Kahden näyttöpäätteen ongelma

väreilevä

Olen liittänyt kaksi päätettä samaan koneeseen ja laajentanut työpöydän kumpaankin näyttöön asetuksista.
Alkuperäinen 22" laajakuvanäyttö on kiinnin keskusyksikössä uudella leveällä(dvi?) liittimellä. Toinen perinteinen 17" näyttö on kiinni vanhalla kapealla(vga?) liittimellä. Keskusyksikössä on vain nämä kaksi liitäntää näytöille.

Ongelma on seuraava:
Joko kerta kun käynnistää koneen, näyttö väreilee oudosti eli esim. tekstit "valuvat" oikealle näytössä. Sama koskee kaikkia objekteja näytössä. Kun tällöin sammuttaa ja uudelleen käynnistää koneen, niin ongelma poistuu. Em. uudelleenkäynnistys pitää kuitenkin tehdä joka käyttökerta.
Ratkaisuja ongelmaan?

1

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuha2

Mulla on 2 näyttöä (19" CRT, Samsung). Mulla väreilee jonkun verran ja olen ajatellut että se on jonkinlaista signaalikohintaa.

En oikein tiedä mitä tarkoitat valumisella oikealle. Siirtyvätkö ne oikealle vai mitä. Veikkaisin että jos se tapahtuu 17" crt niin se johtuu siitä että signaali vääristyy pikkasen kun on analoginen. Katso että johdot on suorassa eivätkä ole kiertyneet itsensä tai toisiinsa. Pikkasen olis johdoilla hyvä olla kanssa väliä. Ehkä sulla on huonot johdot eli ilman eristyksiä. Kannattaa hankkia sellainen vga kaapeli joka on suojattu. Ihan kaikki halvimmat ei ole. Muuta ei nyt tule mieleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5554
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1635
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      18
      1097
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      977
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      68
      972
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      903
    7. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      890
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      888
    9. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      848
    10. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      113
      836
    Aihe