Suden uhrit, Matkalippu helvettiin

H. K.

Joku kyseli Suden uhrit kirjasta. Siitä on YLEssä tehty dramatisointi joskus 1980-luvulla. ”Matkalippu helvettiin.” Puhutteleva, järkyttävä.

Leena Huovinen kertoo haastattelussa hoitokokouksista ja väkivallasta vakuuttavasti. Eeva Uljaan haastattelu on riipaiseva. Nähtyäni tämän, aion nyt ehdottomasti lukea myös kirjan.
Katsokaa ja kuunnelkaa mitä oma sisin sanoo.
http://freepathways.wordpress.com/2009/09/06/suden-uhrit/

38

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.lesta

      Kiitos linkistä. Olen katsonut ohjelman joskus vuosi sitten netistä, mutta olinjo unohtanut, miten järkyttävä se on! Se on eritätin JÄRKYTTÄVÄ. Leena Huovinen toteaa, siis joskus vuonna 1985: "Liike on oppinut tehokkaan kaksoisviestinnän." Kiiltokuva onnellisesta elämästä ulospäin, kova kurinpito sisäänpäin.

      • Anonyymi

        Ei voi kuin ihailla sitä rohkeutta että Eeva Uljas ja Leena Huovinen ja muut panivat omalla nimellään itsensä likoon.


      • Laiteilla
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin ihailla sitä rohkeutta että Eeva Uljas ja Leena Huovinen ja muut panivat omalla nimellään itsensä likoon.

        "sisällä olevaa" joka olisi antanut haastattelun tähän ohjelmaan. SRK:n johto oli kieltäytynyt lausumasta mitään.


      • Hookoot kokenut

        Ohjelma pitäisi katsella rauhanyhdistyksellä porukassa. Siitä asioiden selvittely voisi alkaa!
        Ei voi kuin Leena Huoviselle hattua nostaa. Hän on saanut Jumalalta voimaa tutkia ja selvittää taustoja, ja rohkeuden puhua vääryyksistä julkisuudessa. Hän on asettunut johdonmukaisesti aina heikomman puolelle. Ei ole pelännyt piispoja eikä SRK:ta.


      • Tuiralainen
        Hookoot kokenut kirjoitti:

        Ohjelma pitäisi katsella rauhanyhdistyksellä porukassa. Siitä asioiden selvittely voisi alkaa!
        Ei voi kuin Leena Huoviselle hattua nostaa. Hän on saanut Jumalalta voimaa tutkia ja selvittää taustoja, ja rohkeuden puhua vääryyksistä julkisuudessa. Hän on asettunut johdonmukaisesti aina heikomman puolelle. Ei ole pelännyt piispoja eikä SRK:ta.

        Hyvä ajatus, siitä vaan yhteinen katseluilta ...


    • Yksi entinen

      Suden uhrit kirjasta tehty näytelmä on ahdistava. Kauheaa menoa ry:llä. Olen niin nuori että tapauksina nuo ovat etäisiä. Mutta semmoista lie oikeasti ollut. Ei olisi onneksi mahdollista enää, nettiaikana.

    • Kirkossa käyntikin kiellettiin

      Joku Dome Karukoski voisi saada kirjasta uuden menestyselokuvan!

    • M:O:T:

      Yritä metsästää antikvariaateista. Kirjaa ei saa enää kirjakaupan kautta. Olen yrittänyt. Jos jollain on se eikä enää tarvitse, voisin ostaa. Ota yhteyttä.

    • Jollain tietoa?

      Onko salanimestä Leo Hartvaara tietoa?

      • palstalainen*

        Kirjan on kirjoittanut tälläkin palstalla tuttu ihminen Leena Hartikainen (Saaraleena).


      • Leenan ystävä
        palstalainen* kirjoitti:

        Kirjan on kirjoittanut tälläkin palstalla tuttu ihminen Leena Hartikainen (Saaraleena).

        Ei muuten ole! Olen tuntenyt hänet vuosia. Monen muun ohella tästä kirjastakin on puhuttu. Leena Huovinen on erikseen kysyessäni sanonut minulle, ettei hän ole kirjoittanut kirjaa. Hän on myös kertonut, kuka kirjoittaja on. Ei siis hän.


      • Wanha Waari
        palstalainen* kirjoitti:

        Kirjan on kirjoittanut tälläkin palstalla tuttu ihminen Leena Hartikainen (Saaraleena).

        Minulla on Suden uhrit ja olen lukenut sen pariin kertaan. Lahjakkaan kirjoittajan tuote, olipa hän kuka hyvänsä. Kirjastoissa lienee saatavilla. Kustantaja voisi ottaa uuden painoksen kun kiinnostusta on. Oma kappaleeni on kiertänyt suvun nuoren polven luettavana kädestä käteen.


    • Vaikutti syvästi!

      Ohjelma pitäisi uusia television parhaaseen lähetysaikaan. Erittäin hyvä ohjelma. Pysähdyttävä, järkyttävä!

      • Ev.lut. kirkon jäsen

        Niin ja ohjelma on yhä tänään ajankohtainen. Kirkko on yhtä lepsu. Leena Huovinen lausuu Matkalippu Helvettiin ohjelmassa näin:
        ”Olen keskustelut useiden piispojen kanssa ja he tuntuvat olevan neuvottomia. On turvallisempaa puuttua Etelä-Afrikan asioihin kuin ihmisoikeusloukkauksiin kotimaassa."
        Voiko sen paremmin sanoa!

        Eeva Uljaan haastattelu oli sydäntä särkeävää katsottavaa.


      • Eroan ehkä Kirkosta
        Ev.lut. kirkon jäsen kirjoitti:

        Niin ja ohjelma on yhä tänään ajankohtainen. Kirkko on yhtä lepsu. Leena Huovinen lausuu Matkalippu Helvettiin ohjelmassa näin:
        ”Olen keskustelut useiden piispojen kanssa ja he tuntuvat olevan neuvottomia. On turvallisempaa puuttua Etelä-Afrikan asioihin kuin ihmisoikeusloukkauksiin kotimaassa."
        Voiko sen paremmin sanoa!

        Eeva Uljaan haastattelu oli sydäntä särkeävää katsottavaa.

        Leenan lausunto pätee yhä tänäänkin! Kirkon Ulkomaanapu puuttuu ihmisoikeusongelmiin ja auttaa kehitysmaissa. Se on ihan oikein, tietysti. Niin pitää tehdä. Mutta piispat eivät lotkauta korvaansakaan naisia syrjivälle SRK-liikkeelle.


    • helvettiin!

      Avainten valta, mmm kuulostaapa se hoitomiehen korvissa mukavalta. Saa ottaa lähimmäiseltään taivaspaikan pois ihan tuosta vaan ja itsellä on myös valta antaa se takaisin jos toinen riittävästi nöyristelee. Valta on makiaa.

    • kannattaa lukea

      Anna-Maija Ylimaulan Papintyttö - saa jotain käsitystä vl-vallankäytöstä villeineä hoitokokousvuosina - kirja julkaistu -76

      • Anonyymi

        Kuka ja mistä Ylimaula on? Onko puhujan rouva?


      • kirjoja

        Olen lukenut kirjan Papin rouva, mutta se ei ollut vl:sta.


      • tyttö on
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ja mistä Ylimaula on? Onko puhujan rouva?

        papin tytär Oulusta ja kertoilee mm "vl-kirstillisen" opiston raadollisista tapahtumista - rehtori taisi olla silloin nykyisinkin srk-johdossa vaikuttava "piiskuri" ja hoitomies?


      • Luku Toukka
        tyttö on kirjoitti:

        papin tytär Oulusta ja kertoilee mm "vl-kirstillisen" opiston raadollisista tapahtumista - rehtori taisi olla silloin nykyisinkin srk-johdossa vaikuttava "piiskuri" ja hoitomies?

        Oliko Ylimaulan kirjassa kuvattu sitä erään vl-rippileirin opettajan seksuaalista lähentelyä rippileirillä?


      • lukijainen
        Luku Toukka kirjoitti:

        Oliko Ylimaulan kirjassa kuvattu sitä erään vl-rippileirin opettajan seksuaalista lähentelyä rippileirillä?

        Siinä kerrottiin, kuinka vl-vuokraisäntä raiskasi vuokralla asuvan opiskelijatytön. Tyttö teki sitten abortin. No ei hätää, kun tuo vl-mies sitten kuoli ja haudattiin, häntä oli saattamassa satapäinen siioni:) Jäi vissiin todistus, että pääsi varmasti taivaaseen, kuka lie antanut tuon todistuksen???

        Kannattaa lukea, perustuu tosiasioihin.


      • oooooh!
        Luku Toukka kirjoitti:

        Oliko Ylimaulan kirjassa kuvattu sitä erään vl-rippileirin opettajan seksuaalista lähentelyä rippileirillä?

        ei ollu


    • Eräs ent.lestad.

      En ole tiennytkään että vl:sta on olemassa näin hyvä TV-ohjelma. Kaikkien pitäisi nähdä "Matkalippu helvettiin". Se pitäisi esittää kouluissa kaikille.

    • Käy kyynellähteeksi...

      silmään kun katselin ja kuuntelin Eeva Uljaan haastattelua.

      • Piispoihin pettynyt

        Ahdistava oli katsella hänen masentunutta olemustaan. Saako uskonnon varjolla kiusata ihmisiä? Miten kirkko ei ole puuttunut tällaiseen?


      • Kas kummaa piispoja
        Piispoihin pettynyt kirjoitti:

        Ahdistava oli katsella hänen masentunutta olemustaan. Saako uskonnon varjolla kiusata ihmisiä? Miten kirkko ei ole puuttunut tällaiseen?

        " Miten kirkko ei ole puuttunut tällaiseen? "

        Kirkko heräsi elokuussa 2011.

        Kolme piispaa kävi tapaamassa SRK:n johtoa.

        Seuraus: SRK:n johtokunta antoi lehdistötiedotteen jossa se pahoittelee julkisesti hoitokokouksissa ilmennyttä harhaoppia ja vääryyksiä. Ei kuitenkaan myönnä itse kantavansa vastuuta mistään eikä pyydä mitään anteeksi.


      • Yks uhrattu
        Kas kummaa piispoja kirjoitti:

        " Miten kirkko ei ole puuttunut tällaiseen? "

        Kirkko heräsi elokuussa 2011.

        Kolme piispaa kävi tapaamassa SRK:n johtoa.

        Seuraus: SRK:n johtokunta antoi lehdistötiedotteen jossa se pahoittelee julkisesti hoitokokouksissa ilmennyttä harhaoppia ja vääryyksiä. Ei kuitenkaan myönnä itse kantavansa vastuuta mistään eikä pyydä mitään anteeksi.

        Silmänlumetta vain, piispojen toiminta. Jos he olisivat tosissaan, me uhrit olisimme olleet paikalla.


      • pimeää porukkaa
        Piispoihin pettynyt kirjoitti:

        Ahdistava oli katsella hänen masentunutta olemustaan. Saako uskonnon varjolla kiusata ihmisiä? Miten kirkko ei ole puuttunut tällaiseen?

        Tuo pitäisi lähettää Oulun piispalle! Hän antoi vasta lausunnon Kalevassa, että vl-liikkeen elämä ja ydin on terve!!!
        Lausunto irtosi sen jälkeen, kun SRK oli joutunut pakon edessä myöntämään, että vl-liikkeessä on ollut pedofiliaa.


      • Harkitsen eroamista
        pimeää porukkaa kirjoitti:

        Tuo pitäisi lähettää Oulun piispalle! Hän antoi vasta lausunnon Kalevassa, että vl-liikkeen elämä ja ydin on terve!!!
        Lausunto irtosi sen jälkeen, kun SRK oli joutunut pakon edessä myöntämään, että vl-liikkeessä on ollut pedofiliaa.

        Suomen kirkko on polvillaan lestadiolaisuuden edessä.


    • Huh huh epätotuuksia

      Kun tuota ohjelmaa katsoo, alkaa Johannes Leppäsen puolustelupuheet kirkolliskokouksesa tuntua vähintään omituisilta...

      • Sentti+milli

        Leppäsen tehtävänä on puleerata SRK:n mainetta. Toivoton yritys.


    • vanaha pavlovi...

      joo, suden uhreissa on se heikkous, ettei siitä tunne vl-kristillisyyttä, jotain outoa tohinaa lie, ehkä itse kirjoittajien itse keksimää

      tietenkin juttu uppoaa sellaisiin jotka ei asioista tiedä

      • vanha minäkin

        Harmittaa varmaan, kun meistä niin monet tietää, että se on täyttä totta!!!


      • Hyvä!

        Hieno yritys sinulta hoitomies "vanaha pavlovi...".


    • Suden uhrit

      Vieläkin ajankohtainen.

    • sudenuhrit

      Edelleen ajankohtainen

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa jossa rauhanyhdistys saatetaan huonoon täyttä valhetta. Leo Hart vaara on ei halua esiintyä omalla nimellä, koska on suurin valehtelija. Näin sitä hyökätään Jumalan valtakuntaa vastaan mutta Jumalan valtakunnan viholliset joutuu ikuisesti helvettiin. Sielunvihollinen ei halua että ainoaa oikeaa uskoa saarnataan vaan tehdään se niin huonoksi. Kun lopun ajat tulee niin nähdään silloin että kuka pääsee taivaaseen ja loukkaajat joutuu tuliseen järveen. Lopun ajalla kaikki kootaan rauhanyhdistysten pihalle ja tuomitaan, toiset pääsee sisälle seuroihin jotka eivät pääty koskaan, toiset heitettäköön tuliseen järveen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3491
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2541
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1890
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1673
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1052
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1016
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      78
      916
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      916
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      854
    Aihe