HUUMORIN LAJEJA

Slapstick/pelleilyä, Satiiri/hienostunutta ivaa, Ironia/katkeraa ivaa,
Sarkasmi/pidemmälle vietyä suppeaa huumoria tai purevaa ivaa
Parodia/ivamukaelma, esim. joku tunnettu teos tehdään naurunalaiseksi
Musta huumori on lähellä ironiaa/vaikeasti käsiteltäviä teemoja (kuten kuolema, vitsaukset, sairaudet).

Eri maissa on toisista kansoista tiettyjä stereotyyppejä, joita käytetään jatkuvana huumorin lähteenä. Skotteja pidetään saitoina, saksalaisia säntillisinä ja amerikkalaisia ylimielisinä. Toisaalta tässä piilee huumorin pimeä puoli. Huumori on tehokas keino, kun pyritään vahvistamaan erilaisia ennakkoluuloja. Vähemmistöihin kohdistuvan halventavan pilkan ja vitsien avulla yhteisö lujittaa omaa sisäistä yhtenäisyyttään ja samalla vastaavasti rajaa uhkaksi koetut piirinsä ulkopuolelle.

Erilaisia huumorikäsityksiä on yhtä useita kuin on ihmisiäkin. Nuoret ja lapset pitävät usein slapstickistä eli pelleilystä, kun taas vanhemmat arvostavat enemmän satiiria.

Usein nauraminen ja huumori sekoitetaan onnellisuuteen, mikä ei vastaa koko kuvaa. Jos ihminen todella on onnellinen vaikkapa saavutettuaan jonkin suuren tavoitteen elämässään, hän ei yleensä naura. Pikemminkin nauru on jännittyneisyyden purkautumista. Huumorilla yritetään usein rikkoa jäätä tai rentouttaa.

Mikä on sinun mielilajisi?

Huumorin käsitteitä ja lähdeaineistoa koottu Wikipediasta.

51

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuuupppsss

      kuten pieru-kakkahuumorin ja kikkeli-pippelipimppi-huumorin
      ja tyhjännauramisen!
      Niitä ei voita mikään, televisio väärällään tätä suomeksi tehtyä navanalus-"huumoria".

      • .------.-----

        Se on vittuilu. Mun mielestä ihan oma genrensä huumorinsaralla. Käytännössä lähimpänä tilannekomiikkaa ja siis erittäin vaikea laji. Vittuilussa parhaimmillaan yhdistyy sarkasmi ja ironia suoriin sovauksiin erittäin taidokkaalla tavalla. "Haista ::: V...." ei ole hyvää vittuilua, se on ainoastaan solvausta. "Jokos sait verorästisi maksettua, kun näkyy olevan ihan uusi kossupullokin?" taas on normivittuilua. Yllättävää kyllä, esim politiikassa esiintyy erittäin korkealle vietyä vittuilua eduskunnan kyselytunneilla, ne ovat paitsi asiaohjelmia, erittäin hienoa viihdettä.


        =DW=


      • QuietPlace
        .------.----- kirjoitti:

        Se on vittuilu. Mun mielestä ihan oma genrensä huumorinsaralla. Käytännössä lähimpänä tilannekomiikkaa ja siis erittäin vaikea laji. Vittuilussa parhaimmillaan yhdistyy sarkasmi ja ironia suoriin sovauksiin erittäin taidokkaalla tavalla. "Haista ::: V...." ei ole hyvää vittuilua, se on ainoastaan solvausta. "Jokos sait verorästisi maksettua, kun näkyy olevan ihan uusi kossupullokin?" taas on normivittuilua. Yllättävää kyllä, esim politiikassa esiintyy erittäin korkealle vietyä vittuilua eduskunnan kyselytunneilla, ne ovat paitsi asiaohjelmia, erittäin hienoa viihdettä.


        =DW=

        taitaa olla minun lajini.Työpaikan koulima taidan olla.
        Eihän se aamu lähde käyntiin, jollei kaverille saa sanoo, että mikä siinä toiletissakäynnissä niin kesti.
        Naamanlaittoko?
        Ja kun toinen myöntelee, voi auvoisasti sanoo, että no etpä onnistunu...


      • kermaa

        aina halunnut heittää kakun päin jonkun pläsiä:)


    • Tosiaan*

      samaa mieltä.
      Huumori ei kulje käsikädessä onnellisuuden ja hyväntahtoisuuden kanssa.
      Vaan se kukkii esiin mitä omituisimmissa tilanteissa.
      Joskus itkun saa käännettyä nauruksi ja joskus se auttaa laittamaan asiat perspektiiviin.
      Huumori on silti,yksi elämän ehto!
      Ilman sitä olisis sama hirttää itsensä.

    • , en osaa sanoa millainen, mutta "naurattaa" monet asiat, - paitsi suomalainen telkkuhuumori harvemmin..
      Englantilaisten sarjojen huumori naurattaa, mutta telkun kotivideo huumori ei oo kivaa, niissä nauretaan yleensä toisen vahingolla..

      Toista ihmistä pilkkaava huumori ei naurata, mutta sellainen nokkela rivien välissä oleva huumori naurattaa, ja mukavia mielikuvia synnyttävä huumori myös..

      En tiedä mihin luettelemaasi huumorilajiin huumorintajuni kuuluu....

    • Kellistynyt

      varmaan huumoria kun teeskentelee kuolemansairasta.
      Ei ole minun huumorinlajini se.

    • TuttuTunne

      on tilannekomiikka :DD

      • kohta 52

        ja vastaa,että kun ottaa tosta huumorin pois ,ei jää kuin vittuilu.


    • Minä tykkään kaikista huumorista, niinkauan kun en itse ole ivan ja naurun kohteena. Musta huumori ja ironia viehättävät minua eniten. Vitsejä en osaa kertoa, mutta nauran muiden kertomille kyllä. Ja löytyy minulta ihan perisuomalaista piilokettuiluakin tarvittaessa. Livenä möläsen joskus vahinkoissa toista loukkaavan kommentin ja mokaan toki joskus viisastelulla itsenikin.

      • On jo puoliyö ja palasin koneelle. Huumori on vaikea laji. Itse pidän parhaana viihdyttäjänä kautta aikojen Vesa Matti Loirin esitystä -Nauran kuutamoon-. Oheistan linkin. Kertokoon tämä video puolestani huumorintajustani, jolle nauran, nauran aina uudestaan ja ihan aidosti ja oikeasti. Olen muuten onneton vitsien kertoja enkä edes yrotä enkä muista kuulemiani. Illan istujaisissa rakastan monimutkaisten mysterioiden kerontaa, joilla on odottamaton loppuratkaisu ja niissä olen aikas hyvä. Minulla on muutama hyvä keisi, ihmiset ovvat hiiren hiljaa ja kuuntelevat kunnes totuus paljastuu ; )

        http://www.youtube.com/watch?v=yBX3TguWF84&feature=related


      • huumoritajuinen
        korpikirjailija kirjoitti:

        On jo puoliyö ja palasin koneelle. Huumori on vaikea laji. Itse pidän parhaana viihdyttäjänä kautta aikojen Vesa Matti Loirin esitystä -Nauran kuutamoon-. Oheistan linkin. Kertokoon tämä video puolestani huumorintajustani, jolle nauran, nauran aina uudestaan ja ihan aidosti ja oikeasti. Olen muuten onneton vitsien kertoja enkä edes yrotä enkä muista kuulemiani. Illan istujaisissa rakastan monimutkaisten mysterioiden kerontaa, joilla on odottamaton loppuratkaisu ja niissä olen aikas hyvä. Minulla on muutama hyvä keisi, ihmiset ovvat hiiren hiljaa ja kuuntelevat kunnes totuus paljastuu ; )

        http://www.youtube.com/watch?v=yBX3TguWF84&feature=related

        On tunnettu että maailman parhaita komediaelokuvia oli luotu sodan aikana, huumori aina on hyvin keino kestää vaikeissa tilanteissa, se on erinomaisesti kuvattu kirjassa ja elokuvassa Tuntematon sotilas, mielestäni se on yksi parhaista kirja sodasta, pidän kirjasta, lukien aina itken ja naurun.


      • Korppis
        huumoritajuinen kirjoitti:

        On tunnettu että maailman parhaita komediaelokuvia oli luotu sodan aikana, huumori aina on hyvin keino kestää vaikeissa tilanteissa, se on erinomaisesti kuvattu kirjassa ja elokuvassa Tuntematon sotilas, mielestäni se on yksi parhaista kirja sodasta, pidän kirjasta, lukien aina itken ja naurun.

        Huumori kestää kaiken se kestää surun, ilon, ihmisen rumuuden, pahuuden, kauneiden, onnen, se kestää kaiken. Huumori pitää meidät mukana elämässä ja se kuuluu arkeen kaikkine komiikan ihanine muotoineen.

        Unittaa, hyvää yötä, nauretaan omille mokille, yritetään olla mollaamatta ; )


      • Korppis kirjoitti:

        Huumori kestää kaiken se kestää surun, ilon, ihmisen rumuuden, pahuuden, kauneiden, onnen, se kestää kaiken. Huumori pitää meidät mukana elämässä ja se kuuluu arkeen kaikkine komiikan ihanine muotoineen.

        Unittaa, hyvää yötä, nauretaan omille mokille, yritetään olla mollaamatta ; )

        Aloitin tämän kejun pohtiaksemme minkalainen ihminen on huumorintajuinen, mutta myöskin siksi, että kenellä meistä on varaa osoittaa sormella ja sanoa toista huumorittomaksi.

        Huumorin lajeja on monia ja jokaisella on oma makunsa hauskanpidossa. En ole kivittänyt ketään makutottumustensa vuoksi.

        Ihmetteen edelleen kuinka yksi lauseeni yhtyessäni erään palstalaisen mielipiteeseen aiheutti valtavan melun tyhjästä.

        Uskon vanhaan sanontaan, että koomikko on hauska vain maskin suojassa ja vakavuus ja tosikkomaisuus astuu esiin kun maski riisutaan pois.

        Hyvää päivänjatkoa, korpilampi odottaa ; )


      • Hämmästyttää aina vaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloitin tämän kejun pohtiaksemme minkalainen ihminen on huumorintajuinen, mutta myöskin siksi, että kenellä meistä on varaa osoittaa sormella ja sanoa toista huumorittomaksi.

        Huumorin lajeja on monia ja jokaisella on oma makunsa hauskanpidossa. En ole kivittänyt ketään makutottumustensa vuoksi.

        Ihmetteen edelleen kuinka yksi lauseeni yhtyessäni erään palstalaisen mielipiteeseen aiheutti valtavan melun tyhjästä.

        Uskon vanhaan sanontaan, että koomikko on hauska vain maskin suojassa ja vakavuus ja tosikkomaisuus astuu esiin kun maski riisutaan pois.

        Hyvää päivänjatkoa, korpilampi odottaa ; )

        kuten niin usein ennenkin.
        sinä kirjoitit monessa vietissä, kuinka sinua tympäisee tyhjän naurajat, tympeää huumoria kirjoittavat ja
        ihmiset, jotka eivät osaa enempää kuin sitä kirjoittaa.
        Ei tuo yksi lauseesi siinä aloituksessa osoittanut muut kuin sen, ettet ymmärtänyt edellisen kirjoittajan vastanneen aloittajalle huumorilla.


      • kaikkea sitä näkee
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloitin tämän kejun pohtiaksemme minkalainen ihminen on huumorintajuinen, mutta myöskin siksi, että kenellä meistä on varaa osoittaa sormella ja sanoa toista huumorittomaksi.

        Huumorin lajeja on monia ja jokaisella on oma makunsa hauskanpidossa. En ole kivittänyt ketään makutottumustensa vuoksi.

        Ihmetteen edelleen kuinka yksi lauseeni yhtyessäni erään palstalaisen mielipiteeseen aiheutti valtavan melun tyhjästä.

        Uskon vanhaan sanontaan, että koomikko on hauska vain maskin suojassa ja vakavuus ja tosikkomaisuus astuu esiin kun maski riisutaan pois.

        Hyvää päivänjatkoa, korpilampi odottaa ; )

        sanoa, että joku valehtelee tai yrittää jollakin tavalla hyötyä.
        Lapsellinen olet.


      • kaikkea sitä näkee
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloitin tämän kejun pohtiaksemme minkalainen ihminen on huumorintajuinen, mutta myöskin siksi, että kenellä meistä on varaa osoittaa sormella ja sanoa toista huumorittomaksi.

        Huumorin lajeja on monia ja jokaisella on oma makunsa hauskanpidossa. En ole kivittänyt ketään makutottumustensa vuoksi.

        Ihmetteen edelleen kuinka yksi lauseeni yhtyessäni erään palstalaisen mielipiteeseen aiheutti valtavan melun tyhjästä.

        Uskon vanhaan sanontaan, että koomikko on hauska vain maskin suojassa ja vakavuus ja tosikkomaisuus astuu esiin kun maski riisutaan pois.

        Hyvää päivänjatkoa, korpilampi odottaa ; )

        sanoa, että joku valehtelee tai yrittää jollakin tavalla hyötyä.
        Lapsellinen olet.


      • QuietPlace
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aloitin tämän kejun pohtiaksemme minkalainen ihminen on huumorintajuinen, mutta myöskin siksi, että kenellä meistä on varaa osoittaa sormella ja sanoa toista huumorittomaksi.

        Huumorin lajeja on monia ja jokaisella on oma makunsa hauskanpidossa. En ole kivittänyt ketään makutottumustensa vuoksi.

        Ihmetteen edelleen kuinka yksi lauseeni yhtyessäni erään palstalaisen mielipiteeseen aiheutti valtavan melun tyhjästä.

        Uskon vanhaan sanontaan, että koomikko on hauska vain maskin suojassa ja vakavuus ja tosikkomaisuus astuu esiin kun maski riisutaan pois.

        Hyvää päivänjatkoa, korpilampi odottaa ; )

        kummasti mieleen, että tuomitsit Paapurin huumorin, tulemalla ketjuunja vihjailemalla, ettei huumori, jota siinä harrastettiin, miellyttänyt sinua?
        Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?
        En muista oliko sinun sanomasi.
        Kaikenkaikkiaan, jäi vaikutelma että tulet paikalla, räpistelet kaiken hajalle ja sitten selität tekosi parhain päin.
        Että se oli testi muille tai teit sen ihan kokeillaksesi.
        En usko, että se on sinun perimmäinen tarkoituksesi.
        Tarkoituksesi oli kääntää huomio Paapurista itseesi.
        Sekö ei näillä palstoilla onnistu kuin tappelemalla, aloittamalla riidan?
        Joku jo peräsi sitä itsekritiikkiä, jota sanoit harrastavasi.
        Oletkohan oikein rehellinen itsellesi.
        Se huomiontarveko oikeuttaa loukkaamaan toisia?


      • Korppis
        Hämmästyttää aina vaan kirjoitti:

        kuten niin usein ennenkin.
        sinä kirjoitit monessa vietissä, kuinka sinua tympäisee tyhjän naurajat, tympeää huumoria kirjoittavat ja
        ihmiset, jotka eivät osaa enempää kuin sitä kirjoittaa.
        Ei tuo yksi lauseesi siinä aloituksessa osoittanut muut kuin sen, ettet ymmärtänyt edellisen kirjoittajan vastanneen aloittajalle huumorilla.

        En ymmärrä sinun kommenttiasi enkä tuota seuraavaakaan, vaan onko sillä enää mitään väliä, tuo itku pitkästä ilosta ketju on bittitaivaassa. Voimme vain nyt spekuloida ja kaivaa muistista jotain jota joskus joku on sattunut kirjoittamaan ja yhdistää mielikuvat uuteen yhteyteen.

        Kuunnelkaa Vesa Matti Loirin -nauran kuutamoon, ihanaa naurua, hulvatonka käkätystä ; )


      • Korppis
        QuietPlace kirjoitti:

        kummasti mieleen, että tuomitsit Paapurin huumorin, tulemalla ketjuunja vihjailemalla, ettei huumori, jota siinä harrastettiin, miellyttänyt sinua?
        Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?
        En muista oliko sinun sanomasi.
        Kaikenkaikkiaan, jäi vaikutelma että tulet paikalla, räpistelet kaiken hajalle ja sitten selität tekosi parhain päin.
        Että se oli testi muille tai teit sen ihan kokeillaksesi.
        En usko, että se on sinun perimmäinen tarkoituksesi.
        Tarkoituksesi oli kääntää huomio Paapurista itseesi.
        Sekö ei näillä palstoilla onnistu kuin tappelemalla, aloittamalla riidan?
        Joku jo peräsi sitä itsekritiikkiä, jota sanoit harrastavasi.
        Oletkohan oikein rehellinen itsellesi.
        Se huomiontarveko oikeuttaa loukkaamaan toisia?

        Olet tehnyt omat johtopäätöksesi jotka olet sisäistänyt ja laittanut jakoon. Ne tosin eivät vastaa omiani.

        Yleensähän käsitykset syntyvät oletuksista kuten "Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?" Etkä kuitenkaan muista kuka niin kirjoitti (oletus minä).

        Älä ihan oikeesti usko, että tarkoitin pahaa, minusta tekemällä tehtiin paha. Ei mitään uutta, aina on oltava yhteisössä syntipukki, tuttua työelämästä eikö?

        Vielä kerran...nimimerkki normixin mielipidettä myötäillessäni, minusta tehtiin normixin kommentin kantaäiti, haukkuvyöryn jälkeen hänen mielipiteensä muuttuikin "vitsi..vitsiksi.. että silleen.

        Tämä teidän psykologinen myötäeläminen on itseasiassa farssi. Heta Niskavuori on jyrännyt pienen siipirikon masennukseen, elokuvassa Niskavuoren naiset tukkapöllysillä; )


      • ihmettelen käytöstäsi
        Korppis kirjoitti:

        Olet tehnyt omat johtopäätöksesi jotka olet sisäistänyt ja laittanut jakoon. Ne tosin eivät vastaa omiani.

        Yleensähän käsitykset syntyvät oletuksista kuten "Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?" Etkä kuitenkaan muista kuka niin kirjoitti (oletus minä).

        Älä ihan oikeesti usko, että tarkoitin pahaa, minusta tekemällä tehtiin paha. Ei mitään uutta, aina on oltava yhteisössä syntipukki, tuttua työelämästä eikö?

        Vielä kerran...nimimerkki normixin mielipidettä myötäillessäni, minusta tehtiin normixin kommentin kantaäiti, haukkuvyöryn jälkeen hänen mielipiteensä muuttuikin "vitsi..vitsiksi.. että silleen.

        Tämä teidän psykologinen myötäeläminen on itseasiassa farssi. Heta Niskavuori on jyrännyt pienen siipirikon masennukseen, elokuvassa Niskavuoren naiset tukkapöllysillä; )

        taas viestejäsi, niitä jotka osoittavat alhaisen luonteesi ja typeryytesi.
        En ihmettele, että jotkut puolustavat täällä toisiaan, sinä olet ilkeä ihminen.
        Kaikki ei ole kohdallasi ihan kunnossa.


      • ihmettelen käytöstäsi kirjoitti:

        taas viestejäsi, niitä jotka osoittavat alhaisen luonteesi ja typeryytesi.
        En ihmettele, että jotkut puolustavat täällä toisiaan, sinä olet ilkeä ihminen.
        Kaikki ei ole kohdallasi ihan kunnossa.

        ...sinulta puuttunee tuo perään kuulutettu huumorintaju ja asioiden oikeisiin mittasuhteisiin asettelu.

        En ole onneksi vielä oppinut käyttämään noin rumaa kieltä joka sinulle on ilmeisesti jokapäiväistä.

        Hyvää päivän jatkoa, korpeen on nousemassa kaunis, mutta tuulinen päivä. Alan siirtelemään ruusupenkkejä pihasuunnitelman mukaisesti rantaan ; )


      • paapuuri
        Korppis kirjoitti:

        Olet tehnyt omat johtopäätöksesi jotka olet sisäistänyt ja laittanut jakoon. Ne tosin eivät vastaa omiani.

        Yleensähän käsitykset syntyvät oletuksista kuten "Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?" Etkä kuitenkaan muista kuka niin kirjoitti (oletus minä).

        Älä ihan oikeesti usko, että tarkoitin pahaa, minusta tekemällä tehtiin paha. Ei mitään uutta, aina on oltava yhteisössä syntipukki, tuttua työelämästä eikö?

        Vielä kerran...nimimerkki normixin mielipidettä myötäillessäni, minusta tehtiin normixin kommentin kantaäiti, haukkuvyöryn jälkeen hänen mielipiteensä muuttuikin "vitsi..vitsiksi.. että silleen.

        Tämä teidän psykologinen myötäeläminen on itseasiassa farssi. Heta Niskavuori on jyrännyt pienen siipirikon masennukseen, elokuvassa Niskavuoren naiset tukkapöllysillä; )

        sinä et tiedä minusta mitään, olenko siipirikko, masentunut vai pelkästään
        tyhmä tyhjännauraja.

        NorMixin minä tunnen ja tiesin heti hänen kirjoittaneen huumorilla, sinua en edes halua tuntea.


      • QuietPlace
        Korppis kirjoitti:

        Olet tehnyt omat johtopäätöksesi jotka olet sisäistänyt ja laittanut jakoon. Ne tosin eivät vastaa omiani.

        Yleensähän käsitykset syntyvät oletuksista kuten "Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?" Etkä kuitenkaan muista kuka niin kirjoitti (oletus minä).

        Älä ihan oikeesti usko, että tarkoitin pahaa, minusta tekemällä tehtiin paha. Ei mitään uutta, aina on oltava yhteisössä syntipukki, tuttua työelämästä eikö?

        Vielä kerran...nimimerkki normixin mielipidettä myötäillessäni, minusta tehtiin normixin kommentin kantaäiti, haukkuvyöryn jälkeen hänen mielipiteensä muuttuikin "vitsi..vitsiksi.. että silleen.

        Tämä teidän psykologinen myötäeläminen on itseasiassa farssi. Heta Niskavuori on jyrännyt pienen siipirikon masennukseen, elokuvassa Niskavuoren naiset tukkapöllysillä; )

        farssi?
        Ihmiseltä joka eniten valittaa tulleensa sorretuksi? Siis emme saa myötäelää tai ollakenenkään puolella?
        Minusta tuntuu että se on asia, jonka itse määrittelemme.

        Sanoin oletus, juuri siksi että se oli oletus.En halunnut laittaa sanoja sen suuhun joka niitä ei kenties ollut sanonut.
        Siinä tyhjännauramisketjussahan ei ollut aloittajan nimeä.
        Siksi juuri...en sanonut...tiedän.

        Jos et tarkoittanut pahaa, mikset oikaissut sitten sitä ensimmäistä kirjoittajaa, jollakarvat nousi pystyyn.
        Kun nopeasti vastaa -anteeksi- yleensä moittijakin tarkistaa lukemansa ja asenne loivenee.
        Siksi minäkin sanon anteeksi nyt.

        Mutta Niskavuoren Heta?
        Ei, en miellä sinua Hetaksi.
        Eikä Paapuri ole siipirikko vaan erittäin vahvatahtoinen ja huumorintajuinen ihminen.
        Sääli, on ylimielisyyttä. Farssi miltei.


      • QuietPlace kirjoitti:

        farssi?
        Ihmiseltä joka eniten valittaa tulleensa sorretuksi? Siis emme saa myötäelää tai ollakenenkään puolella?
        Minusta tuntuu että se on asia, jonka itse määrittelemme.

        Sanoin oletus, juuri siksi että se oli oletus.En halunnut laittaa sanoja sen suuhun joka niitä ei kenties ollut sanonut.
        Siinä tyhjännauramisketjussahan ei ollut aloittajan nimeä.
        Siksi juuri...en sanonut...tiedän.

        Jos et tarkoittanut pahaa, mikset oikaissut sitten sitä ensimmäistä kirjoittajaa, jollakarvat nousi pystyyn.
        Kun nopeasti vastaa -anteeksi- yleensä moittijakin tarkistaa lukemansa ja asenne loivenee.
        Siksi minäkin sanon anteeksi nyt.

        Mutta Niskavuoren Heta?
        Ei, en miellä sinua Hetaksi.
        Eikä Paapuri ole siipirikko vaan erittäin vahvatahtoinen ja huumorintajuinen ihminen.
        Sääli, on ylimielisyyttä. Farssi miltei.

        Olet käsittänyt väärin en tunne olevani sorrettu. Palstalla saa puolustella ja olla vastaan.

        Kun täytin 50-vuotta kauan sitten, arvostettu sukumme vanhin serkku vertasi minua juhlapuheessaan Niskavuoran Hetaan ; ) Olin hyvin ylpeä saamastani kunniamaininnast sillä Hetan kovaksikuvitellun kuoran alla oli hyvin lämmin myötäelävä sydän. Pakon sanellessa Heta oli luja ja pysyi sanoissaan.


      • Korppis kirjoitti:

        Olet tehnyt omat johtopäätöksesi jotka olet sisäistänyt ja laittanut jakoon. Ne tosin eivät vastaa omiani.

        Yleensähän käsitykset syntyvät oletuksista kuten "Jostain olin lukevinani sanan tyhjännaurajat?" Etkä kuitenkaan muista kuka niin kirjoitti (oletus minä).

        Älä ihan oikeesti usko, että tarkoitin pahaa, minusta tekemällä tehtiin paha. Ei mitään uutta, aina on oltava yhteisössä syntipukki, tuttua työelämästä eikö?

        Vielä kerran...nimimerkki normixin mielipidettä myötäillessäni, minusta tehtiin normixin kommentin kantaäiti, haukkuvyöryn jälkeen hänen mielipiteensä muuttuikin "vitsi..vitsiksi.. että silleen.

        Tämä teidän psykologinen myötäeläminen on itseasiassa farssi. Heta Niskavuori on jyrännyt pienen siipirikon masennukseen, elokuvassa Niskavuoren naiset tukkapöllysillä; )

        Paapuurin avauksessa totesin kommenttini edusti käänteistä komiikkaa. Rautalangasta väännettynä tämä tarkoittaa sitä, että vahvasti liioitteluilla ilmaisuilla lukijalle pitäisi syntyä käsitys kirjoittajan tarkoittavan päinvastaista mitä sanoo. Tarkoitukseni ilmaisemiseksi varustin kommenttini vielä asianmukaisilla hymiöillä, mitä en olisi tehnyt, jos olisin takoittanut sitä mitä sanoin. Uskoaksen jatkokommenttini olivat linjassa ensimmäisen kanssa. Eli kommenttini oli todella tarkoitettu puhtaaksi vitsiksi, mikä sinulta jäi oivaltamatta. Paapuuria olen jo pidempään pitänyt palstan ilopillerinä, jonka oivallukset saavat hyvälle tuulelle ja joita on ilo lukea. Tämä pätee myös viittaamani avaukseen, jossa otettiin iloa irti porukalla kunnes....

        Mutta kuten tälle sinua puskasta ilkkujalle myönsin, käyttäni huumorin lajin perimmäistä tarkoitusta ei aina ole äkkiseltään helppo oivaltaa. En myöskään hyväksy, että tarkoitukseni missaamisen perusteella ketään tyhmäksi haukutaan.


      • norMix kirjoitti:

        Paapuurin avauksessa totesin kommenttini edusti käänteistä komiikkaa. Rautalangasta väännettynä tämä tarkoittaa sitä, että vahvasti liioitteluilla ilmaisuilla lukijalle pitäisi syntyä käsitys kirjoittajan tarkoittavan päinvastaista mitä sanoo. Tarkoitukseni ilmaisemiseksi varustin kommenttini vielä asianmukaisilla hymiöillä, mitä en olisi tehnyt, jos olisin takoittanut sitä mitä sanoin. Uskoaksen jatkokommenttini olivat linjassa ensimmäisen kanssa. Eli kommenttini oli todella tarkoitettu puhtaaksi vitsiksi, mikä sinulta jäi oivaltamatta. Paapuuria olen jo pidempään pitänyt palstan ilopillerinä, jonka oivallukset saavat hyvälle tuulelle ja joita on ilo lukea. Tämä pätee myös viittaamani avaukseen, jossa otettiin iloa irti porukalla kunnes....

        Mutta kuten tälle sinua puskasta ilkkujalle myönsin, käyttäni huumorin lajin perimmäistä tarkoitusta ei aina ole äkkiseltään helppo oivaltaa. En myöskään hyväksy, että tarkoitukseni missaamisen perusteella ketään tyhmäksi haukutaan.

        Oli hyvä, että otit kantaa tähän sotkuun. Huumori on vaikea laji ja kaikki ei kaikille aukea. Olen huomannut tuon "nälvimisen vitsi..vitsi" tyylin hupiketjuissanne ja olen ollut varovainen ottamaan niihin osaa koska täytekakku huumori ei välttämättä aukea minulle.

        Nyt otin siis osaa ja tietenkin väärään aikaan väärään paikkaan, mutta jatketaan kuten ennenkin. Pyrin olemaan jatkossa varovainen kommenteissani. Pitää alkaa kyseenalaistamaan kirjoitetun tekstin tarkoitusperiä. Kiitän, että ojensit mollaajaa, joka heitti ensimmäisen kiven.Nniitä on sen jälkeen satanut pilvin pimein.

        Väärien sanojen yhtälö

        Jos olisin antanut jokaisen loukkaavan sanan vaikuttaa siten,
        että ne olisivat alkaneet kasautumaan muuriksi ympärilleni,
        olisin syvällä kivien keskellä.
        Jos voisin ottaa sanojani taksisin, niitä jotka loukkasivat läheisiäni,
        leijuisin korkealla ilmassa.
        Teen yhtälön, jonka summksi saan, elän jalat tukevasti maankamaralla.

        Mandi 2007

        Asioilla on tapana järjestyä ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Oli hyvä, että otit kantaa tähän sotkuun. Huumori on vaikea laji ja kaikki ei kaikille aukea. Olen huomannut tuon "nälvimisen vitsi..vitsi" tyylin hupiketjuissanne ja olen ollut varovainen ottamaan niihin osaa koska täytekakku huumori ei välttämättä aukea minulle.

        Nyt otin siis osaa ja tietenkin väärään aikaan väärään paikkaan, mutta jatketaan kuten ennenkin. Pyrin olemaan jatkossa varovainen kommenteissani. Pitää alkaa kyseenalaistamaan kirjoitetun tekstin tarkoitusperiä. Kiitän, että ojensit mollaajaa, joka heitti ensimmäisen kiven.Nniitä on sen jälkeen satanut pilvin pimein.

        Väärien sanojen yhtälö

        Jos olisin antanut jokaisen loukkaavan sanan vaikuttaa siten,
        että ne olisivat alkaneet kasautumaan muuriksi ympärilleni,
        olisin syvällä kivien keskellä.
        Jos voisin ottaa sanojani taksisin, niitä jotka loukkasivat läheisiäni,
        leijuisin korkealla ilmassa.
        Teen yhtälön, jonka summksi saan, elän jalat tukevasti maankamaralla.

        Mandi 2007

        Asioilla on tapana järjestyä ; )

        Arvostan kommenttiasi, ei ole helppoa tulla vastaan tällaisen ryöpytyksen jälkeen! Ajattelemisen aihetta itse kullekin meistä toivottavasti antoi Väärien sanojen yhtälö. Ainakin itse luin sen useampaan kertaan. Toivottavasti kivien heittely nyt viimeistään lopetetaan ja voisimme olla lähimmäisiä toisillemme- myös palstalla! :)

        PS Ikäänkuin olisin kuullut viimeisen lauseen jossain! :) Ainakin itse uskon siihen!


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin en tunne olevani sorrettu. Palstalla saa puolustella ja olla vastaan.

        Kun täytin 50-vuotta kauan sitten, arvostettu sukumme vanhin serkku vertasi minua juhlapuheessaan Niskavuoran Hetaan ; ) Olin hyvin ylpeä saamastani kunniamaininnast sillä Hetan kovaksikuvitellun kuoran alla oli hyvin lämmin myötäelävä sydän. Pakon sanellessa Heta oli luja ja pysyi sanoissaan.

        Mutta silti pikkasen ihmettelin ylpeyttäsi kun sinua verrattiin hetaan.
        Minun tuntema heta seurusteli ensin rikkaan talollisen kanssa,oliko lamminpää,en muista,kun lapsi oli tulossa oli heta pakkoraossa.
        Hätiin nostettiin kiltti akusti,sinänsä mies paikoillaan mutta alempaa säätyä,pieni torppa oli loistoon tottuneelle kauhistus.
        Heta tavoitteli asemaa ja arvostusta niin raivoisasti että polki jalkoihinsa kaikki ympärillään,unohti rakkauden,lämmön ja myös sen huumorin.
        Vain raha merkitsi ja tavara tavallaan heta oli nykyajan kasinopelurin esiäiti.
        Katselin eilen sun kuvaas ,pitkään ja ihmettelin jos sinä todella ihailet tuollaisia ominaisuuksia jossain ihmisessä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mutta silti pikkasen ihmettelin ylpeyttäsi kun sinua verrattiin hetaan.
        Minun tuntema heta seurusteli ensin rikkaan talollisen kanssa,oliko lamminpää,en muista,kun lapsi oli tulossa oli heta pakkoraossa.
        Hätiin nostettiin kiltti akusti,sinänsä mies paikoillaan mutta alempaa säätyä,pieni torppa oli loistoon tottuneelle kauhistus.
        Heta tavoitteli asemaa ja arvostusta niin raivoisasti että polki jalkoihinsa kaikki ympärillään,unohti rakkauden,lämmön ja myös sen huumorin.
        Vain raha merkitsi ja tavara tavallaan heta oli nykyajan kasinopelurin esiäiti.
        Katselin eilen sun kuvaas ,pitkään ja ihmettelin jos sinä todella ihailet tuollaisia ominaisuuksia jossain ihmisessä.

        Jos lähdemme aikakauteen jolloin Hella Vuolijoki kirjansa kirjoitti naisten oli tehtävä valinnat oman edun vastaisesti tai toisaalta oman edun mukaisiksi, muuten edessä olisi ollut mierontie ja leivätön pöytä.

        Kaunein osa Hetaa löytyi tarinan loppusta, tosin liian myöhään kun Heta istui Augustinsa kuolivuoteella. Se Heta murtui. Hänen kylmän käyttäytymisen syy oli pettymys nuoruuden rakastettuun pettymys miehiin. Hän joutui luopumaan rakkaudestaan joka siitti hänelle lapsen eikä ollut valmis häntä naimaan tai edes lasta tunnustamaan.

        Augustiaan Heta lopuksi aidosti rakasti. Ikävä vain, että hän pystyi antamaan tunteilleen vapauden liian myöhään.

        Ymmärrän sinun mielipidettäsi olet mies ja tarkastelet elämää miehen silmin. Onhan minulla toki muitakin ihanteita joilla on myös huonot puolensa kuten meillä kaikilla.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Jos lähdemme aikakauteen jolloin Hella Vuolijoki kirjansa kirjoitti naisten oli tehtävä valinnat oman edun vastaisesti tai toisaalta oman edun mukaisiksi, muuten edessä olisi ollut mierontie ja leivätön pöytä.

        Kaunein osa Hetaa löytyi tarinan loppusta, tosin liian myöhään kun Heta istui Augustinsa kuolivuoteella. Se Heta murtui. Hänen kylmän käyttäytymisen syy oli pettymys nuoruuden rakastettuun pettymys miehiin. Hän joutui luopumaan rakkaudestaan joka siitti hänelle lapsen eikä ollut valmis häntä naimaan tai edes lasta tunnustamaan.

        Augustiaan Heta lopuksi aidosti rakasti. Ikävä vain, että hän pystyi antamaan tunteilleen vapauden liian myöhään.

        Ymmärrän sinun mielipidettäsi olet mies ja tarkastelet elämää miehen silmin. Onhan minulla toki muitakin ihanteita joilla on myös huonot puolensa kuten meillä kaikilla.

        Audi pomon synteihin,aika reippaasti karsinoit miehet määrätyn kaltaisiksi,ei mitään uutta miehen ja naisen ajatusmailmassa.
        Puhutaan julkisuuressa mitä tahansa kaikkien yhrenvertaisuuresta ja tasaarvosta niin vanhat ennakkoluulot ja mielipiteet on näköjään kiveen hakatut,ei ne riipu koulutuksesta ,äidin maidossa ne imetään.


      • Korppis
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Audi pomon synteihin,aika reippaasti karsinoit miehet määrätyn kaltaisiksi,ei mitään uutta miehen ja naisen ajatusmailmassa.
        Puhutaan julkisuuressa mitä tahansa kaikkien yhrenvertaisuuresta ja tasaarvosta niin vanhat ennakkoluulot ja mielipiteet on näköjään kiveen hakatut,ei ne riipu koulutuksesta ,äidin maidossa ne imetään.

        Etkös ole jo huomannut, että tulen hyvin toimeen miesten kanssa. Tasa-arvoa kannatan ja tuo Hetan aika oli ennen syntymääni. Hetalle täySI kymppi äitinä ja tilanhoitajana, aviovaimona parantamisen varaa.

        Äidinmaidosta join liberalismia ja tasa-arvoa ; ) Minun ja mieheni välillä on tasa-arvo, kummankin kotona eletään talon tavoilla.


      • Lukenut
        ihmettelen käytöstäsi kirjoitti:

        taas viestejäsi, niitä jotka osoittavat alhaisen luonteesi ja typeryytesi.
        En ihmettele, että jotkut puolustavat täällä toisiaan, sinä olet ilkeä ihminen.
        Kaikki ei ole kohdallasi ihan kunnossa.

        Ole poistettu yhtään viestiä? Olet vääräassä, nimittäin nimimerkin kohdalle tulee "kirjoittaja poistanut viestin" tai jotakin sen suuntaista. Seuraappa vaan!


      • Jaanuli3
        Lukenut kirjoitti:

        Ole poistettu yhtään viestiä? Olet vääräassä, nimittäin nimimerkin kohdalle tulee "kirjoittaja poistanut viestin" tai jotakin sen suuntaista. Seuraappa vaan!

        Toteamus oli, että kirjoittaja oli itse taas poistanut oman viestinsä. Itsehän sen vielä vahvistit.


      • Luku-ja kirjoitustaitoinen
        Jaanuli3 kirjoitti:

        Toteamus oli, että kirjoittaja oli itse taas poistanut oman viestinsä. Itsehän sen vielä vahvistit.

        Jaana-tyttönen, opettele itse luetun ymmärtämistä.

        "Tapasi mukaan poistat viestejäsi taas niitä jotka osoittavat alhaisen luonteesi ja typeryytesi.
        En ihmettele, että jotkut puolustavat täällä toisiaan, sinä olet ilkeä ihminen.
        Kaikki ei ole kohdallasi ihan kunnossa. "

        Tämä ala-arvoinen, viesti oli osoistettu Korppikselle.


      • Tiinuli 34
        Luku-ja kirjoitustaitoinen kirjoitti:

        Jaana-tyttönen, opettele itse luetun ymmärtämistä.

        "Tapasi mukaan poistat viestejäsi taas niitä jotka osoittavat alhaisen luonteesi ja typeryytesi.
        En ihmettele, että jotkut puolustavat täällä toisiaan, sinä olet ilkeä ihminen.
        Kaikki ei ole kohdallasi ihan kunnossa. "

        Tämä ala-arvoinen, viesti oli osoistettu Korppikselle.

        Se ja sama mikä viesti on osoitettu kenellekin. Ihmeteltiin kun joku oli itse poitanut viestin. Sitten joku ihmetteli, että mitään viestiä ei ole poistettu vaan joku on poistanut oman viestinsä. Minä ihmettelin, että kun joku on poistanut vviestinsä, jonkun mielestä viestejä ei ole poistettu kuin yksi, jonka kirjoittaja oli itse poistanut. Sinä sitten ihmettet, miksi minä ihmettelen, kun joku on poistanut viestinsä ja toinen ilmoittaa että mitään viestiä ei olekkaan poistettu ja kertoo että joku on itse poistanut viestinsä, jotamine tääs ihmettelen, koska kumpikin kertoi saman, että joku on poistanut viestinsä...


        Mitä eroa on "poistaa itse viestinsä" ja "poistaa itse viestinsä"? Onko olemassa useitakin tapoja poistaa itse viestinsä, käsittääkseni siihen on olemassa vain yksi nappula, vai onko olemassa kaksi nappulaa, joitten poistotulos on erilainen?


      • ulkolainen@suomalainen
        norMix kirjoitti:

        Paapuurin avauksessa totesin kommenttini edusti käänteistä komiikkaa. Rautalangasta väännettynä tämä tarkoittaa sitä, että vahvasti liioitteluilla ilmaisuilla lukijalle pitäisi syntyä käsitys kirjoittajan tarkoittavan päinvastaista mitä sanoo. Tarkoitukseni ilmaisemiseksi varustin kommenttini vielä asianmukaisilla hymiöillä, mitä en olisi tehnyt, jos olisin takoittanut sitä mitä sanoin. Uskoaksen jatkokommenttini olivat linjassa ensimmäisen kanssa. Eli kommenttini oli todella tarkoitettu puhtaaksi vitsiksi, mikä sinulta jäi oivaltamatta. Paapuuria olen jo pidempään pitänyt palstan ilopillerinä, jonka oivallukset saavat hyvälle tuulelle ja joita on ilo lukea. Tämä pätee myös viittaamani avaukseen, jossa otettiin iloa irti porukalla kunnes....

        Mutta kuten tälle sinua puskasta ilkkujalle myönsin, käyttäni huumorin lajin perimmäistä tarkoitusta ei aina ole äkkiseltään helppo oivaltaa. En myöskään hyväksy, että tarkoitukseni missaamisen perusteella ketään tyhmäksi haukutaan.

        Käyttämäsi huumori slapstick sekoitettuna ironiaan tai sarkasmiin on vaarallinen sekoitus ja voi johtaa kuten olette jo todenneet väärinkäsityksiin. Nyt Suomessa esiin tullut Audi-skandaali on saanut aikaan samanlaisen ongelman, mikä on huumoria ja mikä ei ja kuka omaa huumoria ja kuka ei.

        Me miehethän olemme sikoja vai olemmeko? Blondit ovat tyhmiä vai ovatko?


      • RIMMIR
        Tiinuli 34 kirjoitti:

        Se ja sama mikä viesti on osoitettu kenellekin. Ihmeteltiin kun joku oli itse poitanut viestin. Sitten joku ihmetteli, että mitään viestiä ei ole poistettu vaan joku on poistanut oman viestinsä. Minä ihmettelin, että kun joku on poistanut vviestinsä, jonkun mielestä viestejä ei ole poistettu kuin yksi, jonka kirjoittaja oli itse poistanut. Sinä sitten ihmettet, miksi minä ihmettelen, kun joku on poistanut viestinsä ja toinen ilmoittaa että mitään viestiä ei olekkaan poistettu ja kertoo että joku on itse poistanut viestinsä, jotamine tääs ihmettelen, koska kumpikin kertoi saman, että joku on poistanut viestinsä...


        Mitä eroa on "poistaa itse viestinsä" ja "poistaa itse viestinsä"? Onko olemassa useitakin tapoja poistaa itse viestinsä, käsittääkseni siihen on olemassa vain yksi nappula, vai onko olemassa kaksi nappulaa, joitten poistotulos on erilainen?

        kirjoitusta tosi hyvällä huumorilla, kiitos :))


      • ulkolainen@suomalainen kirjoitti:

        Käyttämäsi huumori slapstick sekoitettuna ironiaan tai sarkasmiin on vaarallinen sekoitus ja voi johtaa kuten olette jo todenneet väärinkäsityksiin. Nyt Suomessa esiin tullut Audi-skandaali on saanut aikaan samanlaisen ongelman, mikä on huumoria ja mikä ei ja kuka omaa huumoria ja kuka ei.

        Me miehethän olemme sikoja vai olemmeko? Blondit ovat tyhmiä vai ovatko?

        olen samaa mieltä ja yritän jatkossa ottaa asian paremmin huomioon. Pyrkimykseni on aina ollut välttää loukkaamasta ketään. Mutta puhuttiinpa sitten asiaa tai leikkiä aina on väärinymmärtämisen mahdollisuus. Mutta ennen kuin vetää herneet nenäänsä kannattaisi miettiä mitä toinen oikeasti tarkoittaa ja vaikka kysyä varoiksi vastapuolelta.

        Yleistyksissäkin on omat vaaransa. Saattaa tosiaan olla, että jostain löytyy raitis runoilija ja hetero ruotsalaismies! :)


      • korpikuusen alla

        pitäisi siirtyä oikeaan ikäryhmään?

        Jos sinulle vastataan tuhmasti, eivät ne viestit poistu omiasi poistamalla,
        miksi siis omia poistat.


      • korpikuusen alla kirjoitti:

        pitäisi siirtyä oikeaan ikäryhmään?

        Jos sinulle vastataan tuhmasti, eivät ne viestit poistu omiasi poistamalla,
        miksi siis omia poistat.

        ..ei todellakaan, viihdyn 30 - 80-ikäluokkien keskustelupalstoilla. Säännöissä ei lue minne minun pitää lokeroiduttava. Suurin osa galleriavieraistani on miehiä joten uskon, että heille kelpaan kyllä ihan joka palstalle.

        Mikä se on kysyjän ikä? Nainen mitä ilmeisemmin ; )

        Poistoista

        Kun aikoinaan pystyin poistamaan pitkijäkin ketjuja itkitte, että voi kauhistus hyviä kommenteja meni hukkaan. Nythän menee vaan huonot omani.


    • yhteenlaskun tulos

      että suhteeni huumoriin on muuttunut vahvasti iän myötä. Edelleen että nautin erilaisesta huumorista kuin mitä itse käytän.

      Nautin viattomasta, kaikkia suojelevasta komiikasta, siis sellaisesta jonka tapaisen määrittelet tuossa ylhäällä vähän lapselliseksi, vaikkapa Ohukaisen ja Paksukaisen tai Jacques Tatin elokuvat tai Spike Jonesin musiikki. Sellainen saa minut hyvälle tuulelle, hymyilemään, joskus harvoin jopa nauramaan.

      Sen sijaan jos itse yritän olla 'hauska' tai 'humoristinen' siitä tulee usein paatoksellista sarkastista vittuilua joka menee tavallisesti litoteksenkin tuolle puolen. Harvalla on niin herkkä huuumorivastaanotin että pystyisi erottamaan sen raivopäisestä tosikkomaisuudesta. Niinpä iän myötä olen yrittänyt olla mahdollisimman totinen, vailla huumorin häivääkään, vähän kuin Eemeli Toivonen aikoinaan. Se saa sentään jonkun muunkin välillä hymyilemään, kun huumorini saa kaikki tavallisesti suuttumaan tai ainakin huonolle tuulelle mikä ei ole lainkaan mukavaa eikä tarkoituskaan. Jos harvoin kuitenkaan eksyn laskemaan huumoria jostakin, yritän minimoida vahingot laskemalla pilaa itsestäni. Siitä en ole huomannut vielä monenkaan suuttuneen.

      • Mutta kuinka moni meistä uskaltaa laskea itsensä jalustalta,astua esiin ja antaa itsestään höpsön ja naurettavan vaikutelman.
        Kuka uskaltaa katsoa peilin taakse ja kuunnella mitä muut ajattelee ja miten muut näkevät omat viat ja naurettavat maneerit.
        Moni meistä olisi mielellään kukkulan kuninkas ja pelätty älykkö joka sanoo koska "pelit on pieniä"
        Minä itte sanoisin että nuo viisaat ja monesti ilkeät totuuren puhujat ovat huonommassa asemassa kuin hölmöt,viisaus kun on rajallista,hulluudella ei oo mitään rajaa.
        nauretaan tyhjänpäiväisyyksille ja eletään pitempään ,ihan kiusalla.


    • klawe

      esim. naivistit ovat nerokkaita poimimaan luonteenpiirteistä ne kutkuttavimmatesiin.
      V-M Loiri on loistava koomikko .....
      (mikähän virheeni oli eilen??)

      • suvaitseva

        vaarallinen ase, kun sitä käyttää ilkeä tai röyhkeä ihminen ja suuntaa huumoritajuttomia vastaan, karkea huumori voi haavoittaa, raivostuttaa, synnyttää kiukku, kosto, tuottaa ikävyyksiä ja ne .


      • suvaitseva kirjoitti:

        vaarallinen ase, kun sitä käyttää ilkeä tai röyhkeä ihminen ja suuntaa huumoritajuttomia vastaan, karkea huumori voi haavoittaa, raivostuttaa, synnyttää kiukku, kosto, tuottaa ikävyyksiä ja ne .

        Ovat karkeita,ns hevosen leikkiä,se on verhottua ilkeyttä ja ei se oo huumoria.
        Minusta huumori on kuin pehmee lämmittävä huopa joka ottaa kaik syleilyynsä,tai kutittava sulka joka saa mutrusuun hymyilemään,huumorin jälkeen kukaan ei tunnu kuuluvansa ulkopuolelle.
        Hyvän ketjun jälkeen on kaikkien hyvä mennä maate


      • Korppis

        Loiri on naurettavan ihana koomikko ja vakava taiteilija, eläytyy täysillä rooleihinsa. Tosin Uuno Turhapuro nauratti nuorena ei enää nykyään.

        (mikähän virheeni oli eilen??) mihin tuo lauseesi liittyy ja mitä sillä tarkoitat?


    • RosaLiiin

      on huumorini, lasten kanssa eläessä tilannekomiikka on herkullista. Miten mummot ja papat kertoilevatkaan lastenlastensa sattuvia sutkauksia, jotka naurattavat vielä vuosien päästä.

      Tykkään myös tavallisista immeisistä, jotka saavat olemuksellaan tarinan kuin tarinan kertomisesta syvämmeen käyvää lämmintä huumoria. Se taito lie siunaus ihmiselle, se ei ole teennäistä ja tuskin sitä opistoissa opetetaan.

      Noista tvsarjoista täytyy sanoa, että vielä virtaa kyllä huvittaa.

    • Huumorinkukkaset

      lasketaan riidan kukka?

    • Siberian Tiger

      "Usein nauraminen ja huumori sekoitetaan onnellisuuteen, mikä ei vastaa koko kuvaa. Jos ihminen todella on onnellinen vaikkapa saavutettuaan jonkin suuren tavoitteen elämässään, hän ei yleensä naura.

      Älä puhu paskaa. Kun olen saanut iloisen yllätyksen, esim. ison veronpalutuksen tai hyväksynnän oppilaitokseen, johon ei niin vaan päästäkään, niin naama repeää keskeltä vakasuuntaan poikki. Eihän sellaista iloa voi ymmärtää, jos elää pelkästääån surkeuden suossa. Sellainen hyvänolon tai onnistumisen tunne voi antaa hyvää mieltä pitkäksi ajaksi. Joillekin arki antaa iloa, joillekin ei.

      Pikemminkin nauru on jännittyneisyyden purkautumista. Huumorilla yritetään usein rikkoa jäätä tai rentouttaa."

      Nauru on siis oivallinen osa elämää. Jos haluaa kohdata kaiken raskaan elämässä syvimmän ja synkiimmän kautta, niin kannattaa välttää huumoria. Mistä muuten johtuu, että tiukkapipoiset yli 50-vuotiaat ovat selvästi rumempia kuin muut saman ikäiset? Johtuisko se siitä, että kaikenlainen huumori edistää terveyttä.

      (ps terveisiä kaikille ns. ""tyhjän naurajille" . Se on tervettä!)

      • tyhjännauraja

        ovat suoria nettilainoja, eikö avaaja kertonutkin poimineensa aineistonsa netistä.

        .


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe