Krapulan kesto

NopeaEsa

Ryyppäsin perjantain ja lauantain, tuli oltua todella kännissä molempina päivinä. Lauantaina piti vielä juoda runsaasti energiajuomia koska perjantain jäljiltä oli univelkaa ja väsymystä. Sunnuntaina nukuin suurimman osan päivästä tai makasin sängyssä. Olo oli täysin voimaton, päätä särki ja tuntui että koko kropan lihakset ovat aivan jumissa ja kipeät. Kävellessä huimasi. Maanantaina olo oli edelleen aivan voimaton, että tuntui että ei ole sormissa voimaa tyhjentää tiskikonetta astioista, kun astiat painavat niin paljon. Muutenkin ajatus ja lähimuisti pätki vielä maanantaina. Tänään tiistaina muisti alkaa jo olla normaali, mutta edelleen on aivan voimaton olo vaikka söin kunnolla ja aamulla join kahvia. Päänsärky alkaa jo helpottaa.

Olen 20-vuotias terve nuori mies (urheilen), ja olen huomannut että rankan viikonlopun jälkeen krapula voi kestää loppuviikkoon asti voimattomuuden tunteena, joskin päänsärky ja muut normaalit krapulan oireet häviävät jo ensimmäisinä arkipäivinä. Olen juuri krapuloiden takia vähentänyt alkoholin ottamista viikonloppuina, esim. kerran kuukaudessa kunnolla. Arkisin en juuri koskaan ota edes ruoan kanssa olutta.

Miten teillä muilla saman ikäisillä? Kuinka kauan teillä kestää toipua kosteasta viikonlopusta?

6

2110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJ

toi sun kertomukses.. Ite oon 21-vuotias, myöskin suhteellisen terve nuori mies, mutta eipä oo kyl koskaa mitää noin pitkä kestost krapulaa ollu, vaik toisinaan oikee vitun rankan viikonlopun jälkee koko sunnuntai menee melkein koomassa maates jossai.. Tosin harvemmin kyl mistää karpalost kärsin, mut ny on menny pari viime vloppuu sen verra terhakkaast et ei jumalauta mikä olo ollu sen jälkee... Mut tosiaan ei oo kyl koskaa krapula kestäny siit päiväst pidempään...

• r-aksu

pakko nostaa tää esille, koska omasta mielestä parhaat kännit irtoaa marinolilla. viime viikonloppuna join juuri tuota "vaaleanpunaista pantteria" eikä siitä vittu tule edes krapulaa, mulle ainaskaa.. onhan se aika rappio meininkiä, ja naisia ei kannata ryyppypäivänä edes lähestyä, ku haisee niin tentulle. se haju pysyy sitte koko sen ryyppypäivän, ja sitä seuraavanki. joten krapulapäivänä ei kannata mennä töihin, hitaat liikkeet, ja paskan haju herättävät huomiota.

• kaffeemuki

...jota tukee monien muidenkin raitistuneiden mielipide on se, että jos viikonloppujuominen on säännöllistä, ts. jos kännää aina perjantait lauantait, ei ehdi päästä ollenkaan normaalikuntoon seuraavan viikon aikana ennen seuraavaa juomiskertaa.

Tätä voi olla vaikeaa uskoa kun on vasta parikymppinen, mutta jos on riippuvuuteen taipuvaista sorttia, krapulat tulevat väistämättä pahenemaan vuosien mittaan. Juominen pahenee vain niin salakavalasti, että niihin olotiloihinsa ehtii tottua, eikä ymmärrä mistä oma jatkuva alakuloisuus ja vitutus johtuu. Siinä vaiheessa kun ihminen alkaa miettiä (ja läheiset alkavat huomautella), pitäisikö vähentää vähän, ollaan jo ongelmajuomisen puolella, mitä ei kukaan mielellään myönnä - ja kierre saa jatkua.

Aivokemia on sekaisin joka juomakerran jälkeen paljon pidempään kuin uskoisi. Mieliala alkaa kohentua vasta parin viikon juomattomuuden kohdalla. Kokeilkaa, viikonloppujuopot, jos ette usko. Olkaa kaksi viikonloppua peräkkäin kokonaan ottamatta ja katsokaa, kirkastuuko mieliala.

• 35v vanha pieru

No kato, kokemus tekee mestarin. Muistan kyllä kun ekojen kännien jälkeen olin about viikon ihan pihalla ja krapulassa. Nyt tuplasti vanhempana etelän lomareissuilla parin viikon ahkera tenutuskaan ei rassaa paljoakaan.
      Mutta fakta on se, että jos et halua kärsiä krapulasta niin sitten vedät illalla pääosin pelkkaa jaffaa (tai sitten feikkaat porukassa ja litkit alkoholitonta olutta :).

• kohtalotoveri

Ite olen 19v suhteellisen terve mies. otan lähes joka vloppu perjantain ja lauantain. krapula kestää sen sunnuntai-maanantain,melkein aina sinne maanantaihin asti

• robo-manus

Perjantaina kun alottaa illalla tenuttamaan ja jatkaa sitä heti lauantaina aamupäivällä herättyä jonnekkin 04-05 sunnuntaiaamuun asti, niin kyllä kestää olot helposti tiistaihin asti. Siihen kyllä saa sitten juoda ihan urakalla ja jättää nukkumiset muutamaan tuntiin. Ite oon n.25v terve äijä. Monesti hirvein olo on maanantaina eikä sunnuntaina niinkuin äkkiseltään luulisi,ajatus toimii hitaasti ja esim. puhelimessa puhuminen on jotenkin vaikeaa, töissä ihmisten kohtaaminen pelottaa jotenkin helvetisti, perkeleellinen väsymys ja vitutus päällä ihan jatkuvasti yms. kivoja oireita ilmenee. Keskiviikkona sitten alkaa olo olemaan suht normaali. Loivennuksestakaan ei ole ollut apua kuin hetkeksi, muutaman kaljan jälkeen olo paranee hetkellisesti mutta palautuu entiselleen hetken päästä loivennuksen lopettamisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe