jalkasärky+käsisärky

....

Mä nyt kirjoitan tännekin jos jollain sattuu olemaan jotain aavistusta mitä tämä on kun ei lääkärikään osaa sitä vielä sanoa. Eli n.8kk sitten vasen jalkani alkoi särkeä aina kun menin nukkumaan. Otin silloin tällöin panadolia ja se auttoi, lääkkeen tarve ei ollut joka iltaista. Särky oli niin kuin puutumista ja väsymistä. Pikkuhiljaa särky on voimistunut ja nyt kesällä mennyt ihan mahdottomaksi. Joka päivä meni panadolia 1g ja Buranaa 400mg ja nyt tällä hetkellä otan noiden lisäksi Tramal 50mg että saan nukuttua. Nyt särky ei ole varsinaista puutumista, vaan tuntuu että sääriluuta sattuu ja reiden lihasta. Selkä ei ole kipeä, särky on koko jalka ylhäältä varpaisiin. Liikkeessä ei pahemmin särje eli parasta olis vissiin olla 24/7 spinnaamassa...:)

No nyt on tullut myös vasempaan käteen särkyä. Aluksi aloin heräämään kun kyynerpäästä sormiin käsi puutui ja kesti noin tunnin että meni ohi, nyt ehkä parissa viikossa puutuminen on muuttunut säryksi ja nyt parhaillaankin särkee.

ENMG:ssä ei muuta kun että vasen reisilihan pikkusen oikeaa heikompi, ei kuitenkaan selitä oireita. Labroissa (otettiin tod paljon) kaikki kunnossa, jotain pientä oli mistä lääkäri sanoi että ihan normaalia.

Menen nyt fysioterapeutille (kamalan jonottamisen jälkeen), mutta epäilen että ei sielläkään löydetä vaivaan syytä. En ole ylipainoinen, liikun ja olen aina liikkunut, ihmetyttää ja alkaa väsyttää tämä valvominen ja tilanne...

5

2666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöytäkone vai

      mikä?
      Itsellä aiheuttaa kone tai koneen sähkömagneettikenttä tai joku muu koneen kanssa pahoja ongelmia. Pöytäkone, siis itse kone, oli ensin oikean jalan vieressä alhaalla ja oikea jalka oireili pahoin. Vaihdoin koneen vasemmalle puolen ja vasen jalka alkoi oireilla kun taasen oikea jalka parani melko paljon.
      Olen aina kivuttomampi kun en ole ollut moneen päivään koneen ääressä.
      Kone tuntuu sekoittavan oman aineenvaihduntani lihaksissa ym.ssa.

      • .....

        Läppäri on pöydällä. Itse en ole huomannut yhteyttä koneen äärellä oloon. Joku päivä en ole lainkaan ja joku päivä pari tuntia. Kaksi pientä lasta löytyy, joten työkseni en koneella istu.


      • oireita..

        Mulla myös särkee vasenta jalkaa ja vasenta kättä. Ennen se oli pelkkää puutumista, mutta nyt on alkanut myös särkeä. Olen käynyt asian tiimoilta lääkärissä, mutta tuntuu kuin eivät ottaisi vakavasti minua. Minulta on otettu verikokeita sun muita, mutta mitään ei ole löydetty ja sitten on asia unohdettu. Ei mielestäni ole kuitenkaan normaalia, että 18-vuotiaana puutu toinen puoli kehosta ilman mitään syytä. :(


      • .....
        oireita.. kirjoitti:

        Mulla myös särkee vasenta jalkaa ja vasenta kättä. Ennen se oli pelkkää puutumista, mutta nyt on alkanut myös särkeä. Olen käynyt asian tiimoilta lääkärissä, mutta tuntuu kuin eivät ottaisi vakavasti minua. Minulta on otettu verikokeita sun muita, mutta mitään ei ole löydetty ja sitten on asia unohdettu. Ei mielestäni ole kuitenkaan normaalia, että 18-vuotiaana puutu toinen puoli kehosta ilman mitään syytä. :(

        Mulla se ainakin häiritsee sen verran jo elämää, etten aio antaa kenenkään sitä unohtaa. Niin kuin lääkäri sanoi minullekin, että kuulostaa kyllä todella oudolta, mutta koska se särkee niin kovin ja on kestänyt pitkään ja haittaa elämää, on se tutkittava mitä se on! Eli takasin vaan lääkäriin!


      • opiskeleva
        oireita.. kirjoitti:

        Mulla myös särkee vasenta jalkaa ja vasenta kättä. Ennen se oli pelkkää puutumista, mutta nyt on alkanut myös särkeä. Olen käynyt asian tiimoilta lääkärissä, mutta tuntuu kuin eivät ottaisi vakavasti minua. Minulta on otettu verikokeita sun muita, mutta mitään ei ole löydetty ja sitten on asia unohdettu. Ei mielestäni ole kuitenkaan normaalia, että 18-vuotiaana puutu toinen puoli kehosta ilman mitään syytä. :(

        nuori tai jos olet jo työelämässä niin miten on istuma-asennot ym.t työskentelyasennot.
        Kuulostais siltä että hermo olisi jumissa. Onko selkäsi tutkittu kunnolla?
        Olet noinkin nuori niin kyllä se pitää lääkärien ottaa vakavasti ettei siitä jää pysyvä vaiva. Ei tuo puutuminen normaalia ole. Itselläni saattaa jalka tai käsi puutua syystä että kova lihasjännite päällä tai johtuu huonosta selästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe