Olen hieman ulapalla vielä siitä miten kandin tutkinto rakentuu. Eli opintoja on ainakin:
25op perusopinnot
61op aineopinnot
10op kieliopinnot
50op sivuaineopinnot
2op Luk
3op Tvt
5op Tieto ja viestintätekniikan opinnot
Näistä tulee yhteensä 156op , mistä tuo loppu 24op tulee? Saanko valita vapaasti muista tiedekunnista kiinnostavia kursseja täyttääkseni tämän raon? Esim kieliopintoja. Vai kuuluuko minun ottaa oman alan muita kursseja?
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi avartaa minua tässä asiassa.
Kandin tutkinto tietojenkäsittelytiede
1
558
Vastaukset
- Voluta
Näyttää kovasti Helsingin yliopiston kyseisen laitoksen tutkintovaatimuksilta. Siinä tapauksessa oikea lista näyttäisi tältä:
25 op perusopinnot
61 op aineopinnot
10 op kieliopinnot
50 op sivuaineopinnot
1–3 op työelämään orientoituminen (1 op, jos suorittaa vain ohjelmistotuotatoprojektin)
2 op LuK-HOPS
2 op Opiskelutekniikka
5 op Tieto ja viestintätekniikan opinnot (sisältää tvt-ajokortin)
Eli tosiaan 24-22 op jää tutkintoon tilaa. Nämä pisteet voi kerätä kasaan vaikka elefantteja piirtelemällä tai naistutkimukseen perehtymällä. Mitään velvoitetta oman linjan kurssien suoritukselle ei siis ole. Mikään ei kuitenkaan estä suorittamasta oman laitoksesi kursseja tai esimerkiksi minimiä laajempia sivuaineopintoja. Ehkä 74 op laajuiset sivuaineopinnot matematiikasta tekevät työnantajaankin vaikutuksen, tai sitten eivät.
Tarkemmat ohjeet saat kuitenkin omalta opettajatuutoriltasi tai vaikka ensialkuun lukemalla tutkinnon rakenteesta täältä: http://cs.helsinki.fi/opiskelu/tutkvaat_0810.pdf . "Vapaasti valittavia opintoja niin, että tutkinnon laajuus 180 op täyttyy. Nämä voivat olla pääaineen tai sivuaineen tai muita opintoja"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2664783Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803227- 362643
- 472523
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451797- 971590
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941368PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441005- 69988
- 99938