Sisävalot jumittuneet päälle

Veemäinen ongelma

Elikkä auto on farmarimallinen Opel Astra, vm95..

Pari kk sitten autosta oli loppunut akku, kun olisin sillä töistä pois lähtenyt. Virtaa kaapeleilla ja kaikki ookoo. Akun oli syönyt loppuun päälle jumittuneet sisävalot.. Valot eivät sammuneet valonapista vetämällä ja painamalla, kuten niiden pitäisi. Lopulta kaverini sai jotenkin valonapin toimimaan.

Nyt ongelma toisui. Valonapille tehtiin kaikkea; vedettiin työnnettiin ja voimaakin sopivasti käytettiin. Ei auttanut. En keksinyt mitään muuta, kuin poistaa sulakkeen, joka huolehti sisävalojen lisäksi myös hätävilkuista. Koska ei haluttaisi akun tyhjenevän taas.

Missä voisi olla ongelma? Jokin kosketushäikkä? Onko muilla ollut vastaavaa? Ja mitä helevataa tälle asialle voisi tehdä, kun omat kyvyt auton rassaamiseen ovat hyvin hyvin rajalliset.

12

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes tuollaista vikaa osaa korjata, aja se koslasi korjaamolle ja maksa itsesi kipeäksi. Se on kädettömille paras tapa.

      • HOj

        Jos autossasi on noinkin yksinkertaista vikaa ja on jo tommonen 15 vuotias opel kyseessä niin tarvit mitä todennäköisimmin useammankin kerran lähiaikoina apua auton kanssa.
        Kätevimmin tietysti hoidat asian etsimällä lähipiiristäsi ihmisen joka sitten korjailee autoa edukkaasti.

        Jokainen joka vanhalla autolla ajaa joutuu näitä asioita viikottain/kuukausittain selvittelemään ja nykyisillä korjaamohinnoilla tosiaan kannattaa alkaa itse opettelemaan pienten huoltojen tekoa.

        Rahallahan noista sitten selviää jos ei kiinnosta, muuten eikun kirjaston kautta ja haynes tai alfamer kirja kainalossa kotia kohti.


      • Per aspera ad Astra
        HOj kirjoitti:

        Jos autossasi on noinkin yksinkertaista vikaa ja on jo tommonen 15 vuotias opel kyseessä niin tarvit mitä todennäköisimmin useammankin kerran lähiaikoina apua auton kanssa.
        Kätevimmin tietysti hoidat asian etsimällä lähipiiristäsi ihmisen joka sitten korjailee autoa edukkaasti.

        Jokainen joka vanhalla autolla ajaa joutuu näitä asioita viikottain/kuukausittain selvittelemään ja nykyisillä korjaamohinnoilla tosiaan kannattaa alkaa itse opettelemaan pienten huoltojen tekoa.

        Rahallahan noista sitten selviää jos ei kiinnosta, muuten eikun kirjaston kautta ja haynes tai alfamer kirja kainalossa kotia kohti.

        Haynes on noista kahdesta parempi, alkuperäisenä siinä ei ole käännösvirheitä eikä siitä ole jätetty sivuja tai osaa esim. sähkökaavioistaa pois. Jos ei löydy kirjastosta, halvalla löytyy esim. http://www.ago.fi


    • joku2

      Vaihda auto merkkiä sillä pääsee kaikista vioista eroon .

      • maisteri Mielonen

        Tää on näitä Junttilan peruskoulun ala-asteella opetettavia viisauksia. Kunpa siellä opetettaisiin oikeinkirjoitusta yhtä tehokkaasti.


      • -joku3

        Kannattaisikohan sinun käydä ensin koulusi loppuun ja koettaa sitten läpäistä vielä autokoulukin, ennen kuin ehdottelet täällä automerkin vaihtoa?


      • -joku4

        Joko selvitit ala-asteen?


      • -joku5
        -joku4 kirjoitti:

        Joko selvitit ala-asteen?

        Se jätettiin luokalle. Ensi lukuvuonna uudestaan. Kertaus on opintojen äiti!


      • Oop-Peli
        maisteri Mielonen kirjoitti:

        Tää on näitä Junttilan peruskoulun ala-asteella opetettavia viisauksia. Kunpa siellä opetettaisiin oikeinkirjoitusta yhtä tehokkaasti.

        Voi tojoterot teitä. Miksette voi pysyä siellä Tojo-sivulla?


      • Svalbard
        Oop-Peli kirjoitti:

        Voi tojoterot teitä. Miksette voi pysyä siellä Tojo-sivulla?

        Näille tojoteroille pitäisi perustaa oma valtio jonnekin, Huippuvuoret olisi hyvä paikka. Siellä saisivat sompailla Toyotoillaan jääkarhujen keskellä.


      • mppeh
        Svalbard kirjoitti:

        Näille tojoteroille pitäisi perustaa oma valtio jonnekin, Huippuvuoret olisi hyvä paikka. Siellä saisivat sompailla Toyotoillaan jääkarhujen keskellä.

        Tojot laivataan nykyisin Länsi-Afrikkaan, terot pitäis laivata niiden mukana:)


      • Pimeä vintti
        -joku5 kirjoitti:

        Se jätettiin luokalle. Ensi lukuvuonna uudestaan. Kertaus on opintojen äiti!

        Vieläkö sisävalo palaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe