Tuurilla mennään....

Asennevammainen??

Kolme vuotta sitten pyöräillessäni koulusta kotiin lähdin ylittämään suojatietä jonka viereen oli pysäköity iso paketti auto joka esti näkyvyyden tielle se on viimeinen asia jonka tapahtumasta muistan.
Sairaalassa kerrottiin että olin ajanut yhteen auton kanssa, auto oli iskeytynyt kylkeeni yli seitsemänkympin vauhdilla, pöyrästäni ei ollut jäljellä muita ehjiä osia kuin soitto kello ja minä olin iskeytynyt auton konepeltiin siitä lentänyt päin tuulilasia joko oli sirpaloitunut pääni osuttua siihen, sitten olin jatkanut lentoani auton katon yli ja lopulta pudonnut viiden metrin päähän törmäys paikasta ja vielä kolauttanut kalloni kadun reuna kiveen. Kaksi päivää myöhemmin pääsin sairaalasta, ainoa ruhje/vaurio jonka olin saanut oli asfaltin aiheuttama hiertymä selässäni muuten olin täysin kunnossa ja mikä parasta vuosia vaivannut mikreenini oli poissa ja on edelleen.
En ole uskovainen ihminen, en kiitä Jumalaa selviytymisestäni, en pidä sitä ihmeenä. Vanhemmat, sukulaiset ja kaverit kauhistelevat sitä että minähän olisin voinut kuolla. Minä en. Minkään laista kammoa/pelkoa ei ole tapauksesta jäänyt, ajan pöyrälläni edelleen ja ilman kypärää.

Siksi minä oikeastaan kysynkin, pitäisikö minun muuttaa asennettani? Muistaa se kuinka onnekas minä olin? Kunnioittaa sitä että selvisin noin vähällä?
Ajattelen että se mitä tapahtuu niin tapahtuu ,meidän on turha pelätä. Ja se mitä on tapahtunut sitä on turha muistella ja murehtia.

3

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiuDauDuu

      Kuuleppas, kannattaa vielä selvittää, kävikö siinä onnettomuudessa oikeasti pahasti.
      Jos pää on kopsahtanut, siitä harvoin selviää todella ilman mitään jälkiseurauksia.

      Onko numerot laskeneet onnettomuuden jälkeen, onko asiat yhtä hanskassa kuin ennen onnettomuutta?

      Ainakin minä olen muutama vuosi onnettomuudesta kävellyt pinkki-silmälasit ja korkkarit jalassa kuvainnollisesti, etten huomannut ongelmia enkä varsinkaan mitään vikaa itsessäni. Muut kyllä huomasivat, mutta olivat onnellisia siitä, että selvisin kolarista hengissä.

      Asenne sinulla on oikea, sitä älä vaihda, mutta selvitä kuitenkin itsesi takia, että onhan kaikki kunnossa?

      Mulla on mm. muistiongelmia, ajatteluongelmia (en näe puulta metsää = kokonaisuuksien hallinta kadonnut), tunne-elämä hävinnyt (kaikki on tasapaksua, mikään ei sävähdytä), koordinaatio-ongelmia (tanssijaksi ei ole, en oikein osaa käyttää vasenta jalkaa), maku- ja hajuaisti heikentynyt, en oikein saa selvää, ellen " näe" puhujaa.. fillaroidessa pitää pysähtyä, jotta voi mennä tien toiselle puolelle, koska en kuule enkä osaa hahmottaa, miten kaukana auto on..

      Kypärää minäkään en käytä, kun en muista sitä ottaa :)

      • Asennevammainen???

        Tuo "kaikki on tasapaksua, mikään ei sävähdytä." pitää itseasiassa kohdallani paikkansa.


    • Läyww

      ....Kävi ihan samoin ..

      Paitsi että ystäväni ( jolle ei käynyt mitään ) kyyditti minua yli suojatien ..

      Auto tulee n. 70 pahki .. pyörästä ei mitään joljellää ja jouduin sairaalaan..

      En käytä kypärää.. mutta pelkään nyt autoja... Pimeänpelko kyllä lähti ^^,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe