Vuokrahevonen

Suff-

Oon ratsastanut vuoden ja hoitanut puolivuotta. Voisinko teidän mielestänne ottaa vuokralle hevosen?

17

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dhjhjkkj

      Riippuu siitä mitä osaat.

      • suff-

        ottaisi omalle tallille. Ottaisin ihan yksityistallilta tai ratsastuskoululta.


      • dhgf
        suff- kirjoitti:

        ottaisi omalle tallille. Ottaisin ihan yksityistallilta tai ratsastuskoululta.

        Ei oo nyt kyse siitä että mille tallille oot ottamassa, vaan minkälaiset sun taidot on. Ja yleensä vuokrahevosia ei saa omalle tallilla, mut löytyy niitäki kappaleita.


      • ghjyjg
        dhgf kirjoitti:

        Ei oo nyt kyse siitä että mille tallille oot ottamassa, vaan minkälaiset sun taidot on. Ja yleensä vuokrahevosia ei saa omalle tallilla, mut löytyy niitäki kappaleita.

        Mut oikeestaa jos otat vuokrahevosen jota ei saa omalle tallille, nii kyllä mun puolesta voit ottaa koska sua ollaan melkeinpä koko ajan valvomassa ja neuvomassa yms. Mut en ottas noin vähällä kokemuksella omalle tallille... Sehä on melkein sama ku oma hevonen mut ei maksa yhtä paljo eikä se oo itellä ku vähä aikaa.


    • Whyre

      Tarkoitatko ylläpitoon ottamista? Vuokrauksella tarkoitetaan yleensä sitä, että käyt ratsastamassa toisen ihmisen hevosta (hevosen kotitallilla) esim. 1-3krt/viikko ja maksat tästä tietyn kuukausi- tai kertamaksun. ylläpidossa hevonen on kuin oma ja hoidat sen joka päivä, mutta et virallisesti sitä omista.

      Harva omistaja antaa hevostaan ylläpitoon noin kokemattomalle. Ylipäänsä ylläpitoon voi olla vaikea saada hevosta.
      Vuokraaminen ehkä onnistuu, mutta siihenkin olet aika kokematon, eli vuokrahevosen löytäminen voi olla vaikeaa.

      Olet siis ainakin minun mielestä kaikinpuolin liian kokematon ottamaan hevosta vastuullesi. Myös silloin, vaikka ottaisit sen ylläpitoon ja veisit esim. ratsastuskouluun.
      Varsinkaan isoissa ratsastuskouluissa ei kuitenkaan ole ketään, joka pystyisi jatkuvasti valvomaan juuri sinua.

      • suff-

        Mulla ei ees oo omaa tallia. Ajattelin vaan vuokrata. Kiitos kuitenkin vastauksista. En kuitenkaan oo viel ottamassa, vaan ehkä joskus vuoden tai kahden vuoden päästä. Ajattelin vaan kysyä :D


    • zenniiiihh

      Et kyllä ihan vielä. Vuokrahevosessa on iso vastuu! Se tarkoittaa useimmiten sitä että menet sinne yksin, haet hevosen, harjaat ja hoidat, ratsastat tai muuten liikutat ja laitat ruuat, ja siivoat karsinan ja annat mahd lääkkeet jos tarvii. Jos hevoselle sattuu jotai, osaatko toimia? Pärjäätkö varmasti yksin kaikessa? Sinuna en kyllä vielä ottaisi. Jos hevoselle sattuu jotain, se on sinun vastuullasi. Minulla on itselläni vuokrahevonen, ja kokemuksen kanssa puhun. Tarkoitus ei ole mitenkään pelotella tai mollata ajatusta, mutta eikö hoitohevonen riitä toistaiseksi?

      • Kasva_aikuiseksi_daa.

        RATSASTANU VUODEN JA HOITANU PUOLI VUOTTA? :OO ja oot ottamassa ylläpitoon tai vuokralle? :O Mä oon ratsastanu 7 vuotta ja mun kaveri 9 vuotta ja ollaan nyt otettu puoleks vuodeks ylläpitoon. Siinä on kovempi vastuu ja huolehtiminen, mitä uskois. Ei riitä että tuut tallille ja lähet ratsimaan. Et ees varmaan tiedä mikä harjoista on pöläri? :O Nii. Kasva vaikka viis vuotta ja harkitse sitte uusiks!


      • Anonyymi
        Kasva_aikuiseksi_daa. kirjoitti:

        RATSASTANU VUODEN JA HOITANU PUOLI VUOTTA? :OO ja oot ottamassa ylläpitoon tai vuokralle? :O Mä oon ratsastanu 7 vuotta ja mun kaveri 9 vuotta ja ollaan nyt otettu puoleks vuodeks ylläpitoon. Siinä on kovempi vastuu ja huolehtiminen, mitä uskois. Ei riitä että tuut tallille ja lähet ratsimaan. Et ees varmaan tiedä mikä harjoista on pöläri? :O Nii. Kasva vaikka viis vuotta ja harkitse sitte uusiks!

        Minusta vastauksesi on liikaa


    • Heppahullu*

      Mielestäni voisit ottaa vuokralle hevosen. Mutta jos olet lapsi niin kannattaa pyytää vanhemmilta apua sillä sinulla on kova vastuu jonkun toisen hevosesta. Jos olet aikuinen niin voisit ihan hyvin ottaa jonkun rauhallisen ja luotettavan hevosen vaikka oletkin vasta ratsastanut vuoden. Ratsastus taidot eivat riipu kauvanko olet ratsastanut vaan kuinka äkkiä opit asiat. :)

      • Haakon

        et tietenkään voi. Saakeli teitä kakaroita, kun ette mitään osaa ja sitten vaan ollaan hankkimassa vuokrahevosia.


      • ;)
        Haakon kirjoitti:

        et tietenkään voi. Saakeli teitä kakaroita, kun ette mitään osaa ja sitten vaan ollaan hankkimassa vuokrahevosia.

        olin nuoruudessani tallini paras ratsastaja, olin ratsastanut vasta 2 KUUKAUTTA, ja osasin kaikki askellajit ja hypätä, sitten kun puoli vuotta tuli täyteen, menin ekoihin kisoihin ja voitiiin!!!
        VOIT OTTAA AIVAN HYVIN VUOKRALLE!!, TEKEMÄLLÄ OPPIIIII!!! toi haakon on vaan *************' ''


      • Anonyymi
        Haakon kirjoitti:

        et tietenkään voi. Saakeli teitä kakaroita, kun ette mitään osaa ja sitten vaan ollaan hankkimassa vuokrahevosia.

        Aika törkeetä alkaa haukkua tuolla tavalla! Olin 11-vuotias kun alotin suomen maajoukkueessa. Hyppäsin silloin 100cm. Ja 13-vuotiaana olin ekoissa kv-kisoissa joissa hyppäsin 135cm. Tällöin olin koulupuolella jo helppoA-vaativaB tasonen.


    • Minusta kyllä.
      Ei ole pahitteeksi harjoitella "omalla hepalla"
      siis vuokrahevosella hevosmiestaitoja.
      Oletko koskaan hoitanut esim.ratsastuskoulujen hevosia
      hoitohevosina? Se voisi olla toinen vaihtoehto(:

      Mutta ota se huomioon,että vuokralle tarjoavat
      voivat haluta kokeneemman "omistamaan" oman
      hevosensa vuokralla.Ja jos joku hyväksyy sinut
      tarpeeksi taidokkaaksi,älä ota ensimmäistä vastaan tulevaa
      ponia vuokralle!Mieti,tee laskelmia,ennenkuin teet päätöksesi.

      Ensimmäiseksi vuokrahevoseksi on hyvä ottaa mahdollisimman
      kokenut ja varma PONI.Mutta jos olet liian iso ponille
      niin sitten harkitse hevosta..
      Esim.vuonohevonen,haflinger..
      ne ovat kestäviä ja hyviä rotuja(:

      • Kuule haakon osaatko muka itte paremmin??!!
        En usko! eikä kukaan muukaan...
        Mulla on oma hevonen ja oon 11v,revi siitä vitsin haakon!
        Jos et osaa olla hiljaa tai puhuu järkevii: sun paikkas ei oo järkevien ihmisten keskustelupalstoilla!
        Toi on toisten mollaamista ja halveksintaa!OLE HILJAA!!!


      • Anonyymi

        Suomenhevonen on loistava vaihtoehto myös!


    • Anonyymi

      Se nyt on fakta, että omasta tai vuokrahevosesta oppii enemmän kuin että kävisi ratsastuskoululla. Suosittelisin, mutta siinä pitää osaava aikuinen, jos olet ratsastanut vasta noin vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe