kahvi ja ahdistus

ahdistuskonkari

Luin tuossa vanhaa viestiketjua paniiki/ahdistushäiriöstä ja kofeiinista. Varmaan joillain kahvinjuonnin lopettaminen auttaa, koska kyllä se vaan tekee hermostuneeksi ja aiheuttaa rytmihäiriöitä useille ihmisille. Ja niin ollen pahentaa ahdistusoireita. Itse lopetin kahvinjuonnin, vaikka en sitä paljoa ole koskaan juonut, ehkä kupillinen päivällä, eli fyysistä riippuvuutta ei ollut. Mutta kun on alttius ahdistukseen, niin ei se sitä välttämättä poista.
Mutta minua kiinnostaa, jos Anri82 luet tätä (tai kuka muu hyvänsä), millaista ahdistushäiriötä sulla on ja miten sitä hoidat? Kun tällä palstalla suurin osa tuntuu painiskelevan pelkän paniikkihäiriön kanssa. Mutta minulla ahdistus on jatkuvaa ja välillä yltyy paniikiksi. Siis ahdistus tässä ei tarkoita henkistä masennusta vaan sitä että rintaa puristaa hemmetisti eikä saa muka henkeä. Pyrin hengittämään rauhallisesti, koska hyperventilaatio varmasti laukaisee paniikin. Muita oireita ei oikeastaan ole, paitsi tietysti sitten se että päässä surisee ja raajat on maitohapoilla kun ahdistaa. Ja tuntuu että taju menee.... Jotenkin pitäisi saada rentoutettua nuo pallealihakset vai mitkä tuolla sitten kramppaakaan.

15

3070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------
    • ahdistuskonkari

      kuten sanoin. En ole juonut kahvia aikoihin. Mutta pointti oli se, ettei se tiettykään välttämättä ahdistusta poista. Sydän kyllä on ollut enempi aloillaan.

      • Anri82

        Sori, en aiemmin älynnyt tätä ketjua kun tuota kofeiiniasiaa on jauhettu jo niin moneen kertaan.. Elikkäs, mä en ole juonut nykyisen ruokavalion ansiosta ja muutenkaan kofeiinia missään muodossa kolmeen vuoteen. Ja silti sairastuin taas ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön. :/ Joten kofeiini ei todellakaan ole ainoa syy ahdistuneisuushäiriön tai paniikkihäiriön syntyyn.

        Itse syytän eniten serotoniinivajausta tai siihen liittyviä ongelmia. Koska yleensä oma ahdistuneisuushäiriö (ainakin aikaisemmin) on tullut paremmaksi SSRI-lääkkeillä. Ja nytkin odottelen tässä että menee pari viikkoa eteenpäin, että alkaisi vaikuttamaan nuo lääkkeet. Viime kerralla söin niitä 1-1,5 kk ennen kuin tehosivat, joten uskon vielä että saan niistä avun. Uskon ja toivon! Odottavan aika vaan on pitkä.

        Mulla on myös Opamoxeja pahojen kohtausten varalle onneksi. Kävin tänään psykiatrilla. Ja olen huomannut että kun pakottaa ittensä tekemään asioita ja esim. käymään pienellä lenkillä päivittäin, helpottaa oloa useimmiten. Myös jumppaliikkeet on hyvästä, esim. keppijumppa, koska ainakin minä jännitän koko ajan hartiaseutuani ja sitä myöten koko yläkroppa on ihan jumissa. Sekin saattaa aiheuttaa näitä sydäntykytyksiä, painon tunnetta ja erilaisia vihlaisuja/tuntemuksia rinnan kohdalla.

        Sulla on tainnut olla melkeinpä samanlainen juttu kuin mulla. Eli jatkuva ahdistuneisuus päällä 24/7. Oletko sä siis aloittanut jo jonkin lääkityksen? Suosittelen kyllä kokeilemaan tuota SSRI-lääkitystä ja odottamaan sen 1-1,5 kk ennen kuin se alkaa tehota. Luulen, että sunkin kohdalla on kysymys tästä serotoniiniongelmasta ennemmin kuin mistään muusta.

        Minusta tuo on melkein loukkaavaa, että jotkut tulee tänne väittämään, että kofeiinin takia ollaan ahdistuneisuushäiriöstä kärsiviä. Varsinkin, kun kokemuksesta tiedän, ettei kofeiinin käytön lopettaminen auta mitään jos häiriö on paha ja todellinen.. :(


      • Ex-kofeinisti ja panikoija
        Anri82 kirjoitti:

        Sori, en aiemmin älynnyt tätä ketjua kun tuota kofeiiniasiaa on jauhettu jo niin moneen kertaan.. Elikkäs, mä en ole juonut nykyisen ruokavalion ansiosta ja muutenkaan kofeiinia missään muodossa kolmeen vuoteen. Ja silti sairastuin taas ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön. :/ Joten kofeiini ei todellakaan ole ainoa syy ahdistuneisuushäiriön tai paniikkihäiriön syntyyn.

        Itse syytän eniten serotoniinivajausta tai siihen liittyviä ongelmia. Koska yleensä oma ahdistuneisuushäiriö (ainakin aikaisemmin) on tullut paremmaksi SSRI-lääkkeillä. Ja nytkin odottelen tässä että menee pari viikkoa eteenpäin, että alkaisi vaikuttamaan nuo lääkkeet. Viime kerralla söin niitä 1-1,5 kk ennen kuin tehosivat, joten uskon vielä että saan niistä avun. Uskon ja toivon! Odottavan aika vaan on pitkä.

        Mulla on myös Opamoxeja pahojen kohtausten varalle onneksi. Kävin tänään psykiatrilla. Ja olen huomannut että kun pakottaa ittensä tekemään asioita ja esim. käymään pienellä lenkillä päivittäin, helpottaa oloa useimmiten. Myös jumppaliikkeet on hyvästä, esim. keppijumppa, koska ainakin minä jännitän koko ajan hartiaseutuani ja sitä myöten koko yläkroppa on ihan jumissa. Sekin saattaa aiheuttaa näitä sydäntykytyksiä, painon tunnetta ja erilaisia vihlaisuja/tuntemuksia rinnan kohdalla.

        Sulla on tainnut olla melkeinpä samanlainen juttu kuin mulla. Eli jatkuva ahdistuneisuus päällä 24/7. Oletko sä siis aloittanut jo jonkin lääkityksen? Suosittelen kyllä kokeilemaan tuota SSRI-lääkitystä ja odottamaan sen 1-1,5 kk ennen kuin se alkaa tehota. Luulen, että sunkin kohdalla on kysymys tästä serotoniiniongelmasta ennemmin kuin mistään muusta.

        Minusta tuo on melkein loukkaavaa, että jotkut tulee tänne väittämään, että kofeiinin takia ollaan ahdistuneisuushäiriöstä kärsiviä. Varsinkin, kun kokemuksesta tiedän, ettei kofeiinin käytön lopettaminen auta mitään jos häiriö on paha ja todellinen.. :(

        Kofeiinin käytön lopettamisen jälkeen saattaa mennä 2-3 vuotta, ennen kuin paniikkeja aiheuttavat toksiinit ovat poistuneet kehosta. Poistumista voi nopeuttaa rikkikelaatiolla, mutta se voi aiheuttaa pysyvän munuais- tai maksavaurion ja altistaa maksasyövälle. Kofeiinimyrkytyksen kehoon kerryttämät aineet ovat erittäin myrkyllisiä noille sisäelimille, sekä myös aivoille.

        Käytön lopettamisen jälkeen esiintyy yleisesti ahdistuneisuuden ja masennuksen voimistumista, joka voi kestää puolikin vuotta, yleensä kesto on muutamia kuukausia. Näitä oireita esiintyy jo yhden kupillisen (1,25 dl) päivävauhdilla kolmen vuorokauden käytön jälkeen, tästä on olemassa kokeita.

        Serotoniin puute ei aiheuta näitä oireita, se on aivan täyttä huuhaata, josta ei ole minkäänlaista lääketieteellistä näyttöä, eikä SSRI-lääke paranna niitä, puoskaroi vain jonkin aikaa ja pahentaa niitä aika usealla. Moni, joka käyttää noita humpuukipillereitä masennukseen, saa niillä aikaan masiksen lisäksi vielä paniikkihäiriönkin ja joillekin ne aiheuttavat psykoottisuutta ja itsetuhoisuutta.


      • Anri82
        Ex-kofeinisti ja panikoija kirjoitti:

        Kofeiinin käytön lopettamisen jälkeen saattaa mennä 2-3 vuotta, ennen kuin paniikkeja aiheuttavat toksiinit ovat poistuneet kehosta. Poistumista voi nopeuttaa rikkikelaatiolla, mutta se voi aiheuttaa pysyvän munuais- tai maksavaurion ja altistaa maksasyövälle. Kofeiinimyrkytyksen kehoon kerryttämät aineet ovat erittäin myrkyllisiä noille sisäelimille, sekä myös aivoille.

        Käytön lopettamisen jälkeen esiintyy yleisesti ahdistuneisuuden ja masennuksen voimistumista, joka voi kestää puolikin vuotta, yleensä kesto on muutamia kuukausia. Näitä oireita esiintyy jo yhden kupillisen (1,25 dl) päivävauhdilla kolmen vuorokauden käytön jälkeen, tästä on olemassa kokeita.

        Serotoniin puute ei aiheuta näitä oireita, se on aivan täyttä huuhaata, josta ei ole minkäänlaista lääketieteellistä näyttöä, eikä SSRI-lääke paranna niitä, puoskaroi vain jonkin aikaa ja pahentaa niitä aika usealla. Moni, joka käyttää noita humpuukipillereitä masennukseen, saa niillä aikaan masiksen lisäksi vielä paniikkihäiriönkin ja joillekin ne aiheuttavat psykoottisuutta ja itsetuhoisuutta.

        Oli miten oli, mulla on AINA SSRI-lääkkeet auttaneet, joten omalta kohdaltani ainakin syytän serotoniinia. Syytä sä mitä vain, tuskin tutkija tai lääkäri kuitenkaan olet ;) Jos lääkkeet ei tällä kertaa tehoa, niin tuun siitä kertomaan ja saat sitten sanoa olitko oikeassa vai väärässä. En ala tästä kiistelemään, kun selvästi vastapuolella on omaa asiaansa julistava henkilö, joka ei ota muita mahdollisuuksia huomioon. On todella kummallista, jos nyt YLI kolmen n. kolmen ja puolen vuoden (jätin kokiksen juomisen keväällä 2006) jälkeen vielä kofeiini vaikuttaa elimistössäni :D En kiellä, etteikö kofeiinilla olisi tiettyjä ahdistuneisuutta pahentavia vaikutuksia, mutta ei se kaikkea selitä.


      • ex-kofeinisti
        Anri82 kirjoitti:

        Oli miten oli, mulla on AINA SSRI-lääkkeet auttaneet, joten omalta kohdaltani ainakin syytän serotoniinia. Syytä sä mitä vain, tuskin tutkija tai lääkäri kuitenkaan olet ;) Jos lääkkeet ei tällä kertaa tehoa, niin tuun siitä kertomaan ja saat sitten sanoa olitko oikeassa vai väärässä. En ala tästä kiistelemään, kun selvästi vastapuolella on omaa asiaansa julistava henkilö, joka ei ota muita mahdollisuuksia huomioon. On todella kummallista, jos nyt YLI kolmen n. kolmen ja puolen vuoden (jätin kokiksen juomisen keväällä 2006) jälkeen vielä kofeiini vaikuttaa elimistössäni :D En kiellä, etteikö kofeiinilla olisi tiettyjä ahdistuneisuutta pahentavia vaikutuksia, mutta ei se kaikkea selitä.

        Kofeiinin päivittäiskäytön lopettamisen jälkeen voi kulua vuosia ennen kuin kudoksista on poistunut kaikki toksiinit. Nuo toksiinit pääsevät verenkiertoon kun lihassolut hajoavat kofeiininkäytön muutettua liikaa niiden kemiallista tasapainoa. Toksiineja voi poistaa kehosta rikkikelaation avulla, mutta silloin ne rasittavat keskuhermostoa, maksaa ja munuaisia.

        Olen nyt ollut noin 1½ vuotta täydellisen vapaa kofeiinista, ja kaikki psyyken oireet ovat poissa kokonaan yli 20 vuoden potemisen jälkeen. Puhdistin elimistöäni tietoisesti rikkikelaatiolla, jonka teho ilmeni selkeästi lihas- ja hermosärkyjen asteittaisena poistumisena. Kipuiluraja siirtyi joka puhdistuskäsittelyn jälkeen noin 5 senttiä alaspäin, vaikutus oli helppo havaita kun kivut reisissä alkoivat kadota.

        Moni uskoo lääkäreitä ja pilaa aivonsa aivan turhaan patenttilääkkeillä, jotka eivät todellisuudessa poista oireiden aiheuttajaa, vaurioittavat vain aivoja siten, että osalla käyttäjistä oireet saattavat vähentyä joksikin aikaa. Minäkin kuuntelin lääkäreitä yli 20 vuotta ja kokeilin kaiken maailman pillereitä ilman mitään apua, vasta oma apu paransi, eikä maksanut mitään.


    • ex-kofeinisti ja panikoija

      Hyperventilaatio ei laukaise paniikkia, vaan on hengityslihasten supistumisen aiheuttamaa ja oleellinen osa paniikkihäiriön oirekuvaa.

      Korvien suriseminen tai vinkuminen kertovat myrkytyksestä, siihen liittyy yleensä käsien ja jalkojen voimakas hikoilu.

      Tuntemus siitä, että lihakset ovat maitohapoilla, on myös paniikkihäiriötä aiheuttavien myrkkyjen aikaansaannosta. Kipupisteitä tulee ensimmäiseksi luustolihasten kiinnityskohtien liepeille, ensimmäiseksi epäkäslihaksen kiinnityskohtiin kallonrajasta pitkin selkärankaa alaspäin, aina lapaluiden alapuolelle asti. Epäkäslihasten krampit aiheuttavat niska-hartiajäykkyyttä ja kallohermojen kramppeja, jotka tuntuvat päänahassa ja kasvoissa puutumisena ja pistelynä.

      Pallealihasten krampit voivat pahentua huomattavasti kofeiinin käytön lopettamisen jälkeen, ja jatkua muutaman vuoden ajan siten, että ne muuttuvat selkeästi jaksottaisiksi ja heikkenevät pitkässä saatossa selkeästi.

    • ahdistuskonkari

      Odotellaan sitten muutama vuosi ja katsotaan josko kofeiinittomuus auttaisi :) Mutta sillä aikaa täytyy käytellä näitä lääkkeitä ettei ihan väsähdä. On perhettäkin hoidettavana.
      Mutta joo, on mulla nyt Cipra lääkitys, kolmatta kertaa. Pari kertaa aiemminki olen syönyt about 1/2 vuoden kuurin jonka jälkeen on ollu 1/2 - 1 vuosi ihan kohtuu olo. Sitten taas lauennut jostain. On mulla kokoajan tietyissä tilanteissa ollu ahdistusta, lähinnä jos joutuu yksin matkustamaan; siis myös lääkityksen aikana. Ekalla kerralla söin 10 mg/pv, viimeksi 20 mg/pv. Nyt ole viikko sitten aloittanut taas 10 mg/päivä. En ole vielä ihan vakuuttunut miten kauan jatkan tuota annostusta ja odotan parempaa oloa. Lääkäri kehotti nostamaan viikon-parin päästä 20 mg/pv.
      Mitään vieroitusoireita ei ole koskaan ollut kun olen lääkityksen lopettanut. Niistäkin jotkut puhuu. Mutta ne lienee lähinnä psyykkisiä. Päin vastoin, minusta on mukavampi olla ilman niitä.
      Mikä annostus sinulla Anri nyt on ja mikä on muuten ahdistushistoriasi? Osaatko yhtään sanoa mikä sen on aikanaan laukaissut. Kuulostaa tosiaan nimittäin aika samanlaiselta kuin minulla. Mulla oli aluksi vain paniikkihäiriöitä yksin ollessa silloin tällöin jotka sitten tiheni. Silloin oli paljon rytmihäiriöitä aina urheillessa ja muutenkin ja stressasin niitä. Kun eka muksu syntyi iski pahin paniikkihäiriö ja menin perinteen mukaan päivystykseen. En silloin vielä uskonut että oireet johtuu omasta päästä. Mutta siitä oikeastaan alkoi tämä jatkuva ahdistus. Ekan cipra lääkityksen aloin siihen vasta sitten muutaman vuoden kuluttua kun vihdoin uskoin ettei ole mitään elimellistä vikaa. Ja nyt on tosiaan menossa kolmas kuuri.
      Pitäisi varmaan tosiaan kevyesti vaikka lenkkeillä vaikka ahdistaa. Kotona kyllä teen kaikenlaista; paikallaan olo on pahinta. Siksi työnikin on hankalaa kun tämä on tällaista pähkäilyä tietokoneen ääressä.
      Tätä vaivaa on niin hiivatin vaikea kenenkään ymmärtää jolla tätä ei ole. Ja ymmärrän sen kun asiaa ajattelee silloin jos on hetken aikaa itsellä hyvä olo.

      • Anri82

        Älä usko kaikkea noita kofeiinihöpinöitä, pliis. Tämä sama kaveri paasaa joka palstalla :) Ei mulla pitäis mitään kofeiinimääriä olla elimistössä, koska lopetin kokiksen juomisen jo keväällä 2006 nykyisen ruokavalion ansiosta. Tottakai kofeiinia kannattaa välttää (se pahentaa hetkeksi oireita), muttei se kaikkea selitä, kuten olen sata kertaa täällä todennut.

        Mä syön tällä hetkellä Sertralinia, aika isolla annoksella. 150 mg päivässä, kaksi tablettia aamulla ja yksi illalla. Lisäksi mulla on niitä Opamoxeja, jotka tosin on aika lieviä vaikutukseltaan, joten ei meinaa oikein tehota mulla (jonkinlainen toleranssi bentsoihin), mut kyl ne vähän tasoittaa oloa. Että pystyy kotitöitä ja oikeeta työtä (teen etätyötä tällä hetkellä) tekemään ja käyttämään koiraa lenkillä etc. Mulla ei oo omia lapsia. En oo uskaltanu hankkia, kun pelkään että mulla on jotain elimistöllistä vikaa ja muutenkin, jos ahdistun sitten kun pitäis ottaa lapsesta vastuuta. Mulla on nimittäin aikoinaan 18-vuotiaana tullut ns. synnytyksen jälkeinen masennus ilman synnytystäkin. Otin silloin koiranpennun ja tsadaa, masennuin. :(

        Elikkäs, mulla on jonkinlaisia oireita ollut jo ihan lapsesta asti. Muistan ensimmäiset ahdistuneisuudet ja tosi pitkän unettomuuden jakson jo 12-vuotiaana, eli 15 vuotta sitten. Tosi repaleinen lapsuus takana.. 18-vuotiaana tosiaan sairastuin masennukseen, johon sillon hoitona psykoterapia, ei lääkkeitä. Sitten meidän äiti kuoli muutaman vuoden päästä tuosta ja n. vuosi sen jälkeen sairastuin pahaan paniikkihäiriöön ja ahdistuneisuuteen, johon piti jo lääkkeet hankkia. Myös psykoterapia hoitona. Söin lääkkeitä viime kevääseen, kun ajattelin että oon tarpeeks terve olemaan ilman.. Mikä oli virhe, nyt elokuussa taas puhkesi pahat (pahimmat) paniikkihäiriöt ja ahdistuneisuus ikinä. Pahimpana tietysti nää fyysiset oireet. On mulla joskus ennenkin ollut jotain fyysisiä oireita, mutta ei näin pahana. Paniikkikohtaukset varsinkin oli semmoisia, että ei mitään rajaa. Huh!

        Mun mielestä sun kannattais nyt ihan aluksi nostaa tuota annostustasi, jos lääkäri kerran niin ehdotti. Mulle on aina käynyt niin, että kun aluksi on käyttänyt vähän isompia annoksia, on niitä voinut sitten myöhemmin pienentää, kun ainetta on suht tasaisesti aivoissa. :) Ei tuokaan lääke varmaan vielä viikossa vaikuta, joten odota rauhassa vielä muutama viikko. Kyllä se alkaa auttamaan jossain vaiheessa, olen aika varma. Mullakin jo ihan pienesti huomaa Sertralinin vaikuttavan. En ihan niin paljon enää vello olossani, vaikka vielä jonkin verran ahdistaakin. Ja tekemistä tosiaan kannattaa keksiä. Munkin työhön kuuluu tietokoneella olemista. Onneks on tää kannettava, niin voi sängylläkin köllötellä välillä ja yrittää rentoutua. (joka ei oo kyllä vähään aikaan onnistunut)

        Olisko sulla muuten kiinnostusta ihan omaan foorumiin ahdistuneisuushäiriöstä ja/tai paniikkihäiriöstä kärsiville? Olen semmoista rakentamassa ja olis kiva, jos tulisit rekisteröitymään, kun se on valmis :) Siellä vois vähän paremmin valvoa ja rajoittaa kuka näitä lukee ja olla avoimempi kuin täällä pystyy. Ilmoittelen kun se on käyttövalmiina!


      • ahdistuskonkari
        Anri82 kirjoitti:

        Älä usko kaikkea noita kofeiinihöpinöitä, pliis. Tämä sama kaveri paasaa joka palstalla :) Ei mulla pitäis mitään kofeiinimääriä olla elimistössä, koska lopetin kokiksen juomisen jo keväällä 2006 nykyisen ruokavalion ansiosta. Tottakai kofeiinia kannattaa välttää (se pahentaa hetkeksi oireita), muttei se kaikkea selitä, kuten olen sata kertaa täällä todennut.

        Mä syön tällä hetkellä Sertralinia, aika isolla annoksella. 150 mg päivässä, kaksi tablettia aamulla ja yksi illalla. Lisäksi mulla on niitä Opamoxeja, jotka tosin on aika lieviä vaikutukseltaan, joten ei meinaa oikein tehota mulla (jonkinlainen toleranssi bentsoihin), mut kyl ne vähän tasoittaa oloa. Että pystyy kotitöitä ja oikeeta työtä (teen etätyötä tällä hetkellä) tekemään ja käyttämään koiraa lenkillä etc. Mulla ei oo omia lapsia. En oo uskaltanu hankkia, kun pelkään että mulla on jotain elimistöllistä vikaa ja muutenkin, jos ahdistun sitten kun pitäis ottaa lapsesta vastuuta. Mulla on nimittäin aikoinaan 18-vuotiaana tullut ns. synnytyksen jälkeinen masennus ilman synnytystäkin. Otin silloin koiranpennun ja tsadaa, masennuin. :(

        Elikkäs, mulla on jonkinlaisia oireita ollut jo ihan lapsesta asti. Muistan ensimmäiset ahdistuneisuudet ja tosi pitkän unettomuuden jakson jo 12-vuotiaana, eli 15 vuotta sitten. Tosi repaleinen lapsuus takana.. 18-vuotiaana tosiaan sairastuin masennukseen, johon sillon hoitona psykoterapia, ei lääkkeitä. Sitten meidän äiti kuoli muutaman vuoden päästä tuosta ja n. vuosi sen jälkeen sairastuin pahaan paniikkihäiriöön ja ahdistuneisuuteen, johon piti jo lääkkeet hankkia. Myös psykoterapia hoitona. Söin lääkkeitä viime kevääseen, kun ajattelin että oon tarpeeks terve olemaan ilman.. Mikä oli virhe, nyt elokuussa taas puhkesi pahat (pahimmat) paniikkihäiriöt ja ahdistuneisuus ikinä. Pahimpana tietysti nää fyysiset oireet. On mulla joskus ennenkin ollut jotain fyysisiä oireita, mutta ei näin pahana. Paniikkikohtaukset varsinkin oli semmoisia, että ei mitään rajaa. Huh!

        Mun mielestä sun kannattais nyt ihan aluksi nostaa tuota annostustasi, jos lääkäri kerran niin ehdotti. Mulle on aina käynyt niin, että kun aluksi on käyttänyt vähän isompia annoksia, on niitä voinut sitten myöhemmin pienentää, kun ainetta on suht tasaisesti aivoissa. :) Ei tuokaan lääke varmaan vielä viikossa vaikuta, joten odota rauhassa vielä muutama viikko. Kyllä se alkaa auttamaan jossain vaiheessa, olen aika varma. Mullakin jo ihan pienesti huomaa Sertralinin vaikuttavan. En ihan niin paljon enää vello olossani, vaikka vielä jonkin verran ahdistaakin. Ja tekemistä tosiaan kannattaa keksiä. Munkin työhön kuuluu tietokoneella olemista. Onneks on tää kannettava, niin voi sängylläkin köllötellä välillä ja yrittää rentoutua. (joka ei oo kyllä vähään aikaan onnistunut)

        Olisko sulla muuten kiinnostusta ihan omaan foorumiin ahdistuneisuushäiriöstä ja/tai paniikkihäiriöstä kärsiville? Olen semmoista rakentamassa ja olis kiva, jos tulisit rekisteröitymään, kun se on valmis :) Siellä vois vähän paremmin valvoa ja rajoittaa kuka näitä lukee ja olla avoimempi kuin täällä pystyy. Ilmoittelen kun se on käyttövalmiina!

        Voisihan foorumi olla ihan hyvä; hienoa jos olet sellaista kyhäillyt. Anna vain osoite kun se on valmis. Laitatko tähän viestiketjun päähän vai miten ajattelit?


      • Anri82
        ahdistuskonkari kirjoitti:

        Voisihan foorumi olla ihan hyvä; hienoa jos olet sellaista kyhäillyt. Anna vain osoite kun se on valmis. Laitatko tähän viestiketjun päähän vai miten ajattelit?

        Joo, mä ilmoittelen täällä! Olisko sulla kiinnostusta alkaa modeksi? :)


      • ahdistuskonkari
        Anri82 kirjoitti:

        Joo, mä ilmoittelen täällä! Olisko sulla kiinnostusta alkaa modeksi? :)

        Saat ensin vähän valaista mitä kaikkea se vaatii. En ole foorumeja kehitellyt, enkä niillä aikaisemmin edes kirjoitellut. Mutta olen kyllä valmis tukemaan käytännössäkin hyviä hankkeita jos vaan ei vaadi minulta ihan liikoja eikä jatkuvaa päivystystä. Mutta tämä ei enää oikein sovi 'kahvi ja ahdistus' otsikon alle. Pitäisikö keskustelulle laittaa uusi otsake tai siirtyä privaattilinjalle...?


      • Anri82
        ahdistuskonkari kirjoitti:

        Saat ensin vähän valaista mitä kaikkea se vaatii. En ole foorumeja kehitellyt, enkä niillä aikaisemmin edes kirjoitellut. Mutta olen kyllä valmis tukemaan käytännössäkin hyviä hankkeita jos vaan ei vaadi minulta ihan liikoja eikä jatkuvaa päivystystä. Mutta tämä ei enää oikein sovi 'kahvi ja ahdistus' otsikon alle. Pitäisikö keskustelulle laittaa uusi otsake tai siirtyä privaattilinjalle...?

        Lähinnä sitä, että pidät foorumia "siistinä" silloin kun voit olla paikalla. Eli ettei ketään sivustakatsojia päästetä mukaan tai mitään negatiivista/toisten haukkumista palstalla suvaita. Älä ota mitään paineita kuitenkaan. Ja aluksi varmaan käyttäjiä sen verran vähän, ettei tuossa paljon "vahtimista" olekaan.

        Mä teen uuden ketjun tästä aiheesta, kun joskus saan sen foorumin valmiiksi :)


    • TakeltEasy

      Kofeiini pahentaa stressin oireita ja liika stressi aiheuttaa kovaa ahdistusta jonka vuoksi voi tulla paniikkikohtauksia eli liika kahvin juonti voi olla laukaiseva tekijä ahdistuksessa ja paniikkihäiriössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe