Yliopiston lomat?

uusi opiskelija

Onko Oulun yliopistossa (tai jossain muussa) syysloma? Jonkun kuulin puhuvan ns. itseopiskeluviikosta... Mulle tarjottiin harrastuksen puolesta ulkomaanmatkaa viikolle 43 (17.-25.10.) ja nyt pitäis tietää, onko mahdollista olla niin pitkä aika poissa. Minkälainen ohjelma tuolla viikolla on ja haittaako, jos jää monta luentoa käymättä?

2

6141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija oulusta

Asia vaihtelee tedekunnittain. Ainakin humanisteilla on syysloma käsittääkseni (en tosin tiedä tarkalleen milloin). Jos tiedät mitä kursseja otat, niin varmaankin näet niiden aikataulun weboodista. Pääsääntöisestihän luennoille ei ole pakko mennä, mutta esim luonnontieteellisessä larbaharjoitukset on pakollisia. Tenteistä voi olla pois mutta sitten pitää suorittaa ne uusintatenttipäivänä.

• fdbbfdbfd

Virallisesti ei ole mitään syyslomaa, mutta joillakin laitoksilla on tapana pitää lomaa aina silloin tällöin, tuolloin ei ole opetusta vaativia kursseja käynnissä, tai niiden luentoja ei järjestetä tuona aikana. Yleensä nuo "lomat" sijoittuvat jaksojen väliseen aikaan, eli saattaa olla että 1. jakson viimeiset kurssit loppuvat 17.10 ja 2. jakson kurssit alkavat 25.10 tai sen jälkeen, näin ollen voidaan sanoa että tuo 17-25.10 välinen aika on lomaa. Yleensä tuo loma ei kuitenkaan koska niinkään opiskelijoita, vaan laitoksien henkilökuntaa, opiskelijalla voi olla esim. tentti tai suuren harjoitustyön palautus 25.10, joten mikä loma se sitten oikein on, jos joutuu lukemaan tenttiin tai tekemään harjoitustyötä?

Helpoiten saat selville sen oman "loma" tilanteesi katsomalla laitoksesi kurssiaikataulua. Jos siellä näkyy olevan "aukko" juuri tuolloin, niin silloin voit pitää lomaa, jos taas ei, niin voit pitää sitä siltikin, jos se ei vain häiritse opiskeluasi muutoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1499
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1285
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      204
      1256
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      228
      1246
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1070
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1029
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      969
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      933
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      873
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      818
    Aihe