Tässä on nyt ollu n viikon ajan pahoinvointia, rintojen aristusta, virtsaamisen tarve on lisääntynyt ja mieliala vaihtelee.
Kuukautisteni ei olisi vielä pitäny alkaa, vasta ylihuomenna mutta rupesin ihmettelemään sitä kun ei ole kunnolla ollut mitään kipuja mitä minulla on yleensä paaaljon ennen kuukautisia, siis alaselässä ja mahassa. vähän on pistellyt ala vatsaa ja välillä ihan vähän särkyä mutta ei niin paljon kun yleensä on ollut ennen kuukautisia...
nyt siis vaan mietin että onko kenelläkään ollut tuollaisia oireita ja on sitten ollut raskaana... en tee testiä kuin vasta sitten jos kuukautiseni eivät ala mutta halusin vain kysyä ja toivottavasti ymmärsitte sen kysymyksen :D
Alku raskauden oireista
19
18631
Vastaukset
- on..
ihan yhtä monenlaisia kuin on odottavia äitejäkin.. Kukaan ei voi noiden oireiden perusteella sanoa tilastasi yhtään mitään..
Ja yleensä raskausoireet ei noin aikaisin ala vaan joskus raskausviikoilla 6-7..- kepatsu
raskausoireet on alkaneet viikolla 3 siis muutamaa päivää ennen ku kuukautisten olis pitäny alkaa.
- siis..
kepatsu kirjoitti:
raskausoireet on alkaneet viikolla 3 siis muutamaa päivää ennen ku kuukautisten olis pitäny alkaa.
oireet alkoi raskausviikolla 3 eli 2 jotain? "Vähän" kyllä epäilen, silloinhan se alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt eikä kropalla ole mitään tietoa alkaneesta raskaudesta..
- Virtan
siis.. kirjoitti:
oireet alkoi raskausviikolla 3 eli 2 jotain? "Vähän" kyllä epäilen, silloinhan se alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt eikä kropalla ole mitään tietoa alkaneesta raskaudesta..
On ihan mahdollista, että oireet alkavat ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Itse arvasin olevani raskaana 5 päivää ennen kuin testi näytti plussaa. 7 päivää ennen positiivista testiä menivät yöunet. Sydän pompotteli, elimistö kävi selvästi ylikierroksilla ja pyörin puolet yöstä hereillä, vaikka olin oikeasti väsynyt. 5 päivää ennen alkoi tulla menkkamaisia mahakramppeja ja pukkasi pari finniä naamaan, vaikka finnejä ei ollut ollut finnejä 10 vuoteen. Olo oli kaiken kaikkiaan outo. Pahoinvointi alkoi joskus 4 4.
Minä en tajua yhtään testien tekemisen panttaamista. Kyllä minä ainakin halusin tietää noin ison ja koko loppuelämään vaikuttavan asian mahdollisimman pian! Kahdessa kierrossa tuli tehtyä turhaan testi tämän puolen vuoden aikana, mutta rahallinen panostus oli mielestäni olematon, joten miksi en olisi tehnyt. Minusta ei ole mitään järkeä arvuutella ja arpoa päiväkausia, kun voisi kävellä apteekkiin ja ostaa vaikka pari erikoisherkkää testiä ja tehdä sellaisen. Minulla tuli haamuviiva päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää ja seuraavana päivänä tuli oikea plussa. - oireita..
Virtan kirjoitti:
On ihan mahdollista, että oireet alkavat ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Itse arvasin olevani raskaana 5 päivää ennen kuin testi näytti plussaa. 7 päivää ennen positiivista testiä menivät yöunet. Sydän pompotteli, elimistö kävi selvästi ylikierroksilla ja pyörin puolet yöstä hereillä, vaikka olin oikeasti väsynyt. 5 päivää ennen alkoi tulla menkkamaisia mahakramppeja ja pukkasi pari finniä naamaan, vaikka finnejä ei ollut ollut finnejä 10 vuoteen. Olo oli kaiken kaikkiaan outo. Pahoinvointi alkoi joskus 4 4.
Minä en tajua yhtään testien tekemisen panttaamista. Kyllä minä ainakin halusin tietää noin ison ja koko loppuelämään vaikuttavan asian mahdollisimman pian! Kahdessa kierrossa tuli tehtyä turhaan testi tämän puolen vuoden aikana, mutta rahallinen panostus oli mielestäni olematon, joten miksi en olisi tehnyt. Minusta ei ole mitään järkeä arvuutella ja arpoa päiväkausia, kun voisi kävellä apteekkiin ja ostaa vaikka pari erikoisherkkää testiä ja tehdä sellaisen. Minulla tuli haamuviiva päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää ja seuraavana päivänä tuli oikea plussa.voi tulla ennen kuin plussaa, en ole niin väittänytkään. Yleisemmin ne kyllä alkaa vasta myöhemmin..
Mielestäsi siis voi tulla oireita ennen kuin alkio on kiinnittynyt vai? Jos viittasit kirjoituksellasi edelliseen tekstiini..
Tein itsekin testin melko aikaisin, rv 3 6 ja sitä ennen tunsin outoja tuntemuksia vatsassa. Mutta ei niitä oireita kyllä tule ennen kuin raskaus on edes alkanut eli alkio kiinnittynyt.. - Virtan
oireita.. kirjoitti:
voi tulla ennen kuin plussaa, en ole niin väittänytkään. Yleisemmin ne kyllä alkaa vasta myöhemmin..
Mielestäsi siis voi tulla oireita ennen kuin alkio on kiinnittynyt vai? Jos viittasit kirjoituksellasi edelliseen tekstiini..
Tein itsekin testin melko aikaisin, rv 3 6 ja sitä ennen tunsin outoja tuntemuksia vatsassa. Mutta ei niitä oireita kyllä tule ennen kuin raskaus on edes alkanut eli alkio kiinnittynyt..En minä tiedä mitä minun sisälläni tapahtui, mutta joka tapauksessa sain ensimmäiset raskausoireet 1-1,5 viikkoa hedelmöittymisestä (käytin ovulaatiotestiä, mutta 100 % tarkkaa munasolun irtoamishetkeä ja hedelmöittymisen päivää ei tietenkään voi sanoa) ja uskon että joku muukin voi tuntea. Ehkä alkio joillain kiinnittyy aikaisemmin tai sitten elimistö muuten ylireagoi. Tuota on kyllä vaikea uskoa, että jollain olisi tullut oireita kaksi päivää ovulaatiosta:D
- kuka lie
Virtan kirjoitti:
Minä en tajua yhtään testien tekemisen panttaamista. Kyllä minä ainakin halusin tietää noin ison ja koko loppuelämään vaikuttavan asian mahdollisimman pian! Kahdessa kierrossa tuli tehtyä turhaan testi tämän puolen vuoden aikana, mutta rahallinen panostus oli mielestäni olematon, joten miksi en olisi tehnyt. Minusta ei ole mitään järkeä arvuutella ja arpoa päiväkausia, kun voisi kävellä apteekkiin ja ostaa vaikka pari erikoisherkkää testiä ja tehdä sellaisen. Minulla tuli haamuviiva päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää ja seuraavana päivänä tuli oikea plussa.alkaa oireet jo ennen kuin edes pitäisi arvailla olevansa raskaana. Nimimerkillä kokemusta on. Mulla alkoi rintojen aristelu jo oletetun ovulaation aikaan, eli silloinhan ei pitäisi vielä munasolun olla kiinnittyneenä, eli elimistön ei pitäisi tietää mitään koko raskaudesta. Mutta niin se vain oli. Väsymys alkoi noin viikko myöhemmin ja vatsakrampit kutakuinkin samoihin aikoihin väsymyksen kanssa.
Kaikkihan riippuu siitä millainen on ihmisen kierto ja kuinka säännöllinen ja kuinka säännöllinen on ovulaatiokin.
Itse tein testin viikon sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Oireet oli jo silloin selvät, mutta halusin odottaa, koska olin tehnyt aikaisemminkin testin turhaan. Rahallinen puoli ei surettanut, mutta se harmistus muuten, kun se nega sieltä tuli... Mutta toisaalta sen kyllä huomasi jo oireista, että tämä on nyt ihan eri asia. Vaan eipä sitä tiennyt aikaisemmin, kun ensimmäinen vasta tulossa =)
- pöö098
ihanaa! meitä on siis muitakin! tässä on ollu nyt jänniä merkkejä ilmassa. tässä sitä ootellaan viikonloppuun ja sitte juostaan kiireesti apoteekkeniin... ;)
välillä tuntuu, että ei tiiä oikein kumpaa toivois enemmän tän hetkisen elämäntilanteen takia. opiskelut siis kesken ja sen syystä asutaan ukkelin kans eri paikkakunnilla. se asia tosin helpottaa toivon mukaan tuossa joulun tienoilla. kuitenkin ollaan sitä mieltä, että jos se meijän mini päättää nyt olla tuloillaan, ni on kyllä erittäin tervetullut ja rakastettu. :)
jotenkas. eletään vielä hetki jännittäviä aikoja. ;)- pikkukakkonen?
Täällä ollut samanlaisia oireita ilmassa muutakin: väsymystä, kuvotusta, vilua, menkkamaista särkyä vatsassa ja selässä välillä yms. Kk pitäisi alkaa tulevana vkonloppuna. Itse jo yhden raskauden kokeneena voin sanoa, että ainakin viime raskaudessa minulla alkoi oireet jo vko ennen, kun tein testin. Ja olen myös lukenut, että herkimmät voivat reagoida jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa erilaisilla oireilla, joten ei ole mitenkään mahdotonta oireilla jo hyvissä ajoin ennen, kuin kk pitäisi alkaa.
- sopii
pikkukakkonen? kirjoitti:
Täällä ollut samanlaisia oireita ilmassa muutakin: väsymystä, kuvotusta, vilua, menkkamaista särkyä vatsassa ja selässä välillä yms. Kk pitäisi alkaa tulevana vkonloppuna. Itse jo yhden raskauden kokeneena voin sanoa, että ainakin viime raskaudessa minulla alkoi oireet jo vko ennen, kun tein testin. Ja olen myös lukenut, että herkimmät voivat reagoida jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa erilaisilla oireilla, joten ei ole mitenkään mahdotonta oireilla jo hyvissä ajoin ennen, kuin kk pitäisi alkaa.
moneenkin eri sairauteen. Kuvailemasi oireet antaa myös viitteitä johonkin vakavempaan sisäelinsairauteen. Mainittakoon niistä nyt esimerkkinä maksa.
- itselläni
Minulla on aina ollut raskaudessa todella kovaa pahoinvointia, mielialamuutoksia ja rintojen kipeytymistä. Ovulaationi oli 13.7 ja 15.7 aloin oksentelemaan. Vain kaksi päivää myöhemmin tiesin, että raskaana ollaan! Eli vaikka alkio ei olekkaan vielä kiinnittynyt, niin OIREIRTA VOI OLLA!! Kyllähän se hormoni toiminta alkaa muuttumaan heti.
Eli jos olet ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä, niin tottakai on mahdollista että olet raskaana. Varmuuden saat testillä. - odottelija
Odottelen mahkua tehdä apteekin testin mutta pitää odotella vielä viikko. Olen nyt jo puolisentoista viikkoa tuntenut outoja tuntemuksia kehossani joita luulen raskauden oireiksi. Halusin kysyä, onko joku muu kokenut vatsakipua kävellessään...tai että nopea kävely aiheuttaisi kipua ja närästystä ihan raskauden ekoina viikkoina. En ole ikinä ennen kokenut närästystä mutta luulen tämän olevan sitä kun pallean kohdalta käy pistämään ja röyhyttää. Lämpöä en ole mittaillut enkä ole kokenut sitä olevan mutta pää on vähän "tyhjän" oloinen varsinkin kun yritän keskittyä graduun. Onko jollakulla ehdotusta luotettavimmasta apteekin testistä?
- @
minulla oireina olivat jatkuva pissahätä, virtsan hajun voimistuminen, finnit, kaksi päivää ennen menkkojen alkamispäivää TODELLA KIPEÄT RINNAT, aamuyön valvominen, vatsan nippailu ja tukkoinen nenä iltaisin. en tiedä onko kaikki nämä ns. yleisimpiä raskausoireita, mutta mun kohdalla nämä olivat muutos entiseen.
testin hätäsenä tein kaksi päivää ennen menkkojen alkamispäivää, mutta se oli nega. Vaivuin jo epätoivoon, kunnes niitä menkkoja ei tullut ja oireet vain kovenivat. Uuden testin teinkin sitten kaksi päivää menkkojen myöhästymisestä. ja vahva plussa tuli!! :)
plussaonnea sinulle!! - EQ
@ kirjoitti:
minulla oireina olivat jatkuva pissahätä, virtsan hajun voimistuminen, finnit, kaksi päivää ennen menkkojen alkamispäivää TODELLA KIPEÄT RINNAT, aamuyön valvominen, vatsan nippailu ja tukkoinen nenä iltaisin. en tiedä onko kaikki nämä ns. yleisimpiä raskausoireita, mutta mun kohdalla nämä olivat muutos entiseen.
testin hätäsenä tein kaksi päivää ennen menkkojen alkamispäivää, mutta se oli nega. Vaivuin jo epätoivoon, kunnes niitä menkkoja ei tullut ja oireet vain kovenivat. Uuden testin teinkin sitten kaksi päivää menkkojen myöhästymisestä. ja vahva plussa tuli!! :)
plussaonnea sinulle!!joko menkkoja tai sitten esikoista. Eilen oli rinnat kipeet ja menkat olis pitäny tulla jo sunnuntaina tai viimestään eilen, mut tänään 30. päivä menossa, alavatsaan sattuu vähän, tuntuu kokoajan et menkat olis tulossa. Rinnat ei oo enää kipeät. Alaselkäänkin sattuu...
Mulla tuli tässä viikko sitten ihan hirveästi isoja finnejä naamaan, selkään ja rintoihin, ei ole ennen tällei tullut, ihan kamalasti ja isoja! Muuten ei ole ollut huono olo tai edes pää kipeä, mulla yleensä tulee pää kipeeksi ennen menkkoja, kuten myös maha vähän kipeeksi.
Nyt on outoa ku rinnatkin oli eilisen vaan kipeet, ihan ihme juttu, kun ei mulla yleensä ne tule kipeeksi.
Mut silti kokoajan olo et menkat alkaa, tilasin varulta jo netistä raskaustestejä, että jos ei menkat tulekaan... saan kylläkin testit vasta ylihuomenna, jänskättää... - Jonn
EQ kirjoitti:
joko menkkoja tai sitten esikoista. Eilen oli rinnat kipeet ja menkat olis pitäny tulla jo sunnuntaina tai viimestään eilen, mut tänään 30. päivä menossa, alavatsaan sattuu vähän, tuntuu kokoajan et menkat olis tulossa. Rinnat ei oo enää kipeät. Alaselkäänkin sattuu...
Mulla tuli tässä viikko sitten ihan hirveästi isoja finnejä naamaan, selkään ja rintoihin, ei ole ennen tällei tullut, ihan kamalasti ja isoja! Muuten ei ole ollut huono olo tai edes pää kipeä, mulla yleensä tulee pää kipeeksi ennen menkkoja, kuten myös maha vähän kipeeksi.
Nyt on outoa ku rinnatkin oli eilisen vaan kipeet, ihan ihme juttu, kun ei mulla yleensä ne tule kipeeksi.
Mut silti kokoajan olo et menkat alkaa, tilasin varulta jo netistä raskaustestejä, että jos ei menkat tulekaan... saan kylläkin testit vasta ylihuomenna, jänskättää...eli nyt oln tuoreessa muistissa oireet ennen plussaa...
*ensimmäinen mikä herätti toiveeni raskaudesta oli nännien "vihlonta" öisin. Ei niinkään mitään rintakipua, mutta nännit vähän vihloili.
*hitusen kuuma, tai kuumempi kuin normaalisti koko ajan
*rinnoista tuli puristaessa nestettä/maitoa
Ei muuta, menkkakipuja oli normaalisti ja jatkuu edelleen. Tiputtelu vuoto alkoi ennen oletettuja kuukautisia, mutta loppui parin päivän päästä. Kuukautisten piti alkaa eilen. Nyt mahassa painontunnetta. - an23
Jonn kirjoitti:
eli nyt oln tuoreessa muistissa oireet ennen plussaa...
*ensimmäinen mikä herätti toiveeni raskaudesta oli nännien "vihlonta" öisin. Ei niinkään mitään rintakipua, mutta nännit vähän vihloili.
Ei muuta, menkkakipuja oli normaalisti ja jatkuu edelleen. Tiputtelu vuoto alkoi ennen oletettuja kuukautisia, mutta loppui parin päivän päästä. Kuukautisten piti alkaa eilen. Nyt mahassa painontunnetta.Minulla on ollut kys. oireita lähipäivinä; rinnat ovat olleet erittäin arat ja turvonneet, nännit isontuneet ja kosketusherkät, vatsa sekaisin, närästystäkin välillä, olen myös ollut hyvin itkuinen ja mielialani ovat vaihdelleet päivittäin, myös nälkä ollut ajoittain usein ja todella kova. Lisäksi minulla tuli eilen hieman verta virtsatessa (ei ole ennen käynyt näin ennen kuukautisia) ja muutenkin eilisen päivän aikana verta tuli jonkin verran. Nytkin joudun varalta sidettä pitämään. Lisäksi olen ollut ehkä hieman väsyneempi mitä yleensä. Sitten, virtsaamisen tarve on lisääntynyt, öisinkin täytyy nousta vessaan ja usein pissatessa virtsaa ei edes tule 'koko' määrää vaan vain vähän, jolloin lyhyen ajan päästä pitää taas juosta vessaan.
Mielestäni en voisi olla edes raskaana, koska menkkani kuuluisivat alkaa vasta n. parin viikon päästä, joten kuukautiseni eivät ole edes vielä myöhässä. Mitä kys. oireet voisivat kenties tarkoittaa? Avomieheni innostui jo heti, että minusta tulee mamma, mutta en jotenkin itse aivan usko siihen. Parin viikon päästähän sen tietenkin näkee sitten tuleeko menkat ajallaan jos ollenkaan.. - öhbihöo
an23 kirjoitti:
Minulla on ollut kys. oireita lähipäivinä; rinnat ovat olleet erittäin arat ja turvonneet, nännit isontuneet ja kosketusherkät, vatsa sekaisin, närästystäkin välillä, olen myös ollut hyvin itkuinen ja mielialani ovat vaihdelleet päivittäin, myös nälkä ollut ajoittain usein ja todella kova. Lisäksi minulla tuli eilen hieman verta virtsatessa (ei ole ennen käynyt näin ennen kuukautisia) ja muutenkin eilisen päivän aikana verta tuli jonkin verran. Nytkin joudun varalta sidettä pitämään. Lisäksi olen ollut ehkä hieman väsyneempi mitä yleensä. Sitten, virtsaamisen tarve on lisääntynyt, öisinkin täytyy nousta vessaan ja usein pissatessa virtsaa ei edes tule 'koko' määrää vaan vain vähän, jolloin lyhyen ajan päästä pitää taas juosta vessaan.
Mielestäni en voisi olla edes raskaana, koska menkkani kuuluisivat alkaa vasta n. parin viikon päästä, joten kuukautiseni eivät ole edes vielä myöhässä. Mitä kys. oireet voisivat kenties tarkoittaa? Avomieheni innostui jo heti, että minusta tulee mamma, mutta en jotenkin itse aivan usko siihen. Parin viikon päästähän sen tietenkin näkee sitten tuleeko menkat ajallaan jos ollenkaan..No ettei sinulla vain olisi virtsatietulehdus? Yleensä viikkoa ennen kuukautisten alkua noita oireita ei pitäisi edes vielä tuntua (tiedän tiedän, tässä tulee nyt seitsemän vastausta että minulla ainakin oli, mutta YLEENSÄ raskausoireet alkavat kyllä myöhemmin) ja veren tuleminen virtsan mukana ei kyllä ole mikään normaali raskausoire. Kuulostaisi tosiaan pissatulehdukselta kun sinusta vielä tuntuu että kaikki virtsa ei tule ulos kerralla.
- an23
öhbihöo kirjoitti:
No ettei sinulla vain olisi virtsatietulehdus? Yleensä viikkoa ennen kuukautisten alkua noita oireita ei pitäisi edes vielä tuntua (tiedän tiedän, tässä tulee nyt seitsemän vastausta että minulla ainakin oli, mutta YLEENSÄ raskausoireet alkavat kyllä myöhemmin) ja veren tuleminen virtsan mukana ei kyllä ole mikään normaali raskausoire. Kuulostaisi tosiaan pissatulehdukselta kun sinusta vielä tuntuu että kaikki virtsa ei tule ulos kerralla.
Minulla on usein ollut nimittäin pissatulehduksia, eikä aikaisemmin koskaan ole ollut tällaisia oireita. Ja tuo virtsaaminen ja sen lisääntyminen on oikeastaan ehkä pienin sellainen muutos ja murhe tällä hetkellä.. Nämä muut mitä mainitsin ovat minut saanut enemmänkin huolestuneeksi.. Ja tiedän kyllä minkälainen olen ja minkälainen kroppani yleensä on pissatulehduksen aikoihin, ja yleensä kyllä tunnistan sen heti. Mitään kirvelyä virtsatessa ym ei esim ole ollut ollenkaan. Mutta en sitten tiedä.. kuten sanoit raskausoireethan yleensä alkavat huomattavasti myöhemmin, mutta toki sekin varmasti yksilöllistä. Nuo rintojen, vatsan ym oireet minua huolestuttavat enemmänkin.
- -neppari-
Jonn kirjoitti:
eli nyt oln tuoreessa muistissa oireet ennen plussaa...
Ei muuta, menkkakipuja oli normaalisti ja jatkuu edelleen. Tiputtelu vuoto alkoi ennen oletettuja kuukautisia, mutta loppui parin päivän päästä. Kuukautisten piti alkaa eilen. Nyt mahassa painontunnetta.Viikon päästä pitäisi alkaa menkat tosin olleet niin epäsäännölliset että paha mennä sanomaan että tännään vai kolmen viikon päästä.. rinnassa nännien kohdalla kummaa jomotusta (toisessa ei) ja tuli puristettaessa vaaleaa nestettä... olen unohdellut hirvittävästi asioita mutta muuten ihan pirtsakka.. ajattelin että tulleeko sitä nestettäkin rinnoista jos liikaa toivoo olevansa raskaana :)
Kahdelta muulta olen saanut odottaa raskautta pitkään.. että saa nyt nähä kuinka kauan saa odottaa kolmosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264