varsinkin suomenkielisiä, joilla ei ole varaa ostaa tietokonetta ja olla internetti yhteydessä.
Tämä on hyvin surullista että he joilla juuri nyt vanhempina olisi aikaa ja tarvetta kommunikointiin eivät pysty siihen köyhyyden tai tietämättömyyden vuoksi, vaan elävät yksinäistä vanhuutta.
On paljon vanhempia
10
169
Vastaukset
- luullakseni
pelaavat rahansa noihin hedelmäpeleihin.
Niiden edessä ovat köyhät naiset ja miehet jonossa, ei siinä hienoihin turkkeihin pukeutuneita rikkaita naisia näe koskaan, ei myöskään kultakello ranteessa olevia miehiä.
Köyhä uskoo että raha tuo onnen, kyllä pelaaminen vie viimeisetkin.
Joten, jos on tahtoa, on myös varaa tietokoneeseen, eivät ole niin kalliita eikä taitojakaan paljon tarvita.
Täällä riittää kirjoitustaito ja nykyisin kyllä, vahinko koko palstalle, pitää osata olla puolesta tai vastaan, kieliriidassakin nähtävästi kaikki keinot sallittuja.
Miksi vain suomenkilisillä ei ole varaa?
Miksi ruotsinkieliset ovat rikkaampia, sanonpa, he eivät pelaa rahojaan, en ainakan usko.- 1-Katleija
On myös paljon sellaisia vanhoja naisia, jotka eivät kertakaikkiaan ole kiinnostuneet tietotekniikasta, jopa pitävät sitä itselleen liian vaikeana. Eikä ole rahasta kiinni. Monet yli 7-kymppiset eivät ole edes työssään joutuneet kosketuksiin tietokoneiden kanssa.
Tunnen itseni ikäisiä naisia, jotka eivät täysin hallitse edes kännykän käyttöä, juuri ja juuri osaavat sillä soittaa. - enemmän
rahaa ja valtaa. Meilläkin täällä suomenkielisten koulu surkeassa vanhassa rakennuksessa ja ruotsinkielisillä kuin linna suuren koulupuiston keskellä.
- keski-ikäsiä
miehiä jotka ei osaa edes astianpesukonetta tai pykkikonetta käyttää. Näistä palstan vanhoista paapoista ei varmaan kukaan.
- jjoutava
vanha huru sain herättäjäradion vaikenemaan kun se alko keskelläpäivää huutamaan.
Olin tietty painellu siitä jottai nppia, eiku töpseli irti, neuvottomuus on pahimpia heikkouksia ihmisellä.
Puhu siihe nähe. - olen ainoa
joka osaa käyttää tietokonetta. Ja mieskään ei osaa muuta kuin ottaa tepselin pois seinästä. Ei täällä maalla ole kellään vanhemmilla ihmisillä tietokoneita, eivätkä halua kuulla edes puhuttavankaan. Pitävät minua ihan höperönä. Olen kuullut kun nauravat ihan selän takana, että se pelaa sen koneen kanssa.
- ovat oikein
olen ainoa kirjoitti:
joka osaa käyttää tietokonetta. Ja mieskään ei osaa muuta kuin ottaa tepselin pois seinästä. Ei täällä maalla ole kellään vanhemmilla ihmisillä tietokoneita, eivätkä halua kuulla edes puhuttavankaan. Pitävät minua ihan höperönä. Olen kuullut kun nauravat ihan selän takana, että se pelaa sen koneen kanssa.
tyhmiä. Siksi tämä maa onkin tälläinen takapajula.
- jos*
ovat oikein kirjoitti:
tyhmiä. Siksi tämä maa onkin tälläinen takapajula.
joku on parempi kuin muut, täytyyhän sitä irvailla! Luonnonlaki ja sitten muka voidaan hyvin. Voi sentään niitä rajoitteita!
Mutta ei ole suomalainen tyhmä, ei alkuunkaan, mutta maaseudun kehittymättömyyttä on paljon.
Onneksi nuori polvi on jo irti tuosta mentaliteetistä. jos* kirjoitti:
joku on parempi kuin muut, täytyyhän sitä irvailla! Luonnonlaki ja sitten muka voidaan hyvin. Voi sentään niitä rajoitteita!
Mutta ei ole suomalainen tyhmä, ei alkuunkaan, mutta maaseudun kehittymättömyyttä on paljon.
Onneksi nuori polvi on jo irti tuosta mentaliteetistä.Ja myös epävarmuudesta osaako sitä hankittua konetta käyttää.
Kuitenkin esim. verkkopankki on verraton apu kun jokaisella näitä laskuja kuitenkin on.
Olen kuullut monen vielä työelämässäkin olevan sanonut; ja sitä tiekkaria en ikinä hanki.
- pilvi*
Nmutta tietokoneaika on suhteellisen uutta. Silloinkin, kun vain seurusteltiin ihmisten, naapurien sukulaisten? kanssa, oli aina ihmisiä, jotka syrjäytyivät. Ennakkoon nuo asiat pitäisi osata hoitaa, jo silloin kun ollaan työelämässä.
Säälin aiheita löytyy elämässä vaikka kuinka paljon, jos niissä haluaa itseään kiusata. Kaikista ei ole edes katsomaan eteensä, niinkuin sanotaan.
Reippaimmat menevät ihmisiin ja luovat hyviä kontakteja ympärilleen. Ihmisestä itsestään se on kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6392807Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252247Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892016
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201829Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271241- 661174