Ruokaeläinten hinnat liskoille

Vihdoinkin lemmikki?

Kuinka paljon sirkat ja muut hyönteisiä syövien liskojen ruokaeläimet (kuten toukat) maksavat? Asun Helsingissä ja haluaisin tietää hintatason. Kuinka paljon maksaisi esim. 70 sirkkaa? Tuon verran joudun ehkä maksamaan viikossa tulevan lemmikkini ruuasta ja olisi kiva tehdä laskelma etukäteen. Tietysti pitää ostaa erilaisia eläimiä, että tulee monipuolinen ruokavalio, mutta nuo sirkat ovat perusruokaa.

6

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kooäbra

      Kävin katto jostain netti sivulta niin siel sirkkoja 34g 5.90. Toivottavasti tästä oli apuu. Minkalaisen lemmikin hankitte?

      • Vihdoinkin lemmikki?

        Kiitos, oli tuosta ainakin vähän apua. Mistä sivuilta löysit infoa? Jemenin kameleontti meille tulee.


      • jemenin kameleontti
        Vihdoinkin lemmikki? kirjoitti:

        Kiitos, oli tuosta ainakin vähän apua. Mistä sivuilta löysit infoa? Jemenin kameleontti meille tulee.

        tölkitettyä eli kuolleita sirkkoja.
        Olen ostanut sirkkoja eläintarvikekaupasta hintaan 13eur/30kpl isoja kenttäsirkkoja.
        Yksityiseltä olen ostanut parisataa sirkkaa noin 20 eur.

        Olen päätynyt kasvattamaan itse sirkkoja mutta siinä tarvitaan useampi suurehko astia. Ilman kantta (riittävän korkea astia) ei tule homeongelmia. Siritys voi käydä hermoon.

        Jauhomatoja taisin tilata jostain nettikaupasta, ei ollut kallista. Heinäkuun alussa ostin ekat isot jauhomadot jo ennen kamsun tuloa. Nyt vasta on riittävän isoja poikasia tarjottavaksi.

        Tarjoa kamsulle myös vihanneksia pieniksi pilkottuina, salaatti voi olla suurtakin. Kun annoin kirsikkatomaatin omalle kamsulleni niin pelkäsin sen jo tukehtuvan. Nykyään pilkon tomaatinkin ainakin kolmeen osaan.


      • Vihdoinkin lemmikki?
        jemenin kameleontti kirjoitti:

        tölkitettyä eli kuolleita sirkkoja.
        Olen ostanut sirkkoja eläintarvikekaupasta hintaan 13eur/30kpl isoja kenttäsirkkoja.
        Yksityiseltä olen ostanut parisataa sirkkaa noin 20 eur.

        Olen päätynyt kasvattamaan itse sirkkoja mutta siinä tarvitaan useampi suurehko astia. Ilman kantta (riittävän korkea astia) ei tule homeongelmia. Siritys voi käydä hermoon.

        Jauhomatoja taisin tilata jostain nettikaupasta, ei ollut kallista. Heinäkuun alussa ostin ekat isot jauhomadot jo ennen kamsun tuloa. Nyt vasta on riittävän isoja poikasia tarjottavaksi.

        Tarjoa kamsulle myös vihanneksia pieniksi pilkottuina, salaatti voi olla suurtakin. Kun annoin kirsikkatomaatin omalle kamsulleni niin pelkäsin sen jo tukehtuvan. Nykyään pilkon tomaatinkin ainakin kolmeen osaan.

        Suurkiitos! Olen tietoinen, että kameleontti tarvitsee jatkuvasti vähintään 4 eri lajisia eläviä hyönteisiä, joista suurin osa pitäisi olla muita kuin toukkia, koska ne ovat niin rasvaisia. Lisäksi pitää tietysti katsoa, että ei syötä pelkkää kitiiniä, ettei mene suolet tukkoon. Tiedän myös mitä kasviksia, hedelmiä ja luonnon kasveja voi syöttää, ja aion pitää tuoretta tarjolla joka päivä. Mulle on erittäin tärkeää, että tiedän eläimestä mahdollisimman paljon ennen kuin hankin sen. Mieheni on luvannut kasvattaa ja tarjoilla ötökät, minä hoidan lopun. Olen ajatellut myös pyydystää osan ruuasta kesäisin. Mutta tietysti tulee varautua myös noiden ruokaeläinten ostamiseen, siksi haluan tietää hinnat etukäteen. Pitää varmaankin hankkia jossain vaiheessa vaikka herppi.netin kautta joku luotettava yksityinen myyjä, niin ei tarvitse kasvattaa kaikkia lajeja itse.


      • repti KING
        jemenin kameleontti kirjoitti:

        tölkitettyä eli kuolleita sirkkoja.
        Olen ostanut sirkkoja eläintarvikekaupasta hintaan 13eur/30kpl isoja kenttäsirkkoja.
        Yksityiseltä olen ostanut parisataa sirkkaa noin 20 eur.

        Olen päätynyt kasvattamaan itse sirkkoja mutta siinä tarvitaan useampi suurehko astia. Ilman kantta (riittävän korkea astia) ei tule homeongelmia. Siritys voi käydä hermoon.

        Jauhomatoja taisin tilata jostain nettikaupasta, ei ollut kallista. Heinäkuun alussa ostin ekat isot jauhomadot jo ennen kamsun tuloa. Nyt vasta on riittävän isoja poikasia tarjottavaksi.

        Tarjoa kamsulle myös vihanneksia pieniksi pilkottuina, salaatti voi olla suurtakin. Kun annoin kirsikkatomaatin omalle kamsulleni niin pelkäsin sen jo tukehtuvan. Nykyään pilkon tomaatinkin ainakin kolmeen osaan.

        http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/jemeninkameleontti.htmlr


      • repti KING
        Vihdoinkin lemmikki? kirjoitti:

        Suurkiitos! Olen tietoinen, että kameleontti tarvitsee jatkuvasti vähintään 4 eri lajisia eläviä hyönteisiä, joista suurin osa pitäisi olla muita kuin toukkia, koska ne ovat niin rasvaisia. Lisäksi pitää tietysti katsoa, että ei syötä pelkkää kitiiniä, ettei mene suolet tukkoon. Tiedän myös mitä kasviksia, hedelmiä ja luonnon kasveja voi syöttää, ja aion pitää tuoretta tarjolla joka päivä. Mulle on erittäin tärkeää, että tiedän eläimestä mahdollisimman paljon ennen kuin hankin sen. Mieheni on luvannut kasvattaa ja tarjoilla ötökät, minä hoidan lopun. Olen ajatellut myös pyydystää osan ruuasta kesäisin. Mutta tietysti tulee varautua myös noiden ruokaeläinten ostamiseen, siksi haluan tietää hinnat etukäteen. Pitää varmaankin hankkia jossain vaiheessa vaikka herppi.netin kautta joku luotettava yksityinen myyjä, niin ei tarvitse kasvattaa kaikkia lajeja itse.

        http://www.petshop.fi/foods/live_food_insects/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe