Näissä suurenmoisissa itseissä,
jotka eivät ikinä päästä ketään katsomaan silmiensä ikkunoista sisälle sieluunsa. Voiko heihin luottaa yhtään sen enempää kuin kevyen pakkasen luomaan jääkalvoon järven päällä?
Mikä ateisteissa sitten on ainutlaatuista?
Mitä sellaisia kykyjä, ominaisuuksia tai lahjakkuusalueita heillä on, joita ei ole kenelläkään muulla?
Pidetäänkö heistä?
Onko ihmisten helpompi puhua heille kuin muille?
Tuskinpa vaan, koska
monet (ateistit/materialistit) elävät edelleenkin vapauden myytin katveessa, mutta eiväthän he ole vapaita, sillä rahan ja vallan väkivalta kahlehtii heitä.
Ateistin huumorikin on yleensä aina jonkinlaista uskovien ärsyttämistä tai tekemistä naurunalaiseksi.
Itseensähän ateisti taas suhtautuu vakavasti ja leimahtaa temperamenttiseen raivoon, jos kaskuilla tai hankalilla kysymyksillä puututaaan vähänkään ateistin arvovaltaan ja pikkusieluisuuteen, eikä hän näin ollen siedä itseään koskevia piloja lainkaan, puhumattakaaan oman oppinsa kyseenalaistamista.
Ja kun ateistista tulee, kuten sanotaan, "koulutetumpi,sofistikoituneempi", hän hyvin usein pystyttää ympärilleen kylttejä kertomaan maailmalle, kuka hän on. Hän ei enää puhu tavallisten ihmisten kieltä. Hän alkaa suosia hienompia sanoja todistaakseen, että hän todellakin on ympäristöään oppineempi.
Moni heistä kehuu olevansa kova tekemään työtä, mutta eihän itsensä itseltään antaneella työnarkomaanilla ole annettavanaan mitään sellaista, mitä kone ei yhtä hyvin voisi antaa.
Joku taas kehuskelee monilla seksisuhteillaan, mutta eihän rakkauden orjalla, joka on antanut sille itsensä, ole annettavanaan mitään sellaista, mitä joku toinen rakkauden orja ei yhtä hyvin voisi antaa.
Oletko koskaan nähnyt kasvia, joka on jäänyt kasvamaan huolimattomalta puutarhurilta pudonneen lankunpätkän alle, minne yksikään auringonsäde ei sittemmin ole päässyt tunkeutumaan? Sen kasvu ja elämä tukahtuivat. Sen surkeat versot muuttuivat kalvakkaanvalkoisiksi ja kiemuraiseksi kuin kuivahtaneet onkimadot. Kun nostat lankunpätkän, et enää uskaltaisi jättää herkkää pikkuolentoa alttiiksi säälle ja auringolle, sillä se on liian heiveröinen ja heikko kestämään auringonvaloa.
Ateistisen elämänkatsomuksen (tyhjä, merkityksetön ja päämäärätön elämä,ihminen on pelkkä atomikasa) tukahduttavat voimat varmaankin painavat lankunpätkän tavoin ateistien psyykeä. Niiden allahan tunteet kieroutuvat ja vääristyvät ja kaipaavat lopulta epätoivon vimmalla vapautta. Mutta ateistit ovat peloissaan, koska heidän luovuutensa on muserrettu. Ja valiteetavasti kyse on itse suoritetusta "vammautumisesta".
He ikään kuin nääntyvät auringonvalon, tunteidensa ilmaisukanavan, puutteessa. Ja niin heidän persoonallisuutensa OHENTUU, ja tällaisina ja "kurjuudessa"(hengen) he tulevat päivänsä päättämään, elleivät muuta elämänsä suuntaa.
Tottakai he yrittävät vielä koettella kasvoilleen erilaisia keksittyjä ja kuvitteellisia naamioita kätkeäkseen kipua salaa sykkivät kohtansa. He teeskentelevät. Heidän ON teeskenneltävä. He eivät uskalla
olla, mitä he ovat, eivätkä siksi tiedä, keitä he ovat. He ovat aivan eksyksissä siellä lankunpätkän alla, sillä he eivät ole ikinä nähneet itseään. Siksi meidän uskovien onkin silloin tällöin ryömittävä ei-uskovien nahkoihin ja huudettava sieltä pimeästä ja pelottavasta paikasta julki koko maailmalle, mitä me näemme.
Onko ateisteissa mitään hyvää?
37
788
Vastaukset
Olen aina halunnut uskoa ja elätellyt toiveita, että uskiksissa olisi jotain, mutta aina kaltaistesi kanssa joutuessaan tekemisiin on pakko todeta kaiken olleen turhaa: Uskonnoissa ja uskovaisissa ei ole _mitään_ hyvää.
- Huhahhhei
että on OIKEASTI olemassa ihmisiä, jotka ajattelevat noin. Uskomatonta.
- uskis
kuvaa parhaiten näitä Skepsis- yhdistyksen jäseniä (fanaatikko-ateisteja), ei niinkään tämän palstan "ei-ammattiateisteja".
Sen verran vedän kirjoitustani takaisin. Ja ketään en ole todellakaan halunnut loukatata vaan valistaa, neuvoa ja opastaa löytämään oman itsensä. uskis kirjoitti:
kuvaa parhaiten näitä Skepsis- yhdistyksen jäseniä (fanaatikko-ateisteja), ei niinkään tämän palstan "ei-ammattiateisteja".
Sen verran vedän kirjoitustani takaisin. Ja ketään en ole todellakaan halunnut loukatata vaan valistaa, neuvoa ja opastaa löytämään oman itsensä.Kannata yrittää valistaa saatika neuvoa ketään.
Niin kauan kun luulet että uskovaisuus jotenkin parantaa sinun henkilöllisyytesi laatua emme voi muuta kun tuntea sääliä sinua kohtaan.
Todellisuudessa olet kapeakatseinen älykääpiö.
Kukaan ei varmasti ota kirjoitustasi loukkauksena koska kaikki tietävät mielenterveytesi tilan.- skeptikko
uskis kirjoitti:
Sen verran vedän kirjoitustani takaisin. Ja ketään en ole todellakaan halunnut loukatata vaan valistaa, neuvoa ja opastaa löytämään oman itsensä.Skepsis ry on sääntöjensä mukaan poliittisesti, uskonnollisesti ja aatteellisesti sitoutumaton järjestö. Sen jäsenissä voit toki olla ateistejakin, järjestö kun ei valvo jäsetensä vakaumusta.
Itse olen ollut Skepiksen jäsen toistakymmentä vuotta ja vakaumukseltani olen agnostikko. - Huhahhhei
uskis kirjoitti:
Sen verran vedän kirjoitustani takaisin. Ja ketään en ole todellakaan halunnut loukatata vaan valistaa, neuvoa ja opastaa löytämään oman itsensä.olen minäkin aikoinani liittynyt. Ja itse kutsuisin itseäni, itselleni läheisimmin, humoristiksi. Voihan olla niinkin, että moni muu ei tuota allekirjoita, mutta vällä häliä. Pääasia että hullulla itsellään on hauskaa.
Sanot, että tarkoituksesi on neuvoa, opastaa ja auttaa löytämään itsensä. Entäs jos ei koe olevansa hukassa? Entäs jos näkee punaista heti, jos joku väittää tietävänsä, miten aikuisia ihmisiä opetetaan elämään? Valistat sanomalla, että olen tyhjä, merkityksetön ja päämäärätön atomikasa vain siksi, että blokkaan yhden jumalan enemän kuin sinä?
En minä ihmettele ollenkaan, että kärkkäämmät kielet huutavat vajakkia välittömästi kaltaisiasi lukiessaan.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Ateismista puuttuvat olennaismimmat uskontoihin liittyvät substanssit, merkitseekö tämä suoraan myös sitä että ateisteilta puuttuisi elämästään ilo, tarkoitus tai toivo on aivan eri asia.
Lähes kaikki, aivan kuin paradigmaattisesti on meillä kristillissessä kontekstissa, tätä on turha kieltää. Parituhatvuotisen kaikenkattava vaikutus , joka on levittäytynyt koko kulttuurimme päälle kuin syys-usva aamupelloille, kietoo syleilyynsä niin uskovaiset kuin ateistit kuin agnostikot. Kukaan meistä voi itse asiassa edes puhua näistä asioista ilman sitoutumista uskonnollisiin paljolti kristillis-kielellisiin funktioihin[esim. otsikkossani "synti" ;D]. Niinpä jopa a-teistit puhuvat huomaamattaan jumalan kieltämisestä eivätkä automaattiseti esim. jumalien kieltämisestä, sillä ateistit ovat imeneet itseensä kristinuskon näennäis-monoteismin mukaisen käsite-appa-raatin.
Sinänsä psykologia taitaa olla uskon-elämälle ja uskoville usein se suurempi ahdistus kuin vaikkapa ateismi?
Sillä jos uskonnollista kokemusta tarkastelee psykologisten lähtö-kohtien avulla [mitä "ei tietenkään saa tehdä", vaan uskonnosta pitäisi puhua "aina" uskonnollisen kielen avulla] on suuri mahdollisuus että koko uskonnollinen elämys ja elämä tajutaan yksilön sisällä pyöriväksi subjektiiviseksi psykologiseksi prosessiksi, joka syntyy psykologisista syistä ja pyörii psykologisin syin.
Hellakoski; "Sinäkö loit mun vai Sinut ihmisen kaipuu." - Saag Paneer
>>Näissä suurenmoisissa itseissä,
jotka eivät ikinä päästä ketään katsomaan silmiensä ikkunoista sisälle sieluunsa.>Mitä sellaisia kykyjä, ominaisuuksia tai lahjakkuusalueita heillä on, joita ei ole kenelläkään muulla?>monet (ateistit/materialistit) elävät edelleenkin vapauden myytin katveessa, mutta eiväthän he ole vapaita, sillä rahan ja vallan väkivalta kahlehtii heitä.>Ateistin huumorikin on yleensä aina jonkinlaista uskovien ärsyttämistä tai tekemistä naurunalaiseksi.>Hän ei enää puhu tavallisten ihmisten kieltä. Hän alkaa suosia hienompia sanoja todistaakseen, että hän todellakin on ympäristöään oppineempi.Hän ei enää puhu tavallisten ihmisten kieltä.>Moni heistä kehuu olevansa kova tekemään työtä, mutta eihän itsensä itseltään antaneella työnarkomaanilla ole annettavanaan mitään sellaista, mitä kone ei yhtä hyvin voisi antaa.>Joku taas kehuskelee monilla seksisuhteillaan, mutta eihän rakkauden orjalla, joka on antanut sille itsensä, ole annettavanaan mitään sellaista, mitä joku toinen rakkauden orja ei yhtä hyvin voisi antaa.>Oletko koskaan nähnyt kasvia, joka on jäänyt kasvamaan huolimattomalta puutarhurilta pudonneen lankunpätkän alle, minne yksikään auringonsäde ei sittemmin ole päässyt tunkeutumaan?>Ateistisen elämänkatsomuksen (tyhjä, merkityksetön ja päämäärätön elämä,ihminen on pelkkä atomikasa) tukahduttavat voimat varmaankin painavat lankunpätkän tavoin ateistien psyykeä. ateistit ovat keksineet uskonnot. Sinunkin.
- pikku-uskis
Näissä suurenmoisissa itseissä,
jotka eivät ikinä päästä ketään katsomaan silmiensä ikkunoista sisälle sieluunsa. Voiko heihin luottaa yhtään sen enempää kuin kevyen pakkasen luomaan jääkalvoon järven päällä?
Mikä uskiksissa sitten on ainutlaatuista?
Mitä sellaisia kykyjä, ominaisuuksia tai lahjakkuusalueita heillä on, joita ei ole kenelläkään muulla?
Pidetäänkö heistä?
Onko ihmisten helpompi puhua heille kuin muille?
Tuskinpa vaan, koska
monet (uskikset/henkiset) elävät edelleenkin vapauden myytin katveessa, mutta eiväthän he ole vapaita, sillä rahan ja vallan väkivalta kahlehtii heitä.
Uskiksen huumorikin on yleensä aina jonkinlaista pakanoiden ärsyttämistä tai tekemistä naurunalaiseksi.
Itseensähän uskis taas suhtautuu vakavasti ja leimahtaa temperamenttiseen raivoon, jos kaskuilla tai hankalilla kysymyksillä puututaaan vähänkään uskiksen arvovaltaan ja pikkusieluisuuteen, eikä hän näin ollen siedä itseään koskevia piloja lainkaan, puhumattakaaan oman oppinsa kyseenalaistamista.
Ja kun uskiksesta tulee, kuten sanotaan, "koulutetumpi,sofistikoituneempi", hän hyvin usein pystyttää ympärilleen kylttejä kertomaan maailmalle, kuka hän on. Hän ei enää puhu tavallisten ihmisten kieltä. Hän alkaa suosia hienompia sanoja todistaakseen, että hän todellakin on ympäristöään oppineempi.
Moni heistä kehuu olevansa kova tekemään työtä, mutta eihän itsensä itseltään antaneella työnarkomaanilla ole annettavanaan mitään sellaista, mitä kone ei yhtä hyvin voisi antaa.
Joku taas kehuskelee monilla seksisuhteillaan, mutta eihän rakkauden orjalla, joka on antanut sille itsensä, ole annettavanaan mitään sellaista, mitä joku toinen rakkauden orja ei yhtä hyvin voisi antaa.
Oletko koskaan nähnyt kasvia, joka on jäänyt kasvamaan huolimattomalta puutarhurilta pudonneen lankunpätkän alle, minne yksikään auringonsäde ei sittemmin ole päässyt tunkeutumaan? Sen kasvu ja elämä tukahtuivat. Sen surkeat versot muuttuivat kalvakkaanvalkoisiksi ja kiemuraiseksi kuin kuivahtaneet onkimadot. Kun nostat lankunpätkän, et enää uskaltaisi jättää herkkää pikkuolentoa alttiiksi säälle ja auringolle, sillä se on liian heiveröinen ja heikko kestämään auringonvaloa.
uskiksen elämänkatsomuksen (tyhjä, merkityksetön ja päämäärätön elämä,ihminen on pelkkä atomikasa) tukahduttavat voimat varmaankin painavat lankunpätkän tavoin uskisen psyykeä. Niiden allahan tunteet kieroutuvat ja vääristyvät ja kaipaavat lopulta epätoivon vimmalla vapautta. Mutta uskikset ovat peloissaan, koska heidän luovuutensa on muserrettu. Ja valiteetavasti kyse on itse suoritetusta "vammautumisesta".
He ikään kuin nääntyvät auringonvalon, tunteidensa ilmaisukanavan, puutteessa. Ja niin heidän persoonallisuutensa OHENTUU, ja tällaisina ja "kurjuudessa"(hengen) he tulevat päivänsä päättämään, elleivät muuta elämänsä suuntaa.
Tottakai he yrittävät vielä koettella kasvoilleen erilaisia keksittyjä ja kuvitteellisia naamioita kätkeäkseen kipua salaa sykkivät kohtansa. He teeskentelevät. Heidän ON teeskenneltävä. He eivät uskalla
olla, mitä he ovat, eivätkä siksi tiedä, keitä he ovat. He ovat aivan eksyksissä siellä lankunpätkän alla, sillä he eivät ole ikinä nähneet itseään. Siksi meidän uskovien onkin silloin tällöin ryömittävä ei-uskovien nahkoihin ja huudettava sieltä pimeästä ja pelottavasta paikasta julki koko maailmalle, mitä me näemme. - Täys'tomppeli
vahvaa leimaamista. Eli uskova on leimattu ’puu’, jonka voi kaataa?! Mutta muistahan nyt kuitenkin, että uskova on yhtälailla ihminen kuin ateistikin. Ja vielä terve ihminen, ei vammautunut.
Tämä tomppeli uskova on löytänyt jumaluudesta vapauden ja kyvyn havaita/havainnoida ihmisen kuin ihmisen typeryyden, ilman kategoriointia.
Esitelmäsi on aika vahva saarna! Jopa tuomitseva sellainen?- Täys'tomppeli
Vastaus oli tarkoitettu tuolle pikku-uskikselle!
- Kuk regus susej
Täys'tomppeli kirjoitti:
Vastaus oli tarkoitettu tuolle pikku-uskikselle!
kuvaukseen?
"Esitelmäsi on aika vahva saarna! Jopa tuomitseva sellainen?" - Täys'tomppeli
Kuk regus susej kirjoitti:
kuvaukseen?
"Esitelmäsi on aika vahva saarna! Jopa tuomitseva sellainen?"kategoriaan kuuluu, kumpikin saarna. Olet oikeassa. Mutta menkööt tomppeuliuteni piikkiin!
- Pikku-uskis
Täys'tomppeli kirjoitti:
kategoriaan kuuluu, kumpikin saarna. Olet oikeassa. Mutta menkööt tomppeuliuteni piikkiin!
Bongasit oikein - "saarnani" oli peilikuva aloituksesta. Satiiri. Aloituksen tyyppisissä kirjoituksissa ärsyttää leimaaminen, yleistäminen ja nenänvartta pitkin katselu. Tottakai jokainen uskis, insinööri, vegaani tai kirvesmies on yksilö, jonka ajatuksista tai arvoista minulla ei ole mitään tietoa. Hyvä, jos ymmärrän itseäni.
PS.tolkuttoman vaikeita laskutehtäviä ennen viestin lähetystä! - Tomppeli – (-0)
Pikku-uskis kirjoitti:
Bongasit oikein - "saarnani" oli peilikuva aloituksesta. Satiiri. Aloituksen tyyppisissä kirjoituksissa ärsyttää leimaaminen, yleistäminen ja nenänvartta pitkin katselu. Tottakai jokainen uskis, insinööri, vegaani tai kirvesmies on yksilö, jonka ajatuksista tai arvoista minulla ei ole mitään tietoa. Hyvä, jos ymmärrän itseäni.
PS.tolkuttoman vaikeita laskutehtäviä ennen viestin lähetystä!tulikin mieleeni, että kukahan sitä oikeesti on vastuussa siitä omasta käyttäytymisestään? Silloinkin, kun kyseessä ovat nämä kaiken maailman uskomukset.
Näihinhän kun on niin helppo asettaa ne omat rajansa. Vai voisiko tässä asiayhteydessä kenties puhua sellaisesta seikasta kuin sopeutuvuus?
Ps. Eikös tänä päivänä meistä kukin kuitenkin omaa jonkin kaltaisen laskimen? Ainakin kännykkä tällaisen? Meinaan, jos pää ei enää toimi!
- zbn
Huhhuh. Minulla on ainakin tälle päivälle selkeä päämäärä. Aion ottaa kännit. Ei jaksa lukea hörhöjen idioottimaisuuksia, eikä katsella tätä typerää pientä pränttiä.
Tämän tekstin kun jaksaa lukea, tulee aivan selväksi....että uskovainen ihminen kuvittelee, että hänellä on täysi tuomarin oikeus. Hänellä on usko suoma lupa tuomita, pilkata ja nostaa oma ihmeellisyytensä jalustalle.
Räikeä, perusteeton yleistys ihmisistä kertoo myös paljon ihmisestä....säälittävää.
Jos uskovaisen elämässä ei muuta murhetta ole, kun ateistin huumori....kannattaa hankkia oma elämä.
Kannattaa pysyä muiden uskovaisten joukossa, siellä voi oikein SIELUNkyllyydellä mässäillä ja haukkua....
Mistä ihmeestä näitä aivopesussa aivonsa hukanneita löytyy??? Voiko ihminen olla todella noin kapeakatseinen ja suvaitsematon...raamattu kainaloon ja on lupa räkiä silmille. Hyi.- kapeakatseiset atet
Tulee yhtä vakuuttuneeksi että useimmat ateisti sortuvat aivan samaan, mistä nyt kirjoituit.
Ateistit hakevat täältä tukea omille ajatuksille, jonkinmoinen turvaverkko palsta teille.
Suvaitsevaisia ateisteja en ole tavannut täällä vielä yhtään . kapeakatseiset atet kirjoitti:
Tulee yhtä vakuuttuneeksi että useimmat ateisti sortuvat aivan samaan, mistä nyt kirjoituit.
Ateistit hakevat täältä tukea omille ajatuksille, jonkinmoinen turvaverkko palsta teille.
Suvaitsevaisia ateisteja en ole tavannut täällä vielä yhtään .Kun lukee niin huomaa että uskovaiset haluaisivat olla Ateisteja mutta kun pienenä on opetettu pelkäämään jumalan kostoa niin he eivät vaan uskalla.
"Ateistit hakevat täältä tukea omille ajatuksille"
Kaikki hihulithan täällä roikkuvat.
Sinulla on myöskin erittäin kieroutunut käsitys suvaittsevaisuudesta.kapeakatseiset atet kirjoitti:
Suvaitsevaisia ateisteja en ole tavannut täällä vielä yhtään .Aika yllättävää, että ateistit ovat yhdestä asiasta samaa mieltä... Heiltä puuttuu usko jumaliin.
Minä en mene hihhuli osastolle kirkumaan ja minulla on aivan sama mihin ihmiset uskovat...
Keskustelen täällä asioista, minulla on siihen ihan oikeus.
Tunnetko minut henkilökohtaisesti? Vai heitätkö hatusta esim. minun suvaitsevaisuudestani mielipiteesi?
Koska et tunne, voi pitää lapselliset yleistyksesi ihan omana tietonasi. Kiitos.- aatenisti
kapeakatseiset atet kirjoitti:
Suvaitsevaisia ateisteja en ole tavannut täällä vielä yhtään .Kun tapaat ihmisen, mistä tiedät, että hän on ateisti?
- Huhahhhei
kapeakatseiset atet kirjoitti:
Suvaitsevaisia ateisteja en ole tavannut täällä vielä yhtään .tuleekin ansaita. Se ei tipahda kuin omena Eevalle.
- zb
Tunnen monia ateisteja ja jokaiseen heistä olen aina olen voinut luottaa.
- vihtuilija
" Voiko heihin luottaa yhtään sen enempää kuin kevyen pakkasen luomaan jääkalvoon järven päällä?"
Ateistinko vika on se, että uskonnot opettavat uskovaisensa menemään heikoille jäille? - Vili-Villisika
Pitäisköhän sinun hommata itsellesi jokin harrastus. Kirjoituksesi perusteella olet niin iloton mörkö, että sun pitäis tehdä jotain elämällesi. Voisin toki ehdottaa jotain, mutta osaat varmaan auttaa itse itseäsi, kun "tiedät" noin paljon muista ihmisistä.
- puusilimä
että ateisti ei alennu OLETTAMAAN millaisia toiset ovat. ahdasmielinen näkemyksesi on lähinnä naurettava.
säälin sinua hihhuli. - M@k3
Ateistit ovat ainakin kahdessa asiassa parempia kuin uskovaiset, he ovat älykkäämpiä ja rehellisempiä.
- M@k3
Ehdottomasti rohkeampia, uskovainen ei uskaltaisi ottaa sitä riskiä että joutuisi rakastavan Jumalansa kidutuskammioon.
- Evoluutio on fakta
"Ihminen on pelkkä atomikasa" on minun kekimäni vertaus, joka on totta, olisit antanut krediittiä noin hienosta sanavalinnasta!
Teksti kertoo paljon enemmän sinusta kuin ateisteista. Itseäni en tunnista tuosta ollenkaan, päinvastoin. Sen sijaan luulen että sinä heijastat tekstilläsi oman itsetuntosi tasoa. Joutuvatko muutkin uskovaiset parjaamaan ateisteja tunteakseen itsensä joten kuten hyväksi?
- Atte Ateisti
Voi helavata...
Tuollaisen tekstin jälkeen vakuutuin, ettei minun kannata olla uskisten kanssa missään tekemisissä, jos heidän ajattelutapansa ja käsityksensä minusta ovat vähääkään tuon suuntaisia.- ohikulkijan havaintoja
kuvaelmaa pohjalaisen hirsiladon nurkilta...tulee mieleen lakeet aakeet peltomaisemat ja ajanpatinan kuulaamat hirret ja hirsirungon pohjimmaiset hirsikerrokset ja hirsikerrosta peittävä lautakuoritus,josta on tippunut laudan pätkä maahan. Jota kuvailit tekstisssäsi vertauskuvannollisesti samaistaen sen ateistin maailmankuvaan.
- God bless atheism
"Mikä ateisteissa sitten on ainutlaatuista?
Mitä sellaisia kykyjä, ominaisuuksia tai lahjakkuusalueita heillä on, joita ei ole kenelläkään muulla?" tietääkseni lahjoilla ja ominaisuuksilla ei ensinnäkään ole mitään tekemistä elämänkatsomuksen kanssa.. Ateistit kutsuvat lapiota lapioksi ja tämä on se suuri "hyöty".
"Onko ihmisten helpompi puhua heille kuin muille?"
Hyvä että toit tämän esille, koska uskovaisethan nimenomaan ovat se ryhmä kenelle on vaikea puhua ja jotka eivät suvaitse, eikö? Uskonto on tapannut miljoonia ihmisia, vain sen takia, ettei haluta ymmärtää toisten näkemyksiä. Uskonto vainoaa homoja ja islamin tapauksessa myös naisia, ateistejä ja tosinajattelijoita...siinäkö uskovaisten avoin rakastava syli :)? HUOM: en puhu pelkästään jostain tietystä uskonnosta, vaan yleensäkkin uskonnosta käsitteenä.
"Ateistin huumorikin on yleensä aina jonkinlaista uskovien ärsyttämistä tai tekemistä naurunalaiseksi."
Nimenomaan ateismiahan on pidetty pilkkana jo vaikka kuinka kauan. Jo satoja vuosia sitten ihmisiä syrjittiin ja jopa kivitettiin heidän uskon puutteesta, koska he olivat "barbaarisia pakanoita". Ja jos uskon ihmiset ovat sitten niin huumorintajuisia ihmisiä, niin heitäppä muslimille vähän vitsiä hänen uskonnostaan? Huumorintaju loppuu aika nopeasti.
"Ja kun ateistista tulee, kuten sanotaan, "koulutetumpi,sofistikoituneempi", hän hyvin usein pystyttää ympärilleen kylttejä kertomaan maailmalle, kuka hän on. Hän ei enää puhu tavallisten ihmisten kieltä. Hän alkaa suosia hienompia sanoja todistaakseen, että hän todellakin on ympäristöään oppineempi."
Yleistämistä. Suurin osa ateisteista elää kaapissa, koska maissa, joissa ne asuvat ei suvaita ateistejä. Ateismi pitää suhteellisen matalaa profiiliä, tosin kertoen ja näyttäen näkemyksiä. Ja kylttejä taas pystyttää uskontokunnat. Miten? Koulussa opetetaan uskomaan, media suosii uskontoa, pienille lapsille ei anneta edes mahdollisuutta valita, haluavatko hän kuulua tiettyyn uskontoon, vaan heidät mitä törkeämmällä tavalla "värvätään" uskoon. Mutta en väitä että ateismi tekisi ihmisestä viisaampaa. Tyhmä ateisti on tyhmä ateisti ja tyhmä uskovainen on tyhmä, vaikka mitä tekisi.
"Moni heistä kehuu olevansa kova tekemään työtä, mutta eihän itsensä itseltään antaneella työnarkomaanilla ole annettavanaan mitään sellaista, mitä kone ei yhtä hyvin voisi antaa."
Kaksi kättä jotka tekevät työtä ovat saaneet enemmän aikaan kuin tuhat kättä ristissä.
"Joku taas kehuskelee monilla seksisuhteillaan, mutta eihän rakkauden orjalla, joka on antanut sille itsensä, ole annettavanaan mitään sellaista, mitä joku toinen rakkauden orja ei yhtä hyvin voisi antaa."
Tuossa väitteessä nyt on viimeinenkin järjen pisara upotettu dramatiikkaan. En viitsi edes kommentoida.
"Oletko koskaan nähnyt kasvia, joka on jäänyt kasvamaan huolimattomalta puutarhurilta pudonneen lankunpätkän alle, minne yksikään auringonsäde ei sittemmin ole päässyt tunkeutumaan? Sen kasvu ja elämä tukahtuivat. Sen surkeat versot muuttuivat kalvakkaanvalkoisiksi ja kiemuraiseksi kuin kuivahtaneet onkimadot. Kun nostat lankunpätkän, et enää uskaltaisi jättää herkkää pikkuolentoa alttiiksi säälle ja auringolle, sillä se on liian heiveröinen ja heikko kestämään auringonvaloa."
Lisää metaforaa ja draamaa. Kasvi tarvitsee auringon valoa elääkseen, kyllä. Mitä yrität sanoa? Vai yritätkö verrata auringon valoa "jumalan rakkauteen" jota ilman kasvi ei selviä? Oli miten oli, esimerkki on huono. Aurinko paistaa meille kaikille samanlaisena, rippumatta elämänkatsomuksista.
"Ateistisen elämänkatsomuksen (tyhjä, merkityksetön ja päämäärätön elämä,ihminen on pelkkä atomikasa) tukahduttavat voimat varmaankin painavat lankunpätkän tavoin ateistien psyykeä. Niiden allahan tunteet kieroutuvat ja vääristyvät ja kaipaavat lopulta epätoivon vimmalla vapautta. Mutta ateistit ovat peloissaan, koska heidän luovuutensa on muserrettu. Ja valiteetavasti kyse on itse suoritetusta "vammautumisesta".
olla, mitä he ovat, eivätkä siksi tiedä, keitä he ovat. He ovat aivan eksyksissä siellä lankunpätkän alla, sillä he eivät ole ikinä nähneet itseään. Siksi meidän uskovien onkin silloin tällöin ryömittävä ei-uskovien nahkoihin ja huudettava sieltä pimeästä ja pelottavasta paikasta julki koko maailmalle, mitä me näemme."
Jälleen, paljon väitteitä, eikä yhtäkään perustelua. Tyhmää väittää, että ateistin elämä on merkityksetöntä ja tyhjää.. ateistillahan on kaikki ovet auki. He eivät kahlitse itseään uskolla fiktiiviseen olentoon ja kuviteltuihin opetuksiin. Psyyke on auki TODELLISUUDELLE. Mielestäni juuri PELKO on asia joka ajaa monet ihmiset uskoon. Ihminen kysyy kysymyksiä ja kukaan ei osaa vastata niihin, joten köyhemmän päälle käy se raamatunkin näkemys elämänsynnystä, onhan se joku vastaus kuitenkin. Ei pahalla mut toi viimeinen kappale on älytöntä paskaa...joka ikinen sana. "Tottakai he yrittävät vielä koettella kasvoilleen erilaisia keksittyjä ja kuvitteellisia naamioita kätkeäkseen kipua salaa sykkivät kohtansa. He teeskentelevät. Heidän ON teeskenneltävä." - mitä? ateisti nimenomaan elää todellisuudessa ja hänen mielensä on auki. "Kuvitteellista" taas on uskonto jo itsessään. Uskovaiset pukevat päälle vaikka mitä kaapua ja ristiä vaan ollakseen lähempänä jumalaa, jonka olemassa olosta he eivät edes voi olla varmoja! Papit, piispat, paavi...he ovat ikään kuin ammattilaisia ammatissa, jota EI OLE OLEMASSA. "He eivät uskalla olla, mitä he ovat, eivätkä siksi tiedä, keitä he ovat." Mainitsin jo aikaisemmin kaappiateisteista.. Tiedän varsin hyvin kuka olen ja minun ei tarvitse kääntyä uskonnon puoleen tunteakseni itseni. Vähemmän draamaa ja enemmän asiaa, kiitos. Voit puhua loputtomiin sanomatta mitään ja se ei ole paras tapa argumentoida uskontosi puolesta
Jatkoja! - EL1991
"Tottakai he yrittävät vielä koettella kasvoilleen erilaisia keksittyjä ja kuvitteellisia naamioita kätkeäkseen kipua salaa sykkivät kohtansa. He teeskentelevät. Heidän ON teeskenneltävä."
Mikä VITUN pakkomielle uskisten on kuvitella että vain uskovilla voi olla hyvä elämä. Mun elämäni ei muutu yhtään paremmaksi jos alan luulottelemaan puhuvista käärmeistä ja veden päällä kävelevistä ihmisistä satuja todeksi.
Mikä VITUN pakkomielle on kuvitella jotain sisäistä tuskaa sellasella joka ei vaan usko jumalaan. Eikö teidän raamattunne todista vuorisaarnassa ja muuallakin missä se todellinen tuska on. Täällä ette pääse nauttimaan monista kivoista asioista ja sitten vielä kun ootte kuolleet - jos pystyisitte enää aistimaan mitään, huomaisitte että voi helvetti: tyhjää täynnä. Kyllä mulla tuskaa on ja kaikenlaista ikävää mutta se vaan sattuu kuulumaan tähän ihmisen osaan. Enimmäkseen maailma on kaunis ja kiva. Ja tänä iltana taas meen tyttöystävän luo ja kun painan melaa sen mekkoon ja me rakastellaan aamuun asti ni kyllä taas unohtuu tuskat ja vaikeudet. Eikä tarvita viinaa eikä naamioita, mitä nyt muutama kortsu.
Ja kuules: vaikka kuolinhetkellä itkisin ja huutaisin niin että kuuluu Hangosta Joensuuhun se ei tee taivas kuvitelmia yhtään todemmiksi eikä todista jumalasta millään tavalla.
Riparilla muutes luin jostain jumalan karitsasta. Onko se joku uusi rosvopaisti resepti? - vastaus 358795739
Oikea hyvyys on pyyteetöntä hyvyyttä ilman palkkion tavoittelua. Palkkiota ei tarvitse olla lupaamassa äidin, tarhatädin eikä Jeesuksenkaan. Tee itse omana itsenäsi hyviä tekoja! Palkkio on siinä että näkee toisen onnistumisen tai ilon.
Niin, pahoittelut itsetietoisuudesta. Kenties se että tietää kuolevansa aiheuttaa tarpeen edes jonkin aikaa olla selkeästi olemassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142