Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ärsyttävä Siivooja

matkamiesmynttinen

Otin siinä sitten hotellihuoneen itselleni.

Menin työreissulle siis.
Kun tulin illalla väsyneenä huoneeseen:

-Toinen puoli sänkyä oli petaamatta
-Minibaarista oli viety suklaapatukka (!!!)
-Pyyhkeitä ei ollut vaihdettu
-Silitysrauta oli viety paikalleen (jotain hyvääkin)
-Tuhkakuppi oli kaadettu ja yksi "natsa" oli sängyn vieressä lattialla.

Tosi kivaa maksaa paskasta työstä monta sataa euroa kuussa (yövyn paljon hotelleissa)
Näin siivoojan sitten käytävällä ja pyysin häntä, ihan kohteliaasti (kun en tiennyt onko sama siivooja, joka huoneeni siivosi, jos olisin tiennyt, en välttämättä olisi ollut kohtelias) voisiko hän tulla siivoomaan huoneeni. Vastaus kuului: "Mä kuule siivosin sen jo. Toisekseen mulla alkaa tauko ihan just"

Voi jumalauta!!!

Eipä siinä.. Menin hotellin respaan ja pyysin hotellin johtajan numeroa. Soitin mr.direkalle. Johtaja sanoi, että aikaisemminkin on ollut saman henkilön kanssa samoja ongelmia ja on jo saanut kaksi varoitusta asiasta. Lupasi hoitaa. -Yövyin hotellissa maanantaista tähän päivään. Eipä enää maanantain jälkeen siivoojaa näkynyt.

Hankin siis hänelle potkut ja arvatkaas mitä: Tuntui oikein hyvältä. -Vituttaa tuollainen perkeleen AY-henkinen "mulla on tauko" ininä! Tekisi työnsä kunnollan, niin ei kukaan tulisi edes valittamaan!!!

Ja ihan tiedoksi: mikäli siivous on hoidettu hyvin, mitä se usein hotelleissa on: Tapaan sanoa asiasta respaan lähtiessäni.

35

4219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatu on hyvä asia

      siivoojakin yöpyy hotelleissa, ei tosin noin usein kuin sinä. Ja kyllä minäkin valitan, jos aihetta on. Viimeksi meidän ja matkakumppaneiden huoneet imuroitiin uudelleen, kun oli niin pölyistä. Ihmisten PITÄÄKIN vaatia laatua, koska muuten kunnon siivoojilta loppuu hommat. Itse siivoan isohkossa ravintolassa, ja pidän kyllä huolen, ettei minun työjäljestä ole sanomista! Ja vaikka asiakkaat tulee ja menee miten sattuu, eli tuskin koskaan ajallaan, niin en ole tiellä, vaan hoidan hommat siinä järjestyksessä, ettei asiakkaille ole siivoamisesta mitään haittaa.
      Yleensä hotelleiden tasossa on parantamisen varaa. Olen itse valittanut pölyisyydestä, peilien ja ikkunoiden ja ovien likaisuudesta yms. joskus on ollut minibaari täyttämättä, mutta emme ole joutuneet silti maksamaan. On ollut kiva käydä nukkumaan, kun lattialta on sänkyjen siirron jälkeen löytynyt kynnen palasia.... niinkun me halutaan miehen kanssa nukkua vierekkäin.

      VALITA EDELLEEN. Haluan jatkaa itsekin töitä siivoojana, tuskin kovin moni haluaa vain mamujen siivoavan suomessa, koska ei heillä ole vaadittua koulutusta. Siivous on hyvä duuni, jolla elää, jos kaikkea työtä ei myydä yksityiselle. Vaatimalla laatua joutuvat yritykset panostamaan koulutettuihin ja sitoutuneisiin työntekijöihin.
      Niin, ja jos saa mainostaa, niin Salon Cumuluksessa oli ainakin pari vuotta sitten tosi siistiä ja hiljaista nukkua, kun olimme sielläpäin yötä.

    • asiakkaan viihtyvyys paras palkinto

      Ihan oikein teit, kyllä hotellin siivoojalla pitää olla ammattitaitoa ja kohteliaisuutta, itse olen ollut
      hotellissa töissä 25v Helsingin parhaimmissa hotelleissa, enkä voisi kuvitellakaan että tekisin huoneen
      huonosti.
      Voin sanoa että jos on 10 siivoojaa niistä noin neljällä on motivaatiota työhön ja tekevät sen kunnolla,
      siivoojien joukkoon niitä mahtuukin paljon sellaisia jotka eivät välitä asiakkaista tippaakaan, kunhan
      saavat päivän jotenkin kulumaan.

      • Kuinka pitkä aika on yhden hotellihuoneen siivoukseen käytetty aika? Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että hotellihuoneet on hyvä siivota hyvin, mutta onko työtahti joskus niin kiirreellistä, ettei kaikkia hommia yhden huoneen siivoukseen kerkiä tehdä? Tosin tiedän hyvin, ettei tässä keskustelussa oleva siivooja mikään hyvä siivooja olen. Voisi sanoa, että suoraan sanoen laiska ja vastuuntunnoton.


      • lähetä

        kertoo sen, että sinusta ei varmasti ole valitettu. Minusta asiakkaiden pitäisi oppia vaatimaan. Siivouksesta on aina niuhotettu, mutta väärällä tavalla ja väärät ihmiset. Jos ihmiset vaatisivat laatua, moni asia olisi meillä ja muilla paremmin. Itse vaadin paljon muilta, vaikkakin itseltäni vielä enemmän. Jos maksan tuotteesta tai palvelusta, sen pitää toimia. Jos ei toimi, asia pitää hyvittää tavalla tai toisella.

        Esim. tilaamani senkki oli viallinen, sain uuden tilalle. Tilasin II-laadun verhoa Marimekosta, josta tulikin väärä kangas, sain hieman lisäalennusta. Verho-ompelija oli ommellut 1 verhon nurinkurin, korjasi maksutta ja murisematta yhteensä 2 verhoa. Nämä ihan esimerkkejä lähiajalta.

        Hyvät asiakkaat, vaatikaa hyvää siivoustasoa.


    • tämäkin.

      Sillä siivoojalla on aikaa noin 15 minuuttia petata sänky, pestä vessa ja suihku tahrattomasti, täydentää sinne tarvikkeet, pyyhkiä pölyt huoneesta, laittaa kamat huoneessa siististi paikoilleen, vaihtaa juomalasit tai pestä ne, imuroida huone tai pyyhkiä lattia ja tsekata minibaari ja täydentää se tarvittaessa sekä kirjata käytetyt juomat.

      Kokeiles kotonasi miten pitkälle pääset varttitunnissa ja mieti sitä vauhtia kokopäiväisesti.

      Tiedät että kyseessä on orjatyö, jossa inhimillisyydestä ei ole tietoakaan. Sillä siivoojalla ei yleensä ole edes sitä kokopäivätyötä, koska palkkaa saa vain myydyistä huoneista.

      Kuvailemasi kaltainen siivousjälki on mielestäni mahdoton sSuomessa. Epäilen hieman kuvaustasi.

      TÄÄ KONE VÄITTÄÄ ETTEI 2 9 OLE 11 !!!

      • yhteenlasku

        pitää valittaa, että siivooja saisi lisää aikaa. Jos kukaan ei valita, aikaa vain vähennetään. Jos valitetaan, on jossain vaiheessa aikaa siivoojalle lisättävä, jotta työnjälki parantuisi. Eli edelleen olen sitä mieltä, että pitää valittaa.

        Ja palautteet pitää mielestäni jättää suoraan respaan, tai osoittaa mieluummin suoraan johtajalle, koska jos palautteet jättää huoneeseen, voidaan siivooja syyttää itseään hyvästä palautteesta (itsekehua) tai huonosta palautteesta (haluaa lisää työaikaa). Jos palautteita ei jätä huoneeseen, ei niiden kirjoittajaksi voi syyttää itse siivoojaa, koska sekin on mahdollista!


      • ....:::

        Esimies näyttää kuinka se aika riittää tai maksaa käytetystä "ylimääräisestä" ajasta...(vastaus ei sitten ole "on se ennenkin..." tai "pitäisi....."
        Edes armeijassa ei vaadita sellaista mitä ei itse pystyisi tekemään.....

        Kai siivoojan täytyy olla kohtelias asiakkaita kohtaan, mutta jos on tehnyt työnsä, niin kuin on OPASTETTU, niin sitten tarvitaan MAKSAJA siihen, että tehdään lisää TÖITÄ.


      • ...

        ...nyt taisi olla kyse asutusta huoneesta. Muista firmoista en tiedä, mutta SOL:illa aikaa sai käyttää muutaman minuutin. Jos lakanat piti vaihtaa niin sai vissiin pari minuuttia lisäaikaa. SOL:in siivoamissa hotelleissa onkin yleensä yli 90% kerroshoitajista (kielitaidottomia) mamuja.

        Työaikaan ei ole laskettu ollenkaan liikkumiseen, kärryn täyttämiseen, kamojen etsimineen ym. kuluvaa aikaa. Jos/kun vartissa ei saa törkyisiä huoneita priimakuntoon, huoneita saa siivoilla omalla ajalla ilman palkkaa. Asiakkaat valittavat pikkujutuistakin, kuten sormenjäljestä peilissä tai pienestä hiuskarvasta lavuaarissa.


      • numeroja yhteenlaskien
        ... kirjoitti:

        ...nyt taisi olla kyse asutusta huoneesta. Muista firmoista en tiedä, mutta SOL:illa aikaa sai käyttää muutaman minuutin. Jos lakanat piti vaihtaa niin sai vissiin pari minuuttia lisäaikaa. SOL:in siivoamissa hotelleissa onkin yleensä yli 90% kerroshoitajista (kielitaidottomia) mamuja.

        Työaikaan ei ole laskettu ollenkaan liikkumiseen, kärryn täyttämiseen, kamojen etsimineen ym. kuluvaa aikaa. Jos/kun vartissa ei saa törkyisiä huoneita priimakuntoon, huoneita saa siivoilla omalla ajalla ilman palkkaa. Asiakkaat valittavat pikkujutuistakin, kuten sormenjäljestä peilissä tai pienestä hiuskarvasta lavuaarissa.

        niinno, oikeastaan kun peilissä ei saisi olla sormenjälkiä tai hiuksia lavuaarissa. Jos siis siivotaan niinkuin hotellit PITÄISI siivoota. Minä siivoan vessat (yleiset ravintolan) aina niin, että tila on siisti, ja hanat kiiltää.


      • toisin
        yhteenlasku kirjoitti:

        pitää valittaa, että siivooja saisi lisää aikaa. Jos kukaan ei valita, aikaa vain vähennetään. Jos valitetaan, on jossain vaiheessa aikaa siivoojalle lisättävä, jotta työnjälki parantuisi. Eli edelleen olen sitä mieltä, että pitää valittaa.

        Ja palautteet pitää mielestäni jättää suoraan respaan, tai osoittaa mieluummin suoraan johtajalle, koska jos palautteet jättää huoneeseen, voidaan siivooja syyttää itseään hyvästä palautteesta (itsekehua) tai huonosta palautteesta (haluaa lisää työaikaa). Jos palautteita ei jätä huoneeseen, ei niiden kirjoittajaksi voi syyttää itse siivoojaa, koska sekin on mahdollista!

        Valitettavasti siivooja ei saa valituksista lisää aikaa, vaan hänet siirrettään teiseen kohteeen tai annetan potkut. Laatu ei tästä kohentu. Tulee uusi, jolla on saman verran aikaa kuin edellisellä ja valitukset jatkuu. Siivousyhtiolle ei ole eduksi antaa lisa aikaa ja näin olleen maksaa työntekijalle isompaa palkaa pidemmästä työnajasta. Halvempi on siirrellä ihmisiä kohteista toisiin ja asiakalle jää siitä mielikuva, et siivousfirma johtoineen yrittää kauheasti nostattaa laatua. Eli näin on sudet syönyt (yhtiön tulos pysyy ennallaan) ja lampaat terveet (asiakat luule, että muutivat valituksilla jotain). Itseasiassa vain siivoojaa siitä kärsi eikä varmasti tee uudessa kohteessa parempaa työta koska sielläkin on ajat mitoitettu uskomattomaan niukoiksi. Oletteko koskaan siivoojalta kyselleet, minkä verran hänellä on aikaa siivota kohte, josta olette menossa respaan valittelemaan? Suosittelen tätä siivojalta kysellä, koska vastaus voisi saada teidät nostattamaan hattua huolimatta siitä, että ovesta näkyy sormenjäljet.
        Näin asiat vaan ovat... Ratkaisua tälle?

        En tiedä, pitäisko asiakkan siivousfirmojen tarjouksia selaillessaan miettiä vähän pidempään, mitä halvin (ajaltaan lyhyin) siivoustarjous sisältää todellisuudessan.
        Paperilla monet suunnitelmat näyttävät hyvältä... mutta niitä pystyykin toteutamaan vaan paperilla.

        Tän taustalla en ihmettele, että joku siivoja pyyhki vessapönttörätillä lavuaarin, koska aikaa on niin vähän, että mitään ei kerkee siinä ajassa tuomaan, viemään eikä vaihtamaan, kaikki pyyhitään sillä, mitä sattu olemaan kädessään ja juokset seuraavan huoneseen, koska jos et ole sekunnin päältä nopea, jäät tekemään ilmaista työtä. Ihmisarvoa ei tällä alalla juuri ole. Kikilla muilla aloilla yritetään pitää työntekijät tyyttyväisinä, jotta työnjälkikin olisi hyvää, paitsi siivousalalla. Kunnes tää ei muuttu, ei muuttu mitään hygienisemmäksi.


