Sielu ei ole kuolematon

Nyt on tainnut bergelle käydä vahinko, kun on poistanut runsaasti keskustelua herätäneen aloitukseni väitetystä sielun kuolemattomuudesta?

Sielunkuolemattomuusharha yhdistää liki kaikkia kristillisiä seurakuntia. Asian tekee vakavaksi se, että ihmiset eivät ymmärrä kysymyksessä olevan spiritismin.

Saarnaaja
9:2 Kaikkea voi tapahtua kaikille. Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla, hyvällä, puhtaalla ja saastaisella, uhraajalla ja uhraamattomalla; hyvän käy niinkuin syntisenkin, vannojan niinkuin valaa pelkäävänkin.
9:3 Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja senjälkeen - vainajien tykö!

8

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windowsin oikkuilun takia, tämä, -tärkein, jäi pois

Saarnaaja
      9:4 Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona.
      9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

• En ole poistanut yhtään viestiäsi, jossa keskustelet sielun kuolemattomuudesta.

• Uskon..

Mutta mikä saa ihmiset poistattamaan tuollaisen? Joidenkin harhainen maailmankuva oli ilmei9sesti uhattuna..

• jutut
        Devoit kirjoitti:

Uskon..

Mutta mikä saa ihmiset poistattamaan tuollaisen? Joidenkin harhainen maailmankuva oli ilmei9sesti uhattuna..

ainakin tästä aiheesta on täyttä humpuukia.Onneksi ylläpito ymmärtää poistaa.

• jutut kirjoitti:

ainakin tästä aiheesta on täyttä humpuukia.Onneksi ylläpito ymmärtää poistaa.

Kiitos, ettet sanonut yleensä juttujani.. ;)

Raamattu todistaa "juttuni". Vertaappa vl-juttuun, jolle ei löydy mitää tukea Raamatusta.

Korostan, ettei minulla ole mitään jt-sympatioita.

• Onko sielua ollenkaan, siis ihmisellä?

Onko Jumalaa ollenkaan?

Jos molempiin edellä oleviin kysymyksiin vastaa kyllä, niin mihin sielu joutuu kun ihminen kuolee?

En tarkoita, että mihinkä sielu joutuu jonkun miehen kirjoituksen mukaan vaan että mitä mieltä sinä itse olet oikeasti?

Omalta kohdaltani on valitetettavasti todettava, että en jaksa uskoa kaikkeen siihen mitä Raamatussa sanotaan ja minua henkilökohtaisesti häiritsee aivan valtavasti se, että Raamatussa on paljon kohtia, jotka ovat ristiriidassa keskenään ja sitten se, että miten ja kuka Raamattua kulloinkin selittää.

Miksi Raamattu on selitettävissä? Miksi se ei vain ole ja sillä siisti?

Jos uskoo Raamatun selityksiin niin silloinhan uskoo juuri ja vain sen selittäjän uskon mukaiseen Raamattuun, eikö?

• Kyllä ihmisellä sielu on, mutta sekin kuolee, kun ihminen kuolee. Luonnollista eikö totta?

Sillä jokaisen sielun on kuoltava, joka syntiä on tehnyt..

Se ei sulje ylösnousemusta, eli henkiinherättämistä pois. Siihen uskon..

Haluan peräänkuuluttaa, että kristikunta on spiritismin, eli henkiopin pauloissa. Hirvittävää..

• 1.Tim.
        6:14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        6:15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

PS. Silmäni ei kiilu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5515
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2818
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2571
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2419
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      21
      2050
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      251
      1673
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1283
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1163
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1135
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90