Olen ajatellut ko. auton hakemista Saksasta, mutta nämä mallimerkinnät ja autokauppojen/kauppiaiden tekniset tiedot autoista vaihtelevat sen verran, että ei enää tiedä ketä tässä uskoo, joten Volvo Gurut, auttakaa!!! Ja mistä mä sitten viime kädessä tiedän, mikä malli oikeasti on kyseessä? Rekisteriotteesta? Kyllähän noita kirjaimia auton persiiseen voi liimata niin paljon kun haluaa... Tälläistä faktaa löysin, onko oikein:
850 T-5 1994-1996 B5234T 5 cilinders, 20 kleppen, 2.319cc, Mitsubishi TD04HL-15G turbocompressor, intercooler, 166kW/225pk/5.280tpm, 300Nm/2.000tpm, compressie 8.5 : 1, multipoint-brandstofinjectie, geregelde 3-weg katalysator, topsnelheid 240 km/uur en acceleratie 0-100 km/uur in 7,4 seconden.
850 T-5R 1994-1996 B5234T5 5 cilinders, 20 kleppen, 2.319cc, Mitsubishi TD04HL-15G turbocompressor, intercooler, 177kW/240pk/5.400tpm, 330Nm/2.700tpm, compressie 8.5 : 1, multipoint-brandstofinjectie, geregelde 3-weg katalysator, topsnelheid 245 km/uur en acceleratie 0-100 km/uur in 6,7 seconden.
850 R (5-bak) 1996-1997 B5234T4 5 cilinders, 20 kleppen, 2.319cc, Mitsubishi TD04HL-16T turbocompressor, intercooler, 184kW/250pk/5.400tpm, 350Nm/2.500tpm, compressie 8.5 : 1, multipoint-brandstofinjectie, geregelde 3-weg katalysator, topsnelheid 250 km/uur en acceleratie 0-100 km/uur in 6,7 seconden.
??? Kiitoksia.
Kertokaas erot 850 T5/T5R ja R:n välillä???
18
5955
Vastaukset
- Turpo-Uuno
T-5R:n valmistus tapahtui vuonna -95. Teholukemat vaihtelevat myös vetotavan ja laatikon mukaan, eri makkinaalueilla on vielä erilaisia yhdistelmiä, mainitsemasi ovat tyyppillisiä manuaalietuvedon lukemia. Usein saksanseisojissa törmää 2-litraisiin italian malleina tunnettuihin versioihin. Ainakaan omassa, uudemman mallin rekisteriotteessa ei mainita nimeä "T5".
- Amatööri
...piti vielä lisätä, että muuttuuko konehuoneessa rojua paljon jos mennään V70-sarjaan? Näistä löysin ainakin T5R-maininnalla olevan. Onko näitä myös "T5, T5R ja R"-malleja??
- ippe
V70 löytyy T5 (240hp) ja R (240-265hp) 2,3l malleina. Ärrää on saanut myös nelivetoisena awd mallina.
Myös jotain italian 2,0l turbomalleja löytynee. - Turbo-Uuno
ippe kirjoitti:
V70 löytyy T5 (240hp) ja R (240-265hp) 2,3l malleina. Ärrää on saanut myös nelivetoisena awd mallina.
Myös jotain italian 2,0l turbomalleja löytynee.tuo tehokkain versio ei ollut enää 2,3 litrainen. Volvon historiikki ei tunne T-5R -merkintää vuoden -95 850 lisäksi, myyntimiehet ovat sellaisia saattaneet kehitellä..
Euroopan markkinoilla liikkuu runsaasti juuri 2-litraisia versioita ja awd- malliakin lukuisammilla moottorivaihtoehdoilla, kuin kotomaassa. Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
Mainittakoon, että S/V70 T5 ja R etuvetoisina automaatteina olivat saman tehoisia ja vääntöisiä, nelivetoisena näitä jonkin verran kesytettyjä. Muutenkin teho- ja vääntökäyrät eri versioissa ovat mielenkiintoisia. - Peku
Turbo-Uuno kirjoitti:
tuo tehokkain versio ei ollut enää 2,3 litrainen. Volvon historiikki ei tunne T-5R -merkintää vuoden -95 850 lisäksi, myyntimiehet ovat sellaisia saattaneet kehitellä..
Euroopan markkinoilla liikkuu runsaasti juuri 2-litraisia versioita ja awd- malliakin lukuisammilla moottorivaihtoehdoilla, kuin kotomaassa. Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
Mainittakoon, että S/V70 T5 ja R etuvetoisina automaatteina olivat saman tehoisia ja vääntöisiä, nelivetoisena näitä jonkin verran kesytettyjä. Muutenkin teho- ja vääntökäyrät eri versioissa ovat mielenkiintoisia.Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
ihmettä tuo muka tarkoittaa? Älä rupee uuno moralisoimaan muiden ostohaaveita, oli se sitten ulkomailta tai kotimaasta. Sapettaako sinua se että ylväyden tuntu suomi-vulvassasi rapisee kun joka nurkalla pörrää samanlaisia saksasta tuotuja volvoja. Onhan se kurjaa kun tuonnin vuoksi tarjonta ylittää kysynnän ja kalliin suomi-vaunusi arvo laskee tuhansia euroja vuodessa.
Kerroppa uuno-minulle mihin väitteesi perustuu, onko T5 tai R mallin volvo niin paska auto että ylläpidon kalleuden vuoksi vain kaltaisillasi kartanonherroilla on varaa ostaa niitä tai ajella sellaisella? - Amatööri
Peku kirjoitti:
Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
ihmettä tuo muka tarkoittaa? Älä rupee uuno moralisoimaan muiden ostohaaveita, oli se sitten ulkomailta tai kotimaasta. Sapettaako sinua se että ylväyden tuntu suomi-vulvassasi rapisee kun joka nurkalla pörrää samanlaisia saksasta tuotuja volvoja. Onhan se kurjaa kun tuonnin vuoksi tarjonta ylittää kysynnän ja kalliin suomi-vaunusi arvo laskee tuhansia euroja vuodessa.
Kerroppa uuno-minulle mihin väitteesi perustuu, onko T5 tai R mallin volvo niin paska auto että ylläpidon kalleuden vuoksi vain kaltaisillasi kartanonherroilla on varaa ostaa niitä tai ajella sellaisella?... Bravo! Niinhän se on että muut ihmisethän ne tietää meidän finanssiasiamme paremmin kuin me itse....... Hahhahhaa. Muuten, onko olemassa riski jos vain rekisteriotetta tuijottaa, että teho ei ole mainittu oikein tuontiautossa? Ts. mistäpäin konehuoneessa löydän myllyn tyyppimerkinnän? Ko. autoa kun en ole pellin alle päässyt kurkistamaan kuin kuvissa ja aika ahtaalta tuo näyttää... Ja vielä kerran kiitoksia vaivannäöstänne!
- Turbo-Uuno
Peku kirjoitti:
Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
ihmettä tuo muka tarkoittaa? Älä rupee uuno moralisoimaan muiden ostohaaveita, oli se sitten ulkomailta tai kotimaasta. Sapettaako sinua se että ylväyden tuntu suomi-vulvassasi rapisee kun joka nurkalla pörrää samanlaisia saksasta tuotuja volvoja. Onhan se kurjaa kun tuonnin vuoksi tarjonta ylittää kysynnän ja kalliin suomi-vaunusi arvo laskee tuhansia euroja vuodessa.
Kerroppa uuno-minulle mihin väitteesi perustuu, onko T5 tai R mallin volvo niin paska auto että ylläpidon kalleuden vuoksi vain kaltaisillasi kartanonherroilla on varaa ostaa niitä tai ajella sellaisella?Se ei ollut moralisointia, vaan käytännön kokemuksiin perustuva varoituksen sana. Vaikka tuskinpa kukaan lähes kymmenvuotiaan(!) auton Saksasta tuonut sitä edes asianmukaisesti huollattaa, alkuperäisosien käytöstä nyt puhumattakaan. Kaikkea ei kuitenkaan saa Biltemasta, ei edes Motonetista.
- Olovo
Peku kirjoitti:
Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
ihmettä tuo muka tarkoittaa? Älä rupee uuno moralisoimaan muiden ostohaaveita, oli se sitten ulkomailta tai kotimaasta. Sapettaako sinua se että ylväyden tuntu suomi-vulvassasi rapisee kun joka nurkalla pörrää samanlaisia saksasta tuotuja volvoja. Onhan se kurjaa kun tuonnin vuoksi tarjonta ylittää kysynnän ja kalliin suomi-vaunusi arvo laskee tuhansia euroja vuodessa.
Kerroppa uuno-minulle mihin väitteesi perustuu, onko T5 tai R mallin volvo niin paska auto että ylläpidon kalleuden vuoksi vain kaltaisillasi kartanonherroilla on varaa ostaa niitä tai ajella sellaisella?Eipä ole jonoa ollut uusienkaan R mallien myyntitiskillä, hinta niillä on kutakuinkin suhteessa aiempiin. Tuon hintaluokan autoilla nk puoliintumisaika on aina ollut huomattavan lyhyt, joten pahimmat hinnanalennukset on jo kärsitty. Tuontiautot laskenevat yleistä hintatasoa, sanoisin jopa terveeseen suuntaan. Tuontiautojen markkinat ovat kuitenkin selkeästi eriytymässä muusta autokaupasta. Kurjinta vanhoille T5- käyttäjille on odotettavissa oleva roima vakuutusmaksujen kohoaminen. Mitä ylläpitokustannuksiin tulee, Uuno on valitettavan oikeassa.
- T5
Olovo kirjoitti:
Eipä ole jonoa ollut uusienkaan R mallien myyntitiskillä, hinta niillä on kutakuinkin suhteessa aiempiin. Tuon hintaluokan autoilla nk puoliintumisaika on aina ollut huomattavan lyhyt, joten pahimmat hinnanalennukset on jo kärsitty. Tuontiautot laskenevat yleistä hintatasoa, sanoisin jopa terveeseen suuntaan. Tuontiautojen markkinat ovat kuitenkin selkeästi eriytymässä muusta autokaupasta. Kurjinta vanhoille T5- käyttäjille on odotettavissa oleva roima vakuutusmaksujen kohoaminen. Mitä ylläpitokustannuksiin tulee, Uuno on valitettavan oikeassa.
Hirveästi vaikuttaa vakuutusmaksuihin, koska 850.sen eri malleja ei eritellä.
- Olovo
T5 kirjoitti:
Hirveästi vaikuttaa vakuutusmaksuihin, koska 850.sen eri malleja ei eritellä.
Runsas tuontiautokanta johtaa väistämättä vahinkojen kasvuun ja maksujen kohoamiseen. Lippispäisten kuljettajien ilmestyminen T5 rattiin ei ainakaan kehitystä paranna. Amispeleissä niiltä yleensä lähti henki itseltään, mikä osaltaan edisti evoluutiota. Nyt näyttää pahemmalta.
- Late Laihialta
Peku kirjoitti:
Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
ihmettä tuo muka tarkoittaa? Älä rupee uuno moralisoimaan muiden ostohaaveita, oli se sitten ulkomailta tai kotimaasta. Sapettaako sinua se että ylväyden tuntu suomi-vulvassasi rapisee kun joka nurkalla pörrää samanlaisia saksasta tuotuja volvoja. Onhan se kurjaa kun tuonnin vuoksi tarjonta ylittää kysynnän ja kalliin suomi-vaunusi arvo laskee tuhansia euroja vuodessa.
Kerroppa uuno-minulle mihin väitteesi perustuu, onko T5 tai R mallin volvo niin paska auto että ylläpidon kalleuden vuoksi vain kaltaisillasi kartanonherroilla on varaa ostaa niitä tai ajella sellaisella?Tuolta alempaa saksittua:
""APUVA!! Taustapeilin varsi napsahti poikki ja uus peili maksaa Volvolla 120 euroa...
Juvamalmit ym. tarvikepuodit on kysytty, eikä oikeen mistään löydy.
Ei kellään olis takataskussa??
(siis sisäpeili,ei ovissa oleva) ""
Arvatkaas, mitä maksaa R:n jarrulevyt ja -palat? Ei ole muissa malleissa samanlaisia.... :) - T5
Olovo kirjoitti:
Runsas tuontiautokanta johtaa väistämättä vahinkojen kasvuun ja maksujen kohoamiseen. Lippispäisten kuljettajien ilmestyminen T5 rattiin ei ainakaan kehitystä paranna. Amispeleissä niiltä yleensä lähti henki itseltään, mikä osaltaan edisti evoluutiota. Nyt näyttää pahemmalta.
Että tuskin mitään räjähdysmäistä nousua on odotettavissa. Toki epäsuotuisa vahinkokehitys vaikuttaa hintaan.
Hintaahan vaikuttaa automallin lisäksi asuinpaikkakuntasi. - ippe
Turbo-Uuno kirjoitti:
tuo tehokkain versio ei ollut enää 2,3 litrainen. Volvon historiikki ei tunne T-5R -merkintää vuoden -95 850 lisäksi, myyntimiehet ovat sellaisia saattaneet kehitellä..
Euroopan markkinoilla liikkuu runsaasti juuri 2-litraisia versioita ja awd- malliakin lukuisammilla moottorivaihtoehdoilla, kuin kotomaassa. Omana mielipiteenä kerron, että ellei sinulla ole ollut varaa autoa Suomesta ostaa, tuskin sinusta on sen ylläpitäjäksikään.
Mainittakoon, että S/V70 T5 ja R etuvetoisina automaatteina olivat saman tehoisia ja vääntöisiä, nelivetoisena näitä jonkin verran kesytettyjä. Muutenkin teho- ja vääntökäyrät eri versioissa ovat mielenkiintoisia.Oikeassa olet, -00 mallin R:n 265hv kone B5244T2 onkin 2,4 litranen.
- Seventy
Olovo kirjoitti:
Eipä ole jonoa ollut uusienkaan R mallien myyntitiskillä, hinta niillä on kutakuinkin suhteessa aiempiin. Tuon hintaluokan autoilla nk puoliintumisaika on aina ollut huomattavan lyhyt, joten pahimmat hinnanalennukset on jo kärsitty. Tuontiautot laskenevat yleistä hintatasoa, sanoisin jopa terveeseen suuntaan. Tuontiautojen markkinat ovat kuitenkin selkeästi eriytymässä muusta autokaupasta. Kurjinta vanhoille T5- käyttäjille on odotettavissa oleva roima vakuutusmaksujen kohoaminen. Mitä ylläpitokustannuksiin tulee, Uuno on valitettavan oikeassa.
Tämä on asiaa. Näyttäisi siltä että aika moni hakee Saksasta hienon ja erikoisen auton eikä laske sen ylläpitokuluja Volvot eivät ole erityisen edullisia tässä suhteessa, eikä etenkään turbot ja ärrät. Niiden ylläpito on myös Saksassa kallista ja siksi hinnatkin ovat sopivat. Tuontiautoille näyttää tosiaan tulevan oma markkinansa, ja niiden vaikutus Suomi-autoihin ei välttämättä ole kovin iso. Esimerkiksi V70 classic joka maksoi uutena noin 37000 vuonna 2000 on arvoltaan nyt reilu 20 tonnia. Tuo tarkoittaa reilun 10% arvonlaskua / vuosi, mikä on kohtuullista. On toki tapauksia jossa paikallinen hintataso on ollut älytön. Kalliin auton arvon pitää kuitenkin laskea ensimmäisen kolmen vuoden aikana merkittävästi. Niille jotka ostavat uuden ärrän tuolla tukin on paljon merkitystä.
- t5r
Performance figures T5R
Power 240 bhp / 179.0 kW @ 5600 rpm
BHP/Liter 103.5
Torque 407 Nm / 300.2 ft lbs @ 2000 rpm
Power to weight ratio N/A
Top Speed 139.8 mph / 225.0 km/h
0-60 mph Acceleration 7.20 s- Turbo-Uuno
Hurja on vääntö, liekö tottakaan: 407NM!!!
- heiheibemut
No Hei!
Mulla on ollut vuodesta 2002 alkaen Volvo 850 R Sportswagon vuosimallia 1997, käyttöönotettu 9/1996, Suomi-auto, olen 2. omistaja, ajettu nyt (vaimon autona) vain 182.000 km. Ja tämä automalli on se ainoa oikea R -Volvo, muissa on lisämerkintöjä, mikä tarkoittaa heikompaa tehoa ja huonompaa varustelua. Tämä auto maksoi aikanaan vuonna 1996 uutena 425.000 markkaa, mikä on paljon enemmän kuin nykyinen eurohinta n. 70.000 euroa. Auton rekisteriotteeseen merkityt tehot ovat 184 KW/250 HV ja ohjekirjan mukainen vääntö 350 NM. Auto "optimoitiin" pari vuotta sitten jälkikasvun toimesta ja silloin penkin antamat tehot (todistus on) olivat 272 hv ja vääntö 409. Näytin paprut katsastuksessa ja kun auto on ollut säännöllisesti ammattikorjaamossa (ei siis volvo-korjaamossa) huollettu ja tarvittaessa korjattu, niin katsatusviranomainen ei ole testeissään todennut tehonlisäyksen osalta mitään ongelmaa. Koska entisenä motoristina (nyt valitettavasti reumaatikkona) silloin tällöin tykkään vähän ajella urheilullisemmin - toki liikennenopeuksia noudattaen - niin enpä mersuilla (oma automerkkini) ja bemareillakin ajaneena tiedä juurikaan mukavampaa asfalttiautoa - Suomen nopeuksiin. Tehdasmadallettu ja kunnossa pidetty urheilualusta sekä riittävät tehot - 2013 lentokentällä mitattu kiihtyvyys 0 - 100 km/h on 6,03 s - niin näillä ominaisuuksilla on mukava matkailla Suomen suvessa - niin kuin mainitsin, silloin tällöin. Auto on nautinnollisesti kiinni tiessä, suorilla ja kaarteissa aivan toisin kuin tämä työsuhdeautoni, joka on hyvä ja pehmeä taajamissa mutta "velttoa makaroonia" maanteillä! Ärrä- Omistajakakakak
Jää uudelle D5:lle...0-100 ilmotetaan S60 D5 6,3sek...225hv ja 470nm..ihan eri luokan auto tuo D5 myös ominaisuuksiltaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713