      • pomot vastuuseen
        toisin kirjoitti:

        Valitettavasti siivooja ei saa valituksista lisää aikaa, vaan hänet siirrettään teiseen kohteeen tai annetan potkut. Laatu ei tästä kohentu. Tulee uusi, jolla on saman verran aikaa kuin edellisellä ja valitukset jatkuu. Siivousyhtiolle ei ole eduksi antaa lisa aikaa ja näin olleen maksaa työntekijalle isompaa palkaa pidemmästä työnajasta. Halvempi on siirrellä ihmisiä kohteista toisiin ja asiakalle jää siitä mielikuva, et siivousfirma johtoineen yrittää kauheasti nostattaa laatua. Eli näin on sudet syönyt (yhtiön tulos pysyy ennallaan) ja lampaat terveet (asiakat luule, että muutivat valituksilla jotain). Itseasiassa vain siivoojaa siitä kärsi eikä varmasti tee uudessa kohteessa parempaa työta koska sielläkin on ajat mitoitettu uskomattomaan niukoiksi. Oletteko koskaan siivoojalta kyselleet, minkä verran hänellä on aikaa siivota kohte, josta olette menossa respaan valittelemaan? Suosittelen tätä siivojalta kysellä, koska vastaus voisi saada teidät nostattamaan hattua huolimatta siitä, että ovesta näkyy sormenjäljet.
        Näin asiat vaan ovat... Ratkaisua tälle?

        En tiedä, pitäisko asiakkan siivousfirmojen tarjouksia selaillessaan miettiä vähän pidempään, mitä halvin (ajaltaan lyhyin) siivoustarjous sisältää todellisuudessan.
        Paperilla monet suunnitelmat näyttävät hyvältä... mutta niitä pystyykin toteutamaan vaan paperilla.

        Tän taustalla en ihmettele, että joku siivoja pyyhki vessapönttörätillä lavuaarin, koska aikaa on niin vähän, että mitään ei kerkee siinä ajassa tuomaan, viemään eikä vaihtamaan, kaikki pyyhitään sillä, mitä sattu olemaan kädessään ja juokset seuraavan huoneseen, koska jos et ole sekunnin päältä nopea, jäät tekemään ilmaista työtä. Ihmisarvoa ei tällä alalla juuri ole. Kikilla muilla aloilla yritetään pitää työntekijät tyyttyväisinä, jotta työnjälkikin olisi hyvää, paitsi siivousalalla. Kunnes tää ei muuttu, ei muuttu mitään hygienisemmäksi.

        Ymmärrän niukat siivousajat, mutta tuli mieleen, että onko nyt esim. Sollilla todellakin siivousliinoja NIIN vähän, ettei niitä riitä kuin yksi per siivooja? Ei voi, ei yksinkertaisesti voi olla noin! Ja jos on, niin silloin siivoojat ovat kyllä myös itse syypäitä, koska ammattitaitoisen siivoojan ei pitäisi suostua tekemään työtä ala-arvoisesti toisten terveydellä leikkien. Vaatikaa työvälineitä!

        Jos on ihan sekunneista kiinni ja jos liinoja on enemmän, niin voihan sitä ottaa pari liinaa käteensä ja pyyhkiä lavuaarit omallaan ja vessanpöntöt omalla liinalla niin ettei nyt samalla sentään pönttöä ja lavuaaria, huh!

        Miksi siivoojat ylipäätään SUOSTUVAT tekemään tuolla tavalla töitä, ihmettelen.


      • SS

        JA KOKO AJAN TAHTI KIIHTYY..TAUKOJA PITÄÄ JA SAAKIN PITÄÄ..JA TÄYTYYKÖ AINA VALITTAA JOKA ASIASTA..SIIVOUS ARKEA


      • ihan normi
        pomot vastuuseen kirjoitti:

        Ymmärrän niukat siivousajat, mutta tuli mieleen, että onko nyt esim. Sollilla todellakin siivousliinoja NIIN vähän, ettei niitä riitä kuin yksi per siivooja? Ei voi, ei yksinkertaisesti voi olla noin! Ja jos on, niin silloin siivoojat ovat kyllä myös itse syypäitä, koska ammattitaitoisen siivoojan ei pitäisi suostua tekemään työtä ala-arvoisesti toisten terveydellä leikkien. Vaatikaa työvälineitä!

        Jos on ihan sekunneista kiinni ja jos liinoja on enemmän, niin voihan sitä ottaa pari liinaa käteensä ja pyyhkiä lavuaarit omallaan ja vessanpöntöt omalla liinalla niin ettei nyt samalla sentään pönttöä ja lavuaaria, huh!

        Miksi siivoojat ylipäätään SUOSTUVAT tekemään tuolla tavalla töitä, ihmettelen.

        käytäntö sollilla ja sitä samaa liinaa pitäsi kääntää vaikka mihin asentoon sen 15min sisällä ja sitt oiseen huoneeseen ja sitä siirtymää ei sitt lasekta missään on vaan painettava, oikeen viuttaa kaikki, jotka sille firmalle töitä tekee. se vie ihmisyydeen mennessään. oon palveluohjaajia nähny jotka vois olla toisissa olosuhteissa ihmisiä mutt ei tossa.


      • sollilla
        numeroja yhteenlaskien kirjoitti:

        niinno, oikeastaan kun peilissä ei saisi olla sormenjälkiä tai hiuksia lavuaarissa. Jos siis siivotaan niinkuin hotellit PITÄISI siivoota. Minä siivoan vessat (yleiset ravintolan) aina niin, että tila on siisti, ja hanat kiiltää.

        et enää olisi sollilla.


      • Anonyymi
        numeroja yhteenlaskien kirjoitti:

        niinno, oikeastaan kun peilissä ei saisi olla sormenjälkiä tai hiuksia lavuaarissa. Jos siis siivotaan niinkuin hotellit PITÄISI siivoota. Minä siivoan vessat (yleiset ravintolan) aina niin, että tila on siisti, ja hanat kiiltää.

        Nykyisin on ollut jo vuosia niin,että kun on kyse vuokratyöstä,jonka tuntihinta on yli 23 euroa,käytäntö,että sille siivoojan työlle ei anneta aikaa riittävästi työstä kunnolla suoriutumiseen. Tarkoitan nyt muutakin kuin kertsihommaa. Esimerkiksi asiakaskohteessa vähennetään siivousaikaa: kuitenkin tilat eivät,ja työtehtävät vähene. Eli mistä se aika revitään? Itselläni kun on puolen tunnin tauko työajan ulkopuolisena. Siitäkin vähintään 10 min on työtä,ja kaikki mikä menee työpäivästä täyden tunnin yli,on omalla ajalla. Vessatauko on vain sillä oman ajan tauolla. En nyt ole valittamassa työstäni,pidän siitä,kohteena kokonaisuus jossa joiltain osin voin vaikuttaa työjärjestyksen. Ja ihmiset joita näen töissä,on kivoja. Lieksa ei vastaa työn raskautta aivan,mutta pikkuasia. Mitäs jos työn tilaajalla onkin ajatus,että kun se maksaa,se on turha kustannus? Eihän se siivous tuo suoraa rahaa kuin siivousfirmalle ja siivoojalle.


    • kaikenlaisia mynttisiä

      paljon muitakin nimityksiä. Oletko polttanut hotellihuoneessa? Toivottavasto joku "asiakkaistasi" osaa vaatia yhtä hyvää palvelua kuin sinä.

    • 13

      Voi voi, onpa elämäsi hankalaa.
      Käyppä tekemässä vähän aikaa niitä alueita, joita siivoojilla on. Vaikka olisit kuinka tehokas, hyvään suoritukseen ei pääse. Palkka on huono, n. 8 euroa tunnissa, huoneita järjetön määrä, työt ulkoistettu siivousfirmoille jotka kiskovat voiton siivoojien selkänahasta.

    • Kerrostettu

      :D kurkkaapa joskus pussilakanan tai lakanan sisään, saattaapi löytyä edellisten asukkien eritteitä. meidän hotellissa niitä ei vaihdeta puhtaisiin.

      • ex kerroshoitaja

        olis hauska tietää missä hotelissa oot töissä kun ei lakanoita vaihdeta lähtevissä huoneissa,en usko että hotellin emäntä on antanut sellaiset ohjeet vaan se tulee laiskalta ja tyhmältä siivoojalta koska ne ei ajalttele kuin omaa etuaan, no jossain vaiheessa jäävät kii kuitenkin.


      • kerrostettu
        ex kerroshoitaja kirjoitti:

        olis hauska tietää missä hotelissa oot töissä kun ei lakanoita vaihdeta lähtevissä huoneissa,en usko että hotellin emäntä on antanut sellaiset ohjeet vaan se tulee laiskalta ja tyhmältä siivoojalta koska ne ei ajalttele kuin omaa etuaan, no jossain vaiheessa jäävät kii kuitenkin.

        kyse oli patjoista ja peitoista, lakanat vaihdetaan kyllä :) kesätyöläinen olin


      • Anonyymi
        ex kerroshoitaja kirjoitti:

        olis hauska tietää missä hotelissa oot töissä kun ei lakanoita vaihdeta lähtevissä huoneissa,en usko että hotellin emäntä on antanut sellaiset ohjeet vaan se tulee laiskalta ja tyhmältä siivoojalta koska ne ei ajalttele kuin omaa etuaan, no jossain vaiheessa jäävät kii kuitenkin.

        Kuule. Ala on jo aikaa ollu semmoinen että laiskalle ei makseta.


    • älä valehtele

      missäs hotellissa saa huoneessa polttaa??????

    • ulkoistettu siivous

      menin hotelliin siivoamaan, sain ehkä juuri ja juuri tehtyä huoneen, firma oli n-clean, samalla rätillä mentiin vessasta huoneeseen ja välillä samalla mopilla monta huonetta-välineitä ei vaan ollut. mitään extrajuttuja ei ehtinyt, sai juosta. toinen firma tuli kuvioihin-sol. aikaa oli 15 min. per huone, eli kolmen tunnin päästä ois pitänyt olla siivottuna 12 huonetta-täysin puhtaaksi, nyt mentiin samalla rätillä jo noin viisi huonetta, kaikki pöntöt ja telkkarit ja kaikki. kokoajan kauhea huuto, miten on noottia tullut hotellinjohdolta. syy oli kokoajan työntekijöissä. mopit oli kokoajan sellasia reuhkoja mistä pölyä jää joka paikkaan. jos minulle tuli tauko pidin sen-välittämättä yhdestäkään asiakkaasta-näin hänet vain tulevana valittajana. tätä ennen seurustelin asiakkaiden kanssa, ihan omalla ajallakin. pidin todella paljon asiakkaista. se syy muuten on aina siinä siivousfirmassa, ei juuri ikinä työntekijässä. muistan, kun kerran todella väsyneenä tein päivittäistä huonetta ja kysyin onko siivoukselle tarvetta tänään, pappa kysyi mitä tekisitte, olin äärimmäisen väsynyt ja vihainen siitä syystä- oli aikaa vähän ja jutustelu asiakkaan kanssa vähensi työaikaa huoneesta, sanoin, että mitä haluatte sen teen. pappa oli ihan ihmeissään ja kauhuissaan-olinhan hikinen ja punainen...kärryjen sarvissa kiinni ja menoa odottaen. silloin tajusin, että sen stopin on pakko tulla.

      • siivouskone,.

        No on siinä vauhtia. Eipä silti, saat sentään siivota samalla rätillä viisi huonetta, toista se on kun siivotaan edellisen asiakkaan pyyhkeillä suihkutilat ja vessat, siinäpä vasta puhtautta.


      • pomot vastuuseen

        Miksi ihmeessä siivoojat suostuvat tuollaiseen kohteluun? Miksi te ette ilmoita hotellin johdolle, miten siivousfirma pelleilee asiakkaiden terveydellä? Itse ainakin ilmoittaisin, jos työnantajalla ei ole antaa tarpeeksi hygieeniseen siivoukseen tarvittavia välineitä. Ja työsuojelutarkastajille / terveysviranomaisille nyt ainakin pitäisi ilmoittaa. Asiat ei muutu, jos siivousfirmojen mielivaltaan vaan alistuu.

        http://www.avi.fi/fi/tyosuojelu/Sivut/Tyoolovalvonta.aspx


      • toisella alalla jo
        pomot vastuuseen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä siivoojat suostuvat tuollaiseen kohteluun? Miksi te ette ilmoita hotellin johdolle, miten siivousfirma pelleilee asiakkaiden terveydellä? Itse ainakin ilmoittaisin, jos työnantajalla ei ole antaa tarpeeksi hygieeniseen siivoukseen tarvittavia välineitä. Ja työsuojelutarkastajille / terveysviranomaisille nyt ainakin pitäisi ilmoittaa. Asiat ei muutu, jos siivousfirmojen mielivaltaan vaan alistuu.

        http://www.avi.fi/fi/tyosuojelu/Sivut/Tyoolovalvonta.aspx

        Onneksi ei enään tarvii olla Kerroshoitajana koska kaikki on ulkoistettu, ennen hyvään aikaa oltiin hotellin omia siivoojia ja työ oli tosi mielekästä, tein sitä 25 v


      • s-bonus
        toisella alalla jo kirjoitti:

        Onneksi ei enään tarvii olla Kerroshoitajana koska kaikki on ulkoistettu, ennen hyvään aikaa oltiin hotellin omia siivoojia ja työ oli tosi mielekästä, tein sitä 25 v

        Luin kaikki edelliset viestinne ja kaikissa syyteltiin. Välillä pomoa, väilillä palveluliikettä, oli jopa liikemieskin syytettynä kun kerta uskalsi vaatia rahoilleen vastinetta -palvelua.

