Turun päivystys

outoa touhua

Käsittämätöntä touhua, että päivystyksen luukulla ilmoittauduttaessa kysytään "oletteko soittaneet tulostanne, lain mukaan tänne ei muutoin saa tulla". Mikä ja missä se sellainen laki on? Eihän siitä soitosta ole mitään hyötyä, se lisää vain työtä ja byrokratiaa.

29

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arviointi

      Turhat käynnit vähenee kun hoidontarvetta arvioidaan jo puhelimitse, jolloin paikalla olevat oikeasti äkillistä hoitoa tarvitsevat pääsee vähemmällä jonotuksella.

      • tulemasta

        eikä sellaista lakia ole missään, etteikö sinne saisi mennä suoraan. Tämä on todellista pelkkää turkulaista byrokratiaa. Mikään ei pelaa kunnolla, paitsi poikkeuksena on hyvä laboratoriotoiminta


      • näin.
        tulemasta kirjoitti:

        eikä sellaista lakia ole missään, etteikö sinne saisi mennä suoraan. Tämä on todellista pelkkää turkulaista byrokratiaa. Mikään ei pelaa kunnolla, paitsi poikkeuksena on hyvä laboratoriotoiminta

        Monet asiat voidaan hoitaa jo puhelimitse ja neuvoa oikea hoitopaikka- joskus päivystys on se oikea paikka, toisinaan ei.

        Näillä puhelinkontakteilla vähennetään päivystyksen kuormitusta ja sitäkautta turhia käyntejä. Puhelinkontakti takaa sen, ettei potilas tee ns. turhaa käyntiä päivystykseen, mikäli vaiva ei vaadi päivystyksellistä hoitoa (päivystykseen on esim turha tulla uusimaan reseptejä tai hoidattamaan 6 viikkoa tasaisesti jatkunutta flunssanpoikasta) ja sitäkautta edes vähän vähentää jonoja.

        Tarkoitus ei ole siis kyykyttää ketään, vaan tehdä asiat aavistuksen helpommaksi molemille osapuolille.


      • todellakin
        näin. kirjoitti:

        Monet asiat voidaan hoitaa jo puhelimitse ja neuvoa oikea hoitopaikka- joskus päivystys on se oikea paikka, toisinaan ei.

        Näillä puhelinkontakteilla vähennetään päivystyksen kuormitusta ja sitäkautta turhia käyntejä. Puhelinkontakti takaa sen, ettei potilas tee ns. turhaa käyntiä päivystykseen, mikäli vaiva ei vaadi päivystyksellistä hoitoa (päivystykseen on esim turha tulla uusimaan reseptejä tai hoidattamaan 6 viikkoa tasaisesti jatkunutta flunssanpoikasta) ja sitäkautta edes vähän vähentää jonoja.

        Tarkoitus ei ole siis kyykyttää ketään, vaan tehdä asiat aavistuksen helpommaksi molemille osapuolille.

        Jos ihmisellä on sääriluu suussa poikittain, niin milläs puhut puhelimessa?
        Soitto ei tee asiaa yhtään helpommaksi. Ja mitä haittaa siitä on, että joku tulee luuukulle pyytämään vaikkapa reseptin uusimista? Voihan hänet käännättää siinä tapauksessa yksinkertaisesti vaan pois. Kyllä Turun terveystoimi pitäisi organisoida kokonaan uudelleen ja verrata vaikkapa erinomaisen hyvin toimivaan Tyksiin. Mutta terveystoimen nykyjohdolta puuttuu kokonaan organisointikyky, vaikka lääkäreinä olisivatkin vaikka kuinka hyviä.


      • Trollaa...
        todellakin kirjoitti:

        Jos ihmisellä on sääriluu suussa poikittain, niin milläs puhut puhelimessa?
        Soitto ei tee asiaa yhtään helpommaksi. Ja mitä haittaa siitä on, että joku tulee luuukulle pyytämään vaikkapa reseptin uusimista? Voihan hänet käännättää siinä tapauksessa yksinkertaisesti vaan pois. Kyllä Turun terveystoimi pitäisi organisoida kokonaan uudelleen ja verrata vaikkapa erinomaisen hyvin toimivaan Tyksiin. Mutta terveystoimen nykyjohdolta puuttuu kokonaan organisointikyky, vaikka lääkäreinä olisivatkin vaikka kuinka hyviä.

        Et sitten vissiin edes yritä ymmärtää mitä sinulle sanotaan, vaan pakko provota vaikka henki menisi. Jos sulla on sääriluu suussa poikittain, niin tod näk hoitopaikan valinta nyt tuskin on susta enää kiinni:) Ja niinkuin sanottu, tuo soitto esim säästää sen reseptin uusijan turhalta käynniltä. Sääriluukaveri taas saa ohjeen soittaa 112, mikäli sitä ei ole vielä älynnyt luu suussa tehdä.

