Kummien kutsuminen rippijuhliin

Rianva

Keskimmäisellä lapsellamme on ensi vuonna rippijuhlat. Hänellä on kolme kummia, siskoni, veljeni sekä veljeni ex-vaimo. Ex-vaimo ei ole eron jälkeen ollut meihin missään yhteydessä (4v sitten ero). Olen todennut että asia on sitten näin, eikä siitä sen enempää.
Olen jo periaatteessa päättänyt että tämä kummitäti ei tule saamaan kutsua rippijuhliin. Olen puhunut asiasta joillekin ystäville, toiset ovat samaa mieltä, toiset eivät. Mielestäni tuo 4v täysin hiljaiselo antaa minulle kyllä oikeuden tehdä tuon päätöksen. Alkuun pidimme lapsen kanssa häneen yhteyttä, lähetin kutsut synttäreille, muistimme jouluna, lähetimme lapsen koulukuvan jne, mutta yhteydenpito oli täysin yksipuolista, mitään elonmerkkiä ei näihin viesteihin ja posteihin kuulunut koskaan.
En keksi yhtään hyvää syytä miksi minun pitäisi kutsua hänen rippijuhliin.
Mielipiteitä?

7

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarjutR

      Siis älä kutsu. Te olette yrittäneet, mutta ratkaisu on ollut kummitädin.

    • ei kutsua

      kummisedän kanssa...ei lähettänyt edes osoitettaan kun muutti ja muutti monta kertaa etten todellakaan tiennyt missä hän milloinkin asui.Minä myös alkuun pyysin osoiteitta hänen exältään eli lapsemme kummitädiltä,mutta ei sieltäpäin koskaan tullut mitään joten lopetin sitten senkin enkä kutsunut myöskään rippijuhliin.

    • kummilapsiakin häipyy

      lähettäisin kutsun (jos se veljellesi täysin ok) ihan normaalisti.
      Jos tulee, niin hyvä. Jos ei tule, niin ei - ihan samallalailla kuin muutkin
      vieraat.

      os asuisi toisessa kaupungissa eikä enää tekemisissä
      teidän perheen kanssa, en olettaisi, että tulee vaikka kutsun saisi.
      Jos ex:ää ei voi sietää silmissään, en ainakaan itse lähtisi mihinkään
      kutsuihin.

      Vierastarjoamiset kyllä venyy sen yhden kahden henkilön verran.

      • kummilapsiakin häviää

        kaksi kummia kolmesta on jo ihan hyvä määrä kummeja paikalla.
        Ja te varmaan olette niin fiksuja ettette "räävi" veljesi ex:ää toisille vieraille.
        Meillä hirveän harvoin saadaan samaan aikaan kaikki paikalle -
        työläämpää meille mutta kivempi kun pienemmät porukat niin
        ehtii jutella paremmin kaikkien kanssa.


      • edellistä puhujaa

        Minä kannatan edellistä vastaajaa. Jos kummitäti tulee, se on kummilapselle yksi ihminen lisää joka välittää, jos ei, niin ei siitä kannata tehdä etu- eikä takakäteen numeroa. Ihmisten elämäntilanteet muuttuvat, ja ajattelu ja arvot sen myötä. Vaikka aloittajan tapauksessa kyseinen kummitäti ei eronsa jälkeen olisi pitänyt yhteyttä, hän on vuosien varrella saattanut saada paremmin homman hanskaan ja ehkä haluaa pitää kiinni kummiudestaan. Etukäteen päättämällä, että ei kutsuta, sitä ei kuitenkaan voi tietää.


      • Rianva
        edellistä puhujaa kirjoitti:

        Minä kannatan edellistä vastaajaa. Jos kummitäti tulee, se on kummilapselle yksi ihminen lisää joka välittää, jos ei, niin ei siitä kannata tehdä etu- eikä takakäteen numeroa. Ihmisten elämäntilanteet muuttuvat, ja ajattelu ja arvot sen myötä. Vaikka aloittajan tapauksessa kyseinen kummitäti ei eronsa jälkeen olisi pitänyt yhteyttä, hän on vuosien varrella saattanut saada paremmin homman hanskaan ja ehkä haluaa pitää kiinni kummiudestaan. Etukäteen päättämällä, että ei kutsuta, sitä ei kuitenkaan voi tietää.

        Koska ero ei ollut kovin helppo, eikä heidän välinsä vieläkään ole edes asiallisella tasolla. Ehkä senkin takia yhteys meihin on katkennut. Veljeni ei pistä pahakseen ex-vaimonsa kutsumista. Exän äiti on oman äitini ystäviä, ja sitä kautta tiedämme vähän mitä hänen elämäänsä kuuluu.
        Tunnustan että olisi tietysti kohteliasta kutsua hänetkin, mutta toisaalta pelkään myös sitä että hän käytöksellään pilaa juhlat, koska saattaisi kyllä kutsuttuna tulla juhliin. Hänellä on ollut hieman ongelmia, eikä ole ainakaan tähän asti epäröinyt järjestää kohtausta - missä tahansa ja mistä asiasta tahansa. Tämä on tietysti vain kuulopuhetta, mutta enpä usko että hänen äitinsä tällaisia asioita valehtelisi.
        Toisaalta hän saattaa järjestää kohtauksen myös siksi että ei saa kutsua, ja estää lapsien (heillä siis kaksi yhteistä lasta) pääsyn juhliin. Näin kävi vanhemman lapsemme rippijuhlissa. Tapaamisaikaa kiristämällä esti myös veljeni pääsyn näihin juhliin.
        Hankala asia, mutta vaikka annoitte ajattelemisen aihetta, taidan silti kallistua siihen että hän jää ilman kutsua.


      • funtsittavaa löytyy
        Rianva kirjoitti:

        Koska ero ei ollut kovin helppo, eikä heidän välinsä vieläkään ole edes asiallisella tasolla. Ehkä senkin takia yhteys meihin on katkennut. Veljeni ei pistä pahakseen ex-vaimonsa kutsumista. Exän äiti on oman äitini ystäviä, ja sitä kautta tiedämme vähän mitä hänen elämäänsä kuuluu.
        Tunnustan että olisi tietysti kohteliasta kutsua hänetkin, mutta toisaalta pelkään myös sitä että hän käytöksellään pilaa juhlat, koska saattaisi kyllä kutsuttuna tulla juhliin. Hänellä on ollut hieman ongelmia, eikä ole ainakaan tähän asti epäröinyt järjestää kohtausta - missä tahansa ja mistä asiasta tahansa. Tämä on tietysti vain kuulopuhetta, mutta enpä usko että hänen äitinsä tällaisia asioita valehtelisi.
        Toisaalta hän saattaa järjestää kohtauksen myös siksi että ei saa kutsua, ja estää lapsien (heillä siis kaksi yhteistä lasta) pääsyn juhliin. Näin kävi vanhemman lapsemme rippijuhlissa. Tapaamisaikaa kiristämällä esti myös veljeni pääsyn näihin juhliin.
        Hankala asia, mutta vaikka annoitte ajattelemisen aihetta, taidan silti kallistua siihen että hän jää ilman kutsua.

        kertoa kyllä koko tilanne niin tulee ehkä erilaisia vastauksiakin :-)

        tämä viimeinen tekstisi valaisi sinun asenteesi taustaa täysin
        eri kulmasta. Ja selitti myös erittäin hyvin miksi kummitäti ei ole pitänyt yhteyttä.

        Tässä tilanteessa kutsuisin vain veljesi. Jättäisin tässä tilanteessa
        sekä äidin että lapset kutsumatta. Pääsee sitten edesveljesi paikalle. Yhdet rippijuhlat sinne tänne ei
        ainakaan nuorisoa haittaa - ja voivat tarvittaessa tulla vaikka rääppiäisiin seuraavana päivänä.

        Ainoa ongelma on tietenkin se "isoäitien" tuttavuus mitä kautta jutut kulkee tehokkaasti suuntaan jos toiseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe