On, joo, aika outo aloitus tämän ikäisille.
Mutta kysymys on se että minultakin niitä jäi, jokunen, jälkeeni.
Ja uutisten mukaan heillä on surkeaa, kuten minunkin jätöksilläni, ikinä ei raha riittänyt viinaan ja leivoskahveihin. Aina vonkasivat lisää rahaa kun lapselle ei saanut muotireppua irti.
Yritin vedota asumistukiin ja yh-vähennyksiin ja ruokkoihin ja siihen että minunkin pitäiä maksaa uusi muijani ja kun en ole oikeutettu mihinkään vähennyksiin, niin uusi riesa (lapsi) tulee kyseeseen, tämän myötä, vasta 71 v.
En kyllä aio, enää, paitsi tilauksesta, mutta se maksaa.
3000€ per org. ja tuloksekkaasta toiminnasta 3000€ ja uusinta, kolmas kierros on ilmainen.
Vitsiä vähän, mutta vastatkaa siihen joka tuntuu asialta.
Yksinhuoltajat
25
454
Vastaukset
- henri|
olisi kannattanut pitää se kuolakoukku housuissa.
- >HTZA
Oikeassa olet.
MInun vika.
Vaan siihen aikaan oli luottamus tulevaisuuteen.
Omakotitalo, punainen perunamaa, suolla. - henri|
>HTZA kirjoitti:
Oikeassa olet.
MInun vika.
Vaan siihen aikaan oli luottamus tulevaisuuteen.
Omakotitalo, punainen perunamaa, suolla.Ettei tarvitsisi, niin voisihan sitä nostaa vanhanpojanveroa, ja korottaa niillä lapsinlisiä, niin ei tarvitsisi vaarien enää leikkiä isiä.
- kivellä.istuja
Soisinpa että rakastuisit tulenpalavasti yksinhuoltajaan jolla on ainakin viisi lasta ja näistä vähintään yksipari kaksospoikia, tosi villejä. Pelkkä ajatuskin tuntuu oikein hyvältä. Ei jäisi siullakan aikaa pohtia olemattomia kun eläkevarina hoitaisit huushollin ja mukulat ja vaimo lepäisi töissä.
- HTZA
vaikka niin voi kai käydä.
Aloitukseni viittasi kyllä yksinhuoltajiin, ja niihin miehiin jotka jäljelle, maksamaan, jäävät.
Ei uusioliittoihin joihin naiset pyrkivät, lisäfyrkan toivossa. - G.J.kiv.ist
HTZA kirjoitti:
vaikka niin voi kai käydä.
Aloitukseni viittasi kyllä yksinhuoltajiin, ja niihin miehiin jotka jäljelle, maksamaan, jäävät.
Ei uusioliittoihin joihin naiset pyrkivät, lisäfyrkan toivossa.siulla vaan on joku umpisolmu tässä asiassa portinvarijana jollekin mitä et uskalla kohdata. Hyvää yötä, meen nukkumaan.
Ei sinun ikäisesi enää lisäänny. Vai mistäs tiedän vaikka olisit 15 v. itse. Oletin, että olet liki kuusikymppinen.
- HTZA
Miten palstalaiset suhtautuvat lapsiinsa, lapsenlapsiinsa.
Tuetaanko yksinhuoltajaraukkaa kuppaamisessa?
Vai kerrotaanko heille että anna nyt isällesikin mahdollisuus elää.
Raukka kun ei mitään tukia saa. HTZA kirjoitti:
Miten palstalaiset suhtautuvat lapsiinsa, lapsenlapsiinsa.
Tuetaanko yksinhuoltajaraukkaa kuppaamisessa?
Vai kerrotaanko heille että anna nyt isällesikin mahdollisuus elää.
Raukka kun ei mitään tukia saa.Kyllä tässä on miettimistä, millä kustannetaan nuorille Kanin vaatteet, Mopot ja tulevaisuudessa autot... Ja autoikäiset eivät saa enää mitään tukia. Ei kai lapsia pihalle heitetä heti kun tulevat täysi-ikäisiksi. En itse ainakaan aio heittää. Lapsilisä loppuu 17-vuotiaana.
Kevarin jätin sovinnolla väliin. Ajakoon poika mopolla perässä kun muut kaverit, YKSINHUOLTAJAisien pojat, ajavat kevytmoottoripyörillä edellä. Niin, minkätakia ne sinun lapsesi jäivät äidille? Eikö se ole "voittaja", joka saa pitää lapset? Tai jonka luona lapset haluavat asua. Tämähän on kunnia-asia. Ja kokonaisessa perheessä taloudellisesti elämä on helpompaa. (Ei kukaan huvikseen toivottavasti eroa) Ei tarvitse maksaa kahdesta asunnosta. Ja sattumalta se yksin jäänyt mahtuu asumaan vaikka yksiöön. Yksinhuoltaja taas ei oikein lapsineen sovi.
Tässä sinulle asennetta.- HTZA
PupuPuskasta kirjoitti:
Kyllä tässä on miettimistä, millä kustannetaan nuorille Kanin vaatteet, Mopot ja tulevaisuudessa autot... Ja autoikäiset eivät saa enää mitään tukia. Ei kai lapsia pihalle heitetä heti kun tulevat täysi-ikäisiksi. En itse ainakaan aio heittää. Lapsilisä loppuu 17-vuotiaana.
Kevarin jätin sovinnolla väliin. Ajakoon poika mopolla perässä kun muut kaverit, YKSINHUOLTAJAisien pojat, ajavat kevytmoottoripyörillä edellä. Niin, minkätakia ne sinun lapsesi jäivät äidille? Eikö se ole "voittaja", joka saa pitää lapset? Tai jonka luona lapset haluavat asua. Tämähän on kunnia-asia. Ja kokonaisessa perheessä taloudellisesti elämä on helpompaa. (Ei kukaan huvikseen toivottavasti eroa) Ei tarvitse maksaa kahdesta asunnosta. Ja sattumalta se yksin jäänyt mahtuu asumaan vaikka yksiöön. Yksinhuoltaja taas ei oikein lapsineen sovi.
Tässä sinulle asennetta.älä käytä sanaa sinä.
Koska kysymys ei ole minusta, vaan siitä miten palstalaiset kannustavat nuorisoaan.
Ja mihin suuntaan.
Haetaanko rahaa vai kunniaa.
Kannustatko lapsiasi rahan kerjuuseen, hänen lapsestaan, vai kannustatko häntä kohtuullisuuteen, jotta entinen mies voi rakentaa itselleen uuden elämän? - RIMMIR
HTZA kirjoitti:
älä käytä sanaa sinä.
Koska kysymys ei ole minusta, vaan siitä miten palstalaiset kannustavat nuorisoaan.
Ja mihin suuntaan.
Haetaanko rahaa vai kunniaa.
Kannustatko lapsiasi rahan kerjuuseen, hänen lapsestaan, vai kannustatko häntä kohtuullisuuteen, jotta entinen mies voi rakentaa itselleen uuden elämän?lapsen täytyisi tulla toimeen sen jälkeenkun isä tai äiti hänet on hyljännyt? Kuinka paljon Kela on määrittänyt kasvavan lapsen ekonomisen tuen olevan kuukaudessa?
Entinen mies kait pystyy rakentaa itselleen uuden elämän aivan kuten entinen vaimokin. On kait sillä entisellä miehellä mahdollisuus ottaa itselleen varakkaampi nainen vai mitä?
- RIMMIR
ei kokemusta, mutta missä ne isät oikein ovat silloin kun lapset heitä eniten tarvitsevat? Isän jokapäiväistä tukea ja turvaa ei voi rahalla mitata , kaksoishuoltajuus täytyisi olla laissa määrätty. Eikä vanhemmat saisi muutta liian kaukasi toisistaan erotessaan, jotta lapsi oppisi tuntemaan kummankin vanhemmistaan.
Mutta jos eron takana on lapseen kohdistunut väkivälta tai hyväksikäyttö niin silloin saisi se tuomittu vanhempi maksaa koko lapsen eliniän korvausta tälle. - nainen, eronnut ja äitikin olen
Jaahas...takanani on elettyä elämää, vaan en vieläkään ymmärrä, mitä tarkoittaa sana yksinhuoltaja.
Onhan mulla toki siitä oma visioni, vaan se ei käy yksiin yhteiskunnan vision kanssa.
Mielestäni yksinhuoltaja on YKSINHUOLTAJA ja sille ei ukonläyskä elatusmaksuja maksa.
(ok, tiedänhän mä, et joku ukkokin voi olla yksinhuoltaja yhteiskunnan normien mukaan) Minäpä löysinkin yksinhuoltajaisän, jolla riittää selkärankaa, rakkautta, rahaa, aikaa, iloa ja energiaa, jakaa muillekin kuin itselleen.
- Heikko aloitus
Jonkinlaista kehumistahan sinä odotat,tosin en löytänyt kirjoituksestasi mitään kehuttavaa.
Retostelet heitteille jättämilläsi lapsilla ja annat harhaanjohtavaa mainosta.
No olkoon sitten HYVÄ SINÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Pirre*
kehusi vastuuttomuudella, erittäin huonoa huumoria, jos siksi tarkoitit.
Subjektiivinen ja kulunut käsitys yksinhuoltajuudesta. Tänä päivänä on ihan menestyviä yksinhuoltajia itse valitsemallaan tiellä. Voi olla paljon helpompaa kasvattaa lasta yksin, häiriöittä, rauhassa ja turvassa.
Minä sain lapsen 42 vuotiaana. Olen elänyt hänen kanssaan kahden noin viiimeiset kuusi vuotta. Mitään elatusapua tai rahaa MINÄ en ole saanut. Lapsen kulut maksamme puoliksi. Jos oikein tarkkaan lasketaan, niin tämä "orgasmi" tuli ja tulee minulle nyt hieman kalliimmaksi. Mutta so what. Välit ovat kunnossa molempiin suuntiin, eikä joka sentistä kannata nipottaa.- kawe
taitaa aueta tuosta.
Tiedän että aihe voi kirvoittaa negatiivisia ajatuksia, mutta ihan näin privaatisti vaan sanon.
Sinä sait ne fiksut muksut silloin kun pitikin, nuorena, siimahännät olivat hyvälaatuisia ja osuivat kohteeseensa.
Tilanne on nyt ihan toinen, olet syönyt, juonut ja päätynyt myöh. keski-ikään. Tuo hintaso on ylimitoitettu
joten pari nollaa pois niin johan tärppää, mutta eri tarkoituksessa. Ihan huvi on mielessä ja voihan joku haluta sinulta pikku tippiä, elannokseen, siellä a´la carte puolellakin hyvän punkun ja keskustelun kanssa.
Ihan hyvällä kirjoitin............ - PimuF.
eron jälkeen tehdä sellainen elatusmaksusopimus, missä myös otettaisiin huomioon tuo elatusvelvollisen oikea ja reaalinen maksukyky. Niin hyvä. En ymmärrä miksi, näitä ylimitoitettuja sopimuksia tehdään? Kohtuus, kaikessa. Kyllä on molempien osapuolten ja myös lapsen/lapsien etu että, myös toiselle vanhemalle jää jotain omaisuutta ja käteenkin palkasta. Eikä niin että, kaikki menee elatusmaksuihin.
Itse olen ollut eronut ja myös yh-ja, meillä tuo sopimus tehtiin aikanaan sellaiseksi, ettei ex-miehelle kyllä näitä rästejä päässyt syntymään. Eli tuo hänen maksama elatusmaksu oli kohtuullinen hänen tulotasoonsa nähden. Indexi-korotuskin niin pieni, ettei tuota sopimusta tarvinut koskaan uusia. Koska, sillä ei juuri ollut tuohon maksuun vaikutusta. Nyt kundi jo aikuinen, eikä sopimus enää ole tietysti voimassa;))
Paras olisi jos, molemmat vanhemmat voisivat olla yhteishuoltajia. Valitettavasti, se on monesti vain vaikeaa. Ero voi myös toiselle osapuolelle olla kipeä asia....kaikki ei elämässä aina niin yksinkertaista. Lapsen/lapsien etu pitäisi kuitenkin olla etusijalla. Ei se vanhemmuus ja velvollisuus mihinkään eron myötä katoa.
t.Pimu- happy äiti
En ole ikinä tajunnut, mistä nuo puheet yksinhuoltajien valtavista etuuksista tulevat. Itse en aikanani saanut kahden lapsen kanssa tippaakaan asumistukeakaan - saati isältä elatusmaksuja - kaupunki maksoi sen pienen korvauksen. Myöhemmin korotetun lapsilisän, kun enää nuorin kotona.
Tein kahta työtä, mutta yh:na vasta sain ostettua meille ensiasunnon ja lomailimmekin lähes joka vuosi. etelässä, kävimme teatterissa ja konsereissa.
En voi valittaa. Yh:na olen pärjännyt paljon paremmin, kun avioliitossa. Rahani ei mene alkoholiin eikä tupakkaan - osaan käyttää rahaa, vaikkei sitä paljoa ole ollutkaan.
Lasten isä ei juurikaan pidä edes yhteyttä, saati, että osallistuisi mihinkään menoihin tai kuluihin.
Rakastan lapsiani yli kaiken - he ovat parasta, mitä minulle ikinä voi olla. - PimuF.
happy äiti kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut, mistä nuo puheet yksinhuoltajien valtavista etuuksista tulevat. Itse en aikanani saanut kahden lapsen kanssa tippaakaan asumistukeakaan - saati isältä elatusmaksuja - kaupunki maksoi sen pienen korvauksen. Myöhemmin korotetun lapsilisän, kun enää nuorin kotona.
Tein kahta työtä, mutta yh:na vasta sain ostettua meille ensiasunnon ja lomailimmekin lähes joka vuosi. etelässä, kävimme teatterissa ja konsereissa.
En voi valittaa. Yh:na olen pärjännyt paljon paremmin, kun avioliitossa. Rahani ei mene alkoholiin eikä tupakkaan - osaan käyttää rahaa, vaikkei sitä paljoa ole ollutkaan.
Lasten isä ei juurikaan pidä edes yhteyttä, saati, että osallistuisi mihinkään menoihin tai kuluihin.
Rakastan lapsiani yli kaiken - he ovat parasta, mitä minulle ikinä voi olla.joissa toisella nuo tulot ovat todella hyvät. Suurin osa meistä kuitenkin normaalitulosia. Harvoin miehellä nyt kovin pienet tulot ovat. Ja niissä tapauksessa sitten kyllä kunta tulee apuun.Tuohon otin kantaa. Koska, myös omassa tiedossani on perheitä, joissa toisella on erohetkellä nuo tulot olleet todella hyvät. Siitä tässä aloituksessa nyt lähinnä kysymys. Kun miehellä on ollut hyvät tulot (asema)...työelämässä...
t.Pimu
- vaihdellen keskimäärin 3500
kokouspalkkiot mukaan lukien taidan tienata ruisleipäni tarjoiltuna. Jes !
Upea juttu kun pääsi sanomaan näin !
;)Jep elämä on. Kyllä elatusvelvolliset valittavat turhaan.
Jopa ammattiliitotkin ovat niitä velvollisuuksiaan pakoilevia ihmisiä rahallisesti tukemassa. Todellisuudessahan he useinmiten heittäytyvätkin työttömäksi ja ammattiliitto maksaa jokaiselle BIOLOGISELLE isälle lapsikorotuksen, jotka voidaan ulosmitata elatusmaksuna.
Siis väännän Hartzalle ja muillekin rautalangasta: Työttömien ammattiliitto maksaa lapsikorotusta ihmiselle, joka on elatusvelvollinen ja työtön. Siis vaikka ei koskaan edes tapaa lastaan, nostaa hän lapsikorotusta, jonka "kruununvouti" ulosmittaa lapsen huoltajalle, jos huoltaja ymmärtää sitä pyytää ulosmitattavaksi. Ei työttömän ja vähävaraisen tarvitse omasta lompakostaan mitään maksaa, vaan hän saa ne määrätyt elatusmaksunsa yhteiskunnalta. Ja hän joka on työssä maksaa lainmukaisen osuutensa oman lapsensa elättämiseen ja sen summan sopivuuden voi tarkistuttaa kunnassa.
Aika erikoista, mutta ainakin kaksikymmentävuotta sitten, huoltajan piti itse olla aktiivinen, ja ymmärtää olla hakemassa elatusmaksun korotusta, jos tiesi, että hän oli siihen oikeutettu. Siis ne elatusmaksujen korotukset eivät hoituneet mitenkään automaattisesti, ja epäilenpä, että moni elatusvelvollinen pääsi pinnaamaan maksuistaan vuosikausia ihan lapsen huoltajan oman tietämättömyyden, matemaattisen vähälahjakkuuden tai välinpitämättömyyden vuoksi. Toivon todella, että tuohon asiaan on nyt tullut parannuksia yhteiskunnassa, missä kaikkien tulot ovat nykyään viranomaisten tarkistettavissa atk.lla.
Ja sitten kun elatusvelvollinen putoaa työmarkkinatuelle, harjoittelee velvollisuuksiaan pakoileva lurkki krokotiilinkyyneleitä, ja niillä hän voi jopa onnistua niin että myötätuntoinen sossutäti kirjoittaa surkealle raukalle nolla kuukaudessa suuruisen elatusmaksusopimuksen. Ja huom. lapsen huoltaja ei koskaan selviä nolla menoilla kuukaudessa.
Anteeksi kun vastasin sun kommenttiin, vaikka tää oli tarkoitettu yleisesti. Ja olen siis kanssasi samaa mieltä yksihuoltajan etuudet ovat pieniä roposia ja jokainen voi ne tarkistaa Kelan sivuilta. Itselläni oli aikoinaan onnellinen sattuma, koska minulle tuli suurempaa elatustukea, kuin Suomessa yleensä, koska sain elatusmaksua Ruotsin "kruununvoudin" päätöksellä. Aika yllättävää, sitä Ruotsin alkuperäistä päätöstä elatusvelvollinen ei pystynyt kumoamaan milloinkaan. Ja indeksikorotukset tupsahtelivat tilille asianmukaisesti ja itse anotut korotukset tippuivat asiallisesti. Kyllä Kansankoti hoitaa lapsensa.miljoona kirjoitti:
Jep elämä on. Kyllä elatusvelvolliset valittavat turhaan.
Jopa ammattiliitotkin ovat niitä velvollisuuksiaan pakoilevia ihmisiä rahallisesti tukemassa. Todellisuudessahan he useinmiten heittäytyvätkin työttömäksi ja ammattiliitto maksaa jokaiselle BIOLOGISELLE isälle lapsikorotuksen, jotka voidaan ulosmitata elatusmaksuna.
Siis väännän Hartzalle ja muillekin rautalangasta: Työttömien ammattiliitto maksaa lapsikorotusta ihmiselle, joka on elatusvelvollinen ja työtön. Siis vaikka ei koskaan edes tapaa lastaan, nostaa hän lapsikorotusta, jonka "kruununvouti" ulosmittaa lapsen huoltajalle, jos huoltaja ymmärtää sitä pyytää ulosmitattavaksi. Ei työttömän ja vähävaraisen tarvitse omasta lompakostaan mitään maksaa, vaan hän saa ne määrätyt elatusmaksunsa yhteiskunnalta. Ja hän joka on työssä maksaa lainmukaisen osuutensa oman lapsensa elättämiseen ja sen summan sopivuuden voi tarkistuttaa kunnassa.
Aika erikoista, mutta ainakin kaksikymmentävuotta sitten, huoltajan piti itse olla aktiivinen, ja ymmärtää olla hakemassa elatusmaksun korotusta, jos tiesi, että hän oli siihen oikeutettu. Siis ne elatusmaksujen korotukset eivät hoituneet mitenkään automaattisesti, ja epäilenpä, että moni elatusvelvollinen pääsi pinnaamaan maksuistaan vuosikausia ihan lapsen huoltajan oman tietämättömyyden, matemaattisen vähälahjakkuuden tai välinpitämättömyyden vuoksi. Toivon todella, että tuohon asiaan on nyt tullut parannuksia yhteiskunnassa, missä kaikkien tulot ovat nykyään viranomaisten tarkistettavissa atk.lla.
Ja sitten kun elatusvelvollinen putoaa työmarkkinatuelle, harjoittelee velvollisuuksiaan pakoileva lurkki krokotiilinkyyneleitä, ja niillä hän voi jopa onnistua niin että myötätuntoinen sossutäti kirjoittaa surkealle raukalle nolla kuukaudessa suuruisen elatusmaksusopimuksen. Ja huom. lapsen huoltaja ei koskaan selviä nolla menoilla kuukaudessa.
Anteeksi kun vastasin sun kommenttiin, vaikka tää oli tarkoitettu yleisesti. Ja olen siis kanssasi samaa mieltä yksihuoltajan etuudet ovat pieniä roposia ja jokainen voi ne tarkistaa Kelan sivuilta. Itselläni oli aikoinaan onnellinen sattuma, koska minulle tuli suurempaa elatustukea, kuin Suomessa yleensä, koska sain elatusmaksua Ruotsin "kruununvoudin" päätöksellä. Aika yllättävää, sitä Ruotsin alkuperäistä päätöstä elatusvelvollinen ei pystynyt kumoamaan milloinkaan. Ja indeksikorotukset tupsahtelivat tilille asianmukaisesti ja itse anotut korotukset tippuivat asiallisesti. Kyllä Kansankoti hoitaa lapsensa.Ja asia pitoinen vastaus,,luin sen mielenkiinnolla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632