Kaksnelosen sähköpostiin (varsinaista täytyy suojella näiltä) tuli mainosposti: Testaa ÄO:si, kuinka fiksu olet. Piruuttani avasin. Kuinka fiksu olet, asteikolla typerä - fiksu, viisari valmiina typerässä päässä.
Muutaman kysymyksen jälkeen tuli, että tee testi loppuun kännykälla ja saat selville älykkyysosamääräsi. Itselleni testitulos oli riittävä kun en tehnyt testiä loppuun, kännykällä. Kai näihinkin joku haksahtaa.
No, nämä sähköpostirahastusyritykset on helppo jättää väliin. Puhelin on sitten toinen juttu. Ei siihen voi jättää vastaamatta, puhelu voi olla jopa tärkeä.
Teen kyllä heti selväksi, etten osta puhelimella yhtään mitään. Määrätietoisesti muttei ilkeästi, kuten joskus kuulee tehtävän. Työtään puhelinmyyjätkin vain tekevät.
Tänään tuli puhelu, jollaista ei ennen ole tullutkaan. Kiinteistönvälittäjä soitti, että jokos olisi aika vaihtaa asuntoa. Kiitos vaan, mutta nyt on asuntoasiat semmosessa reilassa, ettei ihan vähään aikaan taideta tavata.
Taitaa lama näkyä välittäjän tienesteissäkin.
Oletko helppo uhri sähköposti- ja puhelinmarkkinoijille vai saatko peräti puhelinmyyjän punastumaan?
Kaikenlaista rahankeruuta
16
301
Vastaukset
- en koskaan osallistu
tuollaisiin juttuihin, mulla on salainen puhelinnumero, eikä
sähköpostiin tule mitään roskapostia. Jos saa mainostaa, se on gmailin posti,
ainoa hyvä.
Eräs tuttu sanoo lehtimyyjälle ; hei, kiitos ei ja pistää puhelun poikki.- sanon -
säästääkseni meidän molempien aikaa, en aio tilata mitään.
Nykyisin ottaa pannuun, kun on jokin utelu, ja menee jopa lupautumaan vastaamaan, on kuin ääni tulisi kaikukammiosta, jossa tuhat soittajaa puhuu yhtäaikaa. Ilmeisesti puhuvat huonoilla handsfree-laitteilla, selvää ei meinaa saada. - susa51
sanon - kirjoitti:
säästääkseni meidän molempien aikaa, en aio tilata mitään.
Nykyisin ottaa pannuun, kun on jokin utelu, ja menee jopa lupautumaan vastaamaan, on kuin ääni tulisi kaikukammiosta, jossa tuhat soittajaa puhuu yhtäaikaa. Ilmeisesti puhuvat huonoilla handsfree-laitteilla, selvää ei meinaa saada.Reippaasti puhun lehtimyyjän kanssa hetken ja jos en satu huonolla hetkellä vastaamaan, kieltäydyn kohteliaasti tilaamasta ja työtäänhän he vain tekevät.
Välillä tulee jotain muita soittoja, esim että haluatko tulla pankkiasioissa neuvottelemaan. Kerron sitten että kun ei rahaa ole, mistä edes neuvotella..
Yrittäjänä joskus, sai huomata että kaikkeen sai myös varautua, soittojen puolesta.
- Meriläinen
kun hommasin eston suoramakkinoille ei ole yli vuoteen tullut kuin pari lehtikyselyä ja sitä ennen niitä tuli niin paljon että luulin niiden pitävän mua parhaimpana ystävänään, Kun ihan läksivät soittamaan milloin sieltä ja milloin täältä asti. Niinkun sillä nyt ois väliä mistä asti sen puhelun ottaa.
Mie en ainakaan käyttäis noita näyttelysanoja, mutta en lähtis siihen työhönkään.
En tykkää puhua koko aikaa, mieluummin näin kirjottelen.
Toiset väittää ettei esto kannata, mulle se on kannattanut, puhelut loppu, näitä paria lukuunottamatta. olen varmaan toivoton tapaus kaikenkarvaisille lehtien myyjille, - kukaan tosin ei ole asuntokauppoja ehdottanut, tai kysellyt.
- Enkeli-trio
lehtimyyjäl tämmöttis :
mul o kaik entisekki lehtilaskut maksamat jne.
piip.piip.piip
näkemiin ja hyvää päivän jatkoa,kuuluu aika pian ja
puhelu päättyy.
oikeesti,meil ei tulekka ku TS. - Pirre*
Enkeli-trio kirjoitti:
lehtimyyjäl tämmöttis :
mul o kaik entisekki lehtilaskut maksamat jne.
piip.piip.piip
näkemiin ja hyvää päivän jatkoa,kuuluu aika pian ja
puhelu päättyy.
oikeesti,meil ei tulekka ku TS.taijjampa napata idean, kiitos :)
P.s. mutta nuo piipit hieman arveluttavat..:))
- kaupusteltuja
en tilaa ja poistan itseni osoitteen jakelulistalta jonne itse olen sen saanut hommattua vastaamalla joskus noihin kyselyihin. Ei meinaa tulla loppua siitä roskapostilaatikon tyhjäämisestä kun nytkin joka päivä on lykännyt ja monta.
Ikinä ei pitäis mennä vastaamaan mihinkään kilpailuun sähköpostissa.
Kännykässä osaan myöskin evätä ne "hyvät tarjoukset".
Mutta oikean postin mukana tuleviin lehtitarjouksiin vielä sillointällöin hairahdan mukaan. - RosaLiiin
jos langan päässä on nuori miesääni, joka mukavia osaa haastaa ja siinä sivussa myydä luikauttaa käsityölehden. Niihin sorrun kerran pari vuodessa. Tosin jo melkein heti kun suljen puhelimen, kaduttaa, miksi ...noita lehtiähän on vaikka kuinka ja eihän niitä ehdi edes lukea.
Joskus sanon oikein surkealla äänellä, Voi kun olen niin köyhä, kaiken minkä ilmaiseksi voitte lähettää niin lähettäkää...eipä ole yleensä kuulunut mitään.
Viimeisin villitys mitä täällä maaseudulla yritetään meille mummoikäisille myydä ovat nämä jätevesisysteemit. Pitäisi olla sitä ja tätä ja kunta ja keisari vaatii tämmöisen ja tämmöisen imeytyskaivon, huh, huh.
"Voidaanko tulla kurkistamaan, ovatko systeemit vaatimusten mukaisia", eipä noihin kyselyihin ole muuta voinut sanoa kuin tulkaa vaan kurkkimaan kaivoihini, mutta siitä en kyllä maksa mitään, päinvastoin saisivat maksaa tälle mummolle kun kurkistelevat minun jätekaivoihin. Onneksi ei ole kukaan vielä tullut.
Joten minäkin täältä savon sydänmailta jatkan sitä itämeren saastuttamista, sinne ne kuulema nämäkin pissatipat satojen kilometrien päähän lirisevät, viisaiden mielestä. Voi hitsi vie, en kait ole hieman kyyninen, no, pois se minusta.olet hyvän puhelinmyyjän karkoituskeinon äkännyt, kaiken minkä ilmaiseksi voitte lähettää...;)
Eräällä tuttavamiehellä taas on tapana "huvitella" puhelinmyyjien kustanuksella, kuitenkin hyväntahtoisesti. Hän vähän "vedättää" ja heittää huulta, ilman aikomustakaan tilata mitään.
Juu, kyllä minunkin paskakaivoni tarjouduttiin tulemaan korvaamaan nykyvaatimukset täyttävillä mutta sanoin, että hoidan asian ihan itse sitten kun se on ajan kohtaista.
Onhan se vähän semmonen juttu, kun ei oikein totuutta tiedä mikä vaikuttaa ja minkä verran. Pienistä puroistahan se syntyy suuri jokikin.
Tässä joku vuosi sitten kävin synnyinseudullani erään järven rannalla, edellisestä käynnistä reilut kymmenen vuotta. Rannat olivat niin rehevöityneet, että pahaa teki. Rannat, joissa lapsena pulikoitiin eikä kaislikoista tietoakaan. Mikä sitten lienee paskakaivojen ja mikä peltojen lannoituksen osuus.
Mutta tommosen ne nyt kuitenkin on keksineet, aiheesta tai ei. Tuskin tässä nyt kuitenkaan ensimmäisten joukossa kannattaa innolla hankkia kalliita systeemejä. Ja mitkähän mahtaa olla sanktiot, jos ei kikkareentuhoojat ole kunnossa määräaikaan mennessä.
Itse ainakin laittelen jossain vaiheessa kompostivessan, pääsee sitten ainakin vähemmällä niiden likavesien kanssa.- RosaLiiin
mies-vm56 kirjoitti:
olet hyvän puhelinmyyjän karkoituskeinon äkännyt, kaiken minkä ilmaiseksi voitte lähettää...;)
Eräällä tuttavamiehellä taas on tapana "huvitella" puhelinmyyjien kustanuksella, kuitenkin hyväntahtoisesti. Hän vähän "vedättää" ja heittää huulta, ilman aikomustakaan tilata mitään.
