C4 autoja olen katellut ja ei yhdessäkään ole ollut minkäänlaista rosteenpistettäkään, eli olisko niin että C4 on yhtä huonosti ruostuva kuin aikaisemmatkin citikat? Onko kellään C4 omistajalla ruostetta autossaan?
Edellinen ranskalainen piti hyvin ruosteet kanssa poissa kuvioista ja se on kiva ettei kaikki autot ruostukaan kuten japanilaiset, joissa nykyään ruostetta on jo jopa parin vuoden vanhoissa autoissa.
Citikan ruostuvuus C4
15
2526
Vastaukset
- ruostumaton
Niin on.
- Anonyymi
Silmiinpistävä piirre Citroeneissa on ettei niissä ole korissa ruostevikoja. Oma kokemukseni perustuu neljään C5 sedan ja farkku malleihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silmiinpistävä piirre Citroeneissa on ettei niissä ole korissa ruostevikoja. Oma kokemukseni perustuu neljään C5 sedan ja farkku malleihin
Ei nekään virheettömiä ole vaikka hyviä toki.
Paksin pohja ja takahelmat, sieltä se ruoste ensimmäisenä alkaa nakertamaan, toki, siinä menee se 20 vuotta ennenkuin ongelmia alkaa tulla.
Siinä iässä moni muu auto on jo romutettu.
- vain laatu auto
Miten on jaristen omistajat, kestääkö autonne ruostetta ja jos
ei, miten Toyota auto on suhtautunut takuukyselyihin? Omassa
2006 jariksessa huomasin keväällä ruostetta ja näytin sitä
paikalliselle Toyota- liikkeen peltikorjaamolle, joka totesi, että on siellä takapyörien edessä helmoissa ruostevikaa. Pitkän odottelun ja parin kyselyn jälkeen sitten selvis, ettei kuulu takuuseen. (Lukee tosin takuuehdoissakin) Toyota kuitenkin mainostaa kestäviä peltejä, sinkkiä on ja kiveniskumassaa, jos
auto tiedetään herkästi ruostuvaksi, niin eikö siitä pitäis
huomauttaa myyntihetkellä, jotta asiakas tietäisi teettää lisämassauksen! Tätä yritin Toyota- autostakin kysellä, mut siellä vaan pahoiteltiin ja pyydettiin ottamaan yhteyttä paikallisen auto- centeriin. Autoliikkeen mies vielä lupas neuvotella maahantuojan kanssa ja palata asiaan. Ei ole
palannut! Ilmeisesti asiaa yritetään vetkutella ja vaieta, että
hankala asiakas kyllästyis kyselemään! (Tällainen asiakas saattaa olla myös entinen asiakas!)- eka alottaja
Ei ne japsit pelleiltään kestä, mutta tekniikka on OK. Oliko C4:ssä Alumiininen konepelti? Muistan lukeneeni?(ainakin hyvin kevyt se on mitä olen luukkuja nelkuista availlut) Entä muu kori, onko sinkittyä?
- korvaa
Minkään merkin koritakuuseen ei kuulu kiveniskuista alkanut ruostuminen. Oma ajotyyli ja autosta huolehtiminen ovat tässä ratkaisevia. Enpä ole itse yhdessäkään Yariksessa ruostetta nähnyt.
- huononäköisiä
korvaa kirjoitti:
Minkään merkin koritakuuseen ei kuulu kiveniskuista alkanut ruostuminen. Oma ajotyyli ja autosta huolehtiminen ovat tässä ratkaisevia. Enpä ole itse yhdessäkään Yariksessa ruostetta nähnyt.
Onhan niitä huononäköisiä jonkinverran aina liikenteessä. En minäkään huomannut ruostetta Yarisesessani mutta kun katsastus mies näytti missä sitä oli niin täytyi uskoa ettei näkökykyni ole parhaita.
- takaisinkutsuun
korvaa kirjoitti:
Ruotsissa ruosteen vuoksi! Olet varmaan sokea jos et huomaa ruostetta.
- AlMgSiTi6
eka alottaja kirjoitti:
Ei ne japsit pelleiltään kestä, mutta tekniikka on OK. Oliko C4:ssä Alumiininen konepelti? Muistan lukeneeni?(ainakin hyvin kevyt se on mitä olen luukkuja nelkuista availlut) Entä muu kori, onko sinkittyä?
Ja etulokasuojat on muovia. Ruosteen kanssa ei tule ongelmia muutenkaan. Oma kokemukseni Corollasta (-04) on valitettavasti sama kuin aiemmilla kirjoittajilla. Kiveniskuille herkkä ja heti ruoste pinnassa. Sitikkojen kanssa en ole moiseen törmännyt. Kiveniskukohtaan jää sinkki ja ruoste ei etene. Kannattaa toki sekin fixata.
- ygyggyyy
jos ei tämäkään niin ei cnelonenkaan.
http://www.cisionwire.fi/auto-bon-oy/citroen-c5-menestyi-erinomaisesti-ruostumattomuustestissa - Anonyymi
Yksinkertainen keino estää ruostuminen. Teetä ruosteenestokäsittely heti uuteen autoon. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl käsittely.
- Anonyymi
Citikan omistajien, tai sellaisesta haaveilevien ei kannatakkaan katsella mitään ruostumiseen viittaavaa, vaan tekniikan kestävyyteen viittaavaa. Siellä päässä ne ranskiksen ongelmat ovat aina olleet, ja ovat edelleen.....
- Anonyymi
Vuoden 2007 Citroën C4:sta löytyi ruostetta ainoastaan Suomessa asennetusta vetokoukusta. Kyllä se ruostuminen on oikeasti voitettu ongelma autoilussa. Eikä tuosta kestävyydessäkään ole näiden vuosien aikana ollut valittamista. Toinen etujousi on katkennut ja katsastussetä on vaatinut jonkin nivelen vaihtoja. Polttimoita palaa nyt vuosittain. Pakoputkikin on alkuperäinen.
- Anonyymi
Eli samaan tahtiin menet, kuin minäkin, vaan kun mun japsissa ei ole ollut noitakaan ongelmia. Ei ikinä.
Aina laakista läpi ilman huomautuksia. Aja sinä siis vaan sillä. minä ajan samaan aikaan japsillani, ,joka on kuitenkin se aito japanissa valmistettu, eikä mikään euroopassa valmistettu lisenssillä koottu toyota....
- Anonyymi
Vi Bilägare taitaa olla ainoa joka näitä ruosteita tutkii ja tilastoi. Heilläkin huomattu että ranskalaisten rapeus on historiaa. PSA-autot ovat kyllä keskitasoa paremmin suojattuja ja Renault jopa parhaimmistoa. mm. japanilaiset eivät ihan tähän kärkijoukkoon pääse eikä kai mersukaan, vaikka muuten on erinomaisen hyvä auto.
Ranskisten vanha maine vaan muistetaan essonbaareissa. Citikka oli 70-luvulle asti hyvinkin ruostuvainen, Renault samaten. Peugeot taisi olla vähän parempi - ainakin 404 ja 504 olivat suht kovan maineessa. Varsin vähän näkyy vaikka CX:ää. Muistan että Citroen BX oli ensimmäinen irtiotto ruostuvista pelleistä. Sen jälkeen ranut ovat parantaneet kuin sika juoksuaan. PSA:n Koneenkin saa rikki vain ajamalla kaupungissa ja säästelemällä öljynvaihdoissa, Rellun koneista en ole paljon pahaa kuullutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418