        Onko kukaan syvällisemmin ajatellut mistä moinen vaatimus johtuu: että huoneita tulisi siivota 4 lähtevää tai 7 jatkavaa tunnissa??

        Nimimerkki ulkoisttetu siivous iski aika liki todellista ongelmaa. Nimimerkki kertoo kuinka ensin oli N-Clean ja sitten SOL. Kysymys kuuluu, miksi ihmeessä hotelli kilpailuttu siivouksen uudelleen saadakseen edellistä halvemman tarjouksen??

        Luuleeko hotelli todella, että jos laadun kanssa on jo entuudestaan ollut ongelmia, niin laatu paranisi jos samoilla tai pienemmillä ostokustannuksilla vaihdetaan palveluliikettä??

        Kyllä se on niin että vastuussa on asiakas -tässä tapauksessa hotelli- joka ei ole osannut ostaa palvelua. Jos hotelli ulkoistaa siivouksensa palveluliikkeelle tulee sen sopimusta tehdessään varmistaa että sopimustarjouksen ehdot ovat realistiset,...


      • mitä myydään???
        s-bonus kirjoitti:

        Luin kaikki edelliset viestinne ja kaikissa syyteltiin. Välillä pomoa, väilillä palveluliikettä, oli jopa liikemieskin syytettynä kun kerta uskalsi vaatia rahoilleen vastinetta -palvelua.

        Onko kukaan syvällisemmin ajatellut mistä moinen vaatimus johtuu: että huoneita tulisi siivota 4 lähtevää tai 7 jatkavaa tunnissa??

        Nimimerkki ulkoisttetu siivous iski aika liki todellista ongelmaa. Nimimerkki kertoo kuinka ensin oli N-Clean ja sitten SOL. Kysymys kuuluu, miksi ihmeessä hotelli kilpailuttu siivouksen uudelleen saadakseen edellistä halvemman tarjouksen??

        Luuleeko hotelli todella, että jos laadun kanssa on jo entuudestaan ollut ongelmia, niin laatu paranisi jos samoilla tai pienemmillä ostokustannuksilla vaihdetaan palveluliikettä??

        Kyllä se on niin että vastuussa on asiakas -tässä tapauksessa hotelli- joka ei ole osannut ostaa palvelua. Jos hotelli ulkoistaa siivouksensa palveluliikkeelle tulee sen sopimusta tehdessään varmistaa että sopimustarjouksen ehdot ovat realistiset,...

        ettei sopimusta tehtäessä siivousfirman puolesta luvata, että siivoojat kykenevät ihmeisiin!
        Asiakas kun yleensä ei ymmärrä höytysen pöläystä siivoamisesta!


      • ihan tuttua
        siivouskone,. kirjoitti:

        No on siinä vauhtia. Eipä silti, saat sentään siivota samalla rätillä viisi huonetta, toista se on kun siivotaan edellisen asiakkaan pyyhkeillä suihkutilat ja vessat, siinäpä vasta puhtautta.

        tota tekee varmasti kaikki. ei oo sitä aikaa. kaikki tulokset on revitty siivoojien persnahasta.


    • ex kertsu

      Aika hyvä ketju ja paljon asiaa. Ydin on se, että asiakas haluaa hotellihuoneen mahdollisimman edullisesti. Tämän johdosta hotelli yrittää säästää erityisesti siivouksessa. Laadusta ei voida puhua Suomessa enää missään hotellissa. Kaikki tehdään juosten-kustu-periaatteella.
      Vain teho ja minuutit ratkaisevat, laadulla ei ole mitään väliä.
      Jos asiakas valittaa, että edellisen asiakkaan kalsarit lojuvat sängyn alla, saa siivooja haukut. Hyi-hyi-huono työntekijä. Oikeasti siivoojalla ei ole mitään mahdollisuutta tehdä huoneita kunnolla ja siivota oikeasti.
      Miettikää kotona, paljonko kulutatte aikaa vaikkapa makuuhuoneenne siivoamiseen, siihen kun vielä yhdistätte wc-tilat. Meneekö yli 10minsaa, vai peräti 15min? Ai että, siinä ajassa vasta raahaatte imurin ulos komerosta ja puratte lakanoita. Hyi-hyi-hidas olet ja laiska! Lopuksi on kuitenkin lattialla HIUS!

      Oikeasti, olen asiakkaiden puolella. Jokainen asiakas toivoisi saavansa puhtaan huoneen, puhtaat lakanat ja pyyhkeet, täyden minibaarin. Asiallista palvelua omalla kielellään. Mikään näistä ei nykyään toteudu. Työntekijöiksi halutaan etupäässä mamuja. Heiltä kun on helpompaa vähentää tunteja ja unohtaa pyhälisät. Kotimainen työntekijä kun heti kyselee tuntien perään ja vaatii palkkansa - hyi-hyi! mamut eivät osaa välttämättä edes Suomea, heitä ei ehkä edes ole perhedytetty työtehtäviinsä. Heille ei ehkä kukaan ole edes kertonut, mitä baarikaapissa kuuluu olla. Puutteet kun kätevästi voidaan vähentää heidän palkastaan. Mutta ajatustenlukija ei siivooja silti voi olla. Miten välisiivousta tehdessään voi tietää, haluaako asiakas vielä silittää vaatteitaan lisään? Jos hän laittaa silitysraudan ja -laudan komeroon, siitäkin valitettaisiin. Tuhkakupista on saattanut tipahtaa vauhdissa natsa lattialle.
      Eli kiireessä kustu-juostu-huone.

      Vaitukset kirjallisesti hotellin johdolle - vaadi asiakkaana laatua. Kysy johtajalta, paljonko he antavat aikaa huoneen siivoamiselle. Sen jälkeen kysy, miksi hotelli ei arvosta laatua, eikä siivoa kunnolla!

      • tälläistä

        Äitini oli kerran jossakin kuntoutuskylpylässä, niin heidän aikanaan tuli siivooja huoneeseen ja pari naista otti taustalla aikaa ja kirjoitti muistiin paljonko aikaa menee yhden kahden hengen huoneen siivoukseen. Pölypallot kuulemma pyöri sänkyjen alla koko kahden viikon ajan. Työn laatu ei ole enää nykysuomessa tärkeä, vaan rahallinen voitto. Viis siitä miten asiat hoidetaan kunhan rahaa tulee laariin.


    • et nyt

      sanonut respaan? tunsitko kilvoittelun poltetta siivoojan kanssa? Tuliko "massa" olo? tauko, kun on työt stoppaavat, varmaan myös sulla. ja se oikee valitustaho loppujen lopuks on firma jolle siivooja työskentelee, joka ei muuten saletisti ollut "mr direka". Mr direka on ostanut halvalla ja kaikki tietää mitä halvalla saa. etkö sinä?

    • Anonyymi

      Meiän rappusiivooja huutaa puhelimeen omia asioitaan siivotessaan. Hohhoo.

    • Anonyymi

      Valita, ja kysy minne voit ottaa siivoojan esimieheen yhteyttä suoraan. ethän ylläty, jos sinulle vastataan, ettei heillä ole siivoojan esimiehen yhteystietoja, koska ovat ostaneet siivouksen, edullisesti.
      Valita, silti. Mutta se oikea syy, miksi siivousaikaa on niin vähän, ei ole hotellin. Vaan siivousfirma myy tietyn ajan tunteja/kk, per vuosi hotellille. Mutta siivooja saa tehtäväkseen hoitaa työnsä paljon vähemmillä tunneilla, ja hänellä on krooninen kiire, mitään kärrynvarustamisia, jne ei ole laskettu aikaan, vaan hän kirjaimellisesti tekee osan töihinsä kuuluvia omalla ajallaan.
      Oma tilanteeni on onnellisempi( ei vähätöisempi). Teen vuokratyönä metallialan yrityksen siivouksia. Työnantajani kuitenkin maksaa minulle kaikki asiakasyrityksen hyväksymät siivoustunnit, etten juurikaan tarvitse tehdä omalla ajallani töitä, ellen välillä itse halua tehdä ekstraa.
      Hotellihan voi vaikuttaa siivoukseen valitsemalla ehkä vähän kalliimman siivousfirman, joka toimii rehellisesti niin työntekijää kuin asiakastaan kohtaan.

    • Anonyymi

      Ap. on ollut syntymästään saakka niin rikas, että ei päivääkään ole joutunut tekemään tavallista työtä. Vakoojan ja sabotoijan ammatti ei ole tavallista työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe