Citikan ruostuvuus C4

Tuleva citikkakuski

C4 autoja olen katellut ja ei yhdessäkään ole ollut minkäänlaista rosteenpistettäkään, eli olisko niin että C4 on yhtä huonosti ruostuva kuin aikaisemmatkin citikat? Onko kellään C4 omistajalla ruostetta autossaan?

Edellinen ranskalainen piti hyvin ruosteet kanssa poissa kuvioista ja se on kiva ettei kaikki autot ruostukaan kuten japanilaiset, joissa nykyään ruostetta on jo jopa parin vuoden vanhoissa autoissa.

15

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruostumaton

      Niin on.

      • Anonyymi

        Silmiinpistävä piirre Citroeneissa on ettei niissä ole korissa ruostevikoja. Oma kokemukseni perustuu neljään C5 sedan ja farkku malleihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmiinpistävä piirre Citroeneissa on ettei niissä ole korissa ruostevikoja. Oma kokemukseni perustuu neljään C5 sedan ja farkku malleihin

        Ei nekään virheettömiä ole vaikka hyviä toki.

        Paksin pohja ja takahelmat, sieltä se ruoste ensimmäisenä alkaa nakertamaan, toki, siinä menee se 20 vuotta ennenkuin ongelmia alkaa tulla.

        Siinä iässä moni muu auto on jo romutettu.


    • vain laatu auto

      Miten on jaristen omistajat, kestääkö autonne ruostetta ja jos
      ei, miten Toyota auto on suhtautunut takuukyselyihin? Omassa
      2006 jariksessa huomasin keväällä ruostetta ja näytin sitä
      paikalliselle Toyota- liikkeen peltikorjaamolle, joka totesi, että on siellä takapyörien edessä helmoissa ruostevikaa. Pitkän odottelun ja parin kyselyn jälkeen sitten selvis, ettei kuulu takuuseen. (Lukee tosin takuuehdoissakin) Toyota kuitenkin mainostaa kestäviä peltejä, sinkkiä on ja kiveniskumassaa, jos
      auto tiedetään herkästi ruostuvaksi, niin eikö siitä pitäis
      huomauttaa myyntihetkellä, jotta asiakas tietäisi teettää lisämassauksen! Tätä yritin Toyota- autostakin kysellä, mut siellä vaan pahoiteltiin ja pyydettiin ottamaan yhteyttä paikallisen auto- centeriin. Autoliikkeen mies vielä lupas neuvotella maahantuojan kanssa ja palata asiaan. Ei ole
      palannut! Ilmeisesti asiaa yritetään vetkutella ja vaieta, että
      hankala asiakas kyllästyis kyselemään! (Tällainen asiakas saattaa olla myös entinen asiakas!)

      • eka alottaja

        Ei ne japsit pelleiltään kestä, mutta tekniikka on OK. Oliko C4:ssä Alumiininen konepelti? Muistan lukeneeni?(ainakin hyvin kevyt se on mitä olen luukkuja nelkuista availlut) Entä muu kori, onko sinkittyä?


      • korvaa

        Minkään merkin koritakuuseen ei kuulu kiveniskuista alkanut ruostuminen. Oma ajotyyli ja autosta huolehtiminen ovat tässä ratkaisevia. Enpä ole itse yhdessäkään Yariksessa ruostetta nähnyt.


      • huononäköisiä
        korvaa kirjoitti:

        Minkään merkin koritakuuseen ei kuulu kiveniskuista alkanut ruostuminen. Oma ajotyyli ja autosta huolehtiminen ovat tässä ratkaisevia. Enpä ole itse yhdessäkään Yariksessa ruostetta nähnyt.

        Onhan niitä huononäköisiä jonkinverran aina liikenteessä. En minäkään huomannut ruostetta Yarisesessani mutta kun katsastus mies näytti missä sitä oli niin täytyi uskoa ettei näkökykyni ole parhaita.


      • takaisinkutsuun
        korvaa kirjoitti:

        Minkään merkin koritakuuseen ei kuulu kiveniskuista alkanut ruostuminen. Oma ajotyyli ja autosta huolehtiminen ovat tässä ratkaisevia. Enpä ole itse yhdessäkään Yariksessa ruostetta nähnyt.

        Ruotsissa ruosteen vuoksi! Olet varmaan sokea jos et huomaa ruostetta.


      • AlMgSiTi6
        eka alottaja kirjoitti:

        Ei ne japsit pelleiltään kestä, mutta tekniikka on OK. Oliko C4:ssä Alumiininen konepelti? Muistan lukeneeni?(ainakin hyvin kevyt se on mitä olen luukkuja nelkuista availlut) Entä muu kori, onko sinkittyä?

        Ja etulokasuojat on muovia. Ruosteen kanssa ei tule ongelmia muutenkaan. Oma kokemukseni Corollasta (-04) on valitettavasti sama kuin aiemmilla kirjoittajilla. Kiveniskuille herkkä ja heti ruoste pinnassa. Sitikkojen kanssa en ole moiseen törmännyt. Kiveniskukohtaan jää sinkki ja ruoste ei etene. Kannattaa toki sekin fixata.


    • ygyggyyy
    • Anonyymi

      Yksinkertainen keino estää ruostuminen. Teetä ruosteenestokäsittely heti uuteen autoon. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl käsittely.

    • Anonyymi

      Citikan omistajien, tai sellaisesta haaveilevien ei kannatakkaan katsella mitään ruostumiseen viittaavaa, vaan tekniikan kestävyyteen viittaavaa. Siellä päässä ne ranskiksen ongelmat ovat aina olleet, ja ovat edelleen.....

    • Anonyymi

      Vuoden 2007 Citroën C4:sta löytyi ruostetta ainoastaan Suomessa asennetusta vetokoukusta. Kyllä se ruostuminen on oikeasti voitettu ongelma autoilussa. Eikä tuosta kestävyydessäkään ole näiden vuosien aikana ollut valittamista. Toinen etujousi on katkennut ja katsastussetä on vaatinut jonkin nivelen vaihtoja. Polttimoita palaa nyt vuosittain. Pakoputkikin on alkuperäinen.

      • Anonyymi

        Eli samaan tahtiin menet, kuin minäkin, vaan kun mun japsissa ei ole ollut noitakaan ongelmia. Ei ikinä.
        Aina laakista läpi ilman huomautuksia. Aja sinä siis vaan sillä. minä ajan samaan aikaan japsillani, ,joka on kuitenkin se aito japanissa valmistettu, eikä mikään euroopassa valmistettu lisenssillä koottu toyota....


    • Anonyymi

      Vi Bilägare taitaa olla ainoa joka näitä ruosteita tutkii ja tilastoi. Heilläkin huomattu että ranskalaisten rapeus on historiaa. PSA-autot ovat kyllä keskitasoa paremmin suojattuja ja Renault jopa parhaimmistoa. mm. japanilaiset eivät ihan tähän kärkijoukkoon pääse eikä kai mersukaan, vaikka muuten on erinomaisen hyvä auto.

      Ranskisten vanha maine vaan muistetaan essonbaareissa. Citikka oli 70-luvulle asti hyvinkin ruostuvainen, Renault samaten. Peugeot taisi olla vähän parempi - ainakin 404 ja 504 olivat suht kovan maineessa. Varsin vähän näkyy vaikka CX:ää. Muistan että Citroen BX oli ensimmäinen irtiotto ruostuvista pelleistä. Sen jälkeen ranut ovat parantaneet kuin sika juoksuaan. PSA:n Koneenkin saa rikki vain ajamalla kaupungissa ja säästelemällä öljynvaihdoissa, Rellun koneista en ole paljon pahaa kuullutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe