Cisordinol acutard

ahdistaaaaa

Nyt ollaan siinä pisteessä että ahdistukseen saan seuraavan kerran kys. lääkettä. Mitä kokemuksia teillä on? google ei oikein auta mutta olen käsittänyt että kovin "kivasta" lääkkeestä ei ole kyse.

18

4361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

      En haluaisi masentaa sua enempää, mutta olen kuullut että kyseessä on aikamoinen zombie-lääke, joka ei edes auta ahdistukseen.
      Eli olet zombie, mutta tunnet samalla kovaa ahdistusta. Et vaan pysty Cisordinolin vaikutuksen alaisena ilmaisemaan tuskaasi mitenkään.

    • Anonyymi

      Tappanut yhdeksän potilasta kuukauden aikana laitoksessa, joka suljettiin sen jälkeen, ja kahdeksan koekaniinia jo tullessaan Suomen markkinoille 1975.

    • Anonyymi

      Mulla kyseinen lääke " veti " silmiä, eli silmät katsoivat tahtomattani koko ajan ylöspäin.
      Eipä ollut mukava tunne, eikä mukava lääke.

    • Anonyymi

      voi tehdä kipuja kantapäihin, levottomuutta ja ennen kokematonta ahdistuneisuutta ja itsemurhaisuutta erittiäin voimakkaasti, myös henkilöille jotka ei koskaan ennen ole olleet itsemurhaisia.

      lhomista, kävely ja liike vaikeuksia yms

      • Anonyymi

        Itselläni lääkkeet aiheuttivat itsetuhoisuutta.
        Sanon lääkkeet, koska kaikki käyttämäni lääkkeet pitivät yllä itsetuhoisia ajatuksia ja käytöstä.


    • Anonyymi

      Yleisesti ei kannata aloittaa mitään neurolepteja ellei ole ihan pakko.

      • Anonyymi

        Äänestän samaa, eli neuroleptejä ei kannata aloittaa jos ei ole pakko.


    • Anonyymi

      Olen historiassani sairastanut tosi pahoja masennuksia. Silti minulle tahtoni vastaisesti laitettiin tätä lääkettä pakkoinjektiona. Tuosta on kuukausia aikaa, mutta puoliintumisaika on pitkä. Olen niin masentunut, että en millään tahdo kestää. Pakkausselosteessa yleinen haittavaikutus masennus.

      Ne ei todellakaan yhtään välitä potilaan voinnista vaan pakottavat ottamaan tällaista lääkettä ihmisen, joka todistetusti saattaa kokea tosi vaikeaa masennusta.

      • Anonyymi

        Oletko kunnolla keskustellut hoitavan tahon kanssa tuosta lääkkeestä, ja masennuksistasi?
        Jos asian ottaa puheeksi, niin luulisi, että suostuvat vaihtamaan johonkin toiseen lääkkeeseen tarvittaessa.
        Aina on lupa sanoa ääneen oma mielipiteensä, ja esittää tahtonsa ja toiveensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kunnolla keskustellut hoitavan tahon kanssa tuosta lääkkeestä, ja masennuksistasi?
        Jos asian ottaa puheeksi, niin luulisi, että suostuvat vaihtamaan johonkin toiseen lääkkeeseen tarvittaessa.
        Aina on lupa sanoa ääneen oma mielipiteensä, ja esittää tahtonsa ja toiveensa.

        Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Kirjoitan, että viimeisimmästä injektiosta on jo kuukausia aikaa, mutta olo edelleen helvetillinen. Pakkohoidossa ei potilaalla ole mitään arvoa, joten keskusteluyritykset on ihan yhtä tyhjän kanssa. Akuuttiosastoni pihalla oli siitä myöhemmin ohi mennessäni ruumisauto. Eipä sitä julkisuuteen tuoda näitä tapauksia, että potilas lääkitään vainaaksi tai lääkitään siihen kuntoon, että itse päättää päivänsä sairaalan osastolla. Kuolema on mielessäni joka hetki. Aivan kaamea olo edelleen.


    • Anonyymi

      Kidutuksen Suomen mielenterveyshoidossa tulee loppua!

    • Anonyymi

      Kannattaa vain välttää psykiatriaa kokonaan ja erityisesti esimerkiksi neutolepteja. Noita nimetäänkin niin kekseliäästi, acutard tarkoittaa varmaan akuutti tardiivinen dyskenisia tai psykoosi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eli olet rauhallinen mutta saatat saada tahdosta riippumattomia liikkeitä ja virheasentoja. Zombi sätkynukke siis. Eikö kissavideot yms rauhoittaisi ettei tuollaiseksi sentään olisi tarpeen itseään laittaa.


    • Anonyymi

      Voin omasta puolesta sanoa myös sen, että usein nuo neuroleptit eivät oikeasti auheuta subjektiivista rauhallisuuden tilaa. Ihminen on vain helposti ohjattava ulkoapäin. Dopamiini keskushermostossa aiheuttaa esimerkiksi motivaation, mielihyvän ja keskittymiskyvyn lisäämistä. Sen vuoksi esimerkiksi hyvin suuri osa USA:n opiskelijoista käyttää kokaiinia, amfetamiinia tai ADHD-lääkkeitä.

      Miksi joku kuvittelee, että esimerkiksi dopamiinin estäminen hermostossa on jotenkin hyvä asia? Paitsi jos tahtoo lamauttaa sen toisen ihmisen.

      Nuo tutkimukset noista lääkkeistä tuolta ajalta kun noita tutkimuksia uusista psykoosilääkkeistä tuotiin julki ovat myös usein hyvin epäilyttäviä. Nyt vanhojen psykoosilääkkeiden patentit ovat menneet vanhoiksi, joten trendi on sitten määrätä esimerkiksi Abilifyn injektiota. Abilify Maintena, maintenance, get it? Ja hinta potilaalle, usein veronmaksajien kautta sillekin kammotukselle on ainakin 600 e kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Ehkä jotkut tuonkin Acutard-lääkkeen markkinoijista ovat ajatelleet, että sitä voi sitten markkinoida akuuuttien tardiivisten oireiden hoitoon verrattuna toisiin vanhempiin neurolepteihin. Acutard tarkoittaa oikeasti sitä, että se aiheuttaa akuutteja dyskonisia oireita kuten muutkin neuroleptit.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan aiheuta rauhallisuuden tunnetta nämä lääkkeet. Se, että ei saa ulospäin omaa vointiaan mitenkään ilmaistua, on sekin tuskallinen olotila.

      Ikävää, että näitä lääkkeitä kritisoivia pidetään usein sairaudentunnottomina hulluina. Perusteet kritiikille on tosi hyvät. Omakohtaisesti koettuna kyseessä on todellakin kärsimystä aiheuttavat lääkeaineet, vaikka ulospäin sitä ei ymmärrä. On rikollista, että pakkolääkitseminen tällaisilla lääkkeillä on laillista.

      • Anonyymi

        Voi ehkä myös kannattaa kritsoida neurolepti-lääkkkeistä hoitavan tahdon kohdalla asiallisella tavalla. Minulla oli kaikista pahimmat diagnoosit, mukaanlukien skitsofrenia, ja pääsin ulos siitä koko järjestemästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe