santander laina

santander (ent.ge money) antaa lainaa helposti ja joustavasti.mutta kun sinulle tulee maksuvaikeuksia (esim.lomautukset)niin eipä jousteta yhtään.soitellaan perään jos lainanmaksu on myöhässä eikä esim.maksuvapaata kuukautta anneta eikä myöskään pienennetä lyhennyserää.ottakaa mieluummin lainaa jostain muualta.millaisia kokemuksia muilla on?

77

22271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen pulju

      apua myös maksuvaikeuksissa. Mutta varmaan vaikuttaa miten asiasi olet esittänyt ja minkälainen on lainanmaksuhistoria.

      • olen lähettänyt heille kirjeen(ja myös soittanut moneen kertaan) ja selittänyt että lomautukset on päällä ja etten pysty maksamaan lainaa ajallaan.elokuulle eivät myöntäneet aiemmin sovittua maksuvapaata juuri sen takia.olisin tarvinnut maksuvapaata jotta olisin saanut maksettua lainan ajantasalle.sanoin myös että liiton päivärahoja olen odottanut 5 vkoa.mutta kun ei niin ei.olen tosi pettynyt ko.firmaan!


      • näin joutuin
        heavenly kirjoitti:

        olen lähettänyt heille kirjeen(ja myös soittanut moneen kertaan) ja selittänyt että lomautukset on päällä ja etten pysty maksamaan lainaa ajallaan.elokuulle eivät myöntäneet aiemmin sovittua maksuvapaata juuri sen takia.olisin tarvinnut maksuvapaata jotta olisin saanut maksettua lainan ajantasalle.sanoin myös että liiton päivärahoja olen odottanut 5 vkoa.mutta kun ei niin ei.olen tosi pettynyt ko.firmaan!

        16 pv elokuun erää en ole vielä maksanut, muutto ja monet vuokrat vei rahani, äsken katsoin puhelimen kun tulin kotiin työstä ja siellä oli viesit, odotamme pikaisesti yhteydenottoasi!! Lasku on myöhässä n. 10 pv. kyllä minä sen maksan kuun lopussa ja maksut ovat tasassa. Kun pääsen eroon tuosta firmasta olen tosi tyytyväinen. En todella suosittele, ei yhtään jousta.


    • mulla kertaakaan

      Pari kertaa olen joutunut ottamaan maksuvapaan kk:n Santanderilta/GEMoneylta. Ei mitään ongelmia. Mutta olen ollut liikkeelle hyvissä ajoin, jo alkukuusta kyselin maksuvapaata seuraavalle kk:lle.

      • vastaa

        Saa odottaa 20 min puhelimessa ennenkuin edes vastaavat, että ottaa pattiin.


    • jogojo

      Sama kokemus minulla, paitsi etteivät ole soitellut perään. Maksumuistutkset ovat lähteneet 14 päivän jälkeen. Maksuvapaan kuukauden pitäminen edellyttää että edellinen kuukausi on hoidettu ajoissa ja sama jos haluaa pienentää kuukausierää. Puhelinpalvelu on kyllä ollut hyvin asiallista ja ystävällistä, mutta maksujärjestelyissä toivoisin lisää joustavuutta. Mutta kokonaisuudessaan minusta ihan ok.

      • maksut olisi pitänyt suoritttaa ajoissa jotta saisi maksuvapaata.mutta kun oli 7 päivän karenssi eikä rahaa saanut mistään niin silloin jäi laina ym laskut rästiin eikä niitä niin vaan ajantasalle makseta.eivät ymmärtäneet sitä.pääsisipä äkkiä eroon koko puljusta!


      • kanssa samaa mieltä
        heavenly kirjoitti:

        maksut olisi pitänyt suoritttaa ajoissa jotta saisi maksuvapaata.mutta kun oli 7 päivän karenssi eikä rahaa saanut mistään niin silloin jäi laina ym laskut rästiin eikä niitä niin vaan ajantasalle makseta.eivät ymmärtäneet sitä.pääsisipä äkkiä eroon koko puljusta!

        Toivon todella että pääset irti koko puljusta, ja samaa itselleni.
        Elokuun 16 pv, lasku vaan oli myöhässä, muuten tasassa edelliset, että koko firma uhkailee kun rikollista, töistä en voi soittaa ja 20 min. puhelimessa ei käy joka tunnin päästä edes kotoana.
        Hirveän ylimielinen mies oli puhelimessa kun sain viimein kiinni ja sanoin että maksan tämän 16 pv. maksussa olevan erän kuun lopulla. En tiedä heidän luulojaan sitten minusta... tai muutakaan.


      • yksi uhri
        kanssa samaa mieltä kirjoitti:

        Toivon todella että pääset irti koko puljusta, ja samaa itselleni.
        Elokuun 16 pv, lasku vaan oli myöhässä, muuten tasassa edelliset, että koko firma uhkailee kun rikollista, töistä en voi soittaa ja 20 min. puhelimessa ei käy joka tunnin päästä edes kotoana.
        Hirveän ylimielinen mies oli puhelimessa kun sain viimein kiinni ja sanoin että maksan tämän 16 pv. maksussa olevan erän kuun lopulla. En tiedä heidän luulojaan sitten minusta... tai muutakaan.

        sama täällä työttömänä oon ja rahaa odotin yli 10vko ja en pystynyt maksamaan velka lyhennystä.sit rupes tulee soitteluja ja uhkaavasti vastataan sieltä!mulla on muitakin velkoja ei sieltä soitella tohon sävyyn kuten (ent.GE moneylta)


    • Satan Ander!

      Tosi syvältä koko firma! Jos teet muutoksia vakuutuksiin, viet autoa maasta...laskuttavat rankasti todistuksista. Nuiva asiakaspalvelu. Sähköpostiin ei vastata viikossa. Toivottavasti pääsen eroon tästä firmasta. Älkää tämän firman kautta heittäkö rahojanne Ferrarille ja tulevalle espanjalaiskuskille!

    • Autoilija luotolla

      Luototin jo toisen peräkkäisen autoni Santanderilla. Ekan kanssa kaikki hyvin ja toiminta asiallista. Tosin pyrin maksamaan laskuni ajoissa.

      Nyt toisen autoluoton kanssa on muutos ilmeinen. Paras oli kun 7pv oli lasku myöhässä loman vuoksi ja soitetaan keskellä päivää, ei kuunnella sitä etten voinut silloin yksityisasiasta puhua ja uhkailtiin ties millä.
      Tein reklamaation asiasta johon peräti vastasivatkin. Lupasivat etteivät soittele.

      Tosin sieltä soitti 2 kertaa joku valopää joka tarjosi minulle vakuutusta työttömyyden jne. varalle jos en pystyisi maksujani hoitamaan. Kertoi myös molemmilla kerroilla että "ei tämä kyllä riitä luottoeräsi maksamiseen". Jostain syystä en ottanut ko. vakuutusta joka oli vielä sikakallis.

      Jotenkin tuon GE oston jälkeen homma on muuttunut pikavippifirman toiminnaksi.

      Se miksi otin autoluoton Santanderilta johtui Sampoa ja muita merkittävästi paremmista autovakuutuseduista ja pienemmästä korosta.

      • *Susanna*

        laskuthan on maksettava AJALLAAN!!!! Ei se niin mene, että otatte lainaa ja makselette laskunne silloin kun se teille sopii, VAAN sitä varten siinä laskussa on yleensä siinä oikeassa alakulmassa se ERÄPÄIVÄ mihin mennessä se laina on maksettava. Ihmeellistä tämä nykyajan ajattelutapa, tyyliin maksan kun jaksan tai pystyn. Sitä lainaa ei varmaankaan kannata ottaa jollei ole maksukykyä sen takaisinmaksamiseksi! Hyvä firma ollut Santander, luotteva vanha ja vakavarainen rahoitusyhtiö. Jos minä lainaan rahaa jollekin, haluan sen kyllä takaisinkin sovittuna ajankohtana.


      • *Annasus*
        *Susanna* kirjoitti:

        laskuthan on maksettava AJALLAAN!!!! Ei se niin mene, että otatte lainaa ja makselette laskunne silloin kun se teille sopii, VAAN sitä varten siinä laskussa on yleensä siinä oikeassa alakulmassa se ERÄPÄIVÄ mihin mennessä se laina on maksettava. Ihmeellistä tämä nykyajan ajattelutapa, tyyliin maksan kun jaksan tai pystyn. Sitä lainaa ei varmaankaan kannata ottaa jollei ole maksukykyä sen takaisinmaksamiseksi! Hyvä firma ollut Santander, luotteva vanha ja vakavarainen rahoitusyhtiö. Jos minä lainaan rahaa jollekin, haluan sen kyllä takaisinkin sovittuna ajankohtana.

        Ei muuten sitä tuolla tavalla hehkuttaisi. Totta kyllä mitä sanoo, mutta tuo "Santander, luotteva vanha ja vakavarainen rahoitusyhtiö" on vähän liikaa perus Suskin keksimäksi. Sori Susanna, Santander on sikahintanen nykyään ja asiakaspalvelukin on mitä sattuu. Halvempia ja parempia vaihtoehtoja on.


      • ei pankkiiriksi
        *Susanna* kirjoitti:

        laskuthan on maksettava AJALLAAN!!!! Ei se niin mene, että otatte lainaa ja makselette laskunne silloin kun se teille sopii, VAAN sitä varten siinä laskussa on yleensä siinä oikeassa alakulmassa se ERÄPÄIVÄ mihin mennessä se laina on maksettava. Ihmeellistä tämä nykyajan ajattelutapa, tyyliin maksan kun jaksan tai pystyn. Sitä lainaa ei varmaankaan kannata ottaa jollei ole maksukykyä sen takaisinmaksamiseksi! Hyvä firma ollut Santander, luotteva vanha ja vakavarainen rahoitusyhtiö. Jos minä lainaan rahaa jollekin, haluan sen kyllä takaisinkin sovittuna ajankohtana.

        Yksityisenä ihmisenä olen kerran antanut pari kymppiä kottia sillee, että se maksettaisiin takaisin jo parin tunnin päästä. Kyse oli siis siitä, että oli vain kaverin jeesi kaupassa kun hänelle tuli ns. pikaostos.

        Kyllä mä odotin tosiaan sen, että kaveri makso sen ennenkuin päästin hänet silmistään. Ja muuten yleensä, nii en kyllä ala antamaan päivien vippejä, sillä jokainen säästäköön sukanvarteen. niin minäkin teen, vaika tienaan allle 500e kk


      • Anonyymi
        *Susanna* kirjoitti:

        laskuthan on maksettava AJALLAAN!!!! Ei se niin mene, että otatte lainaa ja makselette laskunne silloin kun se teille sopii, VAAN sitä varten siinä laskussa on yleensä siinä oikeassa alakulmassa se ERÄPÄIVÄ mihin mennessä se laina on maksettava. Ihmeellistä tämä nykyajan ajattelutapa, tyyliin maksan kun jaksan tai pystyn. Sitä lainaa ei varmaankaan kannata ottaa jollei ole maksukykyä sen takaisinmaksamiseksi! Hyvä firma ollut Santander, luotteva vanha ja vakavarainen rahoitusyhtiö. Jos minä lainaan rahaa jollekin, haluan sen kyllä takaisinkin sovittuna ajankohtana.

        Eihän ne anna lainaa tai rahoitusta..ellei ole maksuvaraa..mutta ihmisten tilanteet muuttuvat..äkkiä..eikös tämä koronakin sen jo ole näyttänyy


    • ahdinko

      Jos ihminen on ahdingossa ja lainanmaksut myöhästyy, niin Santander osaa kyllä vielä lisätä ihmisen ahdinkoa, esim. soittamalla perjantai iltaisin klo 19.00 jälkeen ja perätä myöhästyneitä maksuja. Nyt sadisti santander pilasi ihmisen joulun soittamalla aatonaaattona ja kyselee myöhästyneen maksun perään. En suosittele kellekään ko. firmaa lainan ottoa varten. Ei ihme että jouluna tapahtuu murhia tilastollisesti enemmän.

    • kljjkkjjkkjljk

      minulla on 18 kk autorahoitus. Onko väliä otanko korkohyödyn lainan alusta vai lopusta?

      -Tapaus 1. Saan maksettua lainan 6 kk aikaisemmin nykyisíllä ehdoilla

      -Tapaus 2. Teen maksusuunnitelman muutoksen 70 €, jolloin lainan maksuaika muuttuu 12 kk.

      • ei pankkiiri

        Minä tekisin antamiesi vaihtoehtojen risteytyksen.

        Jos maksat kuluinene tuon 70e, niin kyllä siinä tulee korkosäästöä ja se laina menee nopeammin kun maksat vaikka 100e kerralla. JA pian tuolla lisäyksellä pystyt maksamaan koko pääoman nopeammin kerrallaan.

        Eikä asiasta tarvi kysyä luottojalta mitään. Sitä paitti kun maksat 100e kerralla, niin seuraavan erän summa on vastaavasti aina pienempi.


    • djfjfrfjr

      Samoja kokemuksia täälläkin, lasku oli viikon myöhässä niin soittivat santanderilta kesken päivän todella tylysti että milloin maksat laskun, sanoin että huomenna, oli oikeastikin tarkotus maksaa se silloin. sanoi vaan että kiitos hei.

      Sitten perään tuli vielä muistutuslasku. Joo, tiedän, oli oma vika, rahatilanne tiukka ja maksoin ensin kriittisimmät laskut ja ajattelin ettei 5 pvää voi olla näin iso juttu. Ja yleensä tulee ensin muistutus eikä mistään ole soiteltu perään ja noin uhkaavasti.

      Auton vaihto edessä ja en todellakaan tule ottamaan jatkossa santaderilta penniäkään autolainaa.

    • Herätkää

      Hei ihmiset, lainat pitää maksaa aina ajallaan, eikä kukaan joudu vahingossa tai tietämättään luottotietoja menettämään. Kyllä se on useamman kuukauden projekti että oikeus antaa yksipuolisen tuomion ja siihen asti on mahdollisuus hoitaa velat pois.

    • khmmoo

      No kai sinä jossain kassan jäsenyyden piirissä olet? näin jotta saisisit ansiosidonnaisen millä hoitaa lainat mikäli työttömäksi jää?Olin itse vuoden työttömänä mutta työttömyyskassan rahoilla sain maksettua asumisvelat ilman katkosta...Eli ei tarvinnut edes neuvotella pankin kanssa..

    • ihmettelen..

      ."""mutta kun sinulle tulee maksuvaikeuksia (esim.lomautukset)niin eipä jousteta yhtään.soitellaan perään jos lainanmaksu on myöhässä eikä esim.maksuvapaata kuukautta anneta ""
      Eiköhän kaikki rahoituslaitoket toimi samalla tavalla mikäli ei lainojaan hoida..

      • kxgnogfrsfh

        Mites kun sinä olet ottamassa lainaa ja raha pitäis olla tililläsi kuun eka päivä, mut rahoja ei kuulu. Koska ite alat soitella rahojesi perään?


    • Dörkat

      Voi tsiisus teitä! Mulla on autolaina Santanderilta, kun autoliike käytti sitä rahoitusyhtiönä. Makselen laskut eräpäivänä viimeistään, eikä mulle ole ketään soittanut tai karhukirjeitä lähetellyt. Jos näyttää siltä ettei ole varaa maksaa, niin sitten syödään makaroonia siihen asti, kun on laskut maksettu. Sen jälkeen katsellaan, josko voi mennä ostamaan lihapullia..

      Ja todellakin, jos mä ottaisin lainaa pankista ja ne lupaa, että rahat on tilillä ensi maanantaina, niin kyllä viimeistään tiistaina alkaisin kysellä rahojen perään.

    • evli_665

      • senkin

        evil pankista saa kun hakemalla hakee satander lainan. typerykset.


    • krediitti

      Santander EI OLE entinen GE-money, vaan Santander osti GE-moneyn. Santander on vakavarainen espanjalainen pankki, joka on kotoisin Santanderin kaupungista.

      Olin 4 vuotta ko. yhtiön asiakas, eikä mitään ongelmaa ollut. Yhden kerran oli erä myöhässä, 14 vrk eräpäivästä laittoivat muistutuslaskun(niinkuin pitääkin)ja asia oli sillä hoidettu.

      Nyt ei ole mihinkään instanssiin velkaa, enkä enää sitä otakaan, ihan maailmantilanteen takia.
      Yksi neuvo: maksakaa mahdollisimman nopeasti velkanne pois, älkääkä ottako enää uutta velkaa.

    • hmmm..

      Maksakaa JUMAKAUT ajoissa ne laskut niin ei soittoja tai ongelmia tule,, Kaikki kommentoivta ihemettelevät että "kehtaavat soitta kun lasku vähän myöhässä"
      USKOMATONTA touhua lainaajilta..

    • hmmm..

      Mikä tahansa luotonantaja toimisi samoin mikäli laskut ei hoideta. Ei tarvi olla lyhennysvapaita erien pienentämäisiiä etc. Ne ovat rahoittajan vaapaaehtoista hyvää elettä..

    • Kohta oma auto

      Siitähän lähdetään että jos velkaa ottaa, se pitää maksaa myös takaisin, nyt on vaan niin että olen maksanut 60:stä erästä suurimman osan niin että lokakuussa maksan viimeisen ja viimeiseksi se myös jää Santanderille, katson tarkkaan missä lainat rahoitetaan, kaikki maksuni on syystä jolle en voi mitään, myöhästyneet niin että karhukirje on tullut ja siinä oleva lisämaksu on aina sitten maksettu kun sen rahan saan, nyt kuitenkin loppusuoralla pojalleni (jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa) oli soitettu että 3.4-12 on erä maksamatta, poikani harmistuneena soitti minulle, ensinnäkään asioitani ei saa kertoa muille, nyt poikani luulee etten selviä rahaasioissani, poikani puhelinnumeroa en ole koskaan edes ajatuksissani antanut kun autokaupan tein, eikä hän edes asu samassa taloudessa kanssani eikä asunut kauppaa tehdessä, aion reklamoida asiasta ja koskaan en aio tosiaan ko. Firmaan päin edes kusta, jos autokauppa jää siitä syystä tekemättä, sehän on sitten kauppiaan menetys!

      • saatanander

        Mulla kävi sama tikki joskus. Oli pojan numero mun nimissä , joten sille soittelivat kun itse oli numeroa vaihtanut. /C.stä tossa oli se, että pojalla oli silloin ikää 11v ja takuulla se pahvipää toisessa päässä tajusi että luurissa on LAPSI . Sille sitten kävivät selittämään asioita !

        No, nyt on muutenkin salaiset numerot koko jengillä . Toisaalta ärsyttää tollanen soittelutapa. Kyllä pitäs riittää että laittavat sen maksumuikkarin postiin ja sillä selkis jos on maksu myöhässä tms...


    • Santanderin mies

      Voi hyvää päivää. Kyllä Santander toimii näissä asioissa ihan oikein kun ottaa yhteyttä ja pyrkii saamaan ihmiset maksamaan. Harmi, että Suomessa on ns. hyvä perintätapa ettei teitä perkeleen loisia voi laittaa hieman tiukemmalle vaikkapa fyysisesti.

      Maksakaa laskunne ajallaan ja lopettakaa kitinä!

    • tietämätön

      tietääkö kukaan jos minulla on jo santanderilla yksi ajoneuvorahoitus vielä maksamatta,niin voiko saada vielä toisen rahoituksen vaikka on vielä yksi??

      • niinpä niinn---

        Maksa nut se ensimmäinen pois ja osta seuraava auto sittten. Ei velkaista auto vaihdeta uuteen velkaiseen että vanhat velat tulevat perässä..


    • tietämätön

      mutta voiko saada toista rahoitusta vaikka on jo yksi??

      • 12+16

        ei


      • yr54321

        Minun yrityksellä on kaksi autorahoitusta santanderilta.


      • perseestä

        kyllä saa vaikka kunka monta, kun otat vakuutuksen pahanpäivän varalle, lomautus ei kuulemma ole sellainen, itse lomautettuna jo 5,5 kk


    • aazi9

      Santanderilla on ollut vaikeuksia viime keväänä, koska oma autolaina siirrettiin/myytiin toiselle yritykselle. Kaikki maksut ja ehdot pysyivät samana.

    • tietämätön

      Eli se on mahdollista saada toinen rahoitus vaikka on jo yksi??mielellään asiasta tietävät vastaavat...

    • Paljon luottoa!

      Minä otin myös kyseisestä Santanderista luoton. Mietin että haluaisin nyt kuitenkin maksaa luotoa pois tulevana keväänä vähän enemmän. Mitenkäs siinä menee sitten ne kk erät jos esim maksan ylimääräistä lyhennystä vaikka 6000e helmikuussa, tuleeko sitten kuitenkin ne kk erät normaalisti samoilla sovituilla summilla, eli maaliskuun erä on se mikä ennenkin? Vai onko niin että seuraava erä tulee vasta maksuun kun tuo ylimääräinen on ensin lyhentynyt? En haluaisi alkaa maksamaan mitään turhia maksusuunnitelmen muutosmaksuja ja ajattelin vaan reippaasti lyhentää velkaani. Yritin asiasta kyseiseen firmaan soittaa, mutta en jaksanut roikkua puhelimessa odottamassa ja yritin myös laittaa meiliä, mutta koskaan postini ei päässyt perille vaan palautui takaisin?

      • asfj asfoj ugfjug

        Lyhenee ns loppupäästä, eli seuraavassa kuussa jatkat maksuja normaalisti.


      • Paljon luottoa!
        asfj asfoj ugfjug kirjoitti:

        Lyhenee ns loppupäästä, eli seuraavassa kuussa jatkat maksuja normaalisti.

        Onko tuo varma tieto? Mitä se sitten on kun sinne tehdään maksusuunnitelman muutos?(maksullinen) Onko se niin että esim kk erää suurennetaan tai pienennetään ja lainaaikaa muutetaan? Jos nyt maksan sinne sen 6000e niin haluan että kk erät jatkuvat ihan normaalisti, mutta vain lainan pääoma on pienentynyt.


      • dfhdf
        Paljon luottoa! kirjoitti:

        Onko tuo varma tieto? Mitä se sitten on kun sinne tehdään maksusuunnitelman muutos?(maksullinen) Onko se niin että esim kk erää suurennetaan tai pienennetään ja lainaaikaa muutetaan? Jos nyt maksan sinne sen 6000e niin haluan että kk erät jatkuvat ihan normaalisti, mutta vain lainan pääoma on pienentynyt.

        Tsekkaa sopimus minkä sait luoton myöntämisen jälkeen, voihan se olla että siellä on ehto että ottavat jonkun prosenttimäärän ns "korvauksia" menetetystä korkotuotosta enneaikaisen maksun takia.

        Joka tapauksessa, kukaan ei kiellä sua maksamasta ylimääräistä, kyllä ne sitten seuraavassa laskussa siitä mainitsee.

        Ja teet miten vaan niin se on aivan varma että seuraavan kuukauden maksut jatkuu kuten ennenkin.


    • santtu442
    • tietämätön

      niin tietääkö kukaan jos on jo yksi anojeuvorahoitus santanderilla niin voiko saada vielä toisen??

    • eikaitsiinä

      Joo saako santanderilta toisen ajoneuvorahoituksen vaikka on vielä yksi?

    • Suivaantunut

      Aika koomiseksi meni. Maksettiin lasku ajallaan. Santader palautti rahat tilille parin päivän päästä! Mitään kysymättä. Noh, maksettiin uudestaan ja sama homma. Mitä hemmettiä! Nyt maksettiin sitten kolmannen kerran ja ei vielä ole bongannut maksu takaisin tilille ja sieltä soitetaan jo OK perinnästä, että maksua ei näy. Ei helveta mitä touhua. Lähetin heille sähköpostilla maksut ja heidän palautuksensa.

      Kohta menen tekemään poliisille rikosilmoituksen petos nimikkeellä,kle..

      • 5+4

        onko palautus kuitenkin tullut pankiltasi? Esim Finaref oli muuttanut tilinumeroaan jonka seurauksena minun maksama summa oli palautunut parin päivän päästä tililleni takaisin. Kannattaa tarkistaa, että käytätte oikeaa tilinumeroa.


    • Suivaantunut

      Eikun palautus tuli nimenomaan Santanderilta. Ja he syyttävät pankkia. Ja viitenumerot oikein jne.. Tilinumero oikein myös.. jos olis väärä niin meidän nettipankki valittaa siitä tai jos viitenumero väärin.. Pari vuotta menny ihan niinkuin pitää ja nyt tälläinen hässäkkä...

    • Suivaantunut

      Kas, nyt on asiat ok. Saa nähä tuleeko seuraavan laskun kanssa samanlaista pompottelua....

    • joopajoo..

      Ei voi kuin suositella pysyä erossa näistä santadereista sun muista myös
      vastaavista firmoista.

      Vuosia vuosia sitten oli joku toinen firma ja kysyin sieltä lainaa,
      kaikki kunnnossa että voisi kuvitella lainaa saavan edes jotain, ei.
      Ei mitään lainaa myönnetty ja kysyin että mistä kiikasti, eivät voi kuulemma
      vastata mikä oli syynä eikä edes tarjotan pientäkään luottoa.
      Olin siis täysin luottokelveton heille.

      No sitten kyselin pankeista, mm:ssa nordea olisi antanut lainaa
      6000 euroa ilman vakuuksia kun teen tilin sinne vaan ja kaikki
      perusedellytykset on kunnossa eli työpaikka ja pitkäaikainen työsuhde
      sellainen siis oli ja on edelleen sekä luottotiedot kunnossa.

      Päädyin toiseen pankkii sitten parin takaajan kanssa.

      Nyt kokeilin sitten santardenia ja sama laulu taas kuin aikoinaan
      sen toisen firman kanssa, ainiin se oli muuten gemoney että
      ei latiakaan lainaa eikä mitään perusteluita miksi ei myönnetä
      eikä myöskään mitään vastatarjousta että saisiko edes 100 euroa.
      Hain 10 000 euron lainaa.

      Ihmettelen siis että keille sitä lainaa ylipäätään annetaan,
      mun tulot on jotain 30 000/v eikä luottohäiriöitä ja
      samassa työsuhteessa ollut 1997 asti ja palkkakin nousia
      tässä yli 200 eurolla ollen nyt 1900 ja ylitöistä tulee reippaat
      lisät vuodessa myös.

      No paska näistä santardeista ja gaymaneista, kuten heille sanoin
      niin tuskin kehun kellekkään tätä firmaa :)

    • suntunder

      syvältä koko santander pikalaina paikka rahottaa pikavippejä ei sovi mistään mitään suoraan epsanjasta ok pulju messissä älkää ihmeessä ottako autolainaa mitään muutakaan sieltä auton hinta kolminkertaistuu paitsi että auton hinta laskee heti kun laitetaan nimiinne , päästäkää ulosottoon paljon vähemmällä ja kolmasosa menee tilistä johan lähtee santapukki lätkimään suomesta

      • hedwig1

        Olen samaa mieltä. Anoin maksuvapaata kuukautta ja Santardenista ilmoitettiin, että viestini on vastaanotettu, eikä muuta. Ajattelin, että asia hyväksytty. Sitten alkoi tulla maksumuistutuksia ja perintäfirmasta soitettiin, vaikka olin maksanut ajallaan seuraavan kuukauden maksun. En tiennytkään, että firman juuret ovat Espanjassa, en olisi lainannut jos olisin tiennyt. Espanjassa on asiat tosi huonosti, sen tietävät kaikki uutisia seuranneet. Tulen hakemaan lainaa luotettavammasta ja kohtuullista korkoa perivästä firmasta ja maksan Santardenin lainan pois. En suosittele kenellekkään ko. olevaa lainafirmaa, ihan sikamaiset korot. Pääoma ei lyhene oikeastaan paljon yhtään, mutta korko on mahtava.


    • Fuuk

      Toi pulju ei myöntäny mulle pari vuotta sitten parin tonnin korotusta lainaan kun olisin tarvinnu. Vittuillessani en ole nyt sitten tarttunu tarjoukseen kun muutama viikko sitten olisivat "todella hyvälle asiakkaalle" tarjonneet peräti 1-5 k lisälainaa ilma lisäkuluja. Pitäköön lainasa, maksan tään asap pois enkö tuosta lafkasta ikinä mitään lainaa enää koskaan. =)

      Jatkossa otan lainan S-pankista, jos joskus tarvitsen. Siellä sentäs inhimilliset korot.

    • Sikamaista touhua

      Joskus ihmiselle tulee sellainen tilanne, että rahat eivät vaan riitä ja laskun maksut myöhästyy...lasku Santanderille reilun 2 viikkoa myöhässä niin OK-Perinnästä tuli puhelu....kun saan lainani maksettua en koskaan ikinä milloinkaan ota enää lainaa Santanderilta....olen aina maksanut (2 vuotta) lyhennykset ajallaan, loukkaavaa tällainen toiminta, pitäisi sentään sen verrran luottoa olla vanhaan asiakkaaseen...

      • Höpönlöpöt!

        Miten niin "joskus ihmiselle vain tulee sellainen tilanne, että rahat eivät vaan riitä"? Ihmisille ei tule tällaista tilannetta, jos on vastuullisesti huolehtinut rahankäytöstään. Auton hajoaminen, lapsen syntymä, lomamatka, joulu tai sairaus eivät ole yllätyksiä, ne ovat kaikki odotettavissa olevia kuluja. Sen vuoksi jokaisella aikuisella ihmisellä, joka ei ole vastuuton idiootti on muutama tonni varakassasa näitä EPÄyllättäviä kuluja varten. Ihan turha jauhaa mitään skeidaa siellä. Ota vastuuta omasta elämästäsi ja lopeta se vippaaminen HETI!


      • vbjhckkh

        Hei.Onko edelleen niin että Santanderin laina menee perintätoimiston kautta maksettavaksi,jos ei muuten saa lainaa maksettua?


    • outoa santanderilta

      Hei, minulla on laina santanderilta.

      Kun olen maksanut enemmän kuin minimi kk erä on niin lopullinen pääoma ei aina vastaa maksettua erää. Samoin laskussa oleva viimeinen maksu on eri mitä maksettu! Kun asiakaspalveluun laittaa viestiä, että pääoma on virheellinen niin sieltä ei vastata. Olen esim. helmikuun maksusta laittanut viestiä laina sekä hakemuspuolelle (pyysin ohjaamaan oikealle henkilölle kun laina puolella ei ole vastattu). Vieläkään ei ole vastattu vaikka viesteistä jo kohta 2kk.

      Viime vuonna oli samoja ongelmia, mutta silloin vastasivat viestiin. Kysymys kuuluu kuinka monta sataa euroa olen maksanut ilman, että niitä on huomioitu??

    • aikakäärmettä

      Mulla on brutto tulot noin 3800-4700/kk riippuen ylitöistä (netto2600-3400e/kk). Vakituinen työpaikka ( edellinen 12 vuotta, nykyinen reilun vuoden). Lainaa autosta noin 4000e ja luottokortissa noin 400e. Ei maksuhäiriöitä.

      En saanut Santanderilta lainaa. Kokeilin ihan huvikseni :) Hain yli 10.000e lainaa. Ovatko siis pikavippifirma? Eli pikkunen vippi olis ollut ok.

    • älä ota!!

      Ei ikinä kannata ottaa lainaa santanderilta!!!Jahka pääsen omastani eroon niin en takuulla ikinä ota tosta paskalafkasta enää yhtään mitään!!!Kaks kerta on käynyt niin että on viisi päivää maksu myöhässä ja sieltä soittellaan sitten perään, ei siinä mitään mutta millä tyylillä!Soittaja puhuu mulkun elkein asiakkaalle ja on muutenkin törkeä käytökseltään!!

    • huhhhei

      Mä oon kanssa niin kypsänä..Olen esim. maksanut nyt viimekuussa 2x laskuerän, ensin heinäkuun alussa alussa eräpäivänä 3.) laskun erän, ja taas sitten heinäkuun lopussa toisen erän, se oli tarkoitettu kattamaan elokuun 3.8 laskua, kun tietääkseni laskut saa kuitata ennen eräpäivääkin, kuitenkin kun viitenro on aina sama, ja summakin..nooh eikös taas tullut maksumuistutus, tämä toistui myös kesäkuussa, maksoin alkuusta laskun erän, samoin kuun puolen välin jälkeen, ja heinäkuussa muistettiin maksumuistuksella, jonka sanoin kuitanneeni, meni lopulta perintään asti..perintään soitin että ei voi pitää paikkaanssa, perintä ja santander höpötti samaa kieltä: kun maksaa 2x kuussa erän, se toinen erä katsotaan ns. ylimääräiseksi erän lyhennykseksi, ei suinkaan seuraavan kuun erän lyhennykseksi..voiko tämä hyvänen aika mennä näin!!

      • 16+8

        Noinhan se menee. Jos maksaa "liian aikaisin", eli ennen kuin seuraavaa erää on laskutettu, niin se katsotaan Santanderilla ylimääräiseksi pääoman lyhennykseksi.

        Itse asiassa parempi noin päin. Joillan sankarilainaamoilla oli niin, että jos halusi lyhentää ylimääräistä piti ilmoittaa etukäteen, tai muuten maksut katsottiin ennakoksi seuraavista kuukausieristä. Ylimääräinen lyhennys ei siis automaattisesti kohdistunutkaan pääomaan.


      • Yks velkainen

        Siis tietysti se menee niin, että jos maksat vaikka tuon kaksi erää kerralla, niin velka lyhenee loppupäästä, eikä tuo sille seuraavalle kuukaudelle vapautusta ko kuukauden erästä.
        Nuo maksuvapaat kuukaudet täytyy ainakin useimmissa rahoitustapauksissa sopia erikseen. Onhan se tietysti firmastakin kiinni, suostuvatko näihin maksuvapaisiin kuukausiin käsittääkseni.
        Mutta tosiaan, jos maksat useamman erän kerralla, niin velka lyhenee loppupäästä eikä tuo näitä maksuvapaita kuukausia tämän rahoitussuunnitelman väliin, vaan joka kuinen maksu on suoritettava.


    • 19+2

      Olen maksanut joka kk peri-kolme pvää ennen eräpvää eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut.

    • urola

      ennen eräpäivää ei kannata maksaa jos esim 10 vuoden ajan maksat 3 päivää ennen eräpäivää aika monta korkopäivää menetät santanderille eli annat ilmaista rahaa höhlä

    • Hoh

      Tuo on tuttua, että velka lyhenee loppupäästä sen mitä maksaa ylimääräistä, mutta tuo oli uus juttu että kk-erä täytyy maksaa just eräpäivänä.
      Edellinen autorahoitus oli Pohjolasta. Siitä on jo vuosia aikaa ja se oli maksettukin useampi vuosi aikaisemmin pois, kun jouduin nyt ottamaan nykyiseen autoon rahoituksen. Tämä nykyinen tuli tosiaan Santanderista.
      Pohjolan rahoitus oli ainakin selkeämpi, tuli paksu nivaska koko rahoitusajasta erittelyineen ekaerästä vika erään ja piti just paikkansakin sentilleen.
      Näki vielä tosiaan tuon rahoituksen "kehityksen".
      Eikä ollut ikinä mitään ongelmaa, vaikka maksoin näitä eriä muutama päivä ennen eräpäivää. Mulla tuli palkka aina kuun viimeinen päivä ja rahoituserissä oli eräpäivä kuun 4. pvä, kuten mm. vuokrassa. Laitoin aina kuitenkin kaikki nämä tilipäivänä maksuun, eikä tullut karhukirjeitä, ylimääräisiä kuluja eikä ylipäätään MITÄÄN ongelmia eikä ylläreitä. Ja jos maksoin samalla kertaa esim 3 erää(syyskuussa syys- ,loka- ja marraskuun erät, niin lokakuussa maksu jatkui sit joulukuun erällä eteenpäin). otin sen silloin varuiksi suht pitkällä maksuajalla, mutta sainkin sen maksettua reilusti nopeammin pois ja tosiaan ilman mitään yllätyksiä ja ylimääräisiä kuluja/turhaan maksamisia.
      Nyt Santaderilta tulee joka kk yks lappu, missä on tämä lasku pikkuerittelyineen ja arvoituna jäännössummana maksetun erän jälkeen(mikä voi olla ihan eri kuin todellinen jäännössumma) ja tämänkin "saa" maksaa ainoastaan eräpäivänä(mistä ei mainittu missään vaiheessa erikseen), ei sekuntiakaan ennen tai muuten tulee periaatteessa yllätysmenoja ja ylimääräisestä maksusuorituksestakin voi tulla vielä lisäkuluja, kun on poikennut maksusuunnitelmasta. Vaikka autoliikkeen myyjä ainakin sanoi, että voi maksaa nopeamminkin ilman mitään seuraamuksia.
      Ja vähän tullut tunne, että onko tämä rahoitus edes välttämättä kiinteällä korollakaan, vaikka pitäisi olla... No saa nähdä. Makselen vielä pari erää ja kollaan tuota jäännösarviota, että onko se edes suurinpiirtein lyhentynyt sillä määrällä, mikä pitäisi mennä tuosta kk-erästä itse pääoman lyhennykseen.
      Olisin kyllä ottanut mieluiten Pohjolan (tai miksei vaikka jonkun toisen pankin) rahoituksen. Siitä on hyvä kokemus, mutta en tiedä sitten, oliko tämän liikkeen ainoa rahoituskumppani sitten juuri tämä Santander..Kun tämä on kuitenkin käytettyjen autojen liike ainoastaan, tuon Pohjolan rahoituksen sain aikanaan Autokeskuksesta, kun ostin heidän maahantuoman automerkin yksilön.
      Olisin kyllä mieluummin alkujani ostanut autoni suoralla rahalla, mutta mulla sattui olemaan muitakin isoja rahamenoja samoihin aikoihin, kun tuli tuo autonvaihtokin välttämättömänä eteen. Niin joutui sit ottamaan aika ison osan tuosta auton hinnasta rahoituksena.

    • Kusetustako

      Outo lafka, ihme summia laskuissa. Ei ole todellista pääomavelkaa mainittu vaan jonkun maksusuunnitelman mukainen summa joka laskussa. Olen kirjeenvaihdossa kyseisen lafkan kanssa jo kuukauden ajan ollut ja ei suoria vastauksia koskaan saa mihinkään. Velkani olen maksanut ja nyt peräävät 200 € enemmän korkoja kuin mitä maksusuunnitelmassa oli. Eivät osaa perustella mitään eikä ilmoittaa minkä laskukaavan mukaan laskujaan laskevat . Hitto kun pääsis äkkiä eroon tästä paskalafkasta !

    • Toisaaltataas

      Jos on hoitanut laskut ajallaan ilman maksuhuomautuksia niin ei ole ollut ongelmaa saada maksuvapaata kuukautta. Sehän ei auta kylläkään kuin hetken, sillä sitten seuraava lasku on kahden koron kanssa suurempi...

    • Velatonauto

      Älkää ottako ikinä Sandanderin lainaa. Maksoin lainani takaisn kerralla mutta rahoitus firma ei siirtänyt autoa minun nimiini vaikka kaikki oli maksettu. Paska rahoittaja.

    • kkvv

      Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa. Maksettu ajallaan.

    • Jknbbggfdsd

      Paska firma, ei mene kuin aikaa hukkaan näiden kanssa

    • Forbes.fi

      Forbes.fi

    • Posttraumaattinen

      Minulla ainakin hyvä kokemus. Vaihdoin autoa ja samalla toinen oprahoitus nykyinen...santander palautti liikaa perittyjä korkoja ihan itekseen...

    • MASHA5

      Älkää ottaako ikinä Santanderista lainaa!!!
      Tosi huono kokemus ja asiakaspalvelu:(((((

      • Anonyymi

        Santander ihan ok mutta nyt on laskussa huomautus että suositellaan laskun maksamista kolme päivää ennen eräpäivää!!!!
        Koska maksun edelleen välittämisessä voi mennä aikaa ja näin eräpäivä ylittyy ja maksajalle voi tulla viivästyskorkoa maksettavaksi!!
        Ei se nyt näin voi olla, ei voi olla asiakkaan vika jos maksun edelleen välitys viivästyy!
        Kysyin asiasta Santanderin vaihteesta ja siellä ei typykkä tiennyt asiasta mitään!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Santander ihan ok mutta nyt on laskussa huomautus että suositellaan laskun maksamista kolme päivää ennen eräpäivää!!!!
        Koska maksun edelleen välittämisessä voi mennä aikaa ja näin eräpäivä ylittyy ja maksajalle voi tulla viivästyskorkoa maksettavaksi!!
        Ei se nyt näin voi olla, ei voi olla asiakkaan vika jos maksun edelleen välitys viivästyy!
        Kysyin asiasta Santanderin vaihteesta ja siellä ei typykkä tiennyt asiasta mitään!!!

        Ei kait vaihteen kuulukaan tietää sinun laskuista.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe