oletkaan kateellinen. Tee vain itsekin kovasti töitä, niin saattaahan olla että pääsisit itsekin hollywoodiin, eikä tarvitsisi noin kadehtia niitä jotka ovat saavuttaneet elämässään jotain.
- Jubelius
No, ihan mukavaa roskaviihdettähän se on siellä jenkkilässä duunannut. Cliffhanger & die hard 2 olivat ihan ok, muut perseestä. Mitä omaperäistä Rennyn leffoissa muka on?
ai niin, suomenlippuja ja finlandiavodkaa. - Baxter
Pitää paikkansa, Die Hard 2 on kevyesti Rennyn paras leffa. Toisaalta jos vertaa kahta ekaa Daikkaria kolmanteen, ei voi olla huomaamatta että ne on jotenkin eri puusta veistetty - vaikka ykkösen ja kolmosen on ohjannut sama ohjaaja, John McTiernan.
Selitys?
Ykkösen ja kakkosen on tuottanut Joel Silver, Jerry Bruckheimerin ohella yksi näkyvimpiä tuottajahahmoja Hollywoodissa. Kolmosessa oli eri tuotantoyhtiö.
Johtopäätös?
Renny ei ole suuri auteur vaan palkkatyöläinen. Todellinen sananvalta Harlinin leffoissa - niinkuin yleensäkin Hollywoodissa - on tuottajalla. Sinällään sääli.
Huvittais kovasti nähdä mimmosen leffan Harlin tekis jos tulis tänne Eurooppaan missä meininki on vähän toinen.- Lauri
Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta... - Baxter
Lauri kirjoitti:
Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta...Ensiksikin, mitä tulee siihen heittoistuimeen, minä en ainakaan jaksa uskoa sen idean tulleen alunperin Rennyltä vaan käsikirjoittajalta. Väitettä perustelen sillä että se mitä tarinassa tapahtuu kuuluu yleensä käsikirjoittajan vastuualueelle.
Toiseksi, käsitys siitä että ainoastaan Hollywoodissa menestymällä tulee jotenkin "hyväksi" elokuvantekijäksi alkaa olla kyllä auttamattoman vanha ja pölyttynyt. Esimerkiksi John Woo ja Matthieu Kassowitz ovat tehneet pidetyimmät elokuvansa ennen tuloaan Hollywoodiin.
Kolmanneksi, koko Kubrickin tuotannon alasampuninen kuuluisalla (ja faneja usein mietityttäneellä) helikopterimokalla sekä toisella mokomalla on myös hieman arveluttavaa. Virhebongaaminen kun ei kuitenkaan ole ohjaajan tärkein tehtävä, eikä mokamäärä/leffa -asteikolla voi loppuun asti arvottaa koko teosta - elokuvaa kun kuitenkin tekee monta muutakin ihmistä kuin pelkkä ohjaaja. Monesti jenkkilässä palkataan erikseen joku esim. vahtimaan jatkuvuutta (sitä onko lakki päässä ennen ja jälkeen skarvin jne.)
Ja viimeiseksi, mitä tulee vihjaukseen kateellisuudesta, voin omalta kohdaltani sanoa että yläaste/lukio-akselilla lähes jumaloin Rennyn menestystä. Sitten alkoi näyttää siltä että ihminenhän se Harlinikin vaan on, yksi ratas isossa tuotantokoneistossa.
Auteur-teoria on kaunis, mutta nykyään en jaksa uskoa että ihan kaikissa tapauksissa ohjaajan suhde elokuvaansa olisi tismalleen sama kuin kirjailijan suhde kirjaansa.
;) - rapakon taaa
Baxter kirjoitti:
Ensiksikin, mitä tulee siihen heittoistuimeen, minä en ainakaan jaksa uskoa sen idean tulleen alunperin Rennyltä vaan käsikirjoittajalta. Väitettä perustelen sillä että se mitä tarinassa tapahtuu kuuluu yleensä käsikirjoittajan vastuualueelle.
Toiseksi, käsitys siitä että ainoastaan Hollywoodissa menestymällä tulee jotenkin "hyväksi" elokuvantekijäksi alkaa olla kyllä auttamattoman vanha ja pölyttynyt. Esimerkiksi John Woo ja Matthieu Kassowitz ovat tehneet pidetyimmät elokuvansa ennen tuloaan Hollywoodiin.
Kolmanneksi, koko Kubrickin tuotannon alasampuninen kuuluisalla (ja faneja usein mietityttäneellä) helikopterimokalla sekä toisella mokomalla on myös hieman arveluttavaa. Virhebongaaminen kun ei kuitenkaan ole ohjaajan tärkein tehtävä, eikä mokamäärä/leffa -asteikolla voi loppuun asti arvottaa koko teosta - elokuvaa kun kuitenkin tekee monta muutakin ihmistä kuin pelkkä ohjaaja. Monesti jenkkilässä palkataan erikseen joku esim. vahtimaan jatkuvuutta (sitä onko lakki päässä ennen ja jälkeen skarvin jne.)
Ja viimeiseksi, mitä tulee vihjaukseen kateellisuudesta, voin omalta kohdaltani sanoa että yläaste/lukio-akselilla lähes jumaloin Rennyn menestystä. Sitten alkoi näyttää siltä että ihminenhän se Harlinikin vaan on, yksi ratas isossa tuotantokoneistossa.
Auteur-teoria on kaunis, mutta nykyään en jaksa uskoa että ihan kaikissa tapauksissa ohjaajan suhde elokuvaansa olisi tismalleen sama kuin kirjailijan suhde kirjaansa.
;)Minäkin olen samaa mieltä, että Harlin ei ole auteur vaan metteur-en-scene, näppärä käsityöläinen työstämään muiden ideat. Liekö Hollywoodissa koskaan tehnyt yhtään omaa ideaansa alusta loppuun saakka? Todellisia jenkkiläisiä elokuva-auteureja ovat esim. Scorsese, Coppola, Altman, Spike Lee, Lynch, Tarantino ym. joilla on kullakin täysin oma tyyli ja maailmankuva, joka myös näkyy heidän elokuvissaan. Miten esim. luonnehtia Rennyn tyyliä? Mitä omaperäistä siinä on?
- Amblin
Lauri kirjoitti:
Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta...Puhut muuten asiaa.
- Rapakon takaa
....on ylipäätään onnistunut viimeksi tekemään elokuvan?
- ....
no ei mikään huippuleffa, mutta ihan mukiinmenevä oli tuo 'mindhunters'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252134Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.921955Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881931MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131623Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241507Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881496Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11484Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491290Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.731164Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351159