Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renny Harlin

Lauri

Tuntuu siltä, että suomalaisilla on kova kateus Rennyä kohtaan. Harlinin elokuvat ovat viihdyttäviä ja jännittäviä. Niissä on aina jotakin omaperäistä. Joten kunnioitetaanpa hieman omaa poikaamme Hollywoodissa!

14

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caius

      Vaikka en Rennyn elokuvista hirveästi pidä niin kunnioitan kuitenkin Rennyä kun on menestynyt niinkin hyvin.

      • Biscuit

        Mina kunnioitan myos, ei oo helppoo suomen kokoisesta maasta paasta menestymaan noinkin hyvin hollywoodissa. Harmi vaan etta niin paskat kasikirjoitukset osuu Rennylla kohdalle etta eihan sellaisista kukaan paraskaan ohjaaja sais mitaan menestyselokuvaa tehtya.


    • Kirka

      Rennyn ohjaustyyli on kammottava eikä se ole tehnyt yhtään hyvää elokuvaa. Verratkaapa Rennyn tuotoksia Scorcesen ja Leonen mestariteoksiin.

      • Make

        Eivät kaikki voi olla Scorseseja, Stoneja jne. Renny on tehnyt muutaman ihan kelvollisen action-pätkän. Esim. Cliffhanger, Die Hard 2 jne.

        Renny tulee tuskin koskaan tekemään mitään megahittiä, mutta kelvollisia viihdeleffoja kyllä. Mielestäni on hyvä, että Suomella on edes yksi äijä Hollywoodissa.


    • löyly

      Viekää Harjola saunan taa ja ampukaa luoti päähän.
      Muuta ei tästä paskanokasta voi sanoa.

      • voivoi

        Voi löyly parka kuinka oletkaan kateellinen. Tee vain itsekin kovasti töitä, niin saattaahan olla että pääsisit itsekin hollywoodiin, eikä tarvitsisi noin kadehtia niitä jotka ovat saavuttaneet elämässään jotain.


    • Jubelius

      No, ihan mukavaa roskaviihdettähän se on siellä jenkkilässä duunannut. Cliffhanger & die hard 2 olivat ihan ok, muut perseestä. Mitä omaperäistä Rennyn leffoissa muka on?

      ai niin, suomenlippuja ja finlandiavodkaa.

    • Baxter

      Pitää paikkansa, Die Hard 2 on kevyesti Rennyn paras leffa. Toisaalta jos vertaa kahta ekaa Daikkaria kolmanteen, ei voi olla huomaamatta että ne on jotenkin eri puusta veistetty - vaikka ykkösen ja kolmosen on ohjannut sama ohjaaja, John McTiernan.

      Selitys?

      Ykkösen ja kakkosen on tuottanut Joel Silver, Jerry Bruckheimerin ohella yksi näkyvimpiä tuottajahahmoja Hollywoodissa. Kolmosessa oli eri tuotantoyhtiö.

      Johtopäätös?

      Renny ei ole suuri auteur vaan palkkatyöläinen. Todellinen sananvalta Harlinin leffoissa - niinkuin yleensäkin Hollywoodissa - on tuottajalla. Sinällään sääli.

      Huvittais kovasti nähdä mimmosen leffan Harlin tekis jos tulis tänne Eurooppaan missä meininki on vähän toinen.

      • Lauri

        Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
        Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
        Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
        Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta...


      • Baxter
        Lauri kirjoitti:

        Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
        Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
        Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
        Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta...

        Ensiksikin, mitä tulee siihen heittoistuimeen, minä en ainakaan jaksa uskoa sen idean tulleen alunperin Rennyltä vaan käsikirjoittajalta. Väitettä perustelen sillä että se mitä tarinassa tapahtuu kuuluu yleensä käsikirjoittajan vastuualueelle.

        Toiseksi, käsitys siitä että ainoastaan Hollywoodissa menestymällä tulee jotenkin "hyväksi" elokuvantekijäksi alkaa olla kyllä auttamattoman vanha ja pölyttynyt. Esimerkiksi John Woo ja Matthieu Kassowitz ovat tehneet pidetyimmät elokuvansa ennen tuloaan Hollywoodiin.

        Kolmanneksi, koko Kubrickin tuotannon alasampuninen kuuluisalla (ja faneja usein mietityttäneellä) helikopterimokalla sekä toisella mokomalla on myös hieman arveluttavaa. Virhebongaaminen kun ei kuitenkaan ole ohjaajan tärkein tehtävä, eikä mokamäärä/leffa -asteikolla voi loppuun asti arvottaa koko teosta - elokuvaa kun kuitenkin tekee monta muutakin ihmistä kuin pelkkä ohjaaja. Monesti jenkkilässä palkataan erikseen joku esim. vahtimaan jatkuvuutta (sitä onko lakki päässä ennen ja jälkeen skarvin jne.)

        Ja viimeiseksi, mitä tulee vihjaukseen kateellisuudesta, voin omalta kohdaltani sanoa että yläaste/lukio-akselilla lähes jumaloin Rennyn menestystä. Sitten alkoi näyttää siltä että ihminenhän se Harlinikin vaan on, yksi ratas isossa tuotantokoneistossa.

        Auteur-teoria on kaunis, mutta nykyään en jaksa uskoa että ihan kaikissa tapauksissa ohjaajan suhde elokuvaansa olisi tismalleen sama kuin kirjailijan suhde kirjaansa.

        ;)


      • rapakon taaa
        Baxter kirjoitti:

        Ensiksikin, mitä tulee siihen heittoistuimeen, minä en ainakaan jaksa uskoa sen idean tulleen alunperin Rennyltä vaan käsikirjoittajalta. Väitettä perustelen sillä että se mitä tarinassa tapahtuu kuuluu yleensä käsikirjoittajan vastuualueelle.

        Toiseksi, käsitys siitä että ainoastaan Hollywoodissa menestymällä tulee jotenkin "hyväksi" elokuvantekijäksi alkaa olla kyllä auttamattoman vanha ja pölyttynyt. Esimerkiksi John Woo ja Matthieu Kassowitz ovat tehneet pidetyimmät elokuvansa ennen tuloaan Hollywoodiin.

        Kolmanneksi, koko Kubrickin tuotannon alasampuninen kuuluisalla (ja faneja usein mietityttäneellä) helikopterimokalla sekä toisella mokomalla on myös hieman arveluttavaa. Virhebongaaminen kun ei kuitenkaan ole ohjaajan tärkein tehtävä, eikä mokamäärä/leffa -asteikolla voi loppuun asti arvottaa koko teosta - elokuvaa kun kuitenkin tekee monta muutakin ihmistä kuin pelkkä ohjaaja. Monesti jenkkilässä palkataan erikseen joku esim. vahtimaan jatkuvuutta (sitä onko lakki päässä ennen ja jälkeen skarvin jne.)

        Ja viimeiseksi, mitä tulee vihjaukseen kateellisuudesta, voin omalta kohdaltani sanoa että yläaste/lukio-akselilla lähes jumaloin Rennyn menestystä. Sitten alkoi näyttää siltä että ihminenhän se Harlinikin vaan on, yksi ratas isossa tuotantokoneistossa.

        Auteur-teoria on kaunis, mutta nykyään en jaksa uskoa että ihan kaikissa tapauksissa ohjaajan suhde elokuvaansa olisi tismalleen sama kuin kirjailijan suhde kirjaansa.

        ;)

        Minäkin olen samaa mieltä, että Harlin ei ole auteur vaan metteur-en-scene, näppärä käsityöläinen työstämään muiden ideat. Liekö Hollywoodissa koskaan tehnyt yhtään omaa ideaansa alusta loppuun saakka? Todellisia jenkkiläisiä elokuva-auteureja ovat esim. Scorsese, Coppola, Altman, Spike Lee, Lynch, Tarantino ym. joilla on kullakin täysin oma tyyli ja maailmankuva, joka myös näkyy heidän elokuvissaan. Miten esim. luonnehtia Rennyn tyyliä? Mitä omaperäistä siinä on?


      • Amblin
        Lauri kirjoitti:

        Joku siinä kyseli, mitä omaperäisyyttä Rennyn leffoissa on? Rennyn kuvat eivät jätä ketään kylmäksi; niissä tapahtuu koko ajan. Joka elokuvassa on jotain uutta ja hämmästyttävää. Esimerkiksi Die Hard 2 oleva heittoistuinkohtaus oli siihen aikaan kova juttu.
        Joku puhui siitä, että Rennyn pitäisi näyttää taitonsa täällä Euroopassa. Eiköhän se ole niin päin, että suomalaisohjaajien, kuten Mäkelän ja Pölösen pitäisi tehdä läpimurto Hollywoodissa. Miksi he eivät tee? Koska eivät ole tarpeeksi hyviä. Pahat pojat, häjyt... voi voi mitä kamaa!
        Ja jos puhutaan huippuohjaajista, niin katsokaapa Kubrickin Hohtoa. Alkukohtauksessa näkyy kamerahelikopterin varjo kalliossa ja hotellia kuvattaessa ropellit näkyvät ylälaidassa. Ei kovin vakuuttavaa.
        Renny Harlin osaa hommansa. Mutta ainahan löytyy niitä, joilla sitä kateuden vihreyttä löytyy naamasta...

        Puhut muuten asiaa.


    • Rapakon takaa

      ....on ylipäätään onnistunut viimeksi tekemään elokuvan?

      • ....

        no ei mikään huippuleffa, mutta ihan mukiinmenevä oli tuo 'mindhunters'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe