Järki ja rehellisyys

Oletko huomannut kuinka järki ja rehellisyys niputetaan epäsuorasti, vl-liikkeessä?

Tässä yhteydessä on nostettava Avakas jalustalle, hän on ilmoittanut korkeimmaksi ohjeeksi rehellisyyden, itselleen.

Aina kun perätään rehellisyyttä vl-opissa, nostetaan rinnalle järki. Ja loppu onkin sitten helppoa, kun on jo päätetty, että järki pitää vangita.

Mutta miksi pitää vangita rehellisyys? Eihän rehellisyys ole monestikaan synonyymi järjelle. Epärehellinen pitää saaliinsa, saaden siitä hyödyn. "Tyhmä" rehellinen, palauttaa saaliinsa.

5

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ollenkaan

      huomannut.
      Mitä tarkoitat?
      Selitätkö tarkemmin?

      • Aina jos perää rehellisyyttä vl-opissa ja liikkeessä, niin alkavat puhumaan järjestä, joka pitää vangita. siinä se rehellisyyden asiakin sitten jää..


      • vieläkään
        Devoit kirjoitti:

        Aina jos perää rehellisyyttä vl-opissa ja liikkeessä, niin alkavat puhumaan järjestä, joka pitää vangita. siinä se rehellisyyden asiakin sitten jää..

        puhutko kapulakieltä
        vai miksi ei aukene
        kummalla on järki vangittu
        mitä nää oikee puhut
        selitä tarkemmin
        ja selevällä suomen (suomen) ei saamen
        kielellä tevoitti hyvä
        jota joku pyysi poistumaan palstalta
        mutta minä se en ollu
        en ollu
        justiin vasta lujin sen viestin
        jossa tevoittia ja melperiä
        pyyvettiin häippäsemaan
        tältä palstalta.
        loppu


      • ........................
        vieläkään kirjoitti:

        puhutko kapulakieltä
        vai miksi ei aukene
        kummalla on järki vangittu
        mitä nää oikee puhut
        selitä tarkemmin
        ja selevällä suomen (suomen) ei saamen
        kielellä tevoitti hyvä
        jota joku pyysi poistumaan palstalta
        mutta minä se en ollu
        en ollu
        justiin vasta lujin sen viestin
        jossa tevoittia ja melperiä
        pyyvettiin häippäsemaan
        tältä palstalta.
        loppu

        tevoitti?
        vastaa nyt.


      • vieläkään kirjoitti:

        puhutko kapulakieltä
        vai miksi ei aukene
        kummalla on järki vangittu
        mitä nää oikee puhut
        selitä tarkemmin
        ja selevällä suomen (suomen) ei saamen
        kielellä tevoitti hyvä
        jota joku pyysi poistumaan palstalta
        mutta minä se en ollu
        en ollu
        justiin vasta lujin sen viestin
        jossa tevoittia ja melperiä
        pyyvettiin häippäsemaan
        tältä palstalta.
        loppu

        Vl-liikkeessä rehellisyys samaistetaan järjeksi.

        Vl-liikkeessä kehoitetaan vangitsemaan järki.

        Siinä samalla menee reheellisyyskin vankilaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1125
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      189
      911
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      848
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe