Majavia luonnossa, missä?

majava?

Tietääkö kukaan Suomessa paikkoja joissa vois bongata luonnossa eläviä majavia? Kertokaa vaan kaikki paikat ja myös että kuinka varmaa on sellanen bongata:) Majava on ihana eläin, mun mielestä Suomen luonnon ihanin ja mielenkiintosin:)

11

3462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemskutti

Punkaharjulla, Savonlinnan lähellä on eräs "mökkipaikka" tai enemmänkin keskus nimeltään punkaharjun kultaranta, siellä olen nähnyt 1 majavan sekä sen pesän... tarvii vaan soutuveneen... tosi arka eläin ja ilmestyy näkyviin n. kello kymmenen aikaan illalla... mutta siitä on jo pari vuotta kun siellä olen ollut joten ihan varma en ole että asusteleeko majava vielä siellä...

• Amaneussi

viitsi sinua tomppeliksi kutsua, mutta majavista tai niiden elintavoista et näytä mitään tietävän.

• Hemskutti
        Amaneussi kirjoitti:

viitsi sinua tomppeliksi kutsua, mutta majavista tai niiden elintavoista et näytä mitään tietävän.

Noh, arvoisa Amaneussi, tiedätkös itsekään sen paremmin... Voitko muka väittää että majava ei olisi arka eläin? Ja seurasin viikon ajan majavan käyttäytymistä ja totesin sen tulevan ns.esiin heti kun alkoi ilta hämärtyä eli n. klo 21-22 aikoihin.. Ja yritin kyllä päivisin katsella mutta ei näkynyt.. Ja rannoilla oli paljon majavan jyrsimiä oksia ainakin jyrsimäkohdista päätellen.. ja saattoi siellä olla enemmänkin näitä talttahampaita ainakin "varoitusläiskäyksistä" päätellen, jolla ne varoittaa muita majavia vaarasta.. muita paikkoja missä niitä voi bongata löytää ainakin googlesta hakusanalla majava vähän aikaa kun etsiskelee... Ja sinulle Hukka-Musti sanon että ei se muutenkaan ole kauhean rauhaisa paikka kun on ne mökitkin niin lähellä ja ei sinne kyllä ulkopuoliset ihmiset saa mennä että pitää vuokrata mökki :)

• paksuhäntä

lähellä on puro joka yhdistää kaksi järveä. Puro on pienen joen levyinen ja siellä on vuosikausia majaillut majavia. Kerran onkireissulla rannan tuntumassa veneen vierestä sukelsi yksi majava järven syvyyksiin.

• 1HarryH

• Hukka-Musti

Ei kannata juoruilla sellaisista paikoista, mikäli haluaa säilyttää ne >>rauhaisina>> luontokohteina:-)

• ysikolomonen

mie ponkasin semmosen 22kg majavan ja ruutihan siinä palo. Kommee nahka!

• Rautavaaran kunnan alueella sijaitseva tervakoski on ainakin ollut majavien asuinpaikka.Majavat ovat kosken ylä-puolelta järsineet puita,jotka kulkeutuvat virran mukana pitkin Älänne-järven rantoja.Ikävää vaan että,jotkut ampuvat majavia ja jopa paistavat sen lihan ja syövät suihinsa.Ällöttävää!!!Ihan kun ei muuta lihaa olisi yllin kyllin.Pitää harvoja majavia ahneesti syödä.Toivottavasti tulet järkiisi,sinä vanha metsämies!!Yksi majava löytyi vuosia sitten tervakosken alapuolisesta järvestä kuolleena.Varmaan ampuja sama.Saalis jäi vaan kitumaan.Hyvällä tuurilla voi vielä nähdä majavan jälkiä jos viel yksikään hengissä mut onnea sulle joka haluat nähdä sen!Käy samalla tutki jonkun pyyntiloukku sillan alta,ettei mikään ressukka ole kii siellä.Liekö edes laillinen?

• lätkyhäntä pataan

Ei se välttämättä mitään kitumsaan jäänny. Se on vaan sillälailla, kun majavan ampuu se uppoaa samantien. Kaksi keinoa on sen saamiseksi, ammutaan vain kun majava on maissa ja toinen sellanen telseskooppi onkivapa ja siihen sidotaan isot madekoukut, sillä sitte heti koukkimaan lätkyhäntä talteen.
      Majava kun on riistaeläin, niin sitä metsästetään ja liha on hyvää syötävää.
      Saapa nahasta vaikka lätsän, niinku kaupan päälle.
      Toinen asia onkin se majan elintapa, se ei ole kovin mukava maanomistajan kannalta, näin ollen majavakantaa on pidettävä tarkasti silmällä. Kukapa yksityinen metsäänomistaja haluaisi majavia maillensa? Noh yhden pesällisen kanssa vielä toimeen tulee, mutta ampumalla se on siinä pidettävä.
      Pesässä on vanhemmat ja pentuja kaksi vuosikertaa, sitä vanhemmat lähtee levittäytymään.

• .
    • sleeping star

Itse satuin näkemään majavan oliko se huhtikuun lopussa iltahämärällä mökillä rannassa saunan luona. Iltahämärällä rannassa otuksen voi nähdä ja yleensä hiljaista on oltava sillä lähtevät karkuun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33