        Maailmassa nyt vaan on asioita, jotka menevät eri tavalla kuin sitä haluaisi. Pankissa joudut ottamaan vuoronumeron sen sijaan, että saisit mennä jonossa mielesi mukaan. Poliisi sakottaa ylinopeudesta, vaikka mielestäsi se olisi vaikka kuinka kenkkua. Sähkömiehelle pitää maksaa työstä, vaikka se olisi kuinka kurjaa ikinä.

        Mutta sulla on nyt vissiin provokärpänen päällä ja aika läpinäkyvä sellainen. Koitapa paremmin ja pistäpä paratiisisektoriin nyt labran ja tyksin lisäksi vielä pari lafkaa...:)


      • silloin 112
        todellakin kirjoitti:

        Jos ihmisellä on sääriluu suussa poikittain, niin milläs puhut puhelimessa?
        Soitto ei tee asiaa yhtään helpommaksi. Ja mitä haittaa siitä on, että joku tulee luuukulle pyytämään vaikkapa reseptin uusimista? Voihan hänet käännättää siinä tapauksessa yksinkertaisesti vaan pois. Kyllä Turun terveystoimi pitäisi organisoida kokonaan uudelleen ja verrata vaikkapa erinomaisen hyvin toimivaan Tyksiin. Mutta terveystoimen nykyjohdolta puuttuu kokonaan organisointikyky, vaikka lääkäreinä olisivatkin vaikka kuinka hyviä.

        No kannattaisi soittaa, sillä terveyskeskuksen päivystyksessä ei ole esimerkiksi yöllä röngteniä, joten soitettuasi osaat mennä oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan, eikä tarvi haahuilla kipeänä väärissä paikoissa.

        Reseptin uusiankin olisi kannattanu soittaa, niin olisi jääny turha käynti pois.

        Tyksin toiminta ei ole yhtään parempaa, päin vastoin, selviä tapauksia pistetään tk-päivystykseen hakemaan lähetettä, jotta lääkäri saa nukkua rauhassa pidempään.


      • esimerkillistä
        silloin 112 kirjoitti:

        No kannattaisi soittaa, sillä terveyskeskuksen päivystyksessä ei ole esimerkiksi yöllä röngteniä, joten soitettuasi osaat mennä oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan, eikä tarvi haahuilla kipeänä väärissä paikoissa.

        Reseptin uusiankin olisi kannattanu soittaa, niin olisi jääny turha käynti pois.

        Tyksin toiminta ei ole yhtään parempaa, päin vastoin, selviä tapauksia pistetään tk-päivystykseen hakemaan lähetettä, jotta lääkäri saa nukkua rauhassa pidempään.

        verrattuna Turun kaupungin terveyspalveluihin, jotka ovat todella taitamattomasti oganisoitu. Ainoastaan laboratoriopalvelut kaupungillakin pelaavat todella hyvin, - kaikki muu on kovin byrokraattista.


      • Oganisoidaan...
        esimerkillistä kirjoitti:

        verrattuna Turun kaupungin terveyspalveluihin, jotka ovat todella taitamattomasti oganisoitu. Ainoastaan laboratoriopalvelut kaupungillakin pelaavat todella hyvin, - kaikki muu on kovin byrokraattista.

        Hyvin oganisoitu vai? No hemmetti, siinähän se Turun terveystoimen ongelma olikin...huonosti oganisoitu....:)

        Mitä oganisaatio-ongelmia koet aivan erityisesti sellaisiksi, jotka pitäisi korjata, ja miten ne pitäisi järjestää? Laita nyt vaikka yksi tai kaksi esimerkkiä meille.

        Tai ehkä vaihtoehtoisesti sun pitäisi hakea sellasta oganisaattorin paikkaa ja pistää paikka ojennukseen- päästää turhasta byrokratiasta kuin heittämällä!


      • ja se on paras
        esimerkillistä kirjoitti:

        verrattuna Turun kaupungin terveyspalveluihin, jotka ovat todella taitamattomasti oganisoitu. Ainoastaan laboratoriopalvelut kaupungillakin pelaavat todella hyvin, - kaikki muu on kovin byrokraattista.

        No kerrohan nyt mikä tyksissä toimii paremmin kuin terveyskeskus päivystyksessä?

        Tuttavani pahoinpideltiin ja hän sanoi että tk-päivystyksessä häntä sentään kohdeltiin ihmisenä, tyksissä hän oli paskaa.


      • hoitsu hoitaa..

        Hoitsu siellä hoitaa arviointia, lääkärin tehtäviä.. tää on tää maa..


    • karsitaan

      Kertoiko numeron? Onko se 10023? Toimiiko 10023 yöllä? Mihin piti soittaa? Vastataanko, kun ehditään? Soitanko, jos mummon rintaa puristaa - ai niin sitten soitetaan 112.

    • nimenomaan

      terveyskeskuksen päivystyksestä?

      • terkkarin päivystyksetsä

        Kyse taitaa olla Tyksin päivystyksetä, sinnehän ei noin vain saapastella.


      • on ilmiselvästi
        terkkarin päivystyksetsä kirjoitti:

        Kyse taitaa olla Tyksin päivystyksetä, sinnehän ei noin vain saapastella.

        väärä paikka kyseessä - ensin mennään terveysasemalle ja sieltä ohjataan tarvittaessa sairaalaan. Ei pitäisi valittaa.


    • Kiire tietämättä

      Vanha aihe, mutta törmäsin itse jälleen kerran tähän. Asuin aiemmin pienellä paikkakunnalla, jossa apua sai AINA, kun vain avasi suunsa. Liian paljon byrokratiaa minunkin mielestäni kasattu Turussa yhden, mutta tärkeän palvelun pitämiseen.
      Ja eikös kuitenkin potilas itse ole aina itsensä paras asiantuntija, eikä joku terveysaseman hoitaja, joka tekee arvioita puhelimessa edes näkemättä potilasta kasvokkain?! Käsittämätöntä!

      • Hissun Kissun

        Niin ja jos on noin pahavika kun ketjun aloittajalla,jolle ei lääkäritkään voi mitään ,niin on aivan sama soittaako vai onko paikalla,ei muuta kuin suljetulle osastolle vaan...


    • 1 piipaa-tyyppi

      Tk-päivystykseen ja TYKS:an päivystykseen voisi muuten mennä ilman soittoa, mutta ihmisten omahyväinen ajattelu ja uusavuttomuus on aiheuttanut sen että normaalin ihmisen ajattelulla turhankin yksinkertaisiin asioihin luodaan merkittävät ohjeet ja toimintamallit. Koska turussa on tuhansia ihmisiä jotka eivät käsitä terveydenhuollon "juttuja". Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan omia peruselämän tarpeita itsenäisesti. Kaikkein pienimpiinkin vaivoihin soitetaan apua ja neuvoja. Jos turussa suoritettava ensihoitotyö ei suodattaisi kuljettamiaan potilaita lainkaan vaan ajaisi taksien lailla jokaisen apua haluavan juuri siihen paikkaan johon tämä haluaa, syntyisi kaaos.

      Ja terveiset takki yllään eteisessä sairaankuljetusta odottelevat ihmiset. Ambulanssikyyti maksaa moninkertaisesti taksiin verrattuna. Jokainen soittonne aiheuttama "tsekkaus" lähettää kaksi ihmistä ajamaan luoksenne kertomaan tuttuja asioita, vaikka heidän työnkuva ensisijaisesti on ihmisten pelastaminen, hoitaminen ja hoitoon saattaminen.
      Lähettäisin terkkuja myös teille "kun ei ole rahaa taksiin"-matkalaisiin, mutta koska nettiliittymänne on todennäköisesti suljettu ja kirjastokorttinne on suljettu väärinkäytösten takia, en näe syytä kuluttaa aikaani turhaan.

      Koittakaa kutenkin olla kaikki vähän enemmän omatoimisia, niin päivystyksetkin on.

      • olipa tekstiä.

        Mikä piipaa-tyyppi? Siis olet siellä piipaata soittamassa vai se jota viedään piipaata soittaen?

        Ainakin asenteesi on tyypillinen terveydenhuollon työntekijän asenne! Ethän sinä edes ymmärrä sitäkään, että monesti ymmärtämättömyys johtuu sairaudesta!

        Tämä tekstisi lause kyllä vaatii jo enemmänkin ymmärryskykyä, ja jää kaiketi epäselväksi useammille: "Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan omia peruselämän tarpeita itsenäisesti."
        Mutta sen tietää melko moni, että terveydenhuollon työntekijä ei ainakaan ole palvelemassa ketään! Siihen ammattialaan kun ei tosiaankaan taida kuulua palveluammatteja.

        Muistakaas nyt tästä lähtien aina pyytää anteeksi, jos jouduttu tsekkauspellejen kanssa vastakkain. Sori!


      • uuuuIIIIpaaapiiiipaa
        olipa tekstiä. kirjoitti:

        Mikä piipaa-tyyppi? Siis olet siellä piipaata soittamassa vai se jota viedään piipaata soittaen?

        Ainakin asenteesi on tyypillinen terveydenhuollon työntekijän asenne! Ethän sinä edes ymmärrä sitäkään, että monesti ymmärtämättömyys johtuu sairaudesta!

        Tämä tekstisi lause kyllä vaatii jo enemmänkin ymmärryskykyä, ja jää kaiketi epäselväksi useammille: "Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan omia peruselämän tarpeita itsenäisesti."
        Mutta sen tietää melko moni, että terveydenhuollon työntekijä ei ainakaan ole palvelemassa ketään! Siihen ammattialaan kun ei tosiaankaan taida kuulua palveluammatteja.

        Muistakaas nyt tästä lähtien aina pyytää anteeksi, jos jouduttu tsekkauspellejen kanssa vastakkain. Sori!

        En keksi edes puoliksi hyvää syytä vastata tähän vastineeseen, mutta lepsun luonteen omaavana kulutan taas pari hetkeä päivästäni selventääkseni vaikeaa ulosantiani. (?)

        "Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan (itse) omia peruselämän tarpeitaan."
        -Ihmiset odottavat että peruselämän puutteisiin saa aina soittamalla apua. Ihmiset kaupungeissa muuttuvat uusavuttomiksi aivan silmissä.

        Miksi itse 'piipaana' olen saanut kiitosta ja positiivista palautetta työstäni ellen olisi asiakaspalvelun ammattilainen?
        Helpompi on myydä wc-paperia ihmiselle jota v**uttaa, kuin mennä kertomaan sairaalle ihmiselle että vointi ei juuri sillä hetkellä muutu paremmaksi vaikka ambulanssi-setä veisikin lääkäriin.
        Mutta turussa (ihan totta) liki päivittäin ambulanssi soitetaan vain koska
        1) Ei haluta jonottaa terkkarissa
        2) Ei ole rahaa kulkea taksilla
        3) "Näin on käsketty tekemään!"

        Varmasti karsastaa lukea että ajattelevatko sairaankuljettajat aina näin, mutta jos/kun näitä vastaavia tehtäviä tulee päivässä useita, viikossa useampia ja kuukaudessa lukematon määrä, niin ymmärrys ja into käden silittämiseen häilyy.
        Siinä samassa kun pitää erottaa nekin ihmiset, jotka eivät valita mutta tarvitsevat pikaista hoitoa. Tässä kohtaa punnitaan sairaankuljetushenkilökunnan ammattitaito.

        Nimimerkille "Olipa tekstiä" vielä pahoittelut jos itse olet henkilökohtaisesti saanut huonoa palvelua sairaankuljettajilta tässä maailmassa. Mutta mahdollisesti se johtuu siitä että olet itse ollut ensisijaisesti täynnä negatiivista virtaa tai juuri mainitsemani uusavuton. Harvalle nimittäin joutuu selventämään mitä ""-merkeissä oleva lauseeni tarkoittaa.

        sori? et saa.


      • selvä.
        uuuuIIIIpaaapiiiipaa kirjoitti:

        En keksi edes puoliksi hyvää syytä vastata tähän vastineeseen, mutta lepsun luonteen omaavana kulutan taas pari hetkeä päivästäni selventääkseni vaikeaa ulosantiani. (?)

        "Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan (itse) omia peruselämän tarpeitaan."
        -Ihmiset odottavat että peruselämän puutteisiin saa aina soittamalla apua. Ihmiset kaupungeissa muuttuvat uusavuttomiksi aivan silmissä.

        Miksi itse 'piipaana' olen saanut kiitosta ja positiivista palautetta työstäni ellen olisi asiakaspalvelun ammattilainen?
        Helpompi on myydä wc-paperia ihmiselle jota v**uttaa, kuin mennä kertomaan sairaalle ihmiselle että vointi ei juuri sillä hetkellä muutu paremmaksi vaikka ambulanssi-setä veisikin lääkäriin.
        Mutta turussa (ihan totta) liki päivittäin ambulanssi soitetaan vain koska
        1) Ei haluta jonottaa terkkarissa
        2) Ei ole rahaa kulkea taksilla
        3) "Näin on käsketty tekemään!"

        Varmasti karsastaa lukea että ajattelevatko sairaankuljettajat aina näin, mutta jos/kun näitä vastaavia tehtäviä tulee päivässä useita, viikossa useampia ja kuukaudessa lukematon määrä, niin ymmärrys ja into käden silittämiseen häilyy.
        Siinä samassa kun pitää erottaa nekin ihmiset, jotka eivät valita mutta tarvitsevat pikaista hoitoa. Tässä kohtaa punnitaan sairaankuljetushenkilökunnan ammattitaito.

        Nimimerkille "Olipa tekstiä" vielä pahoittelut jos itse olet henkilökohtaisesti saanut huonoa palvelua sairaankuljettajilta tässä maailmassa. Mutta mahdollisesti se johtuu siitä että olet itse ollut ensisijaisesti täynnä negatiivista virtaa tai juuri mainitsemani uusavuton. Harvalle nimittäin joutuu selventämään mitä ""-merkeissä oleva lauseeni tarkoittaa.

        sori? et saa.

        Ihmettelen, että pystyt työsi pitämään ylimielisen asenteesi kanssa!

        Sinusta ei tosiaankaan huo'u minkäänlaista ihmisystävällisyyttä empaattisuudesta puhuttamattakaan. Sinusta huokuu vain oman itsesi tärkeänä pitämisen halu, pätemisen halu, ylimielisyys, itsekorostus ja ääretön vihamielisyys toisia kohtaan!

        Enhän minä sinulta mitään anteeksi pyytänyt, kehoitin vain muita olemaan nöyrää poikaa ja tyttöä kun sinunkaltaisiasi kohtaavat!

        Sitatoitu epälvä ilmaisusi on ihan kuule sun vikas vaan! Palveluammateissa edellytetään selkeää ilmaisutaitoa - mutta sehän tuli jo sanottuakin että teveydenhoidossa ei olekaan kyse palveluammateista, päinvastoin suurimmaksi osaksi ne ammatit ovat ammatinharjoittajille paikka päteä ja ottaa ylemmän osa alaiseensa (asiakkaaseen) nähden. Palveluammatteihin kuuluu myös taito kuunnella - harvinaista se taitaa olla sekin taito terveydenhuollon puolella. Palveluammateissa pyritään hankalakin asiakas käsittelemään asialliseti ja ystävällisesti, sieltä kun saattaa sen hankalan asenteen takaa ja rivien välistä löytyä se asia, mikä on ajankohtainen! Mutta sinä lyöt päin naamaa:"Tässä olis tärkeämpääkin tekemistä!"

        Joo.


      • se siitä!
        uuuuIIIIpaaapiiiipaa kirjoitti:

        En keksi edes puoliksi hyvää syytä vastata tähän vastineeseen, mutta lepsun luonteen omaavana kulutan taas pari hetkeä päivästäni selventääkseni vaikeaa ulosantiani. (?)

        "Ihmiset eivät enää kykene palvelemaan (itse) omia peruselämän tarpeitaan."
        -Ihmiset odottavat että peruselämän puutteisiin saa aina soittamalla apua. Ihmiset kaupungeissa muuttuvat uusavuttomiksi aivan silmissä.

        Miksi itse 'piipaana' olen saanut kiitosta ja positiivista palautetta työstäni ellen olisi asiakaspalvelun ammattilainen?
        Helpompi on myydä wc-paperia ihmiselle jota v**uttaa, kuin mennä kertomaan sairaalle ihmiselle että vointi ei juuri sillä hetkellä muutu paremmaksi vaikka ambulanssi-setä veisikin lääkäriin.
        Mutta turussa (ihan totta) liki päivittäin ambulanssi soitetaan vain koska
        1) Ei haluta jonottaa terkkarissa
        2) Ei ole rahaa kulkea taksilla
        3) "Näin on käsketty tekemään!"

        Varmasti karsastaa lukea että ajattelevatko sairaankuljettajat aina näin, mutta jos/kun näitä vastaavia tehtäviä tulee päivässä useita, viikossa useampia ja kuukaudessa lukematon määrä, niin ymmärrys ja into käden silittämiseen häilyy.
        Siinä samassa kun pitää erottaa nekin ihmiset, jotka eivät valita mutta tarvitsevat pikaista hoitoa. Tässä kohtaa punnitaan sairaankuljetushenkilökunnan ammattitaito.

        Nimimerkille "Olipa tekstiä" vielä pahoittelut jos itse olet henkilökohtaisesti saanut huonoa palvelua sairaankuljettajilta tässä maailmassa. Mutta mahdollisesti se johtuu siitä että olet itse ollut ensisijaisesti täynnä negatiivista virtaa tai juuri mainitsemani uusavuton. Harvalle nimittäin joutuu selventämään mitä ""-merkeissä oleva lauseeni tarkoittaa.

        sori? et saa.

        Asenteesi: Minä en ole potilasta/asiakasta varten, vaan asiakas/potilas on minua varten!

        Sinulla on oikeus leimata joku "uusavuttomaksi" häiriötekijäksi, tai hankalaksi tapaukseksi, joka työnnetään vartijavoimin ulos ovesta.

        No joo. Todellista asennetta on sillä, joka voittaa sen hankalan asiakkaan tuuppaamatta tätä pois silmistään. Hankalan käyttäytymisen takana voi tosiaankin olla jokin oikea asia. "Oma syy kun ei osaa käyttäytyä" - ei, vaan sinä et osaa käsitellä ihmisiä, päinvastoin kuin väität, sinä et tule toimeen kaikkien ihmisten kanssa, sillä ihmisten kanssa toimeentuleminen ei tarkoita sitä, että sinä leimaat osan porukasta sinuun itseesi nähden hankaliksi ja uusavuttomiksi. Kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen tuleva, motivoi, perustelee, suhtautuu rauhallisesti, asiallisesti, ja tämä vielä "kunnioittaa ihmisen arvoa".

        No, joo. Valitse sinä asiakkaasi, mutta älä nyt hyvä ihminen väitä tulevasi toimeen kaikkien ihmisten kanssa ja olevasi sopeutuvainen ja yhteistyökykyinen!


      • iiiiuuuoiiuuuppppiii
        se siitä! kirjoitti:

        Asenteesi: Minä en ole potilasta/asiakasta varten, vaan asiakas/potilas on minua varten!

        Sinulla on oikeus leimata joku "uusavuttomaksi" häiriötekijäksi, tai hankalaksi tapaukseksi, joka työnnetään vartijavoimin ulos ovesta.

        No joo. Todellista asennetta on sillä, joka voittaa sen hankalan asiakkaan tuuppaamatta tätä pois silmistään. Hankalan käyttäytymisen takana voi tosiaankin olla jokin oikea asia. "Oma syy kun ei osaa käyttäytyä" - ei, vaan sinä et osaa käsitellä ihmisiä, päinvastoin kuin väität, sinä et tule toimeen kaikkien ihmisten kanssa, sillä ihmisten kanssa toimeentuleminen ei tarkoita sitä, että sinä leimaat osan porukasta sinuun itseesi nähden hankaliksi ja uusavuttomiksi. Kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen tuleva, motivoi, perustelee, suhtautuu rauhallisesti, asiallisesti, ja tämä vielä "kunnioittaa ihmisen arvoa".

        No, joo. Valitse sinä asiakkaasi, mutta älä nyt hyvä ihminen väitä tulevasi toimeen kaikkien ihmisten kanssa ja olevasi sopeutuvainen ja yhteistyökykyinen!

        Ettei vaan olisi sama ihminen molempien vastineiden takana... :) Mutta mitä tarkoittaa tuon "sinä olet sitä, sitä, sitä ja sitä!" verrattuna siihen jos toinen kertoo omien kokemusten perusteella syyn siihen miksi yksinkertaisesti maailmassa mennään siihen että joka asia pitää soittamalla varmistaa, kuten tässä tapauksessa topicin alussa sivuttiin 10023-numeroa.

        Lisäksi piipaa-kirjoituksessa ei ole mitään epäselvää, vaan ongelma saattaakin olla lukijassa?

        Entäpä jos itse heitän vastineeksi että sinä/te olette näitä yhteiskunnan taakkoja, himassa istuvia saamattomuuksia jotka elää kunnan rahoilla vailla yritystä?
        Voin raapaista myös pintaa lapsuudesta ja perheestänne? Mutta osoittaakseni olevani hieman paremmalla henkisellä hygienialla varustettu yksilö, totean vain että nimimerkit kertoo yllättävän paljon kirjoittajasta.


      • nuivahko tyyppi
        se siitä! kirjoitti:

        Asenteesi: Minä en ole potilasta/asiakasta varten, vaan asiakas/potilas on minua varten!

        Sinulla on oikeus leimata joku "uusavuttomaksi" häiriötekijäksi, tai hankalaksi tapaukseksi, joka työnnetään vartijavoimin ulos ovesta.

        No joo. Todellista asennetta on sillä, joka voittaa sen hankalan asiakkaan tuuppaamatta tätä pois silmistään. Hankalan käyttäytymisen takana voi tosiaankin olla jokin oikea asia. "Oma syy kun ei osaa käyttäytyä" - ei, vaan sinä et osaa käsitellä ihmisiä, päinvastoin kuin väität, sinä et tule toimeen kaikkien ihmisten kanssa, sillä ihmisten kanssa toimeentuleminen ei tarkoita sitä, että sinä leimaat osan porukasta sinuun itseesi nähden hankaliksi ja uusavuttomiksi. Kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen tuleva, motivoi, perustelee, suhtautuu rauhallisesti, asiallisesti, ja tämä vielä "kunnioittaa ihmisen arvoa".

        No, joo. Valitse sinä asiakkaasi, mutta älä nyt hyvä ihminen väitä tulevasi toimeen kaikkien ihmisten kanssa ja olevasi sopeutuvainen ja yhteistyökykyinen!

        Jos ongelmanasi on vartioiden saattaman potilaan oikeus olla paikassa, jossa vartiat ovat palkatut pitämään yleistä järjestystä ja turvallisuutta yllä, on kirjoituksesi sekä naiivi että tahditon.

        Yksikään ulos heitetty tuskin on täysin uhrin asemassa, juntti! Ne mt-lääkkeet pitää hakea muualta kun päivystyksestä! Juntti. XXDDDDD


      • ahaa.....
        iiiiuuuoiiuuuppppiii kirjoitti:

        Ettei vaan olisi sama ihminen molempien vastineiden takana... :) Mutta mitä tarkoittaa tuon "sinä olet sitä, sitä, sitä ja sitä!" verrattuna siihen jos toinen kertoo omien kokemusten perusteella syyn siihen miksi yksinkertaisesti maailmassa mennään siihen että joka asia pitää soittamalla varmistaa, kuten tässä tapauksessa topicin alussa sivuttiin 10023-numeroa.

        Lisäksi piipaa-kirjoituksessa ei ole mitään epäselvää, vaan ongelma saattaakin olla lukijassa?

        Entäpä jos itse heitän vastineeksi että sinä/te olette näitä yhteiskunnan taakkoja, himassa istuvia saamattomuuksia jotka elää kunnan rahoilla vailla yritystä?
        Voin raapaista myös pintaa lapsuudesta ja perheestänne? Mutta osoittaakseni olevani hieman paremmalla henkisellä hygienialla varustettu yksilö, totean vain että nimimerkit kertoo yllättävän paljon kirjoittajasta.

        ?????

        Mutta sanotaanpa näin: Terveydenhuollon väki ei pidä itseään palvelualalla työskenelevänä, vaan he ovat asiantuntijaporukkaa.
        Asiakas sanaa ei voi käyttää terveydenhuollon toimijoiden tekemisistä puhuttaessa, sillä asiakas sana nimenomaan tarkoittaa sitä, että toimija on palvelemassa.
        Terveydenhuollon väki pitää itseään asiantuntijajoukkona suhteessa - anteeksi vain - asiakkaaseensa ja tämän tilanteeseen nähden. He ovat asiantuntijoita, ja asiantuntevuus tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että asiakkaan tilan ja tilanteen voi määrittää jopa ilman että on tätä koskaan edes tavannut!
        Tässä mielessä kyllä on aika huvittavaa, että sitten väittävät joissakin opuksissaan ja olemassaolonsa puolustuksissaan, että ovat pyrkimässä huomioimaan asiakkaansa kokonaistilanteen ja hoitamaan häntä kokonaisvaltaisesti hänen tilanteensa huomioiden.

        No joo! Se onkin sitten ihan henkimaailman asioita se, miten se tilanne on tullut havaituksi ja ymmärretyksi.
        Ja asiakkaalla ei ole nokankopauttamista omiin asioihinsa!

        Se siitä!


      • ai jaa....
        nuivahko tyyppi kirjoitti:

        Jos ongelmanasi on vartioiden saattaman potilaan oikeus olla paikassa, jossa vartiat ovat palkatut pitämään yleistä järjestystä ja turvallisuutta yllä, on kirjoituksesi sekä naiivi että tahditon.

        Yksikään ulos heitetty tuskin on täysin uhrin asemassa, juntti! Ne mt-lääkkeet pitää hakea muualta kun päivystyksestä! Juntti. XXDDDDD

        Sana kirjoitetaan: Vartija.

        Ja minä en ainakaan ole mistään vartijoista puhunut yhtään mitään!


      • hahah.
        ahaa..... kirjoitti:

        ?????

        Mutta sanotaanpa näin: Terveydenhuollon väki ei pidä itseään palvelualalla työskenelevänä, vaan he ovat asiantuntijaporukkaa.
        Asiakas sanaa ei voi käyttää terveydenhuollon toimijoiden tekemisistä puhuttaessa, sillä asiakas sana nimenomaan tarkoittaa sitä, että toimija on palvelemassa.
        Terveydenhuollon väki pitää itseään asiantuntijajoukkona suhteessa - anteeksi vain - asiakkaaseensa ja tämän tilanteeseen nähden. He ovat asiantuntijoita, ja asiantuntevuus tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että asiakkaan tilan ja tilanteen voi määrittää jopa ilman että on tätä koskaan edes tavannut!
        Tässä mielessä kyllä on aika huvittavaa, että sitten väittävät joissakin opuksissaan ja olemassaolonsa puolustuksissaan, että ovat pyrkimässä huomioimaan asiakkaansa kokonaistilanteen ja hoitamaan häntä kokonaisvaltaisesti hänen tilanteensa huomioiden.

        No joo! Se onkin sitten ihan henkimaailman asioita se, miten se tilanne on tullut havaituksi ja ymmärretyksi.
        Ja asiakkaalla ei ole nokankopauttamista omiin asioihinsa!

        Se siitä!

        Auktoriteettiuskoisuudella pelaavat.

        Ei tarvitse olla edes valelääkäri, vaan ihan oikea suomalaisen tutkinnon suorittanut lääkäri, niin se, jolla pelaa on auktoriteettiuskoisuus.
        Pätemistä ja vallan käyttöä, status tulee ammattinimikkeen kautta eikä todellisten taitojen ja osaamisen kautta. Näinhän se on, että ammateista arvoistetuimpia ellei arvostetuin on lääkärin ammatti eikä kauas taida jäädä sairaanhoitajankaan ammatti. Mutta siis - ammatti on arvostettu, vaan ansaitseeko ammattinimikkeen - jaa mitähän sanaa käyttäisi - käyttäjä sen arvostuksen.
        Ei kai se nyt niin voi mennä, että kun on ammattinimikkeen käyttöön oikeus, niin sitten on ikään kuin koko persoona mennyt uusiksi? Mitä?


      • just just.
        hahah. kirjoitti:

        Auktoriteettiuskoisuudella pelaavat.

        Ei tarvitse olla edes valelääkäri, vaan ihan oikea suomalaisen tutkinnon suorittanut lääkäri, niin se, jolla pelaa on auktoriteettiuskoisuus.
        Pätemistä ja vallan käyttöä, status tulee ammattinimikkeen kautta eikä todellisten taitojen ja osaamisen kautta. Näinhän se on, että ammateista arvoistetuimpia ellei arvostetuin on lääkärin ammatti eikä kauas taida jäädä sairaanhoitajankaan ammatti. Mutta siis - ammatti on arvostettu, vaan ansaitseeko ammattinimikkeen - jaa mitähän sanaa käyttäisi - käyttäjä sen arvostuksen.
        Ei kai se nyt niin voi mennä, että kun on ammattinimikkeen käyttöön oikeus, niin sitten on ikään kuin koko persoona mennyt uusiksi? Mitä?

        Näinhän se eilen jossakin valelääkäriasian puinnissa tuli asiantuntijatahon edustajan itsensä todettua, että valelääkäreillä auktoriteettiuskoisimmat ja heikoimmat oli kohteena - eli vanhukset ja kehitysvammaiset!

        "MINÄ olen ja tiedän", lääkärin kanta!


    • Täl pual jokke

      Juu ei TYKSIn päivytykseen mennä niin vaan...

      Vielä 1980-luvulla erikoisterveydenhuollon päivystykseen saattoi mennä suoraan, nyt tarvitaan lähete eli 2-4 tunnin odottelu Mäntymäessä ja sitten 2-4 tunnin odottelu TYKS:issä, joten kokopäivätyötä se akuutti suhteellisen vakava sairastaminen on.

      T-sairaalan uuteen osaan pitäisi tulla se yhteispäivystyspiste, mikä toimii hyvin ainakin Porissa. Eli siellä on erikoisterveydenhuolto ja terveyskeskuspäivystys yhdessä ja voidaan ohjata potilas oikeaan paikkaan heti.

      Sitä odotellessa sopii ihmetellä tätä turkualaista byrokratiaa.

      Jopa siitä terveyskeskuksen vaihtamisesta turkulainen terveyshallinto keksi sellaisen, että vaihto voisi tapahtua vain huhtikuun aikana, kun lain mukaan kerran vuodessa voi vaihtaa terveyskeskusta.

      Todella surkea, poliittisesti sopiva on Turun terveydenhuollon hallinto.

    • cinema-osku

      Päivystyksen mentäessä on näyteltävä ellei ole huumehörhöä. Hän ohittaa kaikki muut ja lääkäri raahataan välittömästi myös hoitohuoneeseen. Nyt voi kertoa myös todelliset vaivat. Huom, ei kysytä oletko soittanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5248
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      144
      1549
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1250
    6. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

      Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1054
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

      Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      177
      927
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      883
    10. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe