koeajajat,kertokaa..
kokemuksia 1,6cr tdi oktaviasta?
25
4529
Vastaukset
- tällä kertaa
Laiska ,onneton, säälittävä itäauto.
- luokassaan...
Itsellä tilattu 1,6 tdi Ocu. Varmasti yhtä rivakka kuin nykyinen 1,9 tdi. Ohituskiihtyvyydessä peittoaa bensavehkeet ja kulutus varmasti alta 5:n seka-ajossakin. Huipputuote, paras luokassaan.
- pitääpä...
..käydä myös testaamassa:itsellä on tuo 1,9 tdi,ja olenkin ajatellut vaihtaa sen 1,6tdi:hin,jos kerran suorituskyky on samaa luokkaa....
- TULEE'i
pitääpä... kirjoitti:
..käydä myös testaamassa:itsellä on tuo 1,9 tdi,ja olenkin ajatellut vaihtaa sen 1,6tdi:hin,jos kerran suorituskyky on samaa luokkaa....
se kansan kestosuosikki,, varma on niin.
- skoda lujaa laatua
TULEE'i kirjoitti:
se kansan kestosuosikki,, varma on niin.
Ihan niinkuin Ladakin aikoinaan oli kansan kestosuosikki.
- Mönkky
skoda lujaa laatua kirjoitti:
Ihan niinkuin Ladakin aikoinaan oli kansan kestosuosikki.
Ensimmäisen tankillisen keskikulutus oli 4,9 l/100 km. Ajo sekalaista taajamassa ja maantiellä.
Todella hiljainen kone verrattuna aiempiin pumppusuutin koneisiin. Kylmänäkin kalinat ovat poissa. - tuossa
ole öljypumpun rattaat korvattu hammashihnan pätkällä joka ui öljyssä?
- näitä..
tuossa kirjoitti:
ole öljypumpun rattaat korvattu hammashihnan pätkällä joka ui öljyssä?
kuppa-aivosia desantteja syntyy????????
- näitä..
tuossa kirjoitti:
ole öljypumpun rattaat korvattu hammashihnan pätkällä joka ui öljyssä?
kuupa-aivosia desantteja syntyy????????
- Taavetteja
näitä.. kirjoitti:
kuupa-aivosia desantteja syntyy????????
syntyy?
- aivoissani
näitä.. kirjoitti:
kuupa-aivosia desantteja syntyy????????
ei ole kuupaa,mitä sitten lie onkaan.Olenpahan vain nähnyt tuollaisesta moottorista räjäytyskuvan,tosin se oli tukittu uuteen poloon mutta sama autohan skodakin on.Ja siinä oli hihna käyttöinen öljypumppu,onkos tuo nyt sitten jotenkin kauhea asia tämän päivän moottoreissa?
- ei amiskaan
näitä.. kirjoitti:
kuppa-aivosia desantteja syntyy????????
Ne on niitä amiskan käyneitä. 1 1=2 on heidän mielestä riittävä matematiikan taidoksi.
- valinta edessä
Onko tietoa onko tuo 1.6 tdi kone jakohihnalla vaiko ketjulla?
En ole löytänyt mistään tietoa. - tehty...
Koeajo suoritettu, ja aika samanlaiselta "voimanpesältä" (heh-heh) tuntui kuin nykyinen 1.9TDI:kin, ja plussana vieläkin pienempi kulutus. Siispä nykyinen käyttöetu Octavia (vm-07 Combi Elegance 1.9TDI) vaihtuu siis vuodenvaihteessa uuteen Octavia 1.6 CR TDI Combi Eleganceen, lisävarusteena sunset-tummennetut takaosan lasit, tuumaa vakiota isommat alukiekot ja metalliväri. Ja taas kelpaa 3v ja reilut satatuhatta km ajella.
- Rahikaisella
Samaa suunnittelen mutta meinaan odotella jos 1,6 CR TDI alkaisi saada DSG-laatikolla.
Mutta miksi tuumaa isommat vanteet? Käsittääkseni sitä huonompi mitä matalampi rengasprofiili. Onneksi Skoda on vakiovarustelussa pysynyt järkevässä rengaskoossa tavalliseen henkilöautokäyttöön. Yhdessä aiemmassa autossani (ei Skoda) jopa muutin korkeampaan profiiliin kuin mitä oli alunperin: mukavuus parani eikä ohjaus ei enää vedellyt minnekään.
Yksi tuttu vaihtoi Octaviasta vastaavaan Audiin. Sanoi miinukseksi Audin rengaskoon! - ..........
Rahikaisella kirjoitti:
Samaa suunnittelen mutta meinaan odotella jos 1,6 CR TDI alkaisi saada DSG-laatikolla.
Mutta miksi tuumaa isommat vanteet? Käsittääkseni sitä huonompi mitä matalampi rengasprofiili. Onneksi Skoda on vakiovarustelussa pysynyt järkevässä rengaskoossa tavalliseen henkilöautokäyttöön. Yhdessä aiemmassa autossani (ei Skoda) jopa muutin korkeampaan profiiliin kuin mitä oli alunperin: mukavuus parani eikä ohjaus ei enää vedellyt minnekään.
Yksi tuttu vaihtoi Octaviasta vastaavaan Audiin. Sanoi miinukseksi Audin rengaskoon!16 tuumaiset liian isot suomeen ole, ihan sopivat.
- syyt
Rahikaisella kirjoitti:
Samaa suunnittelen mutta meinaan odotella jos 1,6 CR TDI alkaisi saada DSG-laatikolla.
Mutta miksi tuumaa isommat vanteet? Käsittääkseni sitä huonompi mitä matalampi rengasprofiili. Onneksi Skoda on vakiovarustelussa pysynyt järkevässä rengaskoossa tavalliseen henkilöautokäyttöön. Yhdessä aiemmassa autossani (ei Skoda) jopa muutin korkeampaan profiiliin kuin mitä oli alunperin: mukavuus parani eikä ohjaus ei enää vedellyt minnekään.
Yksi tuttu vaihtoi Octaviasta vastaavaan Audiin. Sanoi miinukseksi Audin rengaskoon!Itse otin 16" vanteet puhtaasti ulkonäöllisistä syistä: 16" vanteissa oli omaan makuuni paremman näköisiä vanteita. Lisäksi varsinkin Combin takapään sivuprofiili on sen verran massiivinen että 15" vanne näyttää jotenkin pieneltä, 16" vanne tekee kokonaisuudesta jotenkin tasapainoisemman näköisen.
16" vanteen yhteydessä rengasleveys kasvaa kuitenkin vain sentin, joten mitään merkittävää eroa rengasmelussa tai mukavuudessa en ole huomannut, ja esim. rengasmeluun vaikuttaa todennäköisesti enemmän rengasmerkki, kuin se onko rengas 15" vai 16". Suurin huono puoli isommissa vanteissa on se että aikanaan renkaita uusittaessa 16" on jonkin verran kalliimpi. - Oleellisesti!
syyt kirjoitti:
Itse otin 16" vanteet puhtaasti ulkonäöllisistä syistä: 16" vanteissa oli omaan makuuni paremman näköisiä vanteita. Lisäksi varsinkin Combin takapään sivuprofiili on sen verran massiivinen että 15" vanne näyttää jotenkin pieneltä, 16" vanne tekee kokonaisuudesta jotenkin tasapainoisemman näköisen.
16" vanteen yhteydessä rengasleveys kasvaa kuitenkin vain sentin, joten mitään merkittävää eroa rengasmelussa tai mukavuudessa en ole huomannut, ja esim. rengasmeluun vaikuttaa todennäköisesti enemmän rengasmerkki, kuin se onko rengas 15" vai 16". Suurin huono puoli isommissa vanteissa on se että aikanaan renkaita uusittaessa 16" on jonkin verran kalliimpi.Alkuperäiset olivat Octaviassa 195-65-15 Good Yearit, ja kun vaihdoin ne 205-55-16 Nokian Hakka H -renkaisiin, niin jyrinä lisääntyi huomattavasti. Uudella asfaltilla melu on siedettävä, mutta suurin osa Suomen teistä on nastojensyömiä karkeita pintoja. Jyrinä ei edes riipu nopeudesta, vaan tulee samanlaisena, ajat kolmeakymppiä tai kahdeksaakymppiä.
- -Goro-
Sain muutama viikko sitten 1.6 TDI Elegance Combin käyttööni ja tyytyväinen olen ollut. Lyhyitä koeajoja lukuunottamatta ei ole juurikaan kokemuksia Skodasta, joten en osaa vertailla kovin hyvin esim. 1.9 TDI:hin.
Moottori itsessään on hiljainen ja sillä pärjää hyvin liikenteessä. Ainoa todellinen miinus on todella ohut alavääntö, eli käytännössä kolmosta suuremmalla vaihteella ei kannata ajella alle 1500 kierroksen, vaikka monitoiminäyttö neuvookin heittämään vitosta silmään jo 60 vauhdissa. 4. tai 5. vaihteella moottori alkaa jyristämään melkoisesti alle 1500 kierroksen ja kaasuun vastaavuus on olematonta. Toisaalta, eikai kukaan muutenkaan ajele isoimmalla vaihteella ja alle 1500 taulussa? Ohituskiihtyvyys ja kulkupuoli muuten täysin tyydyttävällä tasolla, kunhan pysytään siellä 1500 kierroksen paremmalla puolella.
Täytyy kyllä periaatteessa ihmetellä tätä VAG konsernin uutta "ihme-dieseliä", miksi Rinta-Jouppi sitä mainoksessaan kutsuu, joka edustaa uusinta VAG tekniikkaa. Mikä siinä on ihmeellistä? Kuitenkin esim. Fiat konsernin 1.6 JTD tarjoaa jopa 120hv ja 300nm/1500rpm, mikä on huomattavasti parempi tulos.
Kulutuslukemat ovat mun ajossa olleet 50/50 kaupunki/maantieajossa n. 5,5 litraa, eli ihan luvattuihin lukemiin en ole vielä päässyt. Rengaspaineet nostettu 2,5 baariin. Johtuuko sitten siitä että en aja tarpeeksi isolla vaihteella vaan pyrin kaupungissakin pitämään kierrokset 2000 tuntumassa, jolloin jotain tapahtuu, jos kaasua joutuu polkasemaan.
Yksi vikakin on ollut, mikä harmittavaisesti saatiin kuntoon vasta toisella yrittämällä. Xenon valojen kääntymistoiminnossa oli jotain hämminkiä ja umpio piti kokonaan vaihtaa. Nyt taas toimii ja matka jatkuu. Toivottavasti näitä vikoja ei ihan kauheasti ala ilmenemään, kun tarkoitus olisi kuitenkin nelisen vuotta tuolla ajella.
Hyvin voin suositella kyseistä mallia, mutta ehdottomasti kannattaa käydä aluksi koeajolla 1.6 TDI:llä. Itselläni ei siihen ollut tilaushetkellä mahdollisuutta, vaan ostin sian säkissä pelkkien paperilla olevien tietojen perusteella. Jälkeenpäin ajatellen 2 litrainen olisi ollut omaan käyttöön se parempi vaihtoehto, mutta taittuu se matka tälläkin. Ainakin naapureille voi kehua auton olevan taloudellinen ja vähäpäästöinen, vaikka kulkupuolella ei pääsekään brassailemaan.- VAG juu
1.6 TDI CR DPF DSG Elegance Octavia Combi ja sport-paketti lähtee tilaukseen huomenna. Eihän se raketti ole, mutt 180 tkm hihnanvaihtoväli ja huoltovapaa DSG tekee toimiessaa autosta edullisen omistettavan ;-)
Miksi Sport-paketti? Noh, kun 800 Eurolla saa 17" alut, madallettu alusta ja tärkeimpinä tukevat ja hyvänmalliset etupenkit ym. niin voin suositella kyllä kaikille!
Auto olis 1,5 kk täällä. Neuvon soittelemaan muitakin Helkama-autolle, ja kyselemään että kuka Suomessa on tilannut kattellussa olevaa automallia itselle varastoon. Näin ei tarvi odottaa sitä tavallista 4-6 kk jonotusaikaa ;-) - Jumppanen
VAG juu kirjoitti:
1.6 TDI CR DPF DSG Elegance Octavia Combi ja sport-paketti lähtee tilaukseen huomenna. Eihän se raketti ole, mutt 180 tkm hihnanvaihtoväli ja huoltovapaa DSG tekee toimiessaa autosta edullisen omistettavan ;-)
Miksi Sport-paketti? Noh, kun 800 Eurolla saa 17" alut, madallettu alusta ja tärkeimpinä tukevat ja hyvänmalliset etupenkit ym. niin voin suositella kyllä kaikille!
Auto olis 1,5 kk täällä. Neuvon soittelemaan muitakin Helkama-autolle, ja kyselemään että kuka Suomessa on tilannut kattellussa olevaa automallia itselle varastoon. Näin ei tarvi odottaa sitä tavallista 4-6 kk jonotusaikaa ;-)Toivottavasti olet koeistunut penkit,90kiloinen ja180cm leveäharteinen ei pysty istumaan niissä mukavasti.
Olin tilaamassa niitä omaan TSI Ocuun kuvien perusteella ilman kokeilu mahdollisuutta.Onneksi pääsin koeistumaan asiakkaan auton jonka jälkeen tilaus peruttiin! - ja nyt odotellaan
VAG juu kirjoitti:
1.6 TDI CR DPF DSG Elegance Octavia Combi ja sport-paketti lähtee tilaukseen huomenna. Eihän se raketti ole, mutt 180 tkm hihnanvaihtoväli ja huoltovapaa DSG tekee toimiessaa autosta edullisen omistettavan ;-)
Miksi Sport-paketti? Noh, kun 800 Eurolla saa 17" alut, madallettu alusta ja tärkeimpinä tukevat ja hyvänmalliset etupenkit ym. niin voin suositella kyllä kaikille!
Auto olis 1,5 kk täällä. Neuvon soittelemaan muitakin Helkama-autolle, ja kyselemään että kuka Suomessa on tilannut kattellussa olevaa automallia itselle varastoon. Näin ei tarvi odottaa sitä tavallista 4-6 kk jonotusaikaa ;-)Tulossa 1.6 TDCI DSG, mutta HB -mallina. Tilasin 13.marraskuuta ja puhetta oli n. 10 viikon toimitusajasta. Viimeisimmän tiedon mukaan auto on matkalla tänne. Kunhan vain noi ahtaajat tuolla satamassa pysyisi töissä! Pääsitkö koe-ajamaan tuon DSG: n 1.6 koneella? Tampereella ei kenelläkään jälleenmyyjällä ollut DSG: ä kokeiltavana.
- aika ahdas
Jumppanen kirjoitti:
Toivottavasti olet koeistunut penkit,90kiloinen ja180cm leveäharteinen ei pysty istumaan niissä mukavasti.
Olin tilaamassa niitä omaan TSI Ocuun kuvien perusteella ilman kokeilu mahdollisuutta.Onneksi pääsin koeistumaan asiakkaan auton jonka jälkeen tilaus peruttiin!Vakiopenkit on edessä myös aika ahtaat, vaikka kyllä niihin normijantteri ihan ok mahtuu. Hyvä tietää että sport-jakkara vieläkin naftimpi.
- Vag juu
ja nyt odotellaan kirjoitti:
Tulossa 1.6 TDCI DSG, mutta HB -mallina. Tilasin 13.marraskuuta ja puhetta oli n. 10 viikon toimitusajasta. Viimeisimmän tiedon mukaan auto on matkalla tänne. Kunhan vain noi ahtaajat tuolla satamassa pysyisi töissä! Pääsitkö koe-ajamaan tuon DSG: n 1.6 koneella? Tampereella ei kenelläkään jälleenmyyjällä ollut DSG: ä kokeiltavana.
Itse en päässyt 1.6 TDI konetta testaamaan DSG:llä, mutta 7-lovisena laatikkona välityksissä löytyy - toimii varmasti mallikkaasti, joskin eihän se mikään raketti ole.
Noista penkeistä.... Olen itse 172cm ja 75 kg. Olen koeajanut 2 kpl OCU II Sport-packilla olevia Skodia ja ne penkit on todella makeet. Skodassa penkit todellakin tukee sivultakin - tämä voi tietty tuntua ahtaaltakin toiselle vartalotyypille, mutta minusta erottuvat kuitenkin edukseen. Omassa 3 bg Passatissa oli aikoinaan sport-jakkarat ja ne ei tukeneet kyljistä kyllä normaali tuolia enempää.
Muuten, 1.6TDI CR 77kw koneesta saa lastulla/tehoboxilla 136 hv ulos :-) 50 tkm sisäänajoa ja sitten paikoilleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803