PayPal + UK verkkokauppatilaus

summat ei täsmää!

Maksoin PayPalin kautta verkkokaupan tilauksen jonka kokonaissumma (postareineen!) 161,7£ eli 183,7€.

Minulla Sampo-tili ja maksoin suoraan PayPalin kautta, en siirtänyt PayPaliin rahojani(onneksi...?)
Huomasin, että tililtäni on kaupasta veloitettu 192,13€.

Verkkokauppa josta tilauksen tein, on luotettava, mutta PayPaliin ei näytä voivan luottaa, jos kymppi vedetään joka kerta(?) välistä.

PS. Eka kerta kun PayPalia käytin. Ja viimeinen, jos tuolle kympille ei löydy selitystä.

8

620

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ja tarkistanut miten tuo Paypalin käyttö tilin kautta loppujen lopuksi oikein toimii?

Nimittäin jos olet maksanut suoraan suomalaiselta tililtäsi puntamääräisen maksun ulkomaille, eikö pankkisi määritä valuuttakurssin, ja vedä vielä hinnaston mukaan 8,50 euroa palvelumaksua välistä?

• peipallit..

Minä olen maksanut paypalin kautta reilut 300 kertaa eikä koskaan ole vedetty ylimääräistä välistä. Eiköhän tuolle löydy joku selitys. Tarkistitko että postikulut jotka kohteessa näkyi, oli varmasti Suomeen. Joissakin firmoissa uk-alueen postarit on euroja, muualle eurooppaan kymppejä. Tuliko postikulujen päälle kuljetusvakuutus tai seurantakoodillinen postilähetystapa, joissakin tapauksissa uk-alueen ulkopuolelle tilatessa kuljetusvakuutus tai seurantakoodi on kaupan ehtona? Ne taas on lisämaksullisia.
      Jos tuo välistäveto on pankin palkkio niin sen voi muuttaa paypal-tilistä niin että pieni provikka valuuttamuunnoksesta menee paypalille mutta oma pankki ei saa mitään. Minä olen aina käyttänyt tuota paypalin provikkaa, se on yleensä ostoksissa tehnyt vain joitakin kymmeniä senttejä. Ainakin minulla oli oletusasetuksena tuo paypalin provikka.

• ......

Vastaan nyt samalla kahteen vastaukseen.

Jos pankki olisi veloittanut valuuttavaihdoksesta, se olisi näkynyt Sampon veloituksena tililläni. Tililläni näkyy ainoastaan PayPalin kautta veloitettu tilaus, ei mitään pankin tms maksuja.
        Kävin varmistamassa pankista, sanoivat etteivät ole ottaneet mitään maksuja välistä, arvelivat PayPalin veloittaneen.

Tilauksen loppusumma postikuluineen(!!) ei ole tilauksessa yli 190€. Tarkistanut olen useaan otteeseen!! Postikulusumma on laskettu tilaukseen aivan kuten heidän sivullaankin mainitaan, UK:n ulkopuolelle lähteviin tilauksiin. Tämänkin tarkistin moneen kertaan.

• siitä se lähtee
        ...... kirjoitti:

Jos pankki olisi veloittanut valuuttavaihdoksesta, se olisi näkynyt Sampon veloituksena tililläni. Tililläni näkyy ainoastaan PayPalin kautta veloitettu tilaus, ei mitään pankin tms maksuja.
        Kävin varmistamassa pankista, sanoivat etteivät ole ottaneet mitään maksuja välistä, arvelivat PayPalin veloittaneen.

Tilauksen loppusumma postikuluineen(!!) ei ole tilauksessa yli 190€. Tarkistanut olen useaan otteeseen!! Postikulusumma on laskettu tilaukseen aivan kuten heidän sivullaankin mainitaan, UK:n ulkopuolelle lähteviin tilauksiin. Tämänkin tarkistin moneen kertaan.

Paypalissa voit avata valituksen ja vaadit sitten myyjältä selitystä miksi summat ei täsmää. Jos vastaus ei miellytä eikä hyvitystä tule, siirrät asian paypalin viisaiden käsiteltäväksi. Samalla teidän keskusteluhistoria siirtyy niiden luettavaksi joten mitään vittuilua ja uhkailua ei kannata käyttää vaan asiallista tiedustelua. Paypalissa on se etu että siinä ostajalla on suurempi suoja kuin myyjällä. Ne kyllä näkee paypalissakin sitten että summat ei täsmää joten jos sille summan heitolle ei löydy mitään järkevää selitystä niin paypal maksaa sen summan sinulle ja perii sitten sen myyjältä ja tarvittaessa jäädyttää myyjän paypaltilin. Jos olisit maksanut tavallisena tilisiirtona niin joutuisit itse taistelemaan myyjän kans.
        Ihmetyttää kyllä tuo summan erilaisuus koska myyjä ei pääse siinä välissä säätämään mitään vaan maksutiedot siirtyy verkkokaupan kassalta suoraan paypaliin automaattisesti.

• ...
        ...... kirjoitti:

ja kyllähän noita kuluja löytyy ainakin minun käyttäjäehdoistani.

Siirron tililtä pitäisi olla ilmainen, mutta tuolla on kuitenkin tuo 3,4% 0,35 euroa siirtomaksu joka on voitu veloittaa vaikka vahingossa... Ja sitten oli maksuja muun muassa rajan ylittävästä siirrosta (0,5%), valuuttamuunnoksia sisältävistä maksuista (2,5%) jne.

Ei kai sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kysyä suoraan Paypalista mitä kuluja tuohon on lisätty, jos sinulle on alunperin maksua hyväksyttäessä jo ilmoitettu tuo euromääräinen veloitus 183,70€, kuten minulla luottokortilla aina tulee.

• kklökk
        ... kirjoitti:

Siirron tililtä pitäisi olla ilmainen, mutta tuolla on kuitenkin tuo 3,4% 0,35 euroa siirtomaksu joka on voitu veloittaa vaikka vahingossa... Ja sitten oli maksuja muun muassa rajan ylittävästä siirrosta (0,5%), valuuttamuunnoksia sisältävistä maksuista (2,5%) jne.

Ei kai sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kysyä suoraan Paypalista mitä kuluja tuohon on lisätty, jos sinulle on alunperin maksua hyväksyttäessä jo ilmoitettu tuo euromääräinen veloitus 183,70€, kuten minulla luottokortilla aina tulee.

"Siirron tililtä pitäisi olla ilmainen, mutta tuolla on kuitenkin tuo 3,4% 0,35 euroa siirtomaksu"

Tuo maksu peritään maksun saajalta (verkkokaupalta), ei maksajalta.

• njet.....
        ... kirjoitti:

Paypal on ostajalle täysin ilmainen. Myyjä maksaa paypalille provikkaa rahasiirroistaan. Kaikki paypal-käyttäjät maksaa pienen maksun jos vastaanottaa rahaa sähköpostiosoitteella, eli lähettäjä lähettää rahaa "sähköpostiosoitteeseen" ja vastaanottaja siirtää tulleen rahasumman pankkitililleen ja siitä menee sitten pieni maksu, olikohan noin euron luokkaa.

• ...
        njet..... kirjoitti:

Paypal on ostajalle täysin ilmainen. Myyjä maksaa paypalille provikkaa rahasiirroistaan. Kaikki paypal-käyttäjät maksaa pienen maksun jos vastaanottaa rahaa sähköpostiosoitteella, eli lähettäjä lähettää rahaa "sähköpostiosoitteeseen" ja vastaanottaja siirtää tulleen rahasumman pankkitililleen ja siitä menee sitten pieni maksu, olikohan noin euron luokkaa.

Jos maksaa kortilla, voi maksaja ehtojen mukaan päättää keneltä nuo kulut veloitetaan.

Tuntematta alkuperäisen kirjoittajan tarkkaa maksutapaa, voisi olla mahdollista esim. maksaa Visa Debit -kortilla suoraan tililtä, ja samalla veloittaa nuo kulut itseltään varsinaisen maksun lisäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe