Vuonna 1947 rakennetun asunnon olohuoneesta puutuu kaksi peiliovea (ei löydy talon vintilta etc.) ja nyt olisi tarvis saada niihin ovet.
Onko mitään mahdollisuutta löytää noinkin vanhoihin karmeihin sopivia ovia rautakaupoista tai puukeskuksista?
Ilmeisesti puusepällä ovet vanhoihin karmeihin saisi teetettyä, osaisiko joku kertoa jotakin kustannuksista?
Karmeja en mielellään lähtisi vaihtamaan. Nimittäin paksut väliseinät ovat ns. kananpaskaa ja vanhoja karmeja ei pysty irroittamaan ilman suuria vaurioita väliseiniin.
Mistä ja uusi väliovi vanhaan karmiin?
4
1152
Vastaukset
- puusepälle.
Onhan niitä jonkinlaisia peiliovia kaupoissakin. Nykyteknologialla tehtyjä jne. Elikkäs heppaisia. Vanhoihin karmeihin sovittamisessa voi olla puuhansa. Uudet karmit taas ovat rimaa ja niitten vaihtamisessa ja sovittelemisessa voi olla isokin homma.
Puusepältä saa kunnolliset ovet. Vanha ovi mallina tulee samanlainenkin, ei sinnepäin. Sitäpaitsi luultavimmin parempilaatuinen ja tukevampi kuin kaupan pahvista ja rimasta kyhätyt ovet.
Tilaushomma, mahdoton sanoa mitään hinta-arviota. Puuseppä sen osaa arvioida homman nähtyään. Ei tilaustyö valttämättä ole järjettömän kallis ja lisäksi sääsyäy karmeissa ja esennuskuluissa kun ovi sioii vanhaan karmiin. Saranat jouduty hommaamaan. noit vetimet, lukot jne pitää käytännössä ostaa kaupankin oviin erikseen, se kustannus koskee kumpaakin vaihtoehtoa.
Tuurillaan jostain voi löytää sopivat ovet käytettyinäkin. Voi olla melko hankala homma, mutta puusepät on tietenkin tehneet aikoinaankin ovia samoille kulmille kun joku on ollut rakennushommissa. Silloin rakennettii paljon, ehkä jollain naapurilla olisi jossain remontissa tullut vaihdettua ovet ja vanhat löytyisivät kanalan vintiltä....- Larussa
Kiitoksia tiedoista. Tuota minä vähän epäilinkin, että on syytä kääntyä puusepän puoleen.
Olisiko tietoa löytyykö pääkaupunkiseudulta puuseppää/alan liikettä, joka tekisi ja toimittaisi ovet asennettuina heloineen? Googletus ei oikein ole tulosta etsintään tuonut. - oventekijä
Larussa kirjoitti:
Kiitoksia tiedoista. Tuota minä vähän epäilinkin, että on syytä kääntyä puusepän puoleen.
Olisiko tietoa löytyykö pääkaupunkiseudulta puuseppää/alan liikettä, joka tekisi ja toimittaisi ovet asennettuina heloineen? Googletus ei oikein ole tulosta etsintään tuonut.peiliovia mittojen mukaan satakunnassa, hinnat on erikoismittaisilla ovilla 450€ alkaen, riippuen mallista. Koko ei paljoa vaikuta hintaan vaan malli ja peilien keilaukset ja muut rakenteet. Googleta niin löytyy.
- Jenni_J_
Moi! Juuri olen tässä laittanut myyntiin vanhoja puisia peiliovia purkuun menevästä talosta. Elikkä täältä Tampereelta löytyis erikokoisia. Mieluiten karmeineen ja koristelistoineen myyn niitä ja sillä tavalla olen hinnoitellut ne, mutta jos sopivaa löytyy niin voidaan sopia uusi hinta ilman karmeja ja listoja. Tuossa linkki myyntipalstalle mihin laitoin ilmoituksen:
http://www.nettimarkkina.com/viewItem.php?id_item=668262
Sieltä löytyy eri ovien mitat ja kuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735