Vanhoillis-Lestadiolaiset ja heidän johtajansa sekoittavat Juutalaisuuden ja Kristillisyyden kuten Lutherikin rinnakkais opissaan jolta puuttuu teologinen ja Raamaiullinen pohja.
Lutter vähättelee Juutalaisia Jumalan omaisuuskansaa tuota jaloa ölypuuta johon meidät pakana-kristityt on ympätty.VanhoillisLestadiolaiset olettavat olevansa "Jumalan Valtakunta" se ainoa oikea. Mutta Vl yhteisö ei noudata Jumalan SANAA, eli Jumalan tahtoa vaan ovat itse rakentaneet jumalansa ja niin ikään oman jumalansa valtakunnan ilman sanan perustusta.
Jeesus sanoo:
"Minä olen TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ; EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI."
Tie, ja Totuus ja Elämä ei tule kenenkään osaksi Vanhoillislestadiolaisen uskon käsityksen kautta, vaan ja ainostaan JEESUKSEN SANA kautta. Johannes 14:6.
Pelastus ja jumalan Isän tunteminen on Jeesukseen takana, joka ei tunne Jeesusta ei voi tuntea Isää Jumalaa. Jeesus sanoo:
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunnne kukaan muu kuin Poika, JA SE KENELLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA: Mat 11:27.
Jeesus sanoo:totisesti, totisesti minä sanon teille:MINÄ olen lammastan OVI.Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, NIIN HÄN pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja uslos ja löytävä laitumen."
Johannes 10:7-16.
Kaikki lestadiolaiset ja muut pakanat tarvitsevat mennä sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesus portista uskomalla häneen. Jeesus on ainoa tie pelastuikseen ja Taivaan kotiin .
Missä on Lestadiolaisen kristillisyyden Raamatullisuus?
4
180
Vastaukset
- iveta
"Minä olen TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ; EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI."
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunnne kukaan muu kuin Poika, JA SE KENELLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA: Mat 11:27.
Jeesus sanoo:totisesti, totisesti minä sanon teille:MINÄ olen lammastan OVI.Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, NIIN HÄN pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja uslos ja löytävä laitumen."
Johannes 10:7-16.
Hengellinen liike X sanoo luettuaan Raamatusta yllämainitut kohdat: Oikeaa tekstiä!
Hengellinen liike Y sanoo luettuaan Raamatusta yllämainitut kohdat: Amen!
Hengellinen liike Z sanoo luettuaan Raamatusta yllämainitut kohdat: Totta on!
Mutta kuitenkin voivat syyttää toisiaan epäuskoisiksi, vääräuskoisiksi jne. Jumalan RAUHAA, ei tappeluita. - Järkis
Juuri tuollaiset mielipiteet ovat syypää paljon kärsimykseen ja väkivaltaan maailmassa. Seuraava filmi selittää miksi:
http://www.youtube.com/watch?v=k6NliWxVNxw
Vanhoillislestadiolaisuudessa sentään uskovaiset itse kärsivät jos joku on kärsii, ei ulkopuolisia. Jeesus sanoo:
"Minä olen TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ; EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI."
Tie, ja Totuus ja Elämä ei tule kenenkään osaksi Vanhoillislestadiolaisen uskon käsityksen kautta, vaan ja ainostaan JEESUKSEN SANA kautta. ¨¨¨¨¨ Tähän on hieman lisättävä, missään ei sanota Raamatussa, että Jeesuksen Sana kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta. On tunnustettava ensin Jeesus Herraksi ja luvattava seurata Häntä, silloin löytyy iankaikkisuus ja isä. Sana on itse Jeesus ennen syntymäänsä, Kristus kuoltuansa ja ylösnousemuksen jälkeen.
Johannes 14:6.
Pelastus ja jumalan Isän tunteminen on Jeesukseen takana, joka ei tunne Jeesusta ei voi tuntea Isää Jumalaa. Jeesus sanoo:
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunnne kukaan muu kuin Poika, JA SE KENELLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA: Mat 11:27. ¨¨¨ Juuri näin, siksi lestadiolaisella ei ole käytännössä kumpaakaan. Ei Isää, eikä Poikaa.
Jeesus sanoo:totisesti, totisesti minä sanon teille:MINÄ olen lammastan OVI.Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, NIIN HÄN pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja uslos ja löytävä laitumen." ¨¨¨ Tämäkin vielä, heille on portti oma lahko, joka on verrattavissa sikalaan, jos puhutaan lammashuoneesta, sillä on vain yksi portti, tie isän luokse ja se on Jeesus Kristuksena.- Selitys
on saatanasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511