Juu, kyllä minunkin paskakaivoni tarjouduttiin tulemaan korvaamaan nykyvaatimukset täyttävillä mutta sanoin, että hoidan asian ihan itse sitten kun se on ajan kohtaista.
Onhan se vähän semmonen juttu, kun ei oikein totuutta tiedä mikä vaikuttaa ja minkä verran. Pienistä puroistahan se syntyy suuri jokikin.
Tässä joku vuosi sitten kävin synnyinseudullani erään järven rannalla, edellisestä käynnistä reilut kymmenen vuotta. Rannat olivat niin rehevöityneet, että pahaa teki. Rannat, joissa lapsena pulikoitiin eikä kaislikoista tietoakaan. Mikä sitten lienee paskakaivojen ja mikä peltojen lannoituksen osuus.
Mutta tommosen ne nyt kuitenkin on keksineet, aiheesta tai ei. Tuskin tässä nyt kuitenkaan ensimmäisten joukossa kannattaa innolla hankkia kalliita systeemejä. Ja mitkähän mahtaa olla sanktiot, jos ei kikkareentuhoojat ole kunnossa määräaikaan mennessä.
Itse ainakin laittelen jossain vaiheessa kompostivessan, pääsee sitten ainakin vähemmällä niiden likavesien kanssa.oottelen ja kahtelen minäkin, onhan noita kaivoja tuossa jonniin verran, että ei ne heti varmaankaan käräjille...
Piilossa on ulkohuussini, se onkin yksi hienoimmista paheistani. Istua kesäiltana huussissa ja lueskella vanhoja lehtiä. Aurinko lämmittää niin somasti ja sataan kertaan luetuista lehdistä löytyy aina jotain uutta. Sanoisinko, että melkein auvoinen olo silloin, linnut ja pörriäiset musisoivat...
Kompostivessa onkin hyvä ajatus...hyvvee multoo tulloo... ja ihan huomaamatta.
Minusta puhelinmyynti on ennemminkin kerjäämistä. Väitän että siinä onnistuneista kaupoista suurin osa tehdään siksi, että kohde ei kehtaa ystävällisyyttään olla ostamatta. Ajatellaan että myyjä loukkaantuu tai on ainakin pahoillaan jos ei häneltä osta. Onhan hän melko tuttukin kun puhuttelee etunimellä.
Ja säälin tunnehan niiden kanssa joskus tulee, sellasia reppanoita niissä tarjoajissa ja myyntilorujen lukijoissa usein on. Itsekritiikki on niissä hommissa kuollut käsite.- tammikuunlikka-51
..sekä kumppaninsa hakivat kesätöitä ja ottivat puhelimyyntifirmasta vastaan työn. Kumpikin tuli nopeasti siihen tulokseen ettei ole heidän hommaansa.
Kyllä ne omistajat selvittävät myyjille miten myydään ja minkälaiset liturgiat pitää puhua ja erityisesti miten puhutellaan ihmistä. Palkka ei ole mistään kotoisin, paitsi heillä jotka osaavat mainion puhetaidon. Usein myyjinä on nuoria jotka eivät muualta ole saaneet töitä ja jotakin pitää yrittää. Tärkeä seikka olisi ettei aivan törkeästi kohdeltaisi puhelinmyyjää vaan fiksusti sanotaan jollei kiinnosta. Ei ole mitään järkeä mennä loukkaamaan ketään asiattomilla puheilla. Eiväthän he toki omilla puhelimillaan soittele tai eivät ainakaan nämä nuoreni, vaan olivat "oikein" työpaikassa työssä.
No, enää eivät ole myymässä lehtiä vaan yrittävät koulunsa/hoitovapaansa ohella löytää jotakin ilta/viikonlopputyötä.
- puh.numero
Johtuneeko siitä, että mulla on salainen puh.numero, ettei näitä "myyntipuheluita" tule. Mikäli tulisi, niin jättäisin puhelimen keittiön pöydälle ja menisin tupakalle partsille. Kaipa se myyjä kyllästyisi pöydän kanssa juttelemaan. :-)
Minulla on salainen puhelinnumero, salainen osoite ja ei virallista sähköpostia käytettävissä. Minua ei voi saada tuntematon kiinni. En siis tiedä noista ongelmista mitään.
- ja lyhytsanainen
ikävä ihminen.
Ei ongelmia minkään sortin lähestyjistä.
Vuh ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 50959
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että368791- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän121684- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594