Miten perustamismenot kuuluu kirjata kahdenkertaisessa kirjanpidossa?
Käytän Economacs-nimistä kirjanpito/laskutusohjelmaa, josta löytyi tilikartasta perustamismenot-tili.
Tämä on kuitenkin pääomatili ja summa näkyy nyt taseessa plusmerkkisenä, mikä ei vaikuta minusta oikealta.
Olen kirjannut tuon per perustamismenot an pankkitili.
Merkonomitutkinto löytyy kyllä, mutta vähän on näköjään päässyt ruostumaan kirjanpitotaidot. Enkä muista, että noita perustamismenoja olisi sen kummemmin koulussa käsitelty.
Perustamismenot kirjanpidossa
Jaska Perusjaska
2
6201
Vastaukset
- kofa
Perustamismenoja harvemmin kirjataan taseeseen, ellei ne sitten jostain syystä ole hyvin suuret. Tavallisen kaupparekisterin maksun voi kirjata esim. viranomaismaksuihin.
- Jaska Perusjaska
Eipä tullut tuokaan mieleen. Kuulostaa järkevältä.
Tuo perustamismenot-tili taisi vain sekoittaa pääni. Ajattelin, että nuo kuuluisi automaattisesti sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890