Hei!
Tiedän, että asiani ei koske kirpputoreja. Tällä palstalla kuitenkin on tultu ahkerasti käytyä näin tylsinä päivinä. Muista palstoista en sitten tiedäkkään! Joten haluaisin kysyä täällä nyt kysymyksen, joka siis ei koske kirppareita tällä erää. Joten pahoittelen sitä jo tässä vaiheessa. En kaipaisi siis mitään inhottavia viestejä takaisin kuten "ei toi liity tähän" tai mitään vastaavaa. Kysymykseeni siis.
En ole koskaan lähettänyt mitään tavaraa postissa! Vaikka tähän ikään olen jo päässyt... Aina on vain kortteja lähetelty, mutta muuta ei. Nyt kuitenkin löysin huuto.netin ja haluaisin myydä siellä vähän rojujani mitä on kertynyt kaappeihin.
Mutta, siis en ole koskaan ennen mitään lähetellyt. Niin osaisiko joku neuvoa tälläistä typerää hupsua mummoa, miten se tehdään? Siis jos myisin esimerkiksi paidan. Yhden paidan. Pitääkö mennä ostamaan postista kirjekuori, johon paita mahtuu ja postihinta siinä samassa kuoressa sitten. Sitten kotona pakata ja viedä postiin uudestaan? Vai pitääkö erikseen ostaa joku kuori ja sitten siihen postimerkit? Mistä ihmeestä tiedän paljonko kyseisen tavaran postimaksu on? Jos myisin vaatepaketin. paljon vaatteita kerralla, niin pakkaanko kaikki esimerkiksi jätesäkkiin tai pahvilaatikkoon? Minne vien sen todella suuren säkin? Ja miten saan siihen osoitteen muut yhteystiedot?
Miten ihmeessä toimin? Haluaisin todellakin vastauksia. No, käympäs täällä kurkkimassa vähät väliä jos mukavia vastauksia on tullut. Kiitoksia kaikille vastaajille!
p.s. jos tulisi nyt semmoinen ehdotus, että "mene sinne postiin ja kysy sieltä" niin ei. kirjoitin tämän viestin TÄNNE koska haluan apua TÄÄLTÄ. en yhdestäkään postista sun muusta. TÄÄLTÄ. Kiitos.
Kaipaisin apua ! Kiitos
2
2704
Vastaukset
- KVG..
"p.s. jos tulisi nyt semmoinen ehdotus, että "mene sinne postiin ja kysy sieltä" niin ei. kirjoitin tämän viestin TÄNNE koska haluan apua TÄÄLTÄ. en yhdestäkään postista sun muusta. TÄÄLTÄ. Kiitos."
Kuule tuon selostamasi perusteella kukaan ei osaa sanoa paljonko tarkasti paidan lähetys maksaa. Ja osaat varmasti itsekin googlettaa postin sivut ja sieltä postimaksutaulukot paketeille, kirjeille ja maksikirjeille. Hinta määräytyy painon mukaan. Sivuilta löytyy myös pakettien maksimimitat.
Sinun on pakko mennä postiin jossain vaiheessa, jos postin kautta meinaat paketin lähettää. Voit käyttää myös matkahuoltoa tai ärräpakettia, mutta posti taitaa olla helpoin. Postimerkkien kanssa ei kannata alkaa leikkimään, helpointa on vaan maksaa postiin tarvittava summa.
Ja sitten vaihtoehtoja miten voit toimia:
Otat paidan postiin mukaan ja ostat sieltä kuoren/paketin paitaa varten. Hintaa lähetykselle voi tulla kaikkea vajaa 2e-9,70, riippuen onko kyseessä pieni ohut toppi vai iso villapaita. Postimaksuja voit pyytää niin paljon kuin arvelet kuluvan ja palauttaa loput ostajalle jos ei riitä. Tosin voit sisällyttää postikulut huutosummaan jo valmiiksi, etkä pyydä erikseen postitusmaksua.
Helpoimmalla pääset kun ostat helpostipaketteja ja pakkaat niihin. Muovipussiin pakattuna ei ole varmaa että se ei hajoa matkalla ja osoitetarra voi irrota jos et pakkaa tarpeeksi hyvin. Helpostipaketille tiedät postikulut (löytyy postin sivuilta) ja voit käydä ostamassa paketin valmiiksi kotiin ja pakata tavarat siellä ja viedä postiin.
Postin sivuilta löytyy myös postimaksulaskuri, jonka avulla voit laskea paketille hinnan. Tosin tästä ei ole paljon iloa, jos sinulla ei ole tarkkaa talousvaakaa...
Voit toki pakata myös omaan pahvilaatikkoon tai jopa pussiin, mutta pakkaa ja mittaa kunnolla ettei ostajalle tule ikävää yllätystä. - lukemassa huuto.netin
keskustelu palstaa, kun itse aloin siellä tavaraa myymään siitä oli paljon apua.
Itse ostin digitaalivaa"an jolla on helppo punnita kaikki paketit 5kg asti. Voin olla varma postikulujen määrästä, ja kyllä tuosta on ollut muutenkin hyötyä.
Postista saa myös hinnastoja joista selviää kotimaan ja ulkomaan pakettien/kirjeiden postitusmaksut. Postista saat myös pakettikortit, jotka kiinnitetään pakettin kylkeen.
Paidan voi hyvinkin laittaa kirjekuoreen,pahvikuoreen kuplamuovikuoreen...mikä sinulla vain nyt saattuu olemaan. Jos lähettää esim. vaatteen tavallisessa kirjekuoressa, itse yleensä teippaan reunat jotta kuori säilyy varmasti ehyenä.
Jos jotain särkyvää aiot postittaa kannattaa käydä kyselemässä/katselemassa kauppoja josko niistä saisi kuplamuovia joissa heille on tullut tavaraa, tämä on yllätättävän arvokasta jos joutuu ostamaan. Myös lehtiinkin voi kääriä, mutta siitä kertyy äkkiä paljon painoa joka taas nostaa postikuluja.
Vaatepakettiinhan voit laittaa niin paljon vaatteita kuin itse tahdot. Esim. ruokakauppoihin tulee melkeinpä päivittäin tavaraa ja luonnolisesti myös laatikoita. Jos kotisi lähistöllä on esim. siwa/valintatalo kannattaa käydä kysymässä josko laittaisivat sinulle pari laatikkoa sivuun(yleensähän ne heti hajotetaan). Nämä ovat senverran pieniä kauppoja että muistavat helpommin ottaa niitä laatikoita, tarkoitan siis sitä että jossain isommissa marketeissa on henkilökuntaa niin paljon että joku saattaa heittää vahingossa nämä sinulle tarkoitetut laatikot pois ajatellen niitä roskiksi(kokemusta asiasta on:)
toivottavasti oli edes jotain apua tästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760