Jemenin kameleontti

Hurahdin

En pahemmin liskoista perusta, mut muutama pvä sit näin eläinkaupassa jemenin kameleontin, johon hurahdin. Oon ettiny tietoo netistä, mut aika vähän on löytyny. Josko joku liskosta enemmän tietävä haluis vähän kertoa :)

6

635

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herppi.net

      sivulle.

      Herkkä eläin. Suuri osa niistä ei kesyynny lainkaan vaan stressaantuu helposti. Liika stressi voi tappaakin.

      Joudut kasvattamaan itse matoja ja sirkkoja ja se voi ottaa päähän. Siritys käy monien hermoille ja jotkut eivät kestä niiden hyppimistä/karkaamista ja hajua.
      Jos taas ostat sirkat kaupasta niin hintaa voi tulla muutama kymppiä viikossakin.
      Lisäksi kamsulle pitää antaa kurkkua, salaattia yms kosteaa ruokaa.
      Vain yksi eläin terraan.

      Terran pitää olla korkea malli. Kosteutta noin 60 ja lämpölampun alla lämpö noin 35 ja muualla sitten se reilu 20.

      Siinä nyt alkua. Englannin kielellä löytyy enemmän tietoa.

      • Hurahdin

        Sain kyllä sen verran tietoo netistä, että vain yhden voi ottaa ja ruokavaliostakin jonkun verran. Vaativalta vaikuttaa, varsinkin, kun matelijoista mulla ei ennestään oo niin minkäänlaista kokemusta. Söpöhän se oli, mutta pelkästään sen perusteella en kyllä hanki


    • eps -99 joraa

      kameleontti voi elää kasvissa tai vastaa vassa. ja se syö sirkkoja täällä meillä:)

      • riiieiiti

        itse olen todennut tekokasvit helpoimmaksi vaikka olenkin puutarhuri. Kasvit eivät saa olla myrkyllisiä.
        Riittävän vahvoja oksia pitää olla kiipeilyä varten.


      • repti KING
        riiieiiti kirjoitti:

        itse olen todennut tekokasvit helpoimmaksi vaikka olenkin puutarhuri. Kasvit eivät saa olla myrkyllisiä.
        Riittävän vahvoja oksia pitää olla kiipeilyä varten.

        - ilman kosteus
        - lämpötila ei saa laskea liian alhaiseksi

        Kamsut on erittäin herkkiä lemmikkeinä ja saattavat kuolla pelkkään stressiin jota ei hoitaja osaa ennekoida mitenkään, en suosittele... guuglella löytyy lontoon kielellä vaikka kuinka paljon tietoa lajeista, itsekin moista harkitsin mutta jätin väliin, mitä enemmän opiskelin kameleontiesta sitä varmempi olin ettei niiden paikka ole pohjolassa jossa lämpmänkin talon terraarion olosuhteet voivat olla dramaattisia kameleontille.


      • Hurahdin
        repti KING kirjoitti:

        - ilman kosteus
        - lämpötila ei saa laskea liian alhaiseksi

        Kamsut on erittäin herkkiä lemmikkeinä ja saattavat kuolla pelkkään stressiin jota ei hoitaja osaa ennekoida mitenkään, en suosittele... guuglella löytyy lontoon kielellä vaikka kuinka paljon tietoa lajeista, itsekin moista harkitsin mutta jätin väliin, mitä enemmän opiskelin kameleontiesta sitä varmempi olin ettei niiden paikka ole pohjolassa jossa lämpmänkin talon terraarion olosuhteet voivat olla dramaattisia kameleontille.

        Oon tässä tarkemmin miettiny ja tullu tuloksee, et ehkä karvaset elukat on enemmän mun alaa. Ku ei tota kokemusta liskoista oo ja ehkä ei kannata alottaa noin vaativasta. Kuinka isoks ne muuten kasvaa? Se eläinkaupan kamsu oli aika pieni, mut varmaanhan se siitä kasvaa vielä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe