Ammattiluokan Full HD kamerat: (eng alv 17% ja suomi 22 %)
-Panasonic AG-HVX202E DVCPRO HD maksaa englannissa 3380 euroa ja suomessa tietenkin 6057 euroa.
- Panasonic AG-HPX500 DVCPRO HD maksaa englannissa 8550 euroa ja yllätys yllätys hinta suomessa 16897 euroa. (ihana hinta)
-Panasonic AJ-HPX2100 DVCPRO HD maksaa englannissa 22700 euroa ja iloksemme voimme todeta suomalaisen hinnan olevan vain 26300 euroa.
-JVC GY-HD251E HD maksaa englannissa 4930 euroa ja suomessa 12769 euroa. (onko niitä vielä jäljellä suomessa?)
Jos haluaa vakaviissaan harrastaa videokuvausta niin täytyy tyytyä sonyn 700 euroan Full HD kameraan joka sopii nyrkkiin kuin silmään.
Ammattilais kamerat
15
1365
Vastaukset
- löytyy tasokkaampaa
Kyllä Canonin HF S10 päihittää kaikki sonyn ja muidenkin full hd kamerat, maksaa tietysti enämpi.
- omista sellaista
Oma on aina paras, vai mitä?
- perhq,
omista sellaista kirjoitti:
Oma on aina paras, vai mitä?
oma on paras, jos on köyhä ja kipee,
mutta jos ei ole, Panasonic on merkki jota en ostaisi koskaan,
laatu on kaikessa laskenut 60-70 luvun tasosta, laadunarkailussa on puutteita ja insinöörien päänuppikin kai hieman heikompi kuin muilla,
kilpailu on veristä. - hintatietoinen
Sillä samat tuotteet saa takuu varmasti halvemmalla muualta!
- virheen ?
hintatietoinen kirjoitti:
Sillä samat tuotteet saa takuu varmasti halvemmalla muualta!
"Rajalan google mainokset - kuka ostaa Rajalasta?"
me ostimme kaksikin videokameraa syksyllä,
toinen Canon M36, hinta oli 399 €.
toinen myös, johon ostettiin myös 3 v-takuu,
Canon M36 varustelaukku Pinnacle Studio HD ohjelma PRO-turva, on 3-vuoden takuu,
tämä paketti maksoi 488 €
Yhden jutun olen huomannut, aina kannattaa katsoa Rajalasta ja jos siellä ei ole myytävänä sitä mallia kun aikoo ostaa, kannattaa se malli unohtaa, siinä on jotain "vikaa" tai se on jo aikansa elänyt, tämä kannattaa painaa mieleen.
Aina toki ei kannata Rajalasta, kuten mistään muustakaan aina samasta liikkeestä ostaa,
,,,,, näin olen miettinyt kun olen ostellut netistä yli 10-vuotta.
- Tavalliselle Canon
"Jos haluaa vakaviissaan harrastaa videokuvausta niin,,,,,,"
ja omaa erittäin hyvän kielitaidon, myös valokuvausalan teknisen sanaston,
voi ostaa Sonyn tai jonkin muun, vieraskielisellä valikolla olevan.
Se myös usein edellyttää että kuvailee viikoittain, jotta muistaa kaikki valikot ja alavalikoiden alavalikot, yms.
mutta
jos on sunnuntaikuvaaja,
kuvaa lähes aina automaatilla,
mutta sitten 2-3 kertaa vuodessa kuvaakin tärkeämpiä kohteita ja pitää tulla laadukasta,
kannattaa ostaa Canon, koska siinä on täysin SUOMENKIELISET valikot, myös videokameroissa.
esim. M36, (myyty alle 400 €), tai tosi-luxusta S21 jossa on jo etsinkin näytön lisäksi.- Töppönen.
»..[jos] omaa erittäin hyvän kielitaidon, myös valokuvausalan teknisen sanaston,
voi ostaa Sonyn tai jonkin muun, vieraskielisellä valikolla olevan.»
Itse en kyllä pidä kielitaitoani mitenkään erittäin hyvänä, en edes hyvänä. Silti video- ja valokuvauksen tekninen sanasto on helposti opittavissa ja omaksuttavissa. Valikoiden englannin/suomenkielisyyttä ei todellakaan kannata pitää ensisijaisena valintaperusteena. Laatu ja käytettävyys pitäisi mielestäni olla yksiselitteisesti tärkeimmät ostoperusteet sen jälkeen kun on miettinyt minkä hintaluokan kameran aikoo ostaa.
»jos on sunnuntaikuvaaja, kuvaa lähes aina automaatilla, mutta sitten 2-3 kertaa vuodessa kuvaakin tärkeämpiä kohteita ja pitää tulla laadukasta, kannattaa ostaa Canon..»
Mihinkäs sä niitä valikoita niin kamalasti tarviit, jos kuitenkin kuvaat lähes aina automaatilla? Kyllä se automaatti toimii aivan yhtä hyvin englanninkielisenäkin.
Voit myös suomentaa ne muutama tärkeää valikkokohtaa, joita tarvitset sen pari kertaa vuodessa, ja pistää lapun mukaan kamerapussukkaan. Huomaat, ettet montaa kertaa sitä lappua edes tarvitse kun jo osaat sen ulkoa.
- Redi.
Eihän sitä nykyään kehtais edes kotivideota kuvata tämän huonommalla: http://www.red.com/products/red-one :D
- .
Redi,
tiedoksi vaan,
eivät ominaisuudet tee kamerasta yksinomaan hyvää,
linssin koko ratkaisee puolet tai yli puolet ominaisuuksista.
tuohan on vain hyvään päivänvaloon, jota on harvoin. - Redi.
. kirjoitti:
Redi,
tiedoksi vaan,
eivät ominaisuudet tee kamerasta yksinomaan hyvää,
linssin koko ratkaisee puolet tai yli puolet ominaisuuksista.
tuohan on vain hyvään päivänvaloon, jota on harvoin.Tuolla kyllä kuvataan ihan leffoja ja mitä tahansa, pakkaamattomana (ei siis mitään AVCHD-moskaa), joten soveltuu täydellä valkokankaalla eli teatterissa esitettäväksi.
Linssin koko ei muuten ratkaise, vaan kenno. - Kudelski
Redi. kirjoitti:
Tuolla kyllä kuvataan ihan leffoja ja mitä tahansa, pakkaamattomana (ei siis mitään AVCHD-moskaa), joten soveltuu täydellä valkokankaalla eli teatterissa esitettäväksi.
Linssin koko ei muuten ratkaise, vaan kenno.RED One on kyllä tuttu. Sen täysi resoluutio kyllä riittää valkokankaalle, mutta vain harva sitä käyttää, vaikka käytössä olisikin RED. RAW-tiedostomuunnokset ovat ihan oma kuvionsa, editointiprosessista kaikkine offline-online -vaiheista puhumattakaan. Kenno on kyllä iso, mutta tuottaakseen hyvälaatuista kuvaa kenno vaatii myös kunnon kakkulan. Itse kennon koko sinällään ei pyllistä vielä pätkääkään. Ja edeltäjä oli oikeassa myös valaistuksen suhteen: elokuvakamera vaatii laadukkaalle kuvalle myös kunnon valaistusolosuhteet. Muussa tapauksessa tuloksena on elokuvakankaallinen kennokohinaa.
Jos leffaa lähtisin tekemään, valintani olisi edelleenkin 35 mm filmi. Aika monet leffa-alan ammattilaisetkaan eivät pidä REDin tuottamasta videomaisesta ja yliskarpista digikuvasta. - Redi.
Kudelski kirjoitti:
RED One on kyllä tuttu. Sen täysi resoluutio kyllä riittää valkokankaalle, mutta vain harva sitä käyttää, vaikka käytössä olisikin RED. RAW-tiedostomuunnokset ovat ihan oma kuvionsa, editointiprosessista kaikkine offline-online -vaiheista puhumattakaan. Kenno on kyllä iso, mutta tuottaakseen hyvälaatuista kuvaa kenno vaatii myös kunnon kakkulan. Itse kennon koko sinällään ei pyllistä vielä pätkääkään. Ja edeltäjä oli oikeassa myös valaistuksen suhteen: elokuvakamera vaatii laadukkaalle kuvalle myös kunnon valaistusolosuhteet. Muussa tapauksessa tuloksena on elokuvakankaallinen kennokohinaa.
Jos leffaa lähtisin tekemään, valintani olisi edelleenkin 35 mm filmi. Aika monet leffa-alan ammattilaisetkaan eivät pidä REDin tuottamasta videomaisesta ja yliskarpista digikuvasta.Samalla tavallahan kaikki kamerat vaativat hyvän valaistuksen tuottaakseen laadukasta kuvaa. Eihän se nyt tee kamerasta huonompaa, että sillä pääsee tarvittaessa parempaan tulokseen. Vai tekeekö?
Filmi nyt on tietenkin filmiä, videota on turha siihen verratakaan. - Kudelski
Redi. kirjoitti:
Samalla tavallahan kaikki kamerat vaativat hyvän valaistuksen tuottaakseen laadukasta kuvaa. Eihän se nyt tee kamerasta huonompaa, että sillä pääsee tarvittaessa parempaan tulokseen. Vai tekeekö?
Filmi nyt on tietenkin filmiä, videota on turha siihen verratakaan.>>Eihän se nyt tee kamerasta huonompaa, että sillä pääsee tarvittaessa parempaan tulokseen. Vai tekeekö?
- Redi.
Kudelski kirjoitti:
>>Eihän se nyt tee kamerasta huonompaa, että sillä pääsee tarvittaessa parempaan tulokseen. Vai tekeekö?
Eihän mulla tietenkään oikeesti tollasta rediä ole, mutta onko se muka olevinaan niin hankala. Olen, kuten moni muukin, tehnyt dokkareita betacamillakin (jotkut jopa filkalla), enkä pitänyt sitä mitenkään hankalana. Päinvastoin, ainakin paljon kätevämpi ku mitkään handycamit, joissa ei manuaalisesti pysty edes skarppaamaan lennossa, puhumattakaan että vois samalla säädellä myös aukkoa lennossa. Eikä nuo semiprot olellisesti kätevämpiä ole.
Jos red onen kuva on mielestäsi esteettisesti paskaa, niin tarkoitatko että se on huonompaa kuin perustason hd-kamerat vai vertaatko ainoastaan filkkaan? Jos jälkimmäiseen, niin ymmärrän kyllä, mutta jos ketjun aloittajan mainitsemiin kameroihin, niin epäilen vahvasti.
Ja entäs se jälkikäsittelyn vaikeus? Jos kuvatessasi tiedät, että lopputuote on dvd niin tallennat sitten sd-laadulla, jos taas blueraylle niin hd-laadulla. Mikä siinä jälkikäsittelyssä on vaikeampaa? Paitsi tietenkin jos haluat että lopputuotos näytetään kankaalta, niin tottakai silloin editiltäkin vaaditaan jotain, mutta ei se nyt silti filkkaa hankalampaa ole käsitellä.
Toki joissain dokumenttihommissa handy on parempi huomaamattomuutensa ansiosta, järkkäri ehkä astetta parempi silloinkin. En silti ymmärrä miten missään tilanteessa aloittajan mainostamat kamerat tämän kyseisen voittaisi. - Kudelski
Redi. kirjoitti:
Eihän mulla tietenkään oikeesti tollasta rediä ole, mutta onko se muka olevinaan niin hankala. Olen, kuten moni muukin, tehnyt dokkareita betacamillakin (jotkut jopa filkalla), enkä pitänyt sitä mitenkään hankalana. Päinvastoin, ainakin paljon kätevämpi ku mitkään handycamit, joissa ei manuaalisesti pysty edes skarppaamaan lennossa, puhumattakaan että vois samalla säädellä myös aukkoa lennossa. Eikä nuo semiprot olellisesti kätevämpiä ole.
Jos red onen kuva on mielestäsi esteettisesti paskaa, niin tarkoitatko että se on huonompaa kuin perustason hd-kamerat vai vertaatko ainoastaan filkkaan? Jos jälkimmäiseen, niin ymmärrän kyllä, mutta jos ketjun aloittajan mainitsemiin kameroihin, niin epäilen vahvasti.
Ja entäs se jälkikäsittelyn vaikeus? Jos kuvatessasi tiedät, että lopputuote on dvd niin tallennat sitten sd-laadulla, jos taas blueraylle niin hd-laadulla. Mikä siinä jälkikäsittelyssä on vaikeampaa? Paitsi tietenkin jos haluat että lopputuotos näytetään kankaalta, niin tottakai silloin editiltäkin vaaditaan jotain, mutta ei se nyt silti filkkaa hankalampaa ole käsitellä.
Toki joissain dokumenttihommissa handy on parempi huomaamattomuutensa ansiosta, järkkäri ehkä astetta parempi silloinkin. En silti ymmärrä miten missään tilanteessa aloittajan mainostamat kamerat tämän kyseisen voittaisi.>>Eihän mulla tietenkään oikeesti tollasta rediä ole>mutta onko se muka olevinaan niin hankala>Jos red onen kuva on mielestäsi esteettisesti paskaa, niin tarkoitatko että se on huonompaa kuin perustason hd-kamerat vai vertaatko ainoastaan filkkaan?>Ja entäs se jälkikäsittelyn vaikeus? Jos kuvatessasi tiedät, että lopputuote on dvd niin tallennat sitten sd-laadulla, jos taas blueraylle niin hd-laadulla.>En silti ymmärrä miten missään tilanteessa aloittajan mainostamat kamerat tämän kyseisen voittaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879