Olen säästänyt asp-tililleni nyt noin 2000e.Tavoitteekseni olen tililleni asettanut 10 000e. Asp-tilin säännöissä sanotaan "Kun olet säästänyt sopimuksesi mukaisen osan asunnon hinnasta, saat meiltä loput luottona." Onko nyt siis näin,että minun tulee säästää tuo 10 000e ennen kuin saan asp-lainan?
Jos nyt tulen edes sitä lainaa saamaan,sillä olen opiskelija,eikä minulla ole tuloja euroakaan (paitsi opintotuki) kiitos taantuman! Äitini on kyllä valmis takaamaan lainani.
Ja kuuntelisin mielellään muilta opiskelijoilta kokemuksia asuntolainan ottamisesta. Ja mielellään semmoisten,jotka ovat yksin ottaneet lainan,ettei ole työssäkäyvä kumppani projektissa mukana.
Opiskelija+asuntolaina+asp-tili
3
325
Vastaukset
- grooz
"Jos nyt tulen edes sitä lainaa saamaan,sillä olen opiskelija,eikä minulla ole tuloja euroakaan (paitsi opintotuki) kiitos taantuman! Äitini on kyllä valmis takaamaan lainani."
No ethän sinä sitä lainaa saa jos ei ole tuloja. Vai millä ajattelit maksaa lainan takaisin?
Jäitä hattuun, opinnot lopuun ja katellaan sitä lainaa uusiksi sitten kun on töitä ja tuloja. - Ei kokemusta...
Sinun ei tarvitse säästää 10000 euroa jos lasket tavoitetta, eli otat tavoitteeksi halvemman asunnon. Yleensä vaatimuksena on se, että ASP tilille pitää olla säästetty vähintään 10% asunnon hinnasta. Mainitsemasi 10000 euron säätötä tavoite, tarkoittaa siis sitä, että olet alunperin ottanut tavoitteeksi 100000 euron asunnon. Mulla ei ole kokemusta ASP:sta, mutta kyllä se jokseenkin "hullulta" kuulostaisi jos opiskeija jolla ei ole muita tuloja kuin opintotuki, saisi lainaa asuntoon.
- Totuus...
Jos tavoitteesi on 10.000€, niin lainaa ei ole mahdollista saada ennen kuin tuo tavoite on saavutettu.
Toisekseen et saa lainaa, jos sinulla ei ole säännöllisiä palkka- tai eläketuloja. Siinä ei auta yhtään se, että äitisi on takaaja.
Pankki edellyttää, että sinä maksat lainan takaisin niillä säännöllisillä tuloillasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163321
- 181831
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191822En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321695- 791685
- 261552
- 281390
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91364Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui351324Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111304