Kuulin semmoisen huhun että,iisalmen kaupunki olisi laittamassa ensi vuoden alusta kaikki työttömät työnhakijat aktivoititoimin töihin 8 euroa päivä,työttömyyskorvauksen tai työmarkkinatuen lisäksi.Aika älytöntä ihmisten hyväksikäyttöä.Yritetään teettää näin kaikki paskimmat hommat halvalla.Elkää hyvät työttömät suostuko enää töihin ilmaiseksi.Työstä pitää saada palkkaa,jokaisen. Ite en oo viitsinyt aikoihin edes uusia työnhakua. koska minulla on 5kk työssä oloehto,joten en jokatapauksessa saa edes työmarkkinatukea.Soskusta saan ihan kohtuullisen toimeentulon.
Iisalmen työttömät orjatöihinkö kaikki?
25
1297
Vastaukset
- vähän enemmän
lähteteä takaisin töihin. Olen ollut 9v sairaseläkkeellä n 800e kk . Jos vain joku ottaisi töihin osaan kyllä tehdä melkein mitä vain.
- rt eoatonta
Miksi ihmeessä teille pitäisi makaamisesta maksaa!! Ettekä te enää mihinkään oikeihin töihin kelpaa, niin miksi sitä pitäisi oikeaa palkkaakaan maksaa!! Hyvä että pakottavat teidät tekemään jotain korvaukseksi veronmaksajien elättinä olemisesta.
- oikeita älypäitä
pientä kun luulee olevansa korvaamaton. Tänä aikana tutisee kenen tahansa palli, jopa sinun. Ellet sitten ole meidän elätettävä opiskelija.. jokainen on opiskellut joskus, ja jokainen voi olla työtön jossain vaiheessa ainakin hetken..
- kusisessa
ruususen unessa sinä uneksit. Minä olen tehnyt töitä jo 30 vuotta yhteen menoon -armeija aika, jonka kyllä kävin loppuun toisin kuin te nykynuoret. Tehän olette ajamassa alas sitä mitä me suuret ikäluokat ollaan edes teoriassa saatu verojen vastineeksi. Saatana kenenkään ei tarvitse lähteä ilmaiseen työhön jonkun nilkin hyväksi. Minua ei saisi kirveelläkään moisiin hommiin ilman asiaan kuuluvaa korvausta.
- euyemuys6
kusisessa kirjoitti:
ruususen unessa sinä uneksit. Minä olen tehnyt töitä jo 30 vuotta yhteen menoon -armeija aika, jonka kyllä kävin loppuun toisin kuin te nykynuoret. Tehän olette ajamassa alas sitä mitä me suuret ikäluokat ollaan edes teoriassa saatu verojen vastineeksi. Saatana kenenkään ei tarvitse lähteä ilmaiseen työhön jonkun nilkin hyväksi. Minua ei saisi kirveelläkään moisiin hommiin ilman asiaan kuuluvaa korvausta.
Mene kuule vaan sinäkin, vaikka sinne opiskelemaan vastikkeeksi niistä rahoista, joilla yhteiskunta sinua elättää! Mikä helvetin harhaluulo se oikein on ihmisillä, että niiden makaamisesta pitäisi maksaa. Töihin tai oppimaan jotain uutta, sillä sitä eteen päin pääsee. Vai olisiko se liian rankkaa loisiville kaljasiepoille!!
- Posey...
Mistäpä kuulit, Iisalmessa on niin paljon työttömiä että eihän nyt kaikkia saa minnekkään mahtumaan ja tuskin kovin laillistakaan. Järjen käyttö sallittua.
- Tekemistä löytyy jos halutaan
on paljon. Eikö löydy paikkojen, alueiden siivoamista, vanhukset makaavat sängyissään eikä hoitajat ehdi ulkoiluttamaan? Siinäkin on monelle töitä jos vaan järjestävät.
- vanhuuseläkeläinen
Politikot ovat pilanneet näillä ääliömäisillä laeillaan koko suomen työpolitiikan turhautuneet ihmiset eivät edes viitsi hakea töitä. Tämä pelleily alkoi 90 luvun lamasta. nyt ei tahdo saada minkään alan telkijää vaikka työttömyys on huippulukemissa. Eläkeläinen joutuu tekemään kun ei osaa kieltäytyä.
- hurjos
Totuus on että makaamisesta saa rahaa paremmin kuin esim. osa-aikaisessa työssä käynti ja tämä on väärin! Sossusta saa helposti rahaa ja elämä on helppoa! Sieneen vaan kaikki työttömät, eiköhän se nosta työnhakumotivaatiota.
- kuka vaan
hurjos kirjoitti:
Totuus on että makaamisesta saa rahaa paremmin kuin esim. osa-aikaisessa työssä käynti ja tämä on väärin! Sossusta saa helposti rahaa ja elämä on helppoa! Sieneen vaan kaikki työttömät, eiköhän se nosta työnhakumotivaatiota.
vaikka ei oliskaan työtön!!!! Töihinkin sitä mentäis jos olis niitä työpaikkoja. Ei kaikki oo aina ykspuolista. Työ ja tekijä ei kohtaa. Elä ja anna toistenkin elää.
- uhiuhihjkjhuh
mulla on aina ollut töitä!aina on jotakin on löytynyt. palkka ei oo ollut sama kuin herroilla mutta toimeen on tultu. menot tulojen mukaan. samalla on pysynyt sosiaalinen ja henkinen puoli kunnossa. mahtaisi olla työttömäksi jääminen meikäläiselle aikamoinen tälli. päivä päivältä rutiinit,hyvinvointi henk.ja fyys.,sosiaalinen kanssakäyminen,rahallinen tilanne,itsensä arvostus yms. huononisivat. saattaisi se masennuskin ja alkonjuonti alkaa vaivaamaan. no onneksi on töitä niin pysyy kunnossa.
- rateögapgjo
Senpä vuoksi sitä ei voi lakata ihmettelemästä sitä, mikseivät nuo työttömät halua töihin, vaikka pienemmälläkin rahalla?
- Heräämö
rateögapgjo kirjoitti:
Senpä vuoksi sitä ei voi lakata ihmettelemästä sitä, mikseivät nuo työttömät halua töihin, vaikka pienemmälläkin rahalla?
Entäs ne työttömät jotka saavat olla kaupungilla työllistettynä kaksi vuotta peräkkäin, sen jälkeen otetaan taas puolenvuoden työllistettävä. Puolenvuoden jälkeen taas tulee sama kahdenvuoden työllistettävä, joka oli jo aikaisemminkin. Miksi ihmisiä ei kohdella tasavertaisesti. Työllistämis tukia ei tule työvoimatoimistosta näille kahdenvuoden työllistetyille. Ja minusta on yhtä päteviä ihmisiä nämä puolenvuoden työllistetyt kuin kahdenkinvuoden, mutta ilmeisesti naamataulu ei miellytä. Ja nämä työllistetyt eivät tee missään tapauksesssa 8.-euron päiviä.
- ajb, etpaj
Heräämö kirjoitti:
Entäs ne työttömät jotka saavat olla kaupungilla työllistettynä kaksi vuotta peräkkäin, sen jälkeen otetaan taas puolenvuoden työllistettävä. Puolenvuoden jälkeen taas tulee sama kahdenvuoden työllistettävä, joka oli jo aikaisemminkin. Miksi ihmisiä ei kohdella tasavertaisesti. Työllistämis tukia ei tule työvoimatoimistosta näille kahdenvuoden työllistetyille. Ja minusta on yhtä päteviä ihmisiä nämä puolenvuoden työllistetyt kuin kahdenkinvuoden, mutta ilmeisesti naamataulu ei miellytä. Ja nämä työllistetyt eivät tee missään tapauksesssa 8.-euron päiviä.
Ei ole pakko maata kotona sen työllistämisenkään jälkeen. Menkää koulutukseen, ammattikurssille, jonnekin. Luuletko sinä, että työssäkäyvätkään nykyään yhdessä ja samassa paikassa on koko aikaa. Paikkaa vaihdetaan ja välillä opiskellaan lisää - eikä maata kotona odottamassa toisten maksamia veromarkkoja. Siitä se eriarvoisuus johtuu - se on itsestä kiinni, millaista elämää itselleen rakentaa. Liikkeelle vaan sieltä sohvanpohjalta.
- ,.,.,,..,
ajb, etpaj kirjoitti:
Ei ole pakko maata kotona sen työllistämisenkään jälkeen. Menkää koulutukseen, ammattikurssille, jonnekin. Luuletko sinä, että työssäkäyvätkään nykyään yhdessä ja samassa paikassa on koko aikaa. Paikkaa vaihdetaan ja välillä opiskellaan lisää - eikä maata kotona odottamassa toisten maksamia veromarkkoja. Siitä se eriarvoisuus johtuu - se on itsestä kiinni, millaista elämää itselleen rakentaa. Liikkeelle vaan sieltä sohvanpohjalta.
ettet ole ollut työtön. Ei niille kursseille niin vaan mennä, niihin valitaan. Joillekin kursseille voi olla 50 hakijaa tai enemänkin ja jos vain otetaan vaikkapa 12, niin ei välttämättä tule valituksi. Ja tuskin sinäkään menet ihan mille tahansa pitsinnypläys kurssille, kyllä se ala pitää edes hieman kiinnostaa jos meinaa siellä leipänsä hankkia ja olla vuosia töissä. Niin ja olen työelämässä tällä hetkellä, mutta olen ollut myös työttömänä.
- rabnätpätb a
,.,.,,.., kirjoitti:
ettet ole ollut työtön. Ei niille kursseille niin vaan mennä, niihin valitaan. Joillekin kursseille voi olla 50 hakijaa tai enemänkin ja jos vain otetaan vaikkapa 12, niin ei välttämättä tule valituksi. Ja tuskin sinäkään menet ihan mille tahansa pitsinnypläys kurssille, kyllä se ala pitää edes hieman kiinnostaa jos meinaa siellä leipänsä hankkia ja olla vuosia töissä. Niin ja olen työelämässä tällä hetkellä, mutta olen ollut myös työttömänä.
Olen ollut työtön! Viime lamassa meni työpaikka konkurssiin! Menin työvoimatoimiston kursseille, ja sieltä se on vähitellen uusi työ löytynyt, nyt jo vuosien jälkeen vakituinen. Vaan arvaapa olisiko sitä työtä nyt, jos olisin jäänyt kotiin makaamaan ja vinkumaan, että voi voi, kun ei tulla kotiin tarjoamaan kovapalkkaista, hienoa työtä!!
- ei tyotavieroksuva
todella hyva uutinen. En ymmarra etta jotkut saa ilmaista rahaa makaamalla kotona. İtseani havettaisi ottaa ilmaista rahaa. Kaikki vaan toihin siita ja pitaisi olla tyytyvainen jotta saa edes tehda toita. Olen sita mielta etta jos ei olisi tyottomyyspaivarahoja ja toimeentulotukia jne. niin ei olisi tyottomyyttakaan. Silloin olisi pakko menna toihin.
Joo ja sorry kirjoitustyyli. Kirjoitan ulkomailtaç- ulkosavolainen
Paina Alt 132 pientä äätä varten. Pikku ö tulee Alt 148, iso Ä Alt 142 jne. Hidastaa kirjoittamista, mutta siihen tottuu.
- yrittäjä 7pv viikossa
Onhan se hyvä, että Suomessa on edes jonkinlainen systeemi tukea jokaista (myös niitä ylimielisiä, jotka eivät usko koskaan siihen tilanteeseen joutuvansa eron, sairauden, lomautuksien tms vuoksi), kun ei saa töitä, tai on ns. työpaikkojen välissä. Minä olin aikoinani aika usein työnhakijana, koska etsin osa-aikatyötä, josta sain tuloa samalla, kun kasvatin omaa yritystä (joka nyt työllistää minut seitsemän päivää viikossa). Toisaalta olisi ollut ikävää työskennellä ilman kunnon palkkaa, koska silloin olisi ollut vaikeampi hakea töitä. Toisaalta, varsinkin nuorille ja pitkäaikaistyöttömille, ja niille, jotka eivät ole työelämässä olleet, tuo työkokemus voi tuoda hyviä työssäkäynnin rutiineja, ja johtaa oikeaan työhön. On se ekstra 40 euroa viikossa kuitenkin parempi kuin ei mitään.
Jos kyseessä on lyhytaikainen, työhön pystyvän ja ammattitaitoisen ihmisen pakkotyöllistäminen hanttihommiin, taidetaan mennä hakoteille. Miten voi osallistua työpaikkahaastatteluihin, miten voi keskittyä hakemaan töitä, jos joutuu keräilemään roskia puistoista tai taluttelemaan jotain mummoa vanhainkodissa? Jonkinlaista karsintaa pitäisi tehdä. Ei kaikki sovi kaikille. Jotkut tuo järjestely voisi ravistella parempaan työkuntoon, ja jopa tuoda itsevarmuutta. Toisille se olisi raivostuttavaa. Ajatelkaa jotain ammattilaista, jolla on vuosien työkokemus takanaan joltain alalta, sanotaan vaikka rakennusalalta. Mitä hän hyötyisi rantojen haravoimisesta?- ga orjapi
Kunnallisessa työllistämisessä on kyse pitkäaikaistyöttömistä, niistä jotka ovat olleet jo ainakin 500 päivää työttömänä, useimmiten heikosti koulutetusta väestä, joiden ammattitaitokin on jo vanhentunutta. Ei sinne ketään tilapäisesti työttömiä, ammattitaitoisia laiteta. Kyse on siitä, että kunta joutuu maksamaan noista työttömistä Kelalle joka tapauksessa, tekivätpä ne töitä tai ei. Kunnilla on velvollisuus joko maksaa tai työllistää ainakin joksikin aikaa. Miksi ihmeessä ei siis laitettaisi näitä ihmisiä tekemään hyödyllistä työtä, sen sijaan että he totaalisesti syrjäytyvät yhteiskunnasta. En voi käsittää, mikä tässä mättäisi. Heillehän maksetaan koko ajan. Ei se raha ole tarkoitus olla "laiskuusrahaa", vaan apua siksi ajaksi, että löytyy töitä. Eikun vaan töihin tai sitten hommaamman elantoaan jollain muulla tavoin.
- että työllistyy,
ga orjapi kirjoitti:
Kunnallisessa työllistämisessä on kyse pitkäaikaistyöttömistä, niistä jotka ovat olleet jo ainakin 500 päivää työttömänä, useimmiten heikosti koulutetusta väestä, joiden ammattitaitokin on jo vanhentunutta. Ei sinne ketään tilapäisesti työttömiä, ammattitaitoisia laiteta. Kyse on siitä, että kunta joutuu maksamaan noista työttömistä Kelalle joka tapauksessa, tekivätpä ne töitä tai ei. Kunnilla on velvollisuus joko maksaa tai työllistää ainakin joksikin aikaa. Miksi ihmeessä ei siis laitettaisi näitä ihmisiä tekemään hyödyllistä työtä, sen sijaan että he totaalisesti syrjäytyvät yhteiskunnasta. En voi käsittää, mikä tässä mättäisi. Heillehän maksetaan koko ajan. Ei se raha ole tarkoitus olla "laiskuusrahaa", vaan apua siksi ajaksi, että löytyy töitä. Eikun vaan töihin tai sitten hommaamman elantoaan jollain muulla tavoin.
mutta se, miten työllistyminen saadaan aikaan, se se onkin vaikeampi probleema. Jospa joku pitkään työttömänä ollut ei ole kykenevä 'oikeaan', tuottavaan työhön? Ehkä tuollainen välivaihe auttaa joitakin heistä, jos ei muuten niin sillä tavalla, että se pistää niin vihaksi, että suutuspäissään hankkii töitä?
Entä joku, joka on ollut kauan työtön vaikka vammaisuuden (esim. kehitysvamma) tai mielenterveysongelmien takia. Tai alkoholisti. Kunnolliseen palkkatyöhön ei rahkeet (vielä?) riitä, mutta tuollainen leikkityö voi olla pehmeä lasku työntekoon. Tai ainakin se voi olla vaihtelua arkeen. Ja onhan se kaikkien etu, meidän kaikkien siis, jos saadaan tehdyksi hyödyllisiä, vaikka sitten alhaisiksi katsottuja tehtäviä, vaikka sitten tuollaisella melkein-talkoovoimalla.
Asioissa on usein monta puolta. Ehkä tässäkin. - No johan on luulot
että työllistyy, kirjoitti:
mutta se, miten työllistyminen saadaan aikaan, se se onkin vaikeampi probleema. Jospa joku pitkään työttömänä ollut ei ole kykenevä 'oikeaan', tuottavaan työhön? Ehkä tuollainen välivaihe auttaa joitakin heistä, jos ei muuten niin sillä tavalla, että se pistää niin vihaksi, että suutuspäissään hankkii töitä?
Entä joku, joka on ollut kauan työtön vaikka vammaisuuden (esim. kehitysvamma) tai mielenterveysongelmien takia. Tai alkoholisti. Kunnolliseen palkkatyöhön ei rahkeet (vielä?) riitä, mutta tuollainen leikkityö voi olla pehmeä lasku työntekoon. Tai ainakin se voi olla vaihtelua arkeen. Ja onhan se kaikkien etu, meidän kaikkien siis, jos saadaan tehdyksi hyödyllisiä, vaikka sitten alhaisiksi katsottuja tehtäviä, vaikka sitten tuollaisella melkein-talkoovoimalla.
Asioissa on usein monta puolta. Ehkä tässäkin.Älkää viitsikö puhua asioista joista ette tiedä yhtään mitään.
Muuten nyt kun vielä on lama ja ihmisiä irtisanottu/lomautettu pilvin pimein, olette täällä irvailemassa työttömyydestä.
Jos olette niin viisaita että löydätte niitä töitä ja kunnon palkalla niin Oleette Tosi, Tosi VIISAITA.
Teillä on ollut onnea että työpaikkanne on säilynyt, ei ole konkurssia tai tämä maailman lama ei ole vaikeuttanut tilannetta työpaikoillanne.
No onhan yksi ratkaisu siinä että kaikki työssä-olevat alkaa tehdä 8e päivä, niin työtä riittää kaikille.
Muuten tuo työllisyystyö ei ole leikkityötä. Siinä monesti tekee päivän mittaan enemmän kuin se vakinainen työntekijä. Ei kerkiä tuntia istua kahvilla ja juosta tupakalla niinkuin nämä vakinaiset. Ota ensin selvää, ennenkuin kirjoitat soopaa. - Ei missään muualla,
No johan on luulot kirjoitti:
Älkää viitsikö puhua asioista joista ette tiedä yhtään mitään.
Muuten nyt kun vielä on lama ja ihmisiä irtisanottu/lomautettu pilvin pimein, olette täällä irvailemassa työttömyydestä.
Jos olette niin viisaita että löydätte niitä töitä ja kunnon palkalla niin Oleette Tosi, Tosi VIISAITA.
Teillä on ollut onnea että työpaikkanne on säilynyt, ei ole konkurssia tai tämä maailman lama ei ole vaikeuttanut tilannetta työpaikoillanne.
No onhan yksi ratkaisu siinä että kaikki työssä-olevat alkaa tehdä 8e päivä, niin työtä riittää kaikille.
Muuten tuo työllisyystyö ei ole leikkityötä. Siinä monesti tekee päivän mittaan enemmän kuin se vakinainen työntekijä. Ei kerkiä tuntia istua kahvilla ja juosta tupakalla niinkuin nämä vakinaiset. Ota ensin selvää, ennenkuin kirjoitat soopaa.ole yhtä asiattomia 'kommentteja', joita anonyymiuden turvin heitellään. Ihan kuin yläsavolaiset eivät osaisi ajatella, tai sitten ne, jotka osaavat, eivät käy juuri tällä palstalla.
Olisi kumma, jos olisin joutunut/saanut tutustua Suomen työllistämissysteemeihin. En ole asunut Suomessa vuosikymmeniin. Olen ollut lyhyitä aikoja työnhakijana, koska en ole halunnut sitoutua mihin vain, enkä ottaa kokoaikatyötä, vaan halusin sen verran tuloja, että pysytin kasvattamaan omaa yritystä. Nyt olen jo kauan saanut elantoni omalla työlläni, omana pomonani, ja olen todellakin hyvin onnekas. Taisin löytää juuri minulle sopivan alan.
Minusta 'pakkotyöllistäminen' VOI olla hyväksi JOILLEKIN työnhakijaryhmille, kun taas joillekin se olisi raivostuttavaa. Sinulle ja minulle se ilmeisesti ei sopisi. En tiedä, millaisia hommia Suomessa annetaan työllistettäville. Tässä maassa se on puistojen siivousta ja sen sellaista, ja se sopii todella vaikkapa kehitysvammaisille.
Jospa joku, joka tietää Suomen oloista, voi selittää, miten systeemi siellä toimii. Asioista voi keskustella täsmällisesti, asioina, ilman solvauksia. Jopa Ylä-Savossa. - kalliit elätit 20 000 e kk
ga orjapi kirjoitti:
Olen niin vittuuntunut tämän kaupungin muutamaan sosiaalityöntekijään, ja erittäin hyvästä syystä. Niinpä olen päättänyt että iisalmen veronmaksajat saavat elättää lasteni lisäksi myös minut. Ite en tee mitään Millään verukkeella en lähe töihin veronmaksajaksi. Enää koskaan.
- au y5nb5un
Ei missään muualla, kirjoitti:
ole yhtä asiattomia 'kommentteja', joita anonyymiuden turvin heitellään. Ihan kuin yläsavolaiset eivät osaisi ajatella, tai sitten ne, jotka osaavat, eivät käy juuri tällä palstalla.
Olisi kumma, jos olisin joutunut/saanut tutustua Suomen työllistämissysteemeihin. En ole asunut Suomessa vuosikymmeniin. Olen ollut lyhyitä aikoja työnhakijana, koska en ole halunnut sitoutua mihin vain, enkä ottaa kokoaikatyötä, vaan halusin sen verran tuloja, että pysytin kasvattamaan omaa yritystä. Nyt olen jo kauan saanut elantoni omalla työlläni, omana pomonani, ja olen todellakin hyvin onnekas. Taisin löytää juuri minulle sopivan alan.
Minusta 'pakkotyöllistäminen' VOI olla hyväksi JOILLEKIN työnhakijaryhmille, kun taas joillekin se olisi raivostuttavaa. Sinulle ja minulle se ilmeisesti ei sopisi. En tiedä, millaisia hommia Suomessa annetaan työllistettäville. Tässä maassa se on puistojen siivousta ja sen sellaista, ja se sopii todella vaikkapa kehitysvammaisille.
Jospa joku, joka tietää Suomen oloista, voi selittää, miten systeemi siellä toimii. Asioista voi keskustella täsmällisesti, asioina, ilman solvauksia. Jopa Ylä-Savossa."Minusta 'pakkotyöllistäminen' VOI olla hyväksi JOILLEKIN työnhakijaryhmille, kun taas joillekin se olisi raivostuttavaa." Ai että ei sovi pakkotyöllistäminen, ja on vieläpä raivostuttavaa!! Arvaapa mitä? Voit ihan vapaasti olla menemättä niihin töihin, mutta ÄLÄ sitten odota, että me elätämme sinun sovalla makaamistasi. Mitä helvettiä varten joidenkin pitäisi saada ilmaista rahaa tekemättä mitään, kun toiset käy töissä ja maksaa veroja! Ja luuletko sinä, että kaikille työtätekevillekään se elämä aina herkkua on ja työ elämän kutsumus! Töitä vaan on tehtävä. Laiskojen elättäminen on lopetettava. Helvetin hyvä, että pakkotyöllistävät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta633204Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422437
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992150- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271790- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841397- 391290
- 811132