Synnille kuollut

Vanhurskas vakaa

Room. 7:2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä;

mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.

Room. 7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen,

jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle;

mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

Room. 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi,

hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

Room. 7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

Room. 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,

1. niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa
2. emmekä kirjaimen vanhassa.
-------
Room. 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

Room. 7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi?

Pois se!

Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

Room. 7:14 Sillä me tiedämme, ...

1. että laki on hengellinen,
2. mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

- Näin siis Jumalan sana

_____________________
Tänne on pesiytymyt muutamia veijareita jotka henskeleitään paukutellen ovat osoittautuneet täysin tietämättömiksi siitä että

1. laki on hengelline
2. mutta HE ovat lihallisia myytyjä synnin alaisuuteen.

Mikäs umpisokean on paukutellessa ylpeydestä toisia vastaan ja keskuessa kehonsa kuletuksesta

Voi pimeyttä ei muuta voi sanoa.

Sehän on suoraan pyrkimistä vanhurskautumaan lihansa avulla, mutta kerskutaan lihan kuoletuksella. Luulettweko meidän uskova satuihinne? Oksennuksen ja itseriittoisuuden saastan haju leijuu heistä pitkälle, kun he omassa vanhurskaudessaan halveksivat Jeesuksessa kristuksen uskon ja Kasteen kautta vanhurskautettuja, eläviä Jumalan lapsia.

44

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jatkakaa lukuharjoituksia eteenpäin, Pyhä Henki voi avata miten Jeesus hoiti syntiongelman.

      Vai onko se niin, että Jeesus särki perkeleen teot kaikkien muiden paitsi sinun kohdallasi.

      • Vanhurskas vakaa

        Olen vanhurskas pyhä ja puhdas. Sen tähden en kerskaa itsestäni vaan Kristuksesta.
        Jatka siis lukuharjoituksia, kyllä Jeesus ilmestyy vielä sinullekin kunniassaan ja silloin palavat takuuvarmasti nuo hengellisestä ylepydestä paukkuvat henskelisikin. :-)

        Se on uskomaton kokemus kun ihminen saa sen vanhurskauden joka tule Jumalata lahjaksi uskon kautta ilman omia ansioita. Ei silloin pauku enää henskelit, vaan ylistyslaulut Kristukselle.

        Kaikki muu (mikä on ihmisestä) tulee palamaan kerran, vain usko toivo ja rakkaus kestävät. Kiitos Jumalalle että jo täällä saamme elää rakkaudessa Jumalan kansan kanssa yhdessä. Me armahdetut syntiset. Hallelujaa! Kuivat karhakat, jotka koko elämänsä ajan haraavat Jumalan armoa vastaan, ne poltetaan sammumattomassa tulessa. Sen tähden heräjä sinä joka itsetyytyväisenä makaat, niin Kristus,(Jumalan armo ja rakkaus) sinua vallaisee. Armahdetun syntisen osa on ihana, se on iloa ja ylistystä tulvillaan jo täällä, ja kerran siellä.

        Room. 8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.

        Room. 8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        Room. 8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        Room. 8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        Room. 8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut,

        mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

        *) Room. 8:25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

        Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        Room. 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        Room. 8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

        Room. 8:31 Mitä me siis tähän sanomme?

        Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

        Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja?

        Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

        Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen?

        Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Room. 8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?

        Room. 8:36 Niinkuin kirjoitettu on:
        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
        Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton...

        *) ... hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.


      • Sarpatin leski

        Kirjotuksesi on sävyltään tarpeettoman pilkallinen.
        Synti ei ole ongelma kenellekään, joka uskoo.
        Siitä huolimatta syntisyys on läsnä uskovankin elämässä. Hän on edelleen syntinen, mutta Kristuksen tähden hänen syntiään ei lueta.

        Jos näin ei olisi, ei tarvitsi edes rukoilla: "anna anteeksi meidän syntimme".
        Vasta kuolemassa ihminen on synnin ruumista vapaa.
        Uskossa elävän kristityn elämässä synti ei vallitse niin, että hän olisi sen orja, mutta se ei merkitse Jumalan edessä synnittömyyttä.

        Synnin ruumis on turmeltu Golgatalla, ja se on vuotanut kuiviin koko maailman syntien tähden.
        Tämä turmeleminen tapahtuu uskolla omistettuna: kun syntinsä pelästyttämä katuu ja pakenee Jumalan armon turviin Kristuksessa: siinä tapahtuu synnin ruumiin turmeleminen.
        Se ei tapahdu kerran, vaan sen on tapahduttava aina ja joka päivä.

        Näin kristitty, joka kasteessa on haudattu yhdessä Kristuksen kanssa hänen kuolemaansa, voi myös nousta ylös yhdessä hänen kanssaan uuteen elämään.
        Kristitty elää uutta elämää, mutta hän elää yhdessä Kristuksen kanssa: "en minä vaan Kristus, joka minussa asuu".
        Samaan aikaan hänessä on edelleen perisynti, joka etsii valtaansa ja tulee ilmi monina synnin heikkouksina: "tunnen jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ottaa minut vangiksi synnin laissa".

        Synnin ruumiin turmeleminen ei ole mikään lihanpyhittäjien mainostama
        tekninen suoritus, napin painallus: aivan kuin usko olisi omassa vallassa kuin hissi kerrostalossa.
        Usko on aina Jumalan teko ja armo: Hän on se joka vaikuttaa sekä tekemisen että tahtomisen.
        Siksi on kuunneltava ja luettava p u h d a s t a Jumalan sanaa, jotta Pyhä Henki saisi vaikuttaa, neuvoa ja opastaa kaikkeen totuuteen.

        Tästä ei perkele pidä. Siksi se pistää hurskaanakin pidettyjä vainoamaan
        oman turmeltuneen psyykensä kautta kaikkia sellaisia, jotka tahtoisivat
        ihmisoppien hälyn keskellä huutaa: "Katso, Jumalan karitsa, joka ottaa kantaakseen maailman synnin".


      • Sarpatin leski kirjoitti:

        Kirjotuksesi on sävyltään tarpeettoman pilkallinen.
        Synti ei ole ongelma kenellekään, joka uskoo.
        Siitä huolimatta syntisyys on läsnä uskovankin elämässä. Hän on edelleen syntinen, mutta Kristuksen tähden hänen syntiään ei lueta.

        Jos näin ei olisi, ei tarvitsi edes rukoilla: "anna anteeksi meidän syntimme".
        Vasta kuolemassa ihminen on synnin ruumista vapaa.
        Uskossa elävän kristityn elämässä synti ei vallitse niin, että hän olisi sen orja, mutta se ei merkitse Jumalan edessä synnittömyyttä.

        Synnin ruumis on turmeltu Golgatalla, ja se on vuotanut kuiviin koko maailman syntien tähden.
        Tämä turmeleminen tapahtuu uskolla omistettuna: kun syntinsä pelästyttämä katuu ja pakenee Jumalan armon turviin Kristuksessa: siinä tapahtuu synnin ruumiin turmeleminen.
        Se ei tapahdu kerran, vaan sen on tapahduttava aina ja joka päivä.

        Näin kristitty, joka kasteessa on haudattu yhdessä Kristuksen kanssa hänen kuolemaansa, voi myös nousta ylös yhdessä hänen kanssaan uuteen elämään.
        Kristitty elää uutta elämää, mutta hän elää yhdessä Kristuksen kanssa: "en minä vaan Kristus, joka minussa asuu".
        Samaan aikaan hänessä on edelleen perisynti, joka etsii valtaansa ja tulee ilmi monina synnin heikkouksina: "tunnen jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ottaa minut vangiksi synnin laissa".

        Synnin ruumiin turmeleminen ei ole mikään lihanpyhittäjien mainostama
        tekninen suoritus, napin painallus: aivan kuin usko olisi omassa vallassa kuin hissi kerrostalossa.
        Usko on aina Jumalan teko ja armo: Hän on se joka vaikuttaa sekä tekemisen että tahtomisen.
        Siksi on kuunneltava ja luettava p u h d a s t a Jumalan sanaa, jotta Pyhä Henki saisi vaikuttaa, neuvoa ja opastaa kaikkeen totuuteen.

        Tästä ei perkele pidä. Siksi se pistää hurskaanakin pidettyjä vainoamaan
        oman turmeltuneen psyykensä kautta kaikkia sellaisia, jotka tahtoisivat
        ihmisoppien hälyn keskellä huutaa: "Katso, Jumalan karitsa, joka ottaa kantaakseen maailman synnin".

        Evankeliumi on Jumalan voima!
        Onko sielläpäin niin heikkoa evankeliumia tarjolla, ettei se mahda sinun turmeluksellesi mitään?

        Ihmettelen, etkö usko ja luota Jumalan voimaan?


      • Avaaja
        Sarpatin leski kirjoitti:

        Kirjotuksesi on sävyltään tarpeettoman pilkallinen.
        Synti ei ole ongelma kenellekään, joka uskoo.
        Siitä huolimatta syntisyys on läsnä uskovankin elämässä. Hän on edelleen syntinen, mutta Kristuksen tähden hänen syntiään ei lueta.

        Jos näin ei olisi, ei tarvitsi edes rukoilla: "anna anteeksi meidän syntimme".
        Vasta kuolemassa ihminen on synnin ruumista vapaa.
        Uskossa elävän kristityn elämässä synti ei vallitse niin, että hän olisi sen orja, mutta se ei merkitse Jumalan edessä synnittömyyttä.

        Synnin ruumis on turmeltu Golgatalla, ja se on vuotanut kuiviin koko maailman syntien tähden.
        Tämä turmeleminen tapahtuu uskolla omistettuna: kun syntinsä pelästyttämä katuu ja pakenee Jumalan armon turviin Kristuksessa: siinä tapahtuu synnin ruumiin turmeleminen.
        Se ei tapahdu kerran, vaan sen on tapahduttava aina ja joka päivä.

        Näin kristitty, joka kasteessa on haudattu yhdessä Kristuksen kanssa hänen kuolemaansa, voi myös nousta ylös yhdessä hänen kanssaan uuteen elämään.
        Kristitty elää uutta elämää, mutta hän elää yhdessä Kristuksen kanssa: "en minä vaan Kristus, joka minussa asuu".
        Samaan aikaan hänessä on edelleen perisynti, joka etsii valtaansa ja tulee ilmi monina synnin heikkouksina: "tunnen jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ottaa minut vangiksi synnin laissa".

        Synnin ruumiin turmeleminen ei ole mikään lihanpyhittäjien mainostama
        tekninen suoritus, napin painallus: aivan kuin usko olisi omassa vallassa kuin hissi kerrostalossa.
        Usko on aina Jumalan teko ja armo: Hän on se joka vaikuttaa sekä tekemisen että tahtomisen.
        Siksi on kuunneltava ja luettava p u h d a s t a Jumalan sanaa, jotta Pyhä Henki saisi vaikuttaa, neuvoa ja opastaa kaikkeen totuuteen.

        Tästä ei perkele pidä. Siksi se pistää hurskaanakin pidettyjä vainoamaan
        oman turmeltuneen psyykensä kautta kaikkia sellaisia, jotka tahtoisivat
        ihmisoppien hälyn keskellä huutaa: "Katso, Jumalan karitsa, joka ottaa kantaakseen maailman synnin".

        Vahvasti todistit ja tismalleen Raamatun m ukaisen kristinopin mukaisesti.

        Merkillisintä tässä on se, että lihanpyhitysopin omaksuneet ihmiset eivät ollenkaan tajua sitä, kuinka ilkeitä ja julmia he itse ovat muille. Toiset ovat ilkeitä, he eivät.

        Toki hyvin ymmärrän sen, että ihminen loukkaantuu, kun kaikki ei mene sillä tavalla kun itse haluaisin, minua ei ymmärretä ja tarkoitustani tulkitaan väärin. Tämä on tuttua meille kaikille ja kuuluu elävän ihmisen olemukseen, Ellei loukkaantuisi niin olisi joko kuollut, taikka sitten täysin sokea teeskentelijä joka valehtelee itselleen niin ovelasti, että itsekin uskoo omat valheensa tosiksi.

        Kristinopillinen puoli vihneellä on hakusessa, hänestä ei ole sen tähden muille opettajaksi. Mutta hänellä on myöskin omat vahvuutensa. Parasta hänessä on se, että hän on oma itsensä sellaisena kun on. Siinä asiassa lienemme hyvin samanlaisia :-)

        Kaikki mikä ei tule USKOSTA on syntiä. Sen tähden on hyvin huolestuttavaa, että kaikin voimin pyritään repimään oksia irti Kristus ruumiista halveksimalla uskoa ja puhumalla uskosta jumalattomasti. Kun ihminen saadaan horjumaan USKOSSA aletaan huutamaan kurkku suorana töitä. Aivan kuin ihminen tulisi töitä vanhurskaaksi ilman yhteyttä Kristukseen joka kautta KAIKKI rakkaudesta tulevat työt tulevat.

        Lain toistä, (= vaatiminen ja rankaisu), ihminen tulee vain vihaiseksi. Ja jos onnituu hyvin pettämään itsensä, onnistuu kuvittelemaan itsensä onnistuneeksi lain töissä, niin hänestä tulee ylpeä ja itseriittoinen kuin sammakosta mättäällä.


      • Avaaja kirjoitti:

        Vahvasti todistit ja tismalleen Raamatun m ukaisen kristinopin mukaisesti.

        Merkillisintä tässä on se, että lihanpyhitysopin omaksuneet ihmiset eivät ollenkaan tajua sitä, kuinka ilkeitä ja julmia he itse ovat muille. Toiset ovat ilkeitä, he eivät.

        Toki hyvin ymmärrän sen, että ihminen loukkaantuu, kun kaikki ei mene sillä tavalla kun itse haluaisin, minua ei ymmärretä ja tarkoitustani tulkitaan väärin. Tämä on tuttua meille kaikille ja kuuluu elävän ihmisen olemukseen, Ellei loukkaantuisi niin olisi joko kuollut, taikka sitten täysin sokea teeskentelijä joka valehtelee itselleen niin ovelasti, että itsekin uskoo omat valheensa tosiksi.

        Kristinopillinen puoli vihneellä on hakusessa, hänestä ei ole sen tähden muille opettajaksi. Mutta hänellä on myöskin omat vahvuutensa. Parasta hänessä on se, että hän on oma itsensä sellaisena kun on. Siinä asiassa lienemme hyvin samanlaisia :-)

        Kaikki mikä ei tule USKOSTA on syntiä. Sen tähden on hyvin huolestuttavaa, että kaikin voimin pyritään repimään oksia irti Kristus ruumiista halveksimalla uskoa ja puhumalla uskosta jumalattomasti. Kun ihminen saadaan horjumaan USKOSSA aletaan huutamaan kurkku suorana töitä. Aivan kuin ihminen tulisi töitä vanhurskaaksi ilman yhteyttä Kristukseen joka kautta KAIKKI rakkaudesta tulevat työt tulevat.

        Lain toistä, (= vaatiminen ja rankaisu), ihminen tulee vain vihaiseksi. Ja jos onnituu hyvin pettämään itsensä, onnistuu kuvittelemaan itsensä onnistuneeksi lain töissä, niin hänestä tulee ylpeä ja itseriittoinen kuin sammakosta mättäällä.

        mikä minussa pännii, niin käsitellään jokainen kysymys yksityiskohtaisesti. Vastaan jokaiseen kysykseen, paitsi paljonko on velkaa ym vastaavaa.


      • Avaaja
        vihne kirjoitti:

        Evankeliumi on Jumalan voima!
        Onko sielläpäin niin heikkoa evankeliumia tarjolla, ettei se mahda sinun turmeluksellesi mitään?

        Ihmettelen, etkö usko ja luota Jumalan voimaan?

        Evankeliumi ei ole sinunkaan lihaasi yhtään pyhemmäksi tehnyt. Olet tässä avoin kaikken edessä! Mutta älä pelkää tulla alastomaksi kaikesta (luullusta) hyvästäsi, sillä minä olen sinun kanssasi sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Viikunanlehdestä ei ole mitään apua, olet alaston sokea kokeka ja köyhä kaikken meidän edessämme. Kuten me muutkin, emme me ole sen parempia. Revi sekin irti ja tunnusta olevasi suuri syntinen saastakasa herrasi edessä, rukoile armoa ja viikunan lehti pois alastomuutesi häpy listaa lävitse Herran kirkkaiden kasvojen edessä. Ota USKOSSA Kristukselta lahjaksi vanhurskaus, niin tuo saastasi joka meidän kaikken silmiin loistaa, ei näy Jumalan edessä viimeisellä tuomiolla. Olet armahdettu syntinen hallelujaa. Tässä se on meidän kaikken turva, Kristuksen vanhurskauden vaate joka yllemme puetaan.

        Älä enää petä itseäsi omalla vanhurskaudellasi, vaan tunnusta olevasi kokosyntinen. Ja sellaisen ota armo vastaan Jumalan suurena lahjana. Kyllä siinä jalka irtoaa massta ja Jumalalta lahjaksi saatu vanhurskaus alka näykyä myös ilona ja armollisuutena muitakin kohtaan.


      • Avaaja kirjoitti:

        Evankeliumi ei ole sinunkaan lihaasi yhtään pyhemmäksi tehnyt. Olet tässä avoin kaikken edessä! Mutta älä pelkää tulla alastomaksi kaikesta (luullusta) hyvästäsi, sillä minä olen sinun kanssasi sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Viikunanlehdestä ei ole mitään apua, olet alaston sokea kokeka ja köyhä kaikken meidän edessämme. Kuten me muutkin, emme me ole sen parempia. Revi sekin irti ja tunnusta olevasi suuri syntinen saastakasa herrasi edessä, rukoile armoa ja viikunan lehti pois alastomuutesi häpy listaa lävitse Herran kirkkaiden kasvojen edessä. Ota USKOSSA Kristukselta lahjaksi vanhurskaus, niin tuo saastasi joka meidän kaikken silmiin loistaa, ei näy Jumalan edessä viimeisellä tuomiolla. Olet armahdettu syntinen hallelujaa. Tässä se on meidän kaikken turva, Kristuksen vanhurskauden vaate joka yllemme puetaan.

        Älä enää petä itseäsi omalla vanhurskaudellasi, vaan tunnusta olevasi kokosyntinen. Ja sellaisen ota armo vastaan Jumalan suurena lahjana. Kyllä siinä jalka irtoaa massta ja Jumalalta lahjaksi saatu vanhurskaus alka näykyä myös ilona ja armollisuutena muitakin kohtaan.

        sinä nyt syytät minua?


      • Avaaja
        vihne kirjoitti:

        mikä minussa pännii, niin käsitellään jokainen kysymys yksityiskohtaisesti. Vastaan jokaiseen kysykseen, paitsi paljonko on velkaa ym vastaavaa.

        Olen aina valmis asettumaan puolustamaan sinua. Olet paras "opponentti"
        herättämään keskustelua syvimmistä uskoon liittyvistä kysymyksistä.
        Olet Jeesuksen seuraaja ja uskonveli. Avoin rehellinen ihminen.
        Minua ei siis pänni sinussa mikään.

        Jumalan armoon ja anteeksiantoon perustuva vanhurskaus ei luettele tekojaan, vaan ylistää Kristusta - hänen teoistaan. Me olemme, niin sinä kuin minäkin, yksiä suuria syntikasoja, Jumalan armosta Kristuksen tähden armahdettuja syntisiä.

        Tämä ylle kirjoitettu on se viesti jota veljelle haluan edes tuoda. Valitettavasti heikkoudessani, mutta vaikka siltä näyttäisikin, en kuitenkaan ilman rakkautta. Jotkut persoonat minua äsyttävät suunnattomasti, vihne ei kuulu niihin. :-)
        Siunausta sinulle!


      • Avaaja
        vihne kirjoitti:

        sinä nyt syytät minua?

        ... kuinka sitten minä.

        Mutta yksi on ehto on, ettäs Jeesuksen Krstuksen vanhurskaudella olet puettu, etkä turvaa lihaasi (= tekoihin).


      • Sarpatin leski
        vihne kirjoitti:

        Evankeliumi on Jumalan voima!
        Onko sielläpäin niin heikkoa evankeliumia tarjolla, ettei se mahda sinun turmeluksellesi mitään?

        Ihmettelen, etkö usko ja luota Jumalan voimaan?

        Ei minussa ole kireyttä, vaan valtavaa raukeutta ja rauhaa.

        Etkö sinäkin voisi jättää kaiken hyökkäilyn, koska sinun lahjasi ovat enemmän sairaanhoitajan kuin sissipäälikön tehtävissä.

        Kysymyksesi?
        Jotenkin ristiriitaista kysymyksesi ja kirjoittelusi.
        Evankeliumin voima on siinä, että se minut syntisen armahtaa >
        kaikki Kristuksen ansiot ja lahjat ovat minun.

        Minusta sinun ei kannattaisi tuota fariseuksen taakkaa sysätä kenekään harteille, koska et ole kykenevä tai edes halukas itsekään sitä kantamaan.


      • Sarpatin leski kirjoitti:

        Ei minussa ole kireyttä, vaan valtavaa raukeutta ja rauhaa.

        Etkö sinäkin voisi jättää kaiken hyökkäilyn, koska sinun lahjasi ovat enemmän sairaanhoitajan kuin sissipäälikön tehtävissä.

        Kysymyksesi?
        Jotenkin ristiriitaista kysymyksesi ja kirjoittelusi.
        Evankeliumin voima on siinä, että se minut syntisen armahtaa >
        kaikki Kristuksen ansiot ja lahjat ovat minun.

        Minusta sinun ei kannattaisi tuota fariseuksen taakkaa sysätä kenekään harteille, koska et ole kykenevä tai edes halukas itsekään sitä kantamaan.

        eihän sitten ole mitään hätää. Ei kannata niin valtavasti puhua lihan pahuudesta, senhän kaikki tiedämme!

        Pitää puhua Herran hyvyydestä ja voimasta, tätä ajan takaa. Ettemme lihan syntisyyden valittelulla tee tyhjäksi sitä itsessämme tai toisissamme, että Jeesus on särkenyt kaikki perkeleen työt.
        Halleluja!


      • vihne kirjoitti:

        eihän sitten ole mitään hätää. Ei kannata niin valtavasti puhua lihan pahuudesta, senhän kaikki tiedämme!

        Pitää puhua Herran hyvyydestä ja voimasta, tätä ajan takaa. Ettemme lihan syntisyyden valittelulla tee tyhjäksi sitä itsessämme tai toisissamme, että Jeesus on särkenyt kaikki perkeleen työt.
        Halleluja!

        kun kuvittelin, että joistakin asioista kertominen olisi rohkaissut toisia. Olen halunnut välittää sanomaa siitä, että Jumala toimii täsmällisen suunnitelman mukaan ja antaa tilaisuuksia meille. Kuvittelin, että joku ymmärtäisi sen viestin myönteisenä, mutta ilmeisesti se onkin tulkittu itsekehuksi ja tehostamiseksi.

        En pysty tyhjentävästi analysoimaan motiiviani. Olin kerran vapaaehtoiskoulutuksessa seurakunnan tilaisuudessa. Siellä pääkouluttaja kehotti laittamaan lapulle ne syyt miksi teemme vapaaehtoistyötä.

        Kun hän sitten sai ne laput, hän löysi jokaisesta syystä itsekkään motiivin. Arvatkaa olko se rohkaisevaa, en vieläkään ymmärrä tarkoitusta ihan kokonaan.

        Pari täsmäjuttua voisin kertoa.
        Raamattu Marin tasavaltaan.
        Jossain vaiheessa osallistuin humanitääriseen toimintaan mm Toksovan seurakunnan yhteydessä. Veli, joka varastoa piti, sanoi eräänä sunnuntaina, että pitäisi viedä kuorma ja päivä olisi torstai.

        Hän laittoi oikein hienon nahkakantisen raamatun mukaan matkalukemiseksi.
        Perillä tapasimme Valeri Ptrushevin, joka johti raamatun käännöstyötä vanhan testamentin osalta . Hän sanoi, että suomenkielinen raamattu puuttuu työryhmältä.
        Jumala järjesti Professorin Toksovaan ja Suomesta hänelle sinne raamatun.

        Vankilatyöhön tulin siten, että eräänä vuonna pidimme kaksi tilaisuutta silloisella porukalla Vaisaaren seurakuntatalolla. Sinne tuli vankilaporukka monimutkaisen sukulaisuusiteen takia ja pyysivät minua mukaan ja sillä tiellä olen aikaa on mennyt noin yhdeksän vuotta.

        Ehkä olen ollut lapsellinen, mutta tarkoitus uskoakseni oli vilpitön.


      • Vanhurskas vakaa
        vihne kirjoitti:

        kun kuvittelin, että joistakin asioista kertominen olisi rohkaissut toisia. Olen halunnut välittää sanomaa siitä, että Jumala toimii täsmällisen suunnitelman mukaan ja antaa tilaisuuksia meille. Kuvittelin, että joku ymmärtäisi sen viestin myönteisenä, mutta ilmeisesti se onkin tulkittu itsekehuksi ja tehostamiseksi.

        En pysty tyhjentävästi analysoimaan motiiviani. Olin kerran vapaaehtoiskoulutuksessa seurakunnan tilaisuudessa. Siellä pääkouluttaja kehotti laittamaan lapulle ne syyt miksi teemme vapaaehtoistyötä.

        Kun hän sitten sai ne laput, hän löysi jokaisesta syystä itsekkään motiivin. Arvatkaa olko se rohkaisevaa, en vieläkään ymmärrä tarkoitusta ihan kokonaan.

        Pari täsmäjuttua voisin kertoa.
        Raamattu Marin tasavaltaan.
        Jossain vaiheessa osallistuin humanitääriseen toimintaan mm Toksovan seurakunnan yhteydessä. Veli, joka varastoa piti, sanoi eräänä sunnuntaina, että pitäisi viedä kuorma ja päivä olisi torstai.

        Hän laittoi oikein hienon nahkakantisen raamatun mukaan matkalukemiseksi.
        Perillä tapasimme Valeri Ptrushevin, joka johti raamatun käännöstyötä vanhan testamentin osalta . Hän sanoi, että suomenkielinen raamattu puuttuu työryhmältä.
        Jumala järjesti Professorin Toksovaan ja Suomesta hänelle sinne raamatun.

        Vankilatyöhön tulin siten, että eräänä vuonna pidimme kaksi tilaisuutta silloisella porukalla Vaisaaren seurakuntatalolla. Sinne tuli vankilaporukka monimutkaisen sukulaisuusiteen takia ja pyysivät minua mukaan ja sillä tiellä olen aikaa on mennyt noin yhdeksän vuotta.

        Ehkä olen ollut lapsellinen, mutta tarkoitus uskoakseni oli vilpitön.

        Pyhä Henki lähettää meitä itse kutakin eri tahoille ja erilaisiin tehtäviin. Ei Hän jätä meistä ketään toimettomiksi. Tekoja siis alkaa tulla, kun USKO on kunnossa ja elävä.

        Nyt on valheveljien toimesta alettu levittämään sellaista valheellista sanomaa, jonka mukaan uskoa Kristukseen julistetaan siksi, kun ei ole tekoja ja halutaan elää syntielämässä.

        Tämän valhesanoman vahvistamiseksi aletaan puhua halveksivaan sävyyn uskosta, ja penetellaan uskosta vanhurskaiksi tulleita, ikään kuin he olisivat laiskoja Herran työssä, vailla Jumalasta tulevia hyvä töitä. Jeesukseen uskovat antavat kaiken kunnia töistää Herralle koska ne ovat HÄNESSÄ TEHTYJÄ TEKOJA. NE EIVÄT OLE MEIDÄN TEKOJAMME, vaan Kristuksen tekoja.

        Itsevanhurskaat paukuttelevat henskeleitä ja julitavat omia toitään julki, saadakseen niistä itselleen mainetta ja kunniaa.


      • Sapratin leski
        vihne kirjoitti:

        kun kuvittelin, että joistakin asioista kertominen olisi rohkaissut toisia. Olen halunnut välittää sanomaa siitä, että Jumala toimii täsmällisen suunnitelman mukaan ja antaa tilaisuuksia meille. Kuvittelin, että joku ymmärtäisi sen viestin myönteisenä, mutta ilmeisesti se onkin tulkittu itsekehuksi ja tehostamiseksi.

        En pysty tyhjentävästi analysoimaan motiiviani. Olin kerran vapaaehtoiskoulutuksessa seurakunnan tilaisuudessa. Siellä pääkouluttaja kehotti laittamaan lapulle ne syyt miksi teemme vapaaehtoistyötä.

        Kun hän sitten sai ne laput, hän löysi jokaisesta syystä itsekkään motiivin. Arvatkaa olko se rohkaisevaa, en vieläkään ymmärrä tarkoitusta ihan kokonaan.

        Pari täsmäjuttua voisin kertoa.
        Raamattu Marin tasavaltaan.
        Jossain vaiheessa osallistuin humanitääriseen toimintaan mm Toksovan seurakunnan yhteydessä. Veli, joka varastoa piti, sanoi eräänä sunnuntaina, että pitäisi viedä kuorma ja päivä olisi torstai.

        Hän laittoi oikein hienon nahkakantisen raamatun mukaan matkalukemiseksi.
        Perillä tapasimme Valeri Ptrushevin, joka johti raamatun käännöstyötä vanhan testamentin osalta . Hän sanoi, että suomenkielinen raamattu puuttuu työryhmältä.
        Jumala järjesti Professorin Toksovaan ja Suomesta hänelle sinne raamatun.

        Vankilatyöhön tulin siten, että eräänä vuonna pidimme kaksi tilaisuutta silloisella porukalla Vaisaaren seurakuntatalolla. Sinne tuli vankilaporukka monimutkaisen sukulaisuusiteen takia ja pyysivät minua mukaan ja sillä tiellä olen aikaa on mennyt noin yhdeksän vuotta.

        Ehkä olen ollut lapsellinen, mutta tarkoitus uskoakseni oli vilpitön.

        Olen ajatellut pitemmän aikaa: mistä tämä tárve tarttua toista housun lahkeeseen ja repiä alemmas? Kun todellisuudessa kukaan ei kiiveä Hiidenkivelle tai korokkeelle. Mitään uhkaa siitä, että joku näkyy itseä paremmin, sellaista ei ole.


      • Vanhurskas vakaa kirjoitti:

        Pyhä Henki lähettää meitä itse kutakin eri tahoille ja erilaisiin tehtäviin. Ei Hän jätä meistä ketään toimettomiksi. Tekoja siis alkaa tulla, kun USKO on kunnossa ja elävä.

        Nyt on valheveljien toimesta alettu levittämään sellaista valheellista sanomaa, jonka mukaan uskoa Kristukseen julistetaan siksi, kun ei ole tekoja ja halutaan elää syntielämässä.

        Tämän valhesanoman vahvistamiseksi aletaan puhua halveksivaan sävyyn uskosta, ja penetellaan uskosta vanhurskaiksi tulleita, ikään kuin he olisivat laiskoja Herran työssä, vailla Jumalasta tulevia hyvä töitä. Jeesukseen uskovat antavat kaiken kunnia töistää Herralle koska ne ovat HÄNESSÄ TEHTYJÄ TEKOJA. NE EIVÄT OLE MEIDÄN TEKOJAMME, vaan Kristuksen tekoja.

        Itsevanhurskaat paukuttelevat henskeleitä ja julitavat omia toitään julki, saadakseen niistä itselleen mainetta ja kunniaa.

        Ef 2:10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Meille on siis ennalta valmistettu kaikki, myös ne palvelutehtävät, jotka meidän tulee hoitaa Jumalan aivoituksen mukaan.

        Mieleeni nousi eräät seurat. Saarnaaja saarnasi noin puoli tuntia ainakin minun ymmärrykseni mukaan vapauttavaa ilosanomaa. Sitten tapahtui jotain, jota en tiedä. Hänen olemuksensa muuttui toisenlaiseksi ja hän alkoi puhua juuri tästä: Kyllä sitä sanotaan, että usko usko usko,,,
        En kykene muistamaan miten se jatkui, mutta sävy muuttui ihan toiseksi.

        Tilanne jäi ainakin minulle mysteeriksi.


      • Sapratin leski kirjoitti:

        Olen ajatellut pitemmän aikaa: mistä tämä tárve tarttua toista housun lahkeeseen ja repiä alemmas? Kun todellisuudessa kukaan ei kiiveä Hiidenkivelle tai korokkeelle. Mitään uhkaa siitä, että joku näkyy itseä paremmin, sellaista ei ole.

        suomennoksen tähän?


      • Sarpatin leski
        vihne kirjoitti:

        kun kuvittelin, että joistakin asioista kertominen olisi rohkaissut toisia. Olen halunnut välittää sanomaa siitä, että Jumala toimii täsmällisen suunnitelman mukaan ja antaa tilaisuuksia meille. Kuvittelin, että joku ymmärtäisi sen viestin myönteisenä, mutta ilmeisesti se onkin tulkittu itsekehuksi ja tehostamiseksi.

        En pysty tyhjentävästi analysoimaan motiiviani. Olin kerran vapaaehtoiskoulutuksessa seurakunnan tilaisuudessa. Siellä pääkouluttaja kehotti laittamaan lapulle ne syyt miksi teemme vapaaehtoistyötä.

        Kun hän sitten sai ne laput, hän löysi jokaisesta syystä itsekkään motiivin. Arvatkaa olko se rohkaisevaa, en vieläkään ymmärrä tarkoitusta ihan kokonaan.

        Pari täsmäjuttua voisin kertoa.
        Raamattu Marin tasavaltaan.
        Jossain vaiheessa osallistuin humanitääriseen toimintaan mm Toksovan seurakunnan yhteydessä. Veli, joka varastoa piti, sanoi eräänä sunnuntaina, että pitäisi viedä kuorma ja päivä olisi torstai.

        Hän laittoi oikein hienon nahkakantisen raamatun mukaan matkalukemiseksi.
        Perillä tapasimme Valeri Ptrushevin, joka johti raamatun käännöstyötä vanhan testamentin osalta . Hän sanoi, että suomenkielinen raamattu puuttuu työryhmältä.
        Jumala järjesti Professorin Toksovaan ja Suomesta hänelle sinne raamatun.

        Vankilatyöhön tulin siten, että eräänä vuonna pidimme kaksi tilaisuutta silloisella porukalla Vaisaaren seurakuntatalolla. Sinne tuli vankilaporukka monimutkaisen sukulaisuusiteen takia ja pyysivät minua mukaan ja sillä tiellä olen aikaa on mennyt noin yhdeksän vuotta.

        Ehkä olen ollut lapsellinen, mutta tarkoitus uskoakseni oli vilpitön.

        Joo, sinä haet aina niitä toisten motiiveja. Ovatko ne uhka sinulle? Miksi?
        Tämä on jo vuosia vatvottu asia tämäkin.
        Jos joku kirjoittaa kirjan, kysyt ensimmäiseksi, mitä sen kirjoittamisella ajetaan takaa. Aivan kuin pajupillin tekijällä pitäisi siinä pellon pientareella olla joku muu motiivi kuin käyttää omaa luomisen lahjaansa ja luomistarvettaan.

        Yhä uudelleen ihmettelen, eikö kykene ymmärtämään, että maailmassa on
        aatteellisuutta ja totuudenkaipuuta sinänsä, ilman mitään
        henkkoht hyödyn motiivia.
        Jos minä saarnaan siitä, ettei rotanmyrkky ole lapsile sopivaa ruokaa,
        sinä ilmeisesti näät takana halun päästä Bonan myyntipäälliköksi.
        Kannattaisi työstää omassa mielessä tuo asia.


      • Sarpatin leski kirjoitti:

        Joo, sinä haet aina niitä toisten motiiveja. Ovatko ne uhka sinulle? Miksi?
        Tämä on jo vuosia vatvottu asia tämäkin.
        Jos joku kirjoittaa kirjan, kysyt ensimmäiseksi, mitä sen kirjoittamisella ajetaan takaa. Aivan kuin pajupillin tekijällä pitäisi siinä pellon pientareella olla joku muu motiivi kuin käyttää omaa luomisen lahjaansa ja luomistarvettaan.

        Yhä uudelleen ihmettelen, eikö kykene ymmärtämään, että maailmassa on
        aatteellisuutta ja totuudenkaipuuta sinänsä, ilman mitään
        henkkoht hyödyn motiivia.
        Jos minä saarnaan siitä, ettei rotanmyrkky ole lapsile sopivaa ruokaa,
        sinä ilmeisesti näät takana halun päästä Bonan myyntipäälliköksi.
        Kannattaisi työstää omassa mielessä tuo asia.

        miten sarpatissa menee?

        onko ilmoja pidelly?

        Jotakin kirjaa olen jopa vähän mainostanutkin.
        Jotakin olen kokenut nahkaruoskana selkäpiissäni sitä en kykene mainostamaan, koska en ole masokisti.

        Ihanaa leijonat ihana, kyllä se sattuu, mutta on niin mukavaa?


      • Sarpatin leski
        vihne kirjoitti:

        miten sarpatissa menee?

        onko ilmoja pidelly?

        Jotakin kirjaa olen jopa vähän mainostanutkin.
        Jotakin olen kokenut nahkaruoskana selkäpiissäni sitä en kykene mainostamaan, koska en ole masokisti.

        Ihanaa leijonat ihana, kyllä se sattuu, mutta on niin mukavaa?

        Sarpatissa menee ihan hyvin. Aurinko paistaa ja armo lämmittää. Se on ymmärrettävää, että tylyt sanat haavoittavat. Koetan kuvitella, miltä sellainen tuntuu. Kunpa osaisi itse olla lisäämättä sitä taakkaa kenellekään. Joo, olet tiettävästi puhunut varsin kauniisti teoksesta. Kai siinä oli jotain myönteistä ja vaikka ei olisi niin ollutkaan, mutta kristillinen rakkaus vaatii, kun sitä kerran rinnassa on sykkimässä, eiks nii?.
        Sitä motiiviasian tärkeyttä niin monessa sietäisi ihan rauhassa ajatella. Voipi olla vaan vanha kanto aina esteenä kynnettäessä. Mitään siitä ei enää kasva kumminkaan. En tässä näe mitään leijonaa. Ehkä sulla on leijonakantinen.


      • Ruissalon Roope
        vihne kirjoitti:

        Ef 2:10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Meille on siis ennalta valmistettu kaikki, myös ne palvelutehtävät, jotka meidän tulee hoitaa Jumalan aivoituksen mukaan.

        Mieleeni nousi eräät seurat. Saarnaaja saarnasi noin puoli tuntia ainakin minun ymmärrykseni mukaan vapauttavaa ilosanomaa. Sitten tapahtui jotain, jota en tiedä. Hänen olemuksensa muuttui toisenlaiseksi ja hän alkoi puhua juuri tästä: Kyllä sitä sanotaan, että usko usko usko,,,
        En kykene muistamaan miten se jatkui, mutta sävy muuttui ihan toiseksi.

        Tilanne jäi ainakin minulle mysteeriksi.

        Sokea kana löysi taas kultajyvän, hehheeh! :-))
        Näin hyvä tekstiä lukee mielellään.


      • A. Original
        vihne kirjoitti:

        Ef 2:10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Meille on siis ennalta valmistettu kaikki, myös ne palvelutehtävät, jotka meidän tulee hoitaa Jumalan aivoituksen mukaan.

        Mieleeni nousi eräät seurat. Saarnaaja saarnasi noin puoli tuntia ainakin minun ymmärrykseni mukaan vapauttavaa ilosanomaa. Sitten tapahtui jotain, jota en tiedä. Hänen olemuksensa muuttui toisenlaiseksi ja hän alkoi puhua juuri tästä: Kyllä sitä sanotaan, että usko usko usko,,,
        En kykene muistamaan miten se jatkui, mutta sävy muuttui ihan toiseksi.

        Tilanne jäi ainakin minulle mysteeriksi.

        Kuuntelin samaa saarnaa puhelimitse. Yksityiskohtaisesti en muista, mutta omin sanoin mukailtuna saarna jatkui niiden tekojen luettelemisella joita uskon lisäksi tarvitaan jotta se olisi Jumalan mielen mukaista pelastavaa uskoa.Siinä myös nimiteltiin luterilaisia uskovia sioiksi ja vuohiksi. Siinä vaiheessa suljin puhelin enkä ole lapinseuroja kuunnellut sen koommin puhelimitse.

        Ihminen jota ei usko Kristukseen ja Pyhä Kaste riitä tekemään vanhurskaaksi, ei ole vielä käsittänyt raamatullista uskoa. Mutta toivon mukaan Jumala sanansa kautta kasvattaa totuuden tuntemiseen, sen totuuden ettei ihmisen teoista tule mitää lisää vanhurskauttavaan uskoon. Ja että jokainen meistä on koko lain rikkoja, ei yhtään vähempää.


      • sanottu....
        A. Original kirjoitti:

        Kuuntelin samaa saarnaa puhelimitse. Yksityiskohtaisesti en muista, mutta omin sanoin mukailtuna saarna jatkui niiden tekojen luettelemisella joita uskon lisäksi tarvitaan jotta se olisi Jumalan mielen mukaista pelastavaa uskoa.Siinä myös nimiteltiin luterilaisia uskovia sioiksi ja vuohiksi. Siinä vaiheessa suljin puhelin enkä ole lapinseuroja kuunnellut sen koommin puhelimitse.

        Ihminen jota ei usko Kristukseen ja Pyhä Kaste riitä tekemään vanhurskaaksi, ei ole vielä käsittänyt raamatullista uskoa. Mutta toivon mukaan Jumala sanansa kautta kasvattaa totuuden tuntemiseen, sen totuuden ettei ihmisen teoista tule mitää lisää vanhurskauttavaan uskoon. Ja että jokainen meistä on koko lain rikkoja, ei yhtään vähempää.

        Ei tuota voi kieltää.


      • bobitza

        Oletko mieltä et avioeron synti on Armon ulkopuolella vai vad menar du?Jag förstodde det inte?Kan du förklara det för mig?Lämmöllä peppi , itsekkin kerran virallisesti eronnut,syytä oli ainakin minussa!Olen saanut kuitenkin upottaa sen jo aikoja sitten Armon Mereen,luotan myös siihen täydellisesti?sama peppiina .Luin vasta tarkemmin viestisi enkä kuitenkaan ymmärrä viestiäsi,elikkä pliis,jos viitsisit vastata,olisi tosi mielenkiintoista.sama p.


      • puhui
        vihne kirjoitti:

        Evankeliumi on Jumalan voima!
        Onko sielläpäin niin heikkoa evankeliumia tarjolla, ettei se mahda sinun turmeluksellesi mitään?

        Ihmettelen, etkö usko ja luota Jumalan voimaan?

        ainakin minulle tuttua asiaa.Kyllä ,vaikka Jeesus on jo polkenut käärmeen pään ja Jeesus sai voiton,on vielä turmelus olemassa.Katso maailmaa,katso ympärillesi,ennenkaikkea katso Jeesukseen.Sitä minä ihmettelen eikö vihulainen koskaan sinua kiusaa?Oletko todella niin vahva ja kenen voimilla?Taas pyydän sinua vastaamaan mielipiteitäsi ehkä hiukan syvemmältä tutkittuna itse itseäsi.Ei taaskaan millään pahalla.Mulla on vaisto:sinä et uskalla kaivella itseäsi tosi syvältä,koska sieltä voi löytyä mitä vaan.Et ole siinä ainut,heitä on suurin osa essuista,minäkin olen vasta aakkosissa tämän asian suhteen.Voimaa sinulle! ps.todella voin olla ihan hakoteillä kanssasi,lämpöä peppiinalta


      • vihneelle!
        puhui kirjoitti:

        ainakin minulle tuttua asiaa.Kyllä ,vaikka Jeesus on jo polkenut käärmeen pään ja Jeesus sai voiton,on vielä turmelus olemassa.Katso maailmaa,katso ympärillesi,ennenkaikkea katso Jeesukseen.Sitä minä ihmettelen eikö vihulainen koskaan sinua kiusaa?Oletko todella niin vahva ja kenen voimilla?Taas pyydän sinua vastaamaan mielipiteitäsi ehkä hiukan syvemmältä tutkittuna itse itseäsi.Ei taaskaan millään pahalla.Mulla on vaisto:sinä et uskalla kaivella itseäsi tosi syvältä,koska sieltä voi löytyä mitä vaan.Et ole siinä ainut,heitä on suurin osa essuista,minäkin olen vasta aakkosissa tämän asian suhteen.Voimaa sinulle! ps.todella voin olla ihan hakoteillä kanssasi,lämpöä peppiinalta

        nimimerkki:sarpatin leski oli tarkoitettu vihneelle!Pyydän töppäystäni anteeksi sydämeni pohjasta!Rakkautta kuitankin molemmille!Mielipiteethän tässä ovat kysymyksessä,emme me tasan tarkkaan Kristityt immeiset,rak peppi


      • rakkauden Henki
        A. Original kirjoitti:

        Kuuntelin samaa saarnaa puhelimitse. Yksityiskohtaisesti en muista, mutta omin sanoin mukailtuna saarna jatkui niiden tekojen luettelemisella joita uskon lisäksi tarvitaan jotta se olisi Jumalan mielen mukaista pelastavaa uskoa.Siinä myös nimiteltiin luterilaisia uskovia sioiksi ja vuohiksi. Siinä vaiheessa suljin puhelin enkä ole lapinseuroja kuunnellut sen koommin puhelimitse.

        Ihminen jota ei usko Kristukseen ja Pyhä Kaste riitä tekemään vanhurskaaksi, ei ole vielä käsittänyt raamatullista uskoa. Mutta toivon mukaan Jumala sanansa kautta kasvattaa totuuden tuntemiseen, sen totuuden ettei ihmisen teoista tule mitää lisää vanhurskauttavaan uskoon. Ja että jokainen meistä on koko lain rikkoja, ei yhtään vähempää.

        Jeesuksen Nimessä rukoilla kaikkien puolesta.Älkäämme hyljätkö ketään.Se ei ole meidän tehtävämme.Emme voi mennä Jumalan paikalle.Rakastakaamme ainakin ihmistä,sekin tuottaa hedelmää,siis rakkauden henki!Taivaan Isä antaa tahdon ja ymmärryksen,emme me!!!!!!!!!!!!!Siis jälleen,rukoillaan itsemme ja kaikkien puolesta!Mitäs Jumala teki Pojassaan?Pohtikaamme sitä,älkäämme nimeltä haukkuko ihmislasta!Taivaan Isä tekee suuria kun esirukoilemme.Ei tuomion ja vihan henki ole oikea henki!rakkaudella peppiina


      • ristiriitaista
        Avaaja kirjoitti:

        Vahvasti todistit ja tismalleen Raamatun m ukaisen kristinopin mukaisesti.

        Merkillisintä tässä on se, että lihanpyhitysopin omaksuneet ihmiset eivät ollenkaan tajua sitä, kuinka ilkeitä ja julmia he itse ovat muille. Toiset ovat ilkeitä, he eivät.

        Toki hyvin ymmärrän sen, että ihminen loukkaantuu, kun kaikki ei mene sillä tavalla kun itse haluaisin, minua ei ymmärretä ja tarkoitustani tulkitaan väärin. Tämä on tuttua meille kaikille ja kuuluu elävän ihmisen olemukseen, Ellei loukkaantuisi niin olisi joko kuollut, taikka sitten täysin sokea teeskentelijä joka valehtelee itselleen niin ovelasti, että itsekin uskoo omat valheensa tosiksi.

        Kristinopillinen puoli vihneellä on hakusessa, hänestä ei ole sen tähden muille opettajaksi. Mutta hänellä on myöskin omat vahvuutensa. Parasta hänessä on se, että hän on oma itsensä sellaisena kun on. Siinä asiassa lienemme hyvin samanlaisia :-)

        Kaikki mikä ei tule USKOSTA on syntiä. Sen tähden on hyvin huolestuttavaa, että kaikin voimin pyritään repimään oksia irti Kristus ruumiista halveksimalla uskoa ja puhumalla uskosta jumalattomasti. Kun ihminen saadaan horjumaan USKOSSA aletaan huutamaan kurkku suorana töitä. Aivan kuin ihminen tulisi töitä vanhurskaaksi ilman yhteyttä Kristukseen joka kautta KAIKKI rakkaudesta tulevat työt tulevat.

        Lain toistä, (= vaatiminen ja rankaisu), ihminen tulee vain vihaiseksi. Ja jos onnituu hyvin pettämään itsensä, onnistuu kuvittelemaan itsensä onnistuneeksi lain töissä, niin hänestä tulee ylpeä ja itseriittoinen kuin sammakosta mättäällä.

        Uskon Elämää kuten minullakin.Löydän sinusta paljon itseäni.En rupea sen enempää selitteleen,mulla on vaan voimakas tunne et me haluisimme uskoa ainoastaan Jeesuksen Sovitustyöhön mut toisaalta vihulainen pistää risukasoja eteen.Molemmat tiedämme et se on väärin.Ainoastaan Jeesuksen Sovitustyöhön saamme ja pitää uskoa.Lihamme tulee aina sotimaan Jumalaa vastaan.Mut tässä on vastaus:Jeesuksen SOVINTOVERI vuotaa jatkuvasti pyyhkien syntimme pois.Jeesus sekä Pyhä Henki ovat alati kanssamme.Joka sekuntti synteinemme pyyhkiytyy pois siinä Armonvirrassa joka on Jeesuksen Veri ja kristallinkirkas Kasteen Vesi.Meidän puolesta rukoillaan jatkuvasti Jumalan oikealla puolella,eikä ainoastaan meidän vaan koko maailman synnin.lämmöllä peppiina,siis uskotaan lapsenkaltaisina,heidän on Taivaan Valtakunta,Amen ,myös meidän!


      • yks ristitty
        rakkauden Henki kirjoitti:

        Jeesuksen Nimessä rukoilla kaikkien puolesta.Älkäämme hyljätkö ketään.Se ei ole meidän tehtävämme.Emme voi mennä Jumalan paikalle.Rakastakaamme ainakin ihmistä,sekin tuottaa hedelmää,siis rakkauden henki!Taivaan Isä antaa tahdon ja ymmärryksen,emme me!!!!!!!!!!!!!Siis jälleen,rukoillaan itsemme ja kaikkien puolesta!Mitäs Jumala teki Pojassaan?Pohtikaamme sitä,älkäämme nimeltä haukkuko ihmislasta!Taivaan Isä tekee suuria kun esirukoilemme.Ei tuomion ja vihan henki ole oikea henki!rakkaudella peppiina

        Ehkä puhetyyli on viimelähetyksessä jossain määrin muuttunut? Ei ihmisiä saisi nimitellä julkisissa puheessa sioiksi ja vuohiksi, sellaista ei saa kenenkään kristityn hyväksyä. Hylkäämisestä ei tässä yhteydessä ole kysymys, vain siitä että puhujakorokkeelle nouseva on vastuussa puheestaan, mahdollisesti jopa tuhansille kuulijoille, kun puhe kuuluu eri maihinkin. Mieti puhuisitko itse vieraista ihmisistä vaikkapa lastenlapsillesi sikoina ja vuohina? Pitää muistaa että kuulijoina on kaiken ikäisiä ihmisiä. Syntiä ei saa hyväksyä eikä puolustella vaikka sitä tehtäisiin saarnatuolissa.


      • bobitza kirjoitti:

        Oletko mieltä et avioeron synti on Armon ulkopuolella vai vad menar du?Jag förstodde det inte?Kan du förklara det för mig?Lämmöllä peppi , itsekkin kerran virallisesti eronnut,syytä oli ainakin minussa!Olen saanut kuitenkin upottaa sen jo aikoja sitten Armon Mereen,luotan myös siihen täydellisesti?sama peppiina .Luin vasta tarkemmin viestisi enkä kuitenkaan ymmärrä viestiäsi,elikkä pliis,jos viitsisit vastata,olisi tosi mielenkiintoista.sama p.

        En ehkä ymmärrä kysymystäsi perusteellisesti, mutta koitan vastata.

        Olipa synti mikä tahansa, pitää se ensin tunnistaa, sitten tunnustaa ja ottaa vastaan anteeksiantamus uskossa.

        Miksi näin? Tähän voisi tulla vastalauseita, mutta katsomme tarkemmin.

        Apostoli Jaakob puhuu peiliin katsomisesta. Jumalan sana on peili, joka kertoo meille paljon asioita ja erityisesti niitä, joissa kohdin Jumalan kuva on särkynyt meissä.

        Jos sanaa luemme ja kuulemme itselllemme, se toki ilmoittaa meidän pahat tekomme meille. Nyt tulee tunnistamisvaihe, todella minä olen syyllinen. Sitten tunnustaminen on myöntämistä, että Sana on oikeassa, vaikka olenkin tullut vialliseksi sen edessä emmekä ala luettelemaan lieventäviä asianhaaroja.

        Tunnustetun synnin ylitse käy aina evankeliumin vapauttava sana: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

        Voimme sanoa mielessämme : Minä uskon, että sinä Jeesus olet kantanut minunkin syntini ristille.

        Ilman armoa emme selviä, mutta rehellisyys Herran edessä antaa meille Hänen rauhansa, joka on meidät omakseen ostanut.

        Jeesus puhutteli naista Sykarin kaivolla. Vaikka Hän muistutti niistä viidestä miehestä, Hän ei käskenyt hakea niitä kaikkia takaisin. Mitä Hän tarkoitti, että väärinteot ymmärretään ja uskotan anteeksiannetuiksi.


      • Avaaja
        ristiriitaista kirjoitti:

        Uskon Elämää kuten minullakin.Löydän sinusta paljon itseäni.En rupea sen enempää selitteleen,mulla on vaan voimakas tunne et me haluisimme uskoa ainoastaan Jeesuksen Sovitustyöhön mut toisaalta vihulainen pistää risukasoja eteen.Molemmat tiedämme et se on väärin.Ainoastaan Jeesuksen Sovitustyöhön saamme ja pitää uskoa.Lihamme tulee aina sotimaan Jumalaa vastaan.Mut tässä on vastaus:Jeesuksen SOVINTOVERI vuotaa jatkuvasti pyyhkien syntimme pois.Jeesus sekä Pyhä Henki ovat alati kanssamme.Joka sekuntti synteinemme pyyhkiytyy pois siinä Armonvirrassa joka on Jeesuksen Veri ja kristallinkirkas Kasteen Vesi.Meidän puolesta rukoillaan jatkuvasti Jumalan oikealla puolella,eikä ainoastaan meidän vaan koko maailman synnin.lämmöllä peppiina,siis uskotaan lapsenkaltaisina,heidän on Taivaan Valtakunta,Amen ,myös meidän!

        Minä en ole sinä etkä sinä ole minä, älä siis tulkitse.

        Minun uskoni on vakaa, se on Jeesuksessa Kristuksessa.

        Ero on siinä, että sinä tunteidesi perusteella et voi sanoa totuutta vaan puhut rakkaudesta myös väärien opettajien opetusten päälle. Sitten tuomitset vihollisen lähimmäisessäsi työksi sen kun me Jeesuksen seuraajat asetumme välittömästi Jumalan sanaan perustumatonta hengellistä humpuukia vastaan.

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        En ole uskossa enkä opissa horjuvainen, Jeesukselle siitä suuri kiitos! Ilman häntä en olisi mitään, kuten eivät muutkaan.


      • A. Original
        vihne kirjoitti:

        En ehkä ymmärrä kysymystäsi perusteellisesti, mutta koitan vastata.

        Olipa synti mikä tahansa, pitää se ensin tunnistaa, sitten tunnustaa ja ottaa vastaan anteeksiantamus uskossa.

        Miksi näin? Tähän voisi tulla vastalauseita, mutta katsomme tarkemmin.

        Apostoli Jaakob puhuu peiliin katsomisesta. Jumalan sana on peili, joka kertoo meille paljon asioita ja erityisesti niitä, joissa kohdin Jumalan kuva on särkynyt meissä.

        Jos sanaa luemme ja kuulemme itselllemme, se toki ilmoittaa meidän pahat tekomme meille. Nyt tulee tunnistamisvaihe, todella minä olen syyllinen. Sitten tunnustaminen on myöntämistä, että Sana on oikeassa, vaikka olenkin tullut vialliseksi sen edessä emmekä ala luettelemaan lieventäviä asianhaaroja.

        Tunnustetun synnin ylitse käy aina evankeliumin vapauttava sana: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

        Voimme sanoa mielessämme : Minä uskon, että sinä Jeesus olet kantanut minunkin syntini ristille.

        Ilman armoa emme selviä, mutta rehellisyys Herran edessä antaa meille Hänen rauhansa, joka on meidät omakseen ostanut.

        Jeesus puhutteli naista Sykarin kaivolla. Vaikka Hän muistutti niistä viidestä miehestä, Hän ei käskenyt hakea niitä kaikkia takaisin. Mitä Hän tarkoitti, että väärinteot ymmärretään ja uskotan anteeksiannetuiksi.

        Jumala haluaa totuutta salatuimpaan asti. Totuus on se ettemme me ole ainoastaan joidenkin tekojemme perusteella syntisiä, vaan synti on geeneissämme pysyvä olotila. Tämä tila poikii erilaisia tekoja jotka ovat syntiä. Se poikii paljon ajatuksia jotka ovat syntiä. Turmeluksestamme nousee hyvin värittyneitä tunteita mielitekoja himoja ja haluja. Ne eivät ole itse synti vaan niitä tekee se varsinainen synti, joka lihassamme asuu. Tämän totuuden väärät opettajat kieltävät.

        Kun riittävästi tutkii itseään Jumalan kirkkaan peilin edessä, niin jokainen näkee että olen käynyt käskyjen ylitse. Käskyissä on sellainen edellytys, että ne on kaikki täytettävä jos mielii tekojensa kautta pelastua. Jo yhdenkin käskyn rikkominen tarkoittaa siis KOKO lain rikkomista. Sen tähden jokainen uudestisyntynyt kristitty tuntee sydämessään olevansa koko lan rikkoja eli kokosyntinen. Ei siivosyntinen eikä vähän syntinen, joidenkin tekojensa perusteella, vaan kokonaan syntinen.

        Kun tämä asia on avautunut sydämelle, niin ei jää jäljelle kuin YKSI mahdollisuus. Se on Jumalan armo ja rakkaus. Jeesuksen sovintokuolema ja sovintoveren voima, joka pesee pois meissä asuvaa syntiä Ilmestyskirjassa kuvatun kristallin kirkkaan virran lailla.

        Mutta yksittäisen tekosynnin kanssa on aivan oikein menetellä juuri tuolla tavalla kuten veljemme vihne kirjoitti.


    • Vanhurskas vakaa

      Paavalin jalanjäljissä kulki porukka harhaopettajia, jotka Paavalin lähdettyä jatkamaan lähetysmatkaansa valehtelivat uskoon tulleille (kuten täälläkin muutamat tekevät), että me saarnaamme (kuten Paavalikin saarnasi), uskosta sen tähden kun tekoja ei ole.

      He siis väittivät että paavali saarnaa voimakkaasti uskosta koska häneltä puuttuvat teot. Samanlaisia harhaopettajia on täälläkin vähän väliä ollut. Samoin herätysliikkeemme lakihenkisissä on henkilöitä jotka väittävät, että uskon saarnalla haetaan lupaa elää synnissä.

      Tästä kuultuaan Paavali mainitsee hyvin voimakkain sanoin asiasta, niin Filipiläiskirjeessään kun kolossalaiskirjeessäkin: Jos jollakin on tekoja joista he kerskaavat, niin hänellä on niitä vielä enemmän
      paljon . Se mikä tässä on merkillepantavaa on se, että Paavali kutsuu tuollaista kerskumista MIELETTÖMÄKSI. Vain mieletön kerskuu tekeisillään.

      Minä puolestani sanon suoraan valehtelijaksi sellaisen henkilön joka väittää, että uskosta saarnataan siksi kun ei ole tekoja ja halutaa puolustella syntiä.
      Tällainen vale on omavanhurskaus perkeleen sontaa, jolla se pyrkii eksyttämään Jeesuksen seuraajia pois USKOSTA Kristukseen, - luottamaan omaan lihaansa.


      2. Kor. 11:17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, ...
      _________________________
      *) ... sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      _________________________

      2. Kor. 11:18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
      2. Kor. 11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, ...
      ... kun itse olette niin mieleviä.

      2. Kor. 11:20
      Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa,
      että joku teidät syö puhtaaksi,
      että joku teidät saa saaliiksensa,
      että joku itsensä korottaa,
      että joku lyö teitä kasvoihin.

      2. Kor. 11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja.

      Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.

      2. Kor. 11:22
      He ovat hebrealaisia; minä myös.
      He ovat israelilaisia; minä myös.
      He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
      2. Kor. 11:23
      He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän.

      Olen nähnyt vaivaa enemmän,
      olen ollut useammin vankeudessa,
      minua on ruoskittu ylen paljon,
      olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      2. Kor. 11:24
      Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      2. Kor. 11:25
      kolmesti olen saanut raippoja,
      kerran minua kivitettiin,
      kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      2. Kor. 11:26
      olen usein ollut matkoilla,
      vaaroissa virtojen vesillä,
      vaaroissa rosvojen keskellä,
      vaaroissa heimoni puolelta,
      vaaroissa pakanain puolelta,
      vaaroissa kaupungeissa,
      vaaroissa erämaassa,
      vaaroissa merellä,
      vaaroissa valheveljien keskellä;
      2. Kor. 11:27
      ollut työssä ja vaivassa;
      paljon valvonut,
      kärsinyt nälkää ja janoa,
      paljon paastonnut,
      kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      2. Kor. 11:28
      Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani,
      huolta kaikista seurakunnista.

      2. Kor. 11:29
      Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko?
      Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
      _____________________
      ***) 2. Kor. 11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
      _____________________

      Näin kirjoitti veljemme Paavali!!!

      Hän sanoo vielä vahvistukseksi:

      Fil. 3:7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      Fil. 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen

      Fil. 3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ...

      ... ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, ...

      *) ... vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden,
      - joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

      • Vanhurskas vakaa

        Ei siis kolossalaiskirjeessään kuten äsken virheellisesti kirjoitin, vaan kirjeissään Filipiläisille ja Korintolaisille. Ainakin näille.


      • ihmettele
        Vanhurskas vakaa kirjoitti:

        Ei siis kolossalaiskirjeessään kuten äsken virheellisesti kirjoitin, vaan kirjeissään Filipiläisille ja Korintolaisille. Ainakin näille.

        Sulla kans noi nimimerkit vaihtuu. eiks tää nykyne oo vähä liia pollee ihan tavalliselle ristitylle


      • Avaaja
        ihmettele kirjoitti:

        Sulla kans noi nimimerkit vaihtuu. eiks tää nykyne oo vähä liia pollee ihan tavalliselle ristitylle

        Jos nimimerkkini vaikuttaa sinusta pollealta, niin sinulla on vamma, jota kutsutaan teerveen itsensä rakastamisen puuttumiseksi, eli itsehalveksunnaksi ja itsesääliksi.

        Tämä puolestaan johtuu siitä, että sinulla ei ole hajuakaan siitä, millaisella rakkaudella Jumala on sinua rakastanut, kun hän on uhrannut oman poikansa tehdäkseen sinusta oman lapsensa.

        Jumalan pojat ja tyttäret ovat Jumalan silmäterä, he myös tuntevat jokaisella solullaan sen ihailun ja rakkauden, jolla Kristus heitä katsoo. Kiitos Herralle!


      • sinnepäinkään
        Avaaja kirjoitti:

        Jos nimimerkkini vaikuttaa sinusta pollealta, niin sinulla on vamma, jota kutsutaan teerveen itsensä rakastamisen puuttumiseksi, eli itsehalveksunnaksi ja itsesääliksi.

        Tämä puolestaan johtuu siitä, että sinulla ei ole hajuakaan siitä, millaisella rakkaudella Jumala on sinua rakastanut, kun hän on uhrannut oman poikansa tehdäkseen sinusta oman lapsensa.

        Jumalan pojat ja tyttäret ovat Jumalan silmäterä, he myös tuntevat jokaisella solullaan sen ihailun ja rakkauden, jolla Kristus heitä katsoo. Kiitos Herralle!

        Älä turhaan rupea tohtoriksi. lääkintöhallitus on tarkkana! :-)
        Itsetuntoni on mitä parhain juuri nyt. Kiitos kysymästä.
        Kukaan ei ole vakaa Herran edessä, eikä vanhurskas vakaa liioin.


      • Vanhurskas vakaa
        sinnepäinkään kirjoitti:

        Älä turhaan rupea tohtoriksi. lääkintöhallitus on tarkkana! :-)
        Itsetuntoni on mitä parhain juuri nyt. Kiitos kysymästä.
        Kukaan ei ole vakaa Herran edessä, eikä vanhurskas vakaa liioin.

        Ja kaikki me jotka olemme Kristuksessa olemme hänessä vakaat ja vanhurskaat.
        Kuinka sinä joka et ole uskossa Kristukseen, et vähäisessäkään määrin luota Kristuksen sanaan, tulet neuvomaan hänen omiaan?


      • sinä onnut
        Vanhurskas vakaa kirjoitti:

        Ja kaikki me jotka olemme Kristuksessa olemme hänessä vakaat ja vanhurskaat.
        Kuinka sinä joka et ole uskossa Kristukseen, et vähäisessäkään määrin luota Kristuksen sanaan, tulet neuvomaan hänen omiaan?

        Vastauksesi ovat ylpeitä ja hyökkääviä, eivät siis kristillisiä.


    • Vanhurskas vakaa

      Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

      Room. 4:19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
      Room. 4:20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,

      _____________________
      *) Room. 4:21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
      _____________________

      *) Room. 4:22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.

      Room. 4:23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
      Room. 4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava,

      *) kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
      Room. 4:25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.


      Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      Room. 5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.

      Room. 5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
      Room. 5:4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
      Room. 5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

      Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.

      • Vanhurskas vakaa

        YKSIN Kristukseen.

        Tulemme vanhurskaiksi, kun uskomme sen vanhurskauden omaksemme, joka on YKSIN KRISTUKSESSA.

        Vanhurskas tarkoittaa Jumalalle kelvollista.

        Ne jotka ovat USKOSTA vanhurskaiksi tulleet, heillä on RAUHA Jumalan kanssa niin kuin Raamattu sanoo.

        Jumala toimii LEVOSTA käsin.

        Jes. 28:8 Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa!
        Jes. 28:9 "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa?

        Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?
        Jes. 28:10 Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
        Jes. 28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,

        ==========================
        *) Jes. 28:12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka." Mutta he eivät tahtoneet kuulla.
        ==========================

        Jes. 28:13 Niinpä on Herran sana oleva heille:
        "Käsky käskyn päälle,
        käsky käskyn päälle,
        läksy läksyn päälle,
        läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä",

        *) ...niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

        Vangitaan omanvanhurskauden tekojen verkkoon. Kyntämään kymmentä eri sarkaa joista se kymmenes ei tule koskaan valmiiksi. Ei hallitse Jumalan rauha heidän sydämissään. Remmi roikuu orjan persiillä, rauha ei saavuta eikä se lepo joka on Jumalan lapsilla. Enemmän, enemmän täytyisi tulla valmista.

        - Orja toimii pakosta, remmi persiillään.

        - Lapsi on perillinen SYNTYMÄNSÄ PERUSTEELLA. Hän on syntynyt isänsä siemenestä.

        - Renki saa palkan sen mukaan, kuinka paljon hän on tehnyt työtä.
        - Renki ei peri isäntää vaikka olisi tehnyt kuika paljon työitä.

        Lapsi on perillinen. Rauhan lapsi.
        "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka."


    • Vanhurskas vakaa

      hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka."

      Mutta he eivät tahtoneet kuulla.

      Jes. 28:13 Niinpä on Herran sana oleva heille:
      "Käsky käskyn päälle,
      käsky käskyn päälle,
      läksy läksyn päälle,
      läksy läksyn päälle,
      milloin siellä, milloin täällä",

      niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

      Tuttuja asioita lakihenkisyyden vangeiksi joutuneille ja heidän toimistaan vahinkoa kärsineille.

      Kun usko loppuu, niin ajadutaan lain alle vangeksi.

      Vihne ihmettelee miksi sanotaan et olet kokonaan syntinen?

      Syy on siinä, että jos ihminen ei ymmärrä olevansa pyhän Jumalan edessä kokonaan syntinen, hän ei ymmärrä Jumalan vaativan täydellistä vanhurskautta, joka on YKSIN KRISTUKSESSA. Ja on syntisen saatavissa yksin armosta ,yksin uskolla, yksin Kristuksen ansion tähden, KOKONAAN ilman omia ansioita ja tekoja.

      Tällöin ajaudutaan tilaan, jossa ihminen kuvittelee kykenevän itsekin jossain määrin lain täyttämiseen, (joka on todellisuudessa täysi mahdottomuus), näin ajaudutaan omaan vanhurskauteen.

      Room. 9:30 Mitä me siis sanomme?

      Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, ...

      *) ...mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

      Room. 9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.

      Room. 9:32 Minkätähden?

      Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,

      Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."
      Room. 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
      Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
      Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

      • esikoinen,

        Mutta tähän sopii hyvin Jesajan sanat .
        Jes. 2:17-18 , Ylpeä ihminen nöyrtyy , hänen täytyy taipua , Korskea miehet vaipuvat maahan . Sinä päivänä Herra yksin on ylhäinen ja epäjumalat väistyvät , joka ikinen .

        1 Joh. 2:1. Rakkaat lapset ! Kirjoit5an tämän tille , jotta ette tekisi syntiä . Jos joku kuitenkin syntiä tekee , meillä on Isän luona puolustaja , joka on vanhurskas :
        Jeesus Kristus .

        2. Hän on meidän syntiemme sovittaja ,eikä vain meidän vaan koko maailman .


    • + anekdootti

      Ei ole synnille kuollut. Hän ei ole edes tullut tuntemaan sitä, että hän - ON - syntinen. Pois synnistä voi kuolla ainoastaan USKON KAUTTA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

      TILA JOSSA EN ENÄÄ ELÄ MINÄ, VAAN KRISTUS ELÄÄ MINUSSA. Ihminen joka kuvittelee olevansa hyvä kristitty, elää vielä vahvasti lihassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      151
      2333
    2. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      69
      1675
    3. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      85
      1448
    4. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      10
      1432
    5. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      89
      1311
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      6
      1212
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      56
      1022
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      1004
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      45
      954
    10. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      69
      847
    Aihe