Modeemien yhdistäminen

miaolen

Minulla on kiinteistössä kaapeliinternetyhteys. Mutta kaapeli modeemissani on vain yksi verkkopiuhapaikka ja koneita on useampi(kaksi). Nyt toin kotoa mukaan normaalimodeemin. Eikös normaalimodeemia voi käyttä hubina, ja lyödä tästä kaapelimodeemista verkkopiuha normaalimodeemiin ja muihin verkopiuhapaikkoihin verkkopiuhat, jotka menevät tietokoneisiin. No näin kumminkin tein, ja tietokone valitti, että verkkoosoitetta ei löydy tai jotain vastaavaa??? Kiitoskiitos.

4

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmaa...

      Pitäisi toimia, olen itsekkin käyttänyt vastaavaa tilapäisesti. Varmista että normaalimodeemista on DHCP palvelin pois päältä ettei se sotke systeemiä. Kaapelimodeemista DHCP ja NAT päälle ellei operaattori anna useampaa IP-osoitetta (yleensä kyllä antaa). Lähinnä veikkaisin että tuon normaalimodeemin DHCP sotkee tuossa eli kone saa siltä virheellisen IP:n, tosin siitä normaalimodeemista kannattaa laittaa sen sisäverkon osoite samaan aliverkkoon jonka kaapelimodeemi antaa niin toimii varmemmin.

      Sorry sekava selostus, selvennän huomena hereillä jos tarvitsee....

      • Adsl-Kaapeli

        En ole tiennytkään, että näin voi toimia. Kaapista meinaan löytyisi käyttämätön langaton ADSL-modeemi. Mutta yhteys on kaapelinetti. Pitääpä kokeilla. Tarvitaanko tähän jotain erityisosaamista? Antaisitko lisää ohjeita, jos niitä tarvitaan.


      • miaolen

        Nyt otin DHCPn pois tuosta ja rupesi toimimaan toisessa koneessa. mutta toisessa en saanut toimimaan. Tässä toimimattomassa on vista, eikä siinä toiminut tuo vaikka tämän toiseen koneen otti pois käytöstä, mutta siinä toimii kuminkin suoraan kaapelimodeemista, että oisko nyt vistan asetukset hakoteillä vai? Ja selaimella sain vaihdetua tuon DHCPn pois, kun otti toisen modeemin irti. Onko noissa aina omat ipt kaikilla modeemeilla? Että miten tuon kaapeli modemin asetuksia sais muutettua? Kiitostaas


      • Adsl-Kaapeli
        miaolen kirjoitti:

        Nyt otin DHCPn pois tuosta ja rupesi toimimaan toisessa koneessa. mutta toisessa en saanut toimimaan. Tässä toimimattomassa on vista, eikä siinä toiminut tuo vaikka tämän toiseen koneen otti pois käytöstä, mutta siinä toimii kuminkin suoraan kaapelimodeemista, että oisko nyt vistan asetukset hakoteillä vai? Ja selaimella sain vaihdetua tuon DHCPn pois, kun otti toisen modeemin irti. Onko noissa aina omat ipt kaikilla modeemeilla? Että miten tuon kaapeli modemin asetuksia sais muutettua? Kiitostaas

        Koska adsl-modeemissa on langattomuus ja kaapelimodeemissa ei, tarkoitus on saada kone toimimaan langattomasti adsl-modeemin avulla. Kirjauduin adsl-modeemiin sisälle ja sain langattomuuden muuten toimimaan, mutta nettiin en päässyt.

        Siellä on varmaan jäljellä vanhoja vanhan paikkakunnan adsl-verkon asetuksia, jotka pitäisi muuttaa. Ongelma on, ettei minulla ole hajuakaan, mitä pitäisi muuttaa ja mihin ja mistä. Resetistä painaminen ei poistanut mitään vanhoja asetuksia.

        Johdoistakin olin hiukan epävarma, kumpaan laitteeseen laitetaan kumpikin johto. Täytyy olla niin, että adsl-laite on välissä ja kaapelimodeemiiin tulee seinästä yhteys, koska minulla on kaapelinetti.

        Olisi hienoa, jos joku osaisi vihjaista, mistä pitää aloittaa. Yleensä sen jälkeen olen osannut kyllä jatkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      134
      2970
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      463
      2041
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      128
      1960
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      37
      1768
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1609
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      102
      1550
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      372
      1496
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1259
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1189
    10. Mitä muinaiset tekstit sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta

      Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa Tosi
      Hindulaisuus
      552
      1158
    Aihe