Sinirihmakalauros

takecare

MOrjes.. Olen parin päivän aikana huomannut, että sinirihmakalurokselleni ei ruoka maistu, (ei edes artemia) ja se vaan möllöttää paikallaan ja käy aika-ajoin nappaamassa ilmaa pinnasta. Olen myös huomannut evissä olevien pilkkujen kirkastuvan ja väritys on tummunut, yleensä se kaiken aikaa jahtaa kahta morsiotaan, mutta ei ole niistä kiinnostunut, vaan heiluttelee rihmojaan paikallaan noin keskellä vettä. Mitään taudin merkkejä ei näy ja ne pilkut ovat siis sen luonnollista väritystä ei mitään pilkkutautia :).


Akvaario on siis 120L ja populaatio tässä akvassa on: 6 mustatetraa 3 partista(pieniä), sekä 3 sinirihmakalaa

3

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Siellä on juttu, LUE ENSIN TÄMÄ ... vastaa kysymyksiin niin hyvin kuin osaat...

      Sinirihma haaremillesi akvaarion minimi suositus on n. 300l, luulempa että olemattoman suodatus järjestelmäsi (akvaarion tilavuuteen nähden hyvin mitoitettu mutta ...) ja liika kalastosi akvaarion tilavuuteen nähden, vetesi akvaariossa on pilaantunut.
      En tiedä mitään akvan hoitorutiineista tai siitä miten kalojasi hoidat, hyvällä mallila ne eivät ole mutta parannusta saadaan aikaan jos olet myötämielinen ja halukas saattamaan akvasi sellaiseen kuosiin että siellä olisi akvaariokalojen hyvä elää... ;=)

      Tuolle kalastolle siis pitäisi akvaario olla yli kolmesataa litrainen!!
      Silloin mustatetroja saisi olla ainakin tuplasti enemmän, ovathan ne parvikaloja ;)

      ...jatketaas kun tiedän miten akvaasi ja kalojasi hoidat... kopypastaa kysymykset tähän ketjuusi ...

      Jos kalojen kunto alkaa näyttää tosi kehnolta, kannattaa ne lopettaa ennen kuin kuolevat, kuolleesta kalasta haitta loiset yms. bakteerit siirtyvät seuraavaan heikoimpaan yksilöön ja kierre vaan jatkuu...

      Ehdotuksena on kalaston muutos tai suurempi akvaario tekniikoineen :)

      • 20..............

        Rihmakalat on labyrintti kaloja eli niiden kuuluukin käydä pinnalla.
        Värien tummuminen ja helmien kirkastuminen on hyvä merkki!!!
        Niin minunkin rihmakala möllöttää suurimman osan aikaa vaan keskellä allasta.


        Oiskohan se sun rihma "masentunut" ku ei syö? Rihmakalat stressaantuu tosi helposti varsinkin kun asuin kumppanit ovat ihan vääränlaisia ja allas liian pieni!!!

        Mustatetraa ei kannattas laittaa rihmakalojen kans samaan altaaseen. Näykkiivät rihmoja. Mustatetrat on muutenkin niin ad/hd kaloja, et ei kannattas laittaa rauhallisten kalojen seuraan.

        Sulla on muutenkin ihan liian pieni allas sinirihmakaloille. Samoin 3 partamonnille...
        etsi uusi koti rihmoille tai osta isompi allas.
        Ellet luovu niistä niin kuolema on aika varmasti joka tapauksessa edessä. Stressaantuneeseen kalaan iskee taudit helposti!!


      • fish KING
        20.............. kirjoitti:

        Rihmakalat on labyrintti kaloja eli niiden kuuluukin käydä pinnalla.
        Värien tummuminen ja helmien kirkastuminen on hyvä merkki!!!
        Niin minunkin rihmakala möllöttää suurimman osan aikaa vaan keskellä allasta.


        Oiskohan se sun rihma "masentunut" ku ei syö? Rihmakalat stressaantuu tosi helposti varsinkin kun asuin kumppanit ovat ihan vääränlaisia ja allas liian pieni!!!

        Mustatetraa ei kannattas laittaa rihmakalojen kans samaan altaaseen. Näykkiivät rihmoja. Mustatetrat on muutenkin niin ad/hd kaloja, et ei kannattas laittaa rauhallisten kalojen seuraan.

        Sulla on muutenkin ihan liian pieni allas sinirihmakaloille. Samoin 3 partamonnille...
        etsi uusi koti rihmoille tai osta isompi allas.
        Ellet luovu niistä niin kuolema on aika varmasti joka tapauksessa edessä. Stressaantuneeseen kalaan iskee taudit helposti!!

        Suurehkossa parvessa ne viis veisaavat muista kaloista, olihan mulla niitä parikymmentä samaan aikaan keltaisten rihmis värimuotojen kanssa ;), noubroplem, akva toisin olikin 355l 